بازدید 19803

تصادف مرگبار شرکت مسافربری را تعطیل کرد

پس از تصادف مرگبار جاده تهران - ساوه که منجر به کشته شدن شماری از هموطنان شده و این اتوبوس از استان ایلام به سمت تهران در حال حرکت بوده، تعاونی شماره 7 مسافربری ایلام تا اطلاع ثانوی تعطیل می شود.
کد خبر: ۱۲۰۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۷ 16 September 2010
مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان ایلام گفت: به دلیل تصادف مرگبار جاده تهران - ساوه که اتوبوس از ایلام به سمت تهران در حال حرکت بود، شرکت مسافربری تعاونی 7 ایلام تعطیل شد.

به گزارش مهر، فیض الله جوادیان اظهار داشت: پس از تصادف مرگبار جاده تهران - ساوه که منجر به کشته شدن شماری از هموطنان شده است و این اتوبوس از استان ایلام به سمت تهران در حال حرکت بوده، تعاونی شماره 7 مسافربری ایلام تا اطلاع ثانوی تعطیل می شود.

وی بیان داشت: راننده این اتوبوس، از افراد باسابقه این تعاونی و با پانزده سال به این کار مشغول بوده و همه مدارک، از جمله کارت هوشمند آن نیز تکمیل بوده و راننده اتوبوس پیش از این مورد، هیچگونه تخلفی نداشته و یکی از افراد مورد اعتماد این صنف بوده است.

گفتنی است، شانزده نفر از مسافران این اتوبوس از ایلام سوار این اتوبوس شده و بقیه مسافران بین راهی بوده اند.

ستاد عملیات بحران وزارت بهداشت، نام مجروحان حادثه واژگونی اتوبوس «تهران - ساوه» را اعلام کرد.

1 - زهرا رستمی
2 - وحید نامداری 19 ساله
3 - قمر صدری
4 - منظر سادات بشیری 30 ساله
5 - سواد جمعه 42 ساله
6 - یزدان بشیری 25 ساله
7 - زینب رستمی 9 ساله
8 - محبوبه بیگی 25 ساله
9 - وحید نجفی 25 ساله
10 - احمد مستوفی 35 ساله
 
بنا بر این گزارش، همچنین دو فرد مجهول‌الهویه بیست و سی ساله در این حادثه جان خود را از دست داده اند.
 
همچنین یک فرد مجهول‌الهویه سی ساله دیگر نیز در این حادثه مصدوم شده است.
 
بر پایه اعلام ستاد عملیات بحران وزارت بهداشت، شمار کشته‌شدگان در محل حادثه 26 نفر بوده و 3سه نفر نیز در بیمارستان فوت کرده‌اند.
 
این ستاد تاکنون نام فوت شدگان را اعلام نکرده است.
 
ساعت 3 و 30 دقیقه بامداد روز چهارشنبه، یک دستگاه اتوبوس مسافربری در هفت کیلومتری آزادراه تهران - ساوه به علت بی توجهی راننده به جلو، دچار واژگونی شد.

در این حادثه، 29 نفر کشته و پانزده نفر مجروح شدند که همه مجروحان با حضور بموقع پلیس به مراکز درمانی فرستاده شدند.

این اتوبوس از تعاونی 7 عدل ایلام به مقصد تهران در حرکت بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۰
نباید به راننده خسته و از سفر برگشته در جا سرویس جدید داد در این صورت تعاونی صد در صد مقصر است
تعطيل يا تعليق دردي را دوا نمي كند
بايد جاده ها اول هموار ودرست بشود ازنظرعلايم راننده گي
وقتی این حوادث رو می بینم اصلا دوست ندارم مسافرت کنم تا این طور وحشتناک بمیرم.راننده ها مسئول جون مردمند چرا احساس مسئولیت نمی کنند؟؟؟
خودروهاي استاندارد به همراه جاده هاي استاندارد و حواس جمع و جور رانندگان كه هيچكدام از آنها كوچكترين مشكلي در زندگيشان ندارند و در رفاه كامل زندگي ميكنند نتيجه اي جز تصادف ندارد.
آيا واقعاً تعطيلي چند روزه تعاوني مسافربري يا تعليق موقت فرماندهان پليس ايلام و ساوه دردي را از اين فاجعه بزرگ دوا خواهد كرد؟
اين اتفاق اگر در يكي از كشورهاي ديگر بود حداقل كار اين بود كه وزير راه استعفا بدهد!
برید حالا گیر بدین به کشته های ناتو در افغانستان
فردمصدوم مجهول الهويه؟ اگرمصدوم است پس قاعده تازنده وقادربه تكلم است وميتوان هويتش راسئوال كردمگرآنكه دركماباشدكه بهتربودازلفظ كمابجاي مصدوم استفاده مي شد.
خدای من این ها بچه فرزند پدر مادر خواهر و برادر بودن خدا رحمتشون کنه
آقا ما ايراني هاي امروزي ميديريت تو خونمون نيست حالا شما از يك شركت مسافربري كوچيك بگير برو تا ... اونوقت بعضي ادمها به اينده ما خوشبينن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
این جاده بسیار مرگبار است
سلام با عرض تسليت .اميدوارم نظرمو بعنوان يه خبر منتشر كنيدتا همه بخوانند.دوباره تصادف اتوبوس ،بازهم جاده ساوه بازهم ايلام _تهران وجان باختن جمعي هموطن و هم استاني اغلب دانشجوو اميد خانواده هاي نااميد.اينكه هميشه در ايران خلبان وراننده مقصرند بمانداينكه استان ايلام در خودكشي اوله به دلايل مختلف(فقروبيكاري...)بمانداينكه مسولين كاري براي اين مردم محروم نمي كنند بماندو صدها مشكل كه اين رنج ديده هاي دفاع مقدس وحاميان اصيل ولايت دارند بماند متاسفانه در حاليكه 29هم استاني غالبا جوان بيشتر شهرستانهاي ايلام را از ديروز غرق ماتم كرده،ديشب شبكه استاني ايلام برنامه هايي شادتر از هميشه داشت كه دراعياد هم اينجور شاد نبوده،دريغ از يك تسليت،هرجاي دنيا بود عزاي عمومي اعلام ميشد ديشب دلم سوخت براي مردمي كه فقط زنده هستن!حق اين مردم ولايتمدار اين نيست كه در ماتم عزيزانشان،صداوسيماي مركز ايلام عروسي باشه .باز صد رحمت به شبكه 3 كه در برنامه سفربخير اشاره ايبه تصادف شد.متاسفم
با ید با مسوولین خاطی اینگونه حادثه
دلخراش بدون هیچگونه اغماضی برخوردشود
با ید با مسوولین خاطی اینگونه حادثه
دلخراش بدون هیچگونه اغماضی برخوردشود
بالاخره كدام آمار تعداد درست است ؟
تام مجروحان مگه با ماشین پلیس انتقال پیدا کرده اند بیچاره پرسنل زحمتکش اورژانس 115 حمالی از اونا به نام پلیس
سلام با عرض تسليت .اميدوارم نظرمو منتشر كنيد.دوباره تصادف اتوبوس ،بازهم جاده ساوه بازهم ايلام _تهران وجان باختن جمعي هموطن و هم استاني اغلب دانشجوو اميد خانواده هاي نااميد.اينكه هميشه در ايران خلبان وراننده مقصرند بمانداينكه استان ايلام در خودكشي اوله به دلايل مختلف(فقروبيكاري...)بمانداينكه مسولين كاري براي اين مردم محروم نمي كنند بماندو صدها مشكل كه اين رنج ديده هاي دفاع مقدس وحاميان اصيل ولايت دارند بماند متاسفانه در حاليكه 29هم استاني غالبا جوان بيشتر شهرستانهاي ايلام را از ديروز غرق ماتم كرده،ديشب شبكه استاني ايلام برنامه هايي شادتر از هميشه داشت كه دراعياد هم اينجور شاد نبوده،دريغ از يك تسليت،هرجاي دنيا بود عزاي عمومي اعلام ميشد ديشب دلم سوخت براي مردمي كه فقط زنده هستن!حق اين مردم ولايتمدار اين نيست كه در ماتم عزيزانشان،صداوسيماي مركز ايلام عروسي باشه .باز صد رحمت به شبكه 3 كه در برنامه سفربخير اشاره ايبه تصادف شد.متاسفم
سلام. سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به وظایف خود در خصوص نظارت دقیق بر شرکت های تعاونی عمل نمیکند. همین الان میتوان چندین مورد تخلف نظیر سوار نمودن مسافر بین راهی بدون دادن بلیط و بیمه، تأخیر طولانی در حرکت از مبدأ به خاطر سوار کردن مسافر بیشتر، عدم تعبیه کمربند ایمنی در تمام صندلی ها برخلاف مصوبه هیأت محترم وزیران، رانندگی بیش از 8 ساعت یک راننده در شبانه روز، عدم پذیرایی در اتوبوس با وجود دریافت مبلغ آن در کرایه و ده ها مورد دیگر اشاره کرد که همه آنها، بدلیل اهمال سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در نظارت است
شاید پشت فرمون سکته کرده!! چرا اینقدر بدون سند و مدرک قضاوت می کنید؟؟
بسیاری از رانندگان اتوبوس ها و کامیون های بین شهری معتاد و فاقد سلامت روان و تن برای شغل خطیر و نیازمند به هوشیاری کامل اتوبوس هستند و از آن فاجعه بارتر اینکه گوهینامه پایه یکم را برخی از افسران راهنمایی و رانندگی با تبانی به افراد می فروشند (این امر در استان چهارمحال و بختیاری ثابت شده است) بنابراین مقصر عمده این تصادفات راهنمایی و رانندگی است
اينها چاره درد نيست . بايد اول جلو گراني اتوبوس را گرفت تا راننده ناچار نباشد شبانه روز براي پرداخت اقساط ان رانندگي كند و خسته پشت فرمان بنشيند. يك اتوبوس كه در بازار جهاني حدود 50 ميلوين تومان قيمت دارد در كشور ما بيش از 120 ميليون تومان به فروش مي رسد .
من دیروز چهارشنبه از اراک برای تبریز بلیط داشتم و اتوبوسی که قرار بود بیاد خراب شد و اتوبوس دیگه رو جایگزین کردن که هیچکدوم از راننده هاش تا به حال این مسیر رو نرفته بودن به همین دلیل بارها جاده رو اشتباه رفتن و در نزدیکی شهرک صنعتی کاوه به اشتباه وارد لاین یک طرفه اتوبان شد و در اوج حماقت تصمیم به دور زدن در وسط اتوبان گرفت و خلاصه می رفت که یک فاجعه وحشتناکتر از شب قبل شکل بگیرد- از اون به بعد من تا تبریز کنار دست راننده بودم و بهش می گفتم از کجا بره- علاوه بر این مورد اتوبوس هم مشکل فنی اساسی داشت ولی تعاونی هیچ اقدامی برای تعویض اون نکرد- متاسفانه هیچ نظارتی بر کار تعاونی ها نیست-
با عرض تسليت به خاطر فوت اين عزيزان، متاسفانه عملكرد شركتهاي تعاوني مسافر بري در كشور ما فاقد نظارت كافي است. من سفري را بين دو كشور اروپاي غربي با اتوبوس قديمي تر از اتوبسهاي امروزي كشور خودمون داشتم و هميشه به ياد امنيت و آسايش اون سفر هستم. نظم در ساعت و مدت حركت، فروش بليت حتي براي مسافت هاي بين راهي، توقف در ايستگاههاي مشخص داراي تابلو به مدت 5 دقيقه براي سوار و پياده كردن مسافرين بين راهي، توقف هر دو ساعت يك بار به مدت 15 دقيقه، سرعت مناسب و رانندگي مطمئن و برخورد مناسب رانندگان، دادن آب معدني به جاي كيك و آبميوه غير استاندارد و ... سفري به ياد ماندني براي من و خانواده ام فراهم كرد. هميشه در مسافرتهاي داخل كشور با اتوبوس فكر ميكنم همه ي اين مولفه ها اينجا هست. حلقه گمشده مطمئنآ مديريت و نظارت صحيح است كه جاي آن خالي است.
تا حالا شنیدید یک پمپ بنزین توی بنزیناش آب بوده پس باید پالایشگاه رو تعطیل کرد؟.تاحالا شنیدید ولتاژبرق نوسان داره پس باید نیروگاه را تعطیل کرد؟ هیچ شرکت مسافربری نمیتونه یک نفر را تا مقصد بدنبال اتوبوس بفرسته تا مواظب راننده باشه.تعطیلی یک شرکت مسافربری یعنی بیکاری 400نفر ونون 1000 نفر راقطع کردن لطفا راه حل دیگری پیدا کنید...
همه چیز مثل همه چیز دیگر. ساختار ضعیف وبی رمق دراین حوزه بیشتر به چشم میخورد.
با عرض تسلیت
متاسفانه اغلب راننده ها یا در حال کشیدن سیگارند یا در حال گوش دادن سی دی های آنچنانی هستند و یا با بغلدستی در حال حرف زدن هستند. اگر مسافری هم اعتراض کند که آقا چرا بد می رانی یا چرا تند می رانی، آنچنان عصبانی می شوند که حاضرند مسافر را از ماشین بندازند پایین.
شاگرد راننده های اتوبوس از نظر فساد اخلاقی افتضاح است. شاگرد راننده ها با دانشجویان دختر در اتوبوس روابط آنچنانی جلوی چشم راننده و مسافر برقرار می کنند این امر باعث می شود که راننده حواسش به رانندگی نباشد. تازه بین راه هم شاگرد راننده به جای راننده، رانندگی می کنه. این است وضعیت رانندگان ما
پیشنهاد می کنم که در هر اتوبوس یک دوربین مخفی کار بگذارند و برای مدتی رانندگان را تحت نظر بگیرند
به نظرم دو کار زیر در این زمینه موثر است
1- یک لیست در جلوی ماشین نصب کنند و اسم راننده با تمام مشخصات و شاگرد راننده و تلفن تماس را بنویسند تا رانندگان احساس مسولیت بیشتری بکنند
2- برای رانندگان کلاس ضمن خدمت بگذارند تا به کارشان اررش بیشتری بدهند
متاسفانه رانندگان ما یا بی سوادند یا کم سوادند یا معتاد
بهتر است این همه رشته دانشگاهی یکی هم برای تربیت رانندگان با سواد و فرهیخه و تیز هوش ایجاد شود.
وقتی هر کس کار گیرش نیامد اول میره شاگرد میشه بعد راننده خوب هیمن میشه که می بینید
این آمار کشته از تعداد کشته های آمریکایی در جنگ افغانستان در طول یک سال هم بیشتر است.....!!!!جای تاسف دارد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار