بازدید 80629
با صد و پانزدهمین روز حمله روسیه به اوکراین

روسیه:اوکراین قبلی دیگر وجود خارجی ندارد!/ حمله اوکراین به کشتی روسی با موشک های هارپون/ پیشنهاد نظامی انگلیس به اوکراین برای تغییر معادلات جنگ/ هشدار مسکو درباره رویارویی مستقیم روسیه و آمریکا

صد و پانزدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۲۵۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸ 18 June 2022

حمله اوکراین به کشتی روسی با موشک های هارپون/ هشدار مسکو درباره رویارویی مستقیم روسیه و آمریکا/

بین الملل تابناک: صد و پانزدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

مقام بروکسل: عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا نباید عجولانه انجام شود
۱۴۰۱/۰۳/۲۸ - ۱۹:۳۲

«کاتارینا بارلی» معاون پارلمان اروپا گفت که اتحادیه اروپا نباید اوکراین را با عجله به عضویت خود درآورد.

به گزارش «راشا تودی»، بارلی شنبه (۱۸ ژوئن) گفت: نباید الحاق عجولانه وجود داشته باشد. وقتی به عضویت اتحادیه اروپا درآیید، دیگر کنار گذاشته نمی‌شوید.

او در اشاره به مجارستان که دولت محافظه‌کار آن از سوی بروکسل به تخریب حاکمیت قانون متهم شده، گفت: از همه مهمتر این است که معیارهای الحاق، مانند ثبات نهادی، اقتصاد بازار کارآمد و حاکمیت قانون به طور کامل رعایت شوند.

کمیسیون اروپا روز جمعه توصیه کرد که به اوکراین وضعیت نامزدی اعطا شود که اولین گام در مسیر طولانی عضویت است. این تصمیم در جلسه هفته آینده نهایی خواهد شد.

بارلی گفت که از نامزدی اوکراین حمایت می‌کند اما بار دیگر بر معیارهای عضویت در اتحادیه اروپا تاکید کرد. او همچنین خواستار «برخورد برابر» با سایر کشورهایی که برای پیوستن به این بلوک رقابت می‌کنند مانند مولداوی شد.

اوکراین از احتمال شروع مجدد مذاکرات با روسیه خبر داد
۱۴۰۱/۰۳/۲۸ - ۱۹:۲۵

یکی از اعضای تیم مذاکره کننده اوکراین روز شنبه از احتمال از سرگیری مذاکرات آتش بس با روسیه در ماه اوت خبر داد.

به گزارش روزنامه کی یف ایندیپندنت، "دیوید آراخامیا" قانونگذار و مذاکره کننده ارشد اوکراین در مذاکرات با روسیه اعلام کرد که کی یف احتمالا مذاکرات با روسیه را در ماه اوت از سر می گیرد.

آراخامیا به شبکه صدای آمریکا گفت که درصورت امکان این مذاکرات در پایان ماه اوت و پس از انجام چندین ضد حمله توسط اوکراین انجام می شود.

اظهار نظر مقام اوکراینی در حالی است که کرملین در واکنش به سفر پنجشنبه گذشته رهبران اروپایی به کی یف تصریح کرد که مذاکرات روسیه با اوکراین به بن بست رسیده و نمی‌توان روی ادامه آن حساب کرد.

اما از سوی دیگر دیمیتری پولیانسکی معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل بر آمادگی کشورش برای انجام مذاکرات با اوکراین تاکید کرده و عامل اصلی عقب‌نشینی اوکراین از روند مذاکرات را دخالت آمریکا و انگلیس و نبود همگرایی جدی میان اوکراینی ها دانست.

روسیه هشدار داده است که اگر ولودیمیر زلنسکی رییس جمهوری روسیه و تمام کسانی که او را تحریک می‌کنند، آماده مذاکره نباشند، عواقب غم انگیز این تصمیم بر عهده خود آنهاست.

در مذاکرات پیشین مقام های مسکو و کی یف در ترکیه، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفته بود که واشنگتن، لندن و بروکسل می‌خواهند از اوکراین در جهت منافع استراتژیک خود بهره ببرند.

درخواست بایدن از آمریکایی ها برای عدم سفر به اوکراین
۱۴۰۱/۰۳/۲۸ - ۱۳:۳۴

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در پی مفقود شدن سه آمریکایی در اوکراین، از آمریکایی‌ها خواست به آن کشور سفر نکنند.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز جمعه به وقت محلی به خبرنگاران گفت درباره سه آمریکایی ناپدید شده در اوکراین اطلاعاتی دریافت کرده و از آمریکایی‌ها قویا خواست که به آن کشور سفر نکنند.

وی گفت: به من در مورد این موضوع اطلاع داده شده است. ما از موقعیت آنها خبری نداریم، اما می خواهم تکرار کنم: آمریکایی ها اکنون نباید به اوکراین بروند. دوباره می گویم: آمریکایی ها نباید به اوکراین سفر کنند.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که از گزارش‌های مربوط به مفقودی سومین آمریکایی که برای مبارزه با روسیه به اوکراین سفر کرده است، اطلاع دارد.

روسیه:اوکراین قبلی دیگر وجود خارجی ندارد!
۱۴۰۱/۰۳/۲۸ - ۱۳:۳۴

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: برای اوکراین دیگر بازگشت به مرزهای قبلی این کشور امکان‌پذیر نیست.

خبرگزاری تاس نوشت: این مقام روس در مصاحبه با شبکه اسکای‌نیوز عربی گفت: اوکراینی که من و شما می‌شناختیم و در مرزهایی که قبلا این کشور در آن قرار داشت، دیگر وجود ندارد و هرگز نیز وجود نخواهد داشت. این موضوع روشن است.

در همین حال «لئونید پاسچنیک» رئیس‌جمهوری خودخوانده لوهانسک گفت این کشور ممکن است درباره الحاق به روسیه همه‌پرسی برگزار کند.

رئیس جمهوری دونتسک نیز گفت، زمانی که جمهوری دونتسک مرزهای خود را مطابق با قانون اساسی بازگرداند، موضوع پیوستن به روسیه «به اولویت شماره یک تبدیل خواهد شد».

بعلاوه مقامات دولت نظامی- مدنی منطقه خرسون که از اواسط ماه مارس تحت کنترل روسیه بوده، بارها تاکید کرده که این منطقه نیز به دنبال ملحق شدن به روسیه است.

همچنین یک مقام ارشد در منطقه به نام زاپوروژیه گفت که این منطقه امیدوار است به روسیه بپیوندد و بخشی از ناحیه فدرال جنوبی آن شود.

شولتس: مذاکره با پوتین "ضروری" است
۱۴۰۱/۰۳/۲۸ - ۱۳:۳۰

صدراعظم آلمان با تاکید بر این که مذاکره با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه "ضروری" است متعهد شد به حفظ تماس‌ها با مسکو ادامه خواهد داد.

خبرگزاری آلمان به نقل از اولاف شولتس، صدراعظم المان گزارش داد: صحبت با پوتین کاملاً ضروری است. من و رئیس جمهور فرانسه (امانوئل ماکرون) به این کار ادامه خواهیم داد.

شولتس گفت، روسیه باید از طرح خود برای «تسخیر بخشی از اوکراین از طریق خشونت» و «مفهوم امپریالیستی تغییر مرزهای کشورها» دست بردارد. این یک توهم است و من این را به پوتین منتقل کردم.

رهبر آلمان گفت: «برای مثال، تحریم‌ها علیه روسیه تا زمانی که این کشور به توافقی عادلانه با اوکراین نرسد، پابرجا خواهد ماند. هیچکس نمی‌تواند شرایط صلح را به اوکراین دیکته کند. شرایط صلح توسط مردم، پارلمان و رئیس جمهور اوکراین تعیین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد که آلمان به اوکراین قول استفاده از هویتزر و سایر تسلیحات را داده است.

صدر اعظم آلمان بدون اشاره به تاریخ مشخصی افزود: «در زمان مناسب این سلاح‌ها خواهد رسید».

صدر اعظم آلمان روز پنجشنبه به همراه رهبران فرانسه، ایتالیا و رومانی از کی‌یف بازدید و با ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین دیدار کرد.

این اظهارات شولتش درحالی ایراد شده که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین پس از سفر رهبران اروپا به کی‌یف در کنفرانسی خبری گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هنوز هیچ برنامه‌ای برای مذاکره با اولاف شولتس و ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا ندارد.

وی اما تاکید کرد، رئیس جمهور فرانسه یکی از طرفداران صحبت درباره اختلافات و حل مسائل از طریق گفت‌وگو است و مسکو برای این رویکرد ارزش و احترام قائل است.

آمادگی مرکل برای میانجیگری در جنگ اوکراین
۱۴۰۱/۰۳/۲۸ - ۱۳:۲۸

صدر اعظم سابق آلمان پیشنهاد میانجیگری بین روسیه و اوکراین برای پایان دادن به جنگ چند ماهه در اوکراین را داد.

به گزارش اینترفاکس، آنگلا مرکل، صدراعظم سابق آلمان در سخنانی آمادگی خود را برای میانجیگری در مناقشه روسیه و اوکراین اعلام کرد.

مرکل در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی "RND" گفت که در آینده آماده است به عنوان میانجی برای حل مناقشه بین روسیه و اوکراین عمل کند.

وی گفت که اندکی قبل از ترک سیاست، تلاش کرده راه‌حل‌هایی برای بحران اوکراین بیابد، اما موفق نشده است.

مرکل همچنین این ادعا را که رهبری روسیه منتظر خروج وی از پست صدراعظمی آلمان برای آغاز حمله به اوکراین بوده تکذیب کرد.

پیشنهاد نظامی انگلیس به اوکراین برای تغییر معادلات جنگ
۱۴۰۱/۰۳/۲۸ - ۱۳:۲۸

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس عصر روز جمعه (دیروز) در دومین سفر به اوکراین، پیشنهاد کمک نظامی جدیدی را به رئیس جمهور این کشور ارائه کرد.

در حالی که انگلیس تلاش می‌کند در حمایت از اوکراین علیه روسیه نقش رهبرگونه‌ای در میان کشورهای غربی داشته باشد، بوریس جانسون بار دیگر با هدف «تغییر معادله» جنگ، به کی‌یف رفت.

سفر شتاب‌زده و از پیش اعلام نشده جانسون به اوکراین در حالی انجام شده که اتحادیه اروپا با اعطای وضعیت نامزدی عضویت کی‌یف موافقت کرده و تکاپوی بروکسل و واشنگتن برای حمایت از اوکراینی‌ها افزایش یافته است.

به نوشته روزنامه «تایمز» انگلیس، جانسون در ملاقات با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین پیشنهاد کرد که ارتش انگلیس ظرف ۱۲۰ روز، آموزش نظامی برای ۱۰ هزار سرباز اوکراینی فراهم کنند.

نخست‌وزیر انگلیس که دو روز بعد از سفر سران فرانسه‌، آلمان، ایتالیا و رومانی به کی‌یف وارد این شهر شد، به زلنسکی وعده داد:‌ «ما در کنار شما خواهیم بود تا به پیروزی نهایی دست پیدا کنید».

 

اوکراین: توپخانه روسیه 15 برابر برتری بیشتری دارد
۱۴۰۱/۰۳/۲۸ - ۱۳:۲۷

«دیمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین گفت که روسیه در مهم‌ترین بخش‌های جبهه نبرد و در بخش توپخانه‌ای 15 برابر از اوکراین برتری بیشتری دارد.

وی که این سخنان را در مقاله‌ای در مجله آمریکایی Foreign Affairs مطحر می‌کرد نوشت: «توپخانه روسیه به صورت میانگین 15 برابر برتر از تسلیحات ما در مهمترین بخش‌های جبهه بوده و برخی از سامانه‌های موشکی آمریکا برای پیروزی کافی نیست».

کولبا اضافه کرد: «باید بسیار پیشتر به اوکراین کمک می‌شد و کمک‌های کنونی نیز بسیار کم بوده و کی‌یف نیاز شدیدی به تسلیحات سنگین از منابع مختلف دارد».

دانمارک سفیر روسیه را احضار کرد
۱۴۰۱/۰۳/۲۸ - ۱۳:۲۶

نیروهای مسلح دانمارک اعلام کردند که یک کشتی جنگی روسی روز جمعه آب‌های منطقه‌ای شمال جزیره بورنهولم در دریای بالتیک را نقش کرده است.

در پی این رویداد، وزارت خارجه دانمارک نیز روز جمعه سفیر روسیه در این کشور را احضار کرد.

چند روز پیش بود که دولت دانمارک تصمیم گرفت به سیاست دفاعی اتحادیه اروپا بپیوندد که نشان‌دهنده جدیدترین تغییرات در میان کشورهای شمال اروپا برای تقویت روابط نظامی بعد از حمله روسیه به اوکراین است. دانمارک تنها عضو اتحادیه اروپاست که تاکنون بخشی از سیاست دفاعی و امنیتی این اتحادیه نبوده است.

دانمارک یکی از اعضای مؤسس سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است، اما بزرگترین قدرت نظامی این ائتلاف یعنی آمریکا، به متحدان اروپایی هشدار داده است که باید مسئولیت بیشتری در قبال امنیت خود بپذیرند.

پیش از این نیز نیروی دریایی دانمارک در بحبوحه بحران اوکراین، پیشرفته‌ترین موشک دوربرد خود را که از روی یک ناوچه پرتاب شد، آزمایش کرد.

توقف ارسال پهپادهای آمریکایی به اوکراین

طرح دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای ارسال پهپادهای نظامی به اوکراین به دلیل نگرانی از دسترسی روسیه به فناوری نظارتی این پهپادها متوقف شده است.

به گزارش رویترز، مقامات آگاه اعلام کردند، نگرانی‌ها از دسترسی روسیه به فناوریی راداری و نظارتی پهپادهای ‌ام کیو - ۱ سی در طول بازبینی ارائه این تجهیزات به اوکراین در پنتاگون مطرح شده است.

اکنون مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا درحال بررسی ارسال این پهپادها به اوکراین هستند.

پهپادهای پیشنهادی می‌توانند تا ۳۰ ساعت در هوا بمانند، داده‌های اطلاعاتی زیادی جمع‌آوری کنند و تا هشت موشک هل فایر را حمل کنند. طبق اسناد ارتش آمریکا، ارزش هر پهپاد حدود ۱۰ میلیون دلار برآورد شده است.

در این گزارش آمده است که مقامات در حال بررسی تعویض تجهیزات راداری و حسگرهای فعلی پهپادها با فناوری قدیمی‌تر و آسانتر هستند اگرچه انجام چنین اقدامی ممکن است ماه‌ها طول بکشد.

هشدار مسکو درباره رویارویی مستقیم روسیه و آمریکا

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا گفت که ارسال تسلیحات گسترده آمریکا به اوکراین و تقویت تسلیحاتی این کشور راهی مستقیم برای رویارویی نظامی بین مسکو و واشنگتن است.

به گزارش خبرگزاری تاس، آنتونوف در مقاله خود در رسانه آمریکایی نیوزویک نوشت: کوته بینی آمریکا در شرایط کنونی دیده می‌شود. مقامات محلی به تحمیل شکست راهبردی بر روسیه تمایل دارند و با تقویت کی‌یف با سلاح، خطر تشدید تنش‌ها را افزایش می‌دهند. این راه یک رویارویی مستقیم نظامی بین قدرت‌های بزرگ هسته‌ای با عواقب غیر قابل پیش بینی را به دنبال دارد.

این درحالی است که جان کربی هماهنگ کننده شورای امنیت ملی برای ارتباطات راهبردی گفت که دولت جو بایدن به ارائه کمک‌های نظامی قابل توجه به اوکراین با سرعت بالا تا زمانی که روسیه جنگ را متوقف کند، ادامه خواهد داد.

این مقام آمریکایی ادعا کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هیچ نشانه‌ای از تصمیم خود برای پایان جنگ و مذاکره با حسن نیت نشان نداده است و تا زمانی که این اتفاق رخ دهد ما متعهد به کمک به نیروهای اوکراینی برای دفاع از خود باقی می‌مانیم.

کربی تاکید کرد که درگیری با روسیه می‌تواند یک روند طولانی باشد اما کمک‌های اضافی از جانب کنگره در این مرحله ضروری نیست.

حمله اوکراین به کشتی روسی با موشک های هارپون

اوکراین روز جمعه مدعی شد، نیروی دریایی این کشور کشتی یدک کش روسیه که حامل مهمات، اسلحه و نیرو به جزیره مار بوده است را با موشک‌های هارپون هدف قرار داده است.

به گزارش الجزیره، اداره ارتباطات راهبردی نیروهای مسلح اوکراین ادعا کرد که کشتی یدک کش "اسپاساتل واسیلی بخ " را با دو موشک هارپون هدف قرار داده است.

در صورت تایید این حمله، این اولین باری است که اوکراین یک کشتی روسیه را با این نوع موشک‌های ضد کشتی غربی هدف قرار می‌دهد.

به گزارش ایرنا، پیش از این بن والاس، وزیر دفاع انگلیس روز چهارشنبه گفت این کشور در حال بررسی برنامه‌هایی برای ارسال موشک‌های ضدکشتی بیشتری به اوکراین است که قبلاً وعده آن را داده بود.

همچنین وزیر دفاع اوکراین در ماه جاری اعلام کرده بود که کشورش موشک‌های ضدکشتی هارپون ساخت آمریکا را تحویل گرفته است.

لاوروف: انگلیس می‌خواهد روسیه را به زانو در بیاورد

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه گفت در حالی که لندن می‌خواهد روسیه را به زانو در بیاورد، هیچ راهی برای بهبود روابط روسیه و انگلیس وجود ندارد.

وی که با شبکه بی‌بی‌سی درباره وضعیت وخیم روابط میان روسیه و انگلیس صحبت می‌کرد، گفت: «من فکر نمی‌کنم هیچ فضایی برای مانور دادن وجود داردچون هم "بوریس جانسون" نخست وزیر و هم "لیز تراس" وزیر امور خارجه انگلیس آشکارا گفته‌اند ما باید روسیه را شکست دهیم. ما باید روسیه را به زانو در آوریم».

وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ به این سوال که مسکو در حال حاضر انگلیس را چگونه می‌بیند گفت: «کشوری که یک بار دیگر تلاش می‌کند تا منافع مردمش را برای جاه‌طلبی‌های سیاستمداران قربانی کند، سیاستمدارانی که فقط درباره انتخابات آتی و نه چیز دیگری فکر می‌کنند».

انگلیس از جمله کشورهایی است که تحریم‌های گسترده‌ای را علیه روسیه در پاسخ به حمله مسکو به اوکراین اعمال کرده است. علاوه بر آن، لندن تسلیحات گسترده‌ای از جمله موشک‌های زمین به هوا و موشک‌های ضد تانک برای اوکراین ارسال کرده است.

لیز تراس ماه پیش گفته بود که اقدامات روسیه در اوکراین باید با زور جواب داده شود.

وی گفته بود: «ما باید در این موضوع مصمم باشیم که پیروزی اوکراین با کمک‌های نظامی و تحریم‌ها را تضمین کنیم. حالا دیگر نمی‌توانیم پایمان را از روی پدال گاز برداریم».

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰۱
ان شا الله پوتین تا ساعت 2 بعد از ظهر امروز کل اوکراین و امریکا و اروپا و کل کره زمین را میگیرد و بعد از آن هم به سمت فتح کره مریخ پیش خواهیم رفت
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
تابناک این نامردیه. تو ساعت اداری باید خبر بزارید، تا لشگر سایبری ساندیسی هم بتونه نظر بده
هر چی میخونی نوشته مرگ بر پوتین این چه وضعشه
ناشناس
| - |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
ساندیسی بودن بهتر از دم تکان دادن برای آمریکاییها و له له زدن برای گرفتن گرین کارتهای خائنانه است
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
واقعا متاسفم که برای شرق و غرب حاضرید هر کاری انجام بدید ما باید فکر کشور خودمون باشیم روسیه و آمریکا دلشون به حال ما نسوخته و نخواهد سوخت باید دنبال منافع خودمون باشیم
برای غرب صلح معنا ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
روسیه به اوکراین حمله نظامی و اشغال کرده است

اشغالگری، در همه جای دنیا و توسط هر کشوری مردود

و نفرت انگیز است

و اشغالگری زشت و خلاف قانون و هیچ تفاوتی ندارد

که در کجا و توسط چه کشوری انجام شده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
دقیقا باید سیاست طوری بچینیم که بهترین استفاده را ببریم
روسیه باید همه اهرم های فشار بر منافع ماریکا را به کار بی اندازد تا پایان جنگ را مدیریت کند وگرنه ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
آره ...... وگرنه ساندیس شما قطع میشود
دقت کردین تحلیل های انگلیس نسبت جنگ را، واقعا استاد جنگ روانی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
ببخشید رفقا،این داستانه ساندیس چیه؟
میشه توضیح بدید منم بفهمم
دیگه نمیشه بهت گفت پرزدنت پوتین ماشالاه شدی یه پا چکمه بالا زانو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
فعلا که شیشه عمر کل بشریت دست همین چکمه است
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
مخاطب 16.52 این چه حرف سخیفیه. انقدر این پوتین دیکتاتور را بزرگ نکنید. شیشه عمر بشریت و حتی خود پوتین دست خداوند متعال هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
این پوتین احمق، لایق این حرفها نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
فعلا که همین چکمه باعث شده بایدن رفته دستبوسی پادشاه عربستان.
تنها راه نجات جهان کشتن پوتین آن هم به روش حلق آویز بصورت برهنه ومدت یک هفته در یکی از میادین کی اف هست
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
معمولا اینایی که نظرات تند اینطوری میدن از اون کشته مرده های بایدن و پمپئو هستند
صبوری
| France |
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
همونطورکه تو یه جورخیالاتی هستی اونام یه جوردیگن. پوتین باید دردادگاه بین المللی محاکمه بشه حتما.فقط یک مشکل وجود داره که مجازات اعدام اونجا لغو شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
اعدام پوتین آرزوی تمام آزادیخواهان و عدالت طلبان جهان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
درد و بلای پوتین بخوره تو سر غربگدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
آفرین آفرین
اگر روسیه در این جنگ نتیجه نگیرد شک نکنید امریکا اجازه برخواستن به روسیه نخواهد داد. روسیه تجزیه می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
و بهترین زمان برای ایران است که خاک و سرزمین های

اشغال شده خودش توسط روسیه را باز پس گیرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
آمین را بلندتر بگویید :)))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
خدا از دهنت بشنود
هووم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
ان‌شاءالله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
روسیه با جنایاتی که درطول تاریخ مرتکب شده کمترین حقش تجزیه شدنه
اینکه روسیه میگوید دیگراوکراین قبلی وجودندارد(با توجه به ملحق شدن بخشهایی وسیع ازاین کشور به روسیه) آیا اشغالگری محسوب میشود یا نه؟ آیا حدود10 میلیون اکثرا زن وبچه ای که دراثرتجاوز روسیه دربدرکوه و دشت شده اندآیا آواره محسوب میشوند یا نه؟ اینها همان مسائلی هستند که درابعادی کمتر توسط اسراییل درفلسطین انجام گرفته.کل اسراییل یک پنجم سرزمینهای اشغال شده اوکراین نمیشوند.پس چرا سیاست محکوم کردن متجاوز وحمایت ازمظلوم(که درقانون اساسی هم ذکر شده) درمورد اوکراین اعمال نمیشود؟ البته تعجبی هم ندارد این سیاست درمورد بوسنی که مسلمان بود اعمال نشد چه رسد به اوکراین غیرمسلمان.بگذریم از مسلمین چین ومیانمار و هندو.....مسلمان فقط فلسطین مظلوم هم فقط فلسطین.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
روسیه قبلی هم دیگر وجود ندارد. نه مشروعیت دارد پوتین، نه محبوبیت
به عنوان خونخوار شناخته می‌شود
به قطع روسیه بعد از این جنگ حتی اگر بتواند آن را تمام کند، هرگز قدرت قبلی خود را به دست نخواهد آورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
جناب آقای سلمانی
حرف حساب جواب ندارد. پاینده و پیروز باشید
همیشه جنگ های کوچک و کنترل شده و انواع تحریم ها منافع همه را تضمین می کند غیر از مردم عادی، پس هرگز جنگ جهانی و گسترده ای رخ نخواهد داد
ماریا خانوم بزودی روسیه قبلی هم بزودی وجودنخواهد داشت.مثل اینکه یادت رفته بیش از80درصد روسیه سرزمینهای بتدریج اشغال شده توسط تزارهاهستند که مردمان آنها میخواهند اززیر یوغ مسکو راحت شوند.غرب چنان جنبشهای تجزیه طلب ملی گرا را دراین مناطق تحریک وتقویت خواهدکرد که روسیه از خرس قطبی به سمورآبی تبدیل خواهدشد.
پاسخ ها
ممل
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
غرب در نگه داشتن شلوار خود مانده چه برسد به تحریک جدایی طلبان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
صدها سال اون سرزمین ها دست روس ها بوده تمام مردمش روسی زبان مادری و اولشون شده به غیر از چچن اونم فعلاتخت کنترل روسیه هست پس روسیه تجزیه نمیشه
تجزیه روسیه بهانی ای هست برای تصرف اوکراین از طرف روسیه
پوتین عقل بچگانه دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
پوتین زیرکترین رهبر سیاسی دنیاست منتها ضریب هوشی شما به اندازه ای نیست که سیاستهاش و درک کنید.
واقعا روسیه دیوانه شده
مرگ بر روسیه اشغالگر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
اسراییل پس چی
زلنسکی کمدین اوکراین را به میدان جنگ شرق و غرب تبدیل کرد ویرانی ها و مرگ های بسیار بیشتری در انتظار مردم اوکراین است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
به تو مربوط نیست، بخاطر توجیه شکست اربابت، سعی نکن برای مردم اوکراین اشک تمساح بریزی
زلنسکی کمدین اوکراین را به میدان جنگ شرق و غرب تبدیل کرد ویرانی ها و مرگ های بسیار بیشتری در انتظار مردم اوکراین است
پاسخ ها
ناشناس
| Luxembourg |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
هی ساندیسی، خسته نمیشی از تکرار یک جمله برای 7000 تومان؟ اقلا تلاش کن به یه چیز جدید فکر کنی به جای شغل سابق زلنسکی که بازیگری بود.
یه دیوونه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
برادر من کامنتی هزار حاضرم بیام کار کنم بخیل نباش ادرس بده به جان خودم نباشه به جان تو خیلی هم خوب بلدم کامنت بزارم جوری که حریف مقابل بسوزه تک خور نباش با تشکر یه حزب باد مثل خودت
خدارو شکر میکنم برای اینکه در قرن بیستویکم انسانیروالبته اگه اسم انسان بشه روش گذاشت با روحیه چنگیز؛تیمور لنگ؛ وهیتلر بچشم دیدم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
شما آل سعود رو که هفت سال هست به کوچیک و بزرگ رحم نمیکنه ندیدی پس.
میگوینددونفرگنده لات باهم درگیرشده بودنداین یکی اینطرف جوب ایستاده بودورجز میخواندوآن یکی آنطرف شخصی که ناظر ماجرابودگفت چرااینهمه بهمدیگربدوبیراه میگوئید ولی یقه همدیگررانمیگیرند گفتند آخرمیدانی فهش وناسزاهزینه ندارد ولی پیراهن که پاره‌ شدخرج داردحال رجزخوانی روسیه باآمریکا است نه روسیه جرات حمله به ابرقدرت هسته ای دنیارادارد ونه امریکا واگریکی ازدوطرف مطمئن باشدطرف مقابل حمله خواهد
کردجامیزند وکمتر خودش رانابودخواهدکرد چون امروزه جنگها مثل قدیم نیست هردوطرف جنگ نابودمیشوند حالا اگرقدرتی همچون روسیه یاآمریکاقصدنابودی کشوری کوچکتر مثل اوکراین را داشته باشد کشورکوچک چون احتمال نابودی خودرا میبیند اینجاست که ممکنست دست بخودکشی زند ودردسر بزرگی برای ابرقدرت زورگوپدایجادکندکه بمراتب ازدرگیرشدن دوقدرت برابر سنگین تروهلاکت بارتر است بنابراین نگران رجزخانی دوابرقدرت نبایدبود بلکه نگران ادامه دارشدن درگیری روسیه بااوکراین بایدبود واین راروسیه خوب میداند و بهمین دلیل دنبال راهی محترمانه برای فرارازاین مخمصه میگردد چون ازجان گذشتگی طرف مقابل خواب راازسر آنها
پرانده
پوتین را ترور کنید تا جنگ تمام شود اما گردانندگان دنیا در پشت پرده هرگز اجازه این کار را نمی دهند
یه دلقک ببین چیکارها که نکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
این دلقک را من میپرستم
همانطور که تو پوتین را
اوکراین به سمت اتحادیه اروپا میره و روسیه به سمت چین و مرزبندی شرق و غرب سفت و سخت تر میشه . در دراز مدت روسیه بازندست چون اوکراین کشور کوچکتریست و توسط کمک‌های خارجی سریع بهبود پیدا میکنه ولی تحریم چیزیست که انتها ندارد و برای نسل‌ها باقی میماند مثل کشور خودمون
برخلاف توهم زاخاروا، این روسیه است که پس از این تجاوز و تلاش احمقانه برای کشورگشایی در قرن بیست و یکم دیگر به ماهیت قبلی خود بر نمی گردد. نه به خاطر دهها هزار از بهترین سربازان هوابردش که کشته یا معلول شده اند، نه به خاطر ظرفیت نظامی اش که اقلا 25 درصد آن نابود شده است، نه به خاطر انزوای اقتصادی و سیاسی که سالهای سال گریبانگیرش خواهد بود، نه به خاطر فرار مغزها که از فردای تجاوز به اوکراین آغاز شد. ولی به خاطر اینکه اثبات شد ارتش روسیه یک ببر کاغذی است و دیگر هیچ کس را نمی تواند بترساند، ولی غرق توهمات نوامپراتوری شده که در قرن هفدهم رایج بود. نه این توهمات، و نه روسیه پوتین در جهان کنونی جایی ندارند.
پوتین و زیردستان احمقش هنوز فکر میکنن در هزاره اول تمدن زندگی میکنن که باید کشور گشایی کرد!
کشورگشایی جایی در تفکر انسان امروزی نداره و احمقان وامانده از تزار روس ...همچنان همچین تفکر عقب مونده ای دارن!
پاسخ ها
ممل
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
بابا انسان هزاره سوم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
فعلا که استانهای طرفدار روسیه رو گرفته و
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
پوتین رو ولش کن چون پاک دیوونه شده
سلام

ای کاش، تابناک ، در خصوص صدای انفجار بسیار مهیب بعد از نیمه شب گذشته غرب تهران یک خبر کوتاه هم که شده می نوشت !
شکست روسیه حتمی هس حالا چی دیر یا زود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
شکست روسیه یعنی آغاز یک جنگ هسته ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
هردوطرف میدونن اگر بزنن بد میخورن فعلا هسته ای در کار نیست
هرجا فتنه ای اگر هست زیر سر انگلیس خبیسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
عمو پوتین شما چی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
خبیث درست بنویس
امریکا و اروپا در واقع اوکراین را قربانی نقشه های خود کردند.
مردی بنام زلنسکی نیز در این وسط نقش یک رهبر نظامی را بازی کرد.
المان هم تن به مذاکره داد لذا از این لحظه ببعد و به هر بهانه ای زلنسکی رهبر تاریخ گذشته اوکراین از معادلات حذف خواهد شد و این اوکراین ویرانه و مردمان اسیر و اواره بازنده این تئاتر سیاسی خواهند بود.
گاهی فکر میکنیم که چطور یک کمدین رییس جمهور یک کشور میشود و در کمتر از 3 سال بعد دلیل آن معلوم میگردد.
روسیه و اکراین ولش کنید...اینجا وضع خیلی خراب تره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
آی گفتی
صد البته اوکراین قبلی را مردم مثل اوکراین کنونی نمی شناختن و اوکراین فعلی سمبل مبارزه با تجاوز یک ابر قدرت پوشالی و امروز یک قهرمان است اما روسیه نیز روسیه پیشین نخواهد شد هیچ کس فکر نمی کرد یک ابر قدرت ادعایی چنین شکست بخورد و یک کشور کوچک دهها هزار نفر از ارتشش را نابود کند و هزاران تانک و بالگرد و هواپیما و زره پوشش را از بین ببرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
البته این کشور کوچک یک روز از سمت شیطان بزرگ و ایادیش در اروپا تغذیه نشود اونوقت معلوم می شه کی دست بالا رو داره تو جنگ
روسیه تجزیه میشود وباید هم تجزیه بشه چون سرزمین غصب شده در طول تاریخ است.خداوند از همه چیز اگاا است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
آمریکا چی؟ بومیای آمریکا آدم نبودند اونجا غصب نشده
منتظر جنگ آمریکا و روسیه هستیم تا سرزمین های جدا شده از ایران توسط روسیه را بازپس بگیریم باید تا سنت پترزبورگ پیشروی کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
!دوزار به آش به همین خیال باش!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
خخخخ شمال همین بحرین و پس بگیر نمی خواد بری تو سرمای روسیه تلف شی
اکثر تحلیل ها آبکی است.
زیرا از آینده جنگ. کسی خبر نداره، و تاثیر نفت و گاز در زمستان برای اکراین و اتحادیه اروپا متفاوت است.
چین روسیه و هند فقط این سه کشور کافی است که بعنوان ابر قدرت به هیچ کشوری از دنیا محتاج نباشند.
از نظر کشاورزی نظامی نفت و گاز خود کفت هستند.ولی اتحادیه اروپا، انگلیس، امریکا، کانادا و استرالیا از بعد کشاورزی و نطامی قابل رقابت هستند ولی از نظر نفت و گاز قابل رقابت نیستند و محتاج عربستان و قطر هستند که تامین انرژی بسیار پر هزینه و اطمینان امنیتی کافی وجود ندارد.
آیا تضمینی وجود دارد در زمستان سرد مسیر تامین نفت و گاز بوسیله نیروهای نیابتی مانند یمن و سوریه ایمن باشند؟
امروز غرب و اوکراین حاضر به مذاکره و توافق هستند و بجز کریمه بیش از ۲۵ درصد اوکراین تخریب و اشغال شده!
فراموش نشه مردم سرزمینهای اشغال شده، عمدا روس تبار و طرفدار روسیه هستند.والا روسیه نمیتوانست آنجا را اشغال کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
کاملا درست می فرمایید. منتها متاسفانه اکثر هموطنان ما از نظر سواد بین الملل در سطح پایینی هستند و مطالعه هم که کلا در کشور ما تعطیل است و هنوز در فضای 40 سال پیش سیر می کنند و حاضر به پذیرش شیفت قدرت از غرب به شرق نیستند. و بیشتر شعار می دن و حب بغض شخصی در نظراتشون دخیل هست.
سیاست انگلیس در طول تاریخ این بوده که: تفرقه بیانداز و حکومت کن
انگلیس از هر درگیری که دور از مرزهای خودش باشد حمایت می کند و بدنیال منافع خود از این درگیری است. روسیه هزینه می کند و این وسط مردم بی گناه اوکراین کشته می شوند ولی انگلیس در آتش جنگ می دمد بدون آنکه کوچکترین تهدیدی برای کشور خودش وجود داشته باشد. تسلیحاتی را که به اوکراین می فرستد، چندین برابر آنرا در آینده از اوکراین و اتحادیه اروپا خواهد گپرفت.
استعمار پیر انگلیس شیطانی ترین حکومت دنیاست. ظالم ترین کشور دنیاست به روایت تاریخ . انشالله آتش این جنگ خانمان سوز دامن انگلیس خبیث را هم بگیرید. آمین
چرا یه کم فکر نمیکنید که چرا این جنگ باید طولانی بشه
بزودی پوتین توسط یکی از نظامیان نزدیک به خودش کشته می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
خخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
انشاالله
نظر بنده اینه وای بحال ادمی که از جنگ خوشش میاد و بدتر از اون وای بر کسی که از ظالم حمایت میکنه چه روس باشه یا امریکا باید باور کنه ادمیت در وجودش مرده جای شک هم نیست
مردمی که یک دلقک متوهم را میکنند رئیس جمهور و همه کاره مملکتشان عاقبتی بهتر ازین نصیبشان نمیشود
روسیه اگز بخواهد در عرض 24 ساعت پایتخت اوکراین را تصرف میکند
همانطور که در ابتدا اینکار را کرد اما چون قصد تصرف پایتخت را نداشت عقب نشینی کرد
اروپا بازنده این جنگ است خوشمان بیاد یا نه
پاسخ ها
هاشم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
روسیه حتی اگر کل اوکراین رو هم بگیره شکست خورده هست . وقتی از کل ورزش ها تو دنیا کنار گذاشته بشی بیش از هشتاد درصد جامعه روسیه احساس سرخوردگی خواهند کرد بیشتر از هشتاد و پنج کشور مطرح دنیا از ورود افراد روسیه ای ممانعت به عمل میارن . بعلاوه آسمان کشورهایشان رو به روی هواپیمایی روسیه می‌بنده یعنی هیچ کسی دیگر آدم حساب ت نمیکنه .تو دراز مدت هزینه بسیار سنگینی برای روسیه خواهد داشت گفتم بدونی دنیا ساکت نخواهد شد.روسیه میشه منفور جهانی و البته شما هم میتوانید زیر پرچم روسیه سینه بزنید.چون دیگه دست روسیه واسه همه رو میشه
روسيه بازنده است وپوتين ترور خواهد شد اكراين دوباره از نو ساخته خواهد شد رهبران روس وچين دو شيطانِ ملعون هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
زمانی که مردم ایران داشتند روزی 700 نفر از کرونا می مردند همین روسیه و چین به ایران واکسن دادند در صورتی که آمریکا تا لحظه آخر جلوی ورود واکسن و به ایران گرفته بود. یه ذره غیرت و عقل هم خوب چیزیه. خوبه حالا یکسال نگذشته از کرونا. آخرم همین روسیه کرونا رو با نابودی لابراتوارهای ساخت ویروس آمریکا بساطش و جمع کرد.
چرا یه کم که متن طولانی میشه ارسال نمیکنید
پوتین دیوانه زنجیری
در آخر فیلم پوتین می میرد و روسیه به فنا میره چون دنیا دیگه تحمل شوروی قبلی و کمونیسم رو نداره
مرگ برروسیه اشغالگر مرگ بر پوتین جنایتکار بچه کش
این جنگم مثه جنگهای دیگه این سربازان هستند که کشته میشوند و آخر سران با همدیگر دست میدهند
درود برروسیه آقایان نظر دهنده همش نگین پوتین دیوانه این زلنسکی و نئونازی ها دیوانه هستن
طولانی شدن جنگ به نفع آمریکاست و به ضرر اروپا خصوصا ساکنان غیرجزیره !!! بدلیل مهاجرت و انرژی
پیشنهاد واگذاری بخشهای اکراین به روسیه توسط اروپا هم به همین دلیل است و البته حمایت آمریکا از جنگ با سلاح های با برد کوتاه !!!
سلام دوستان. فقط جهت اطلاع بعضی از دوستان عرض میکنم،سلاحهای مجاز برای استفاده در عملیاتهای ویژه نظامی ویا جنگ کامل، باهم متفاوت هستن و نمیشه بدون مجوز استفاده کرد،روسیه اگه بخواد اوکراین رو تصرف کنه،سه روز لازم داره،اما باید اعلام جنگ کامل بکنه تا از سلاحهایی مثله هشت نوع موشکه قاره پیمای سوپرسونیک و زیردریایی اتمی و بمبها و موشکهای برونجوی و جنگنده های هوشمنده استیلتو بمبهای مغناطیسی و ...استفاده بکنه.اما هدفه پوتین اینه که به غرب بفهمونه اگه شرق نخواد اونا حتی نونه شبشونو چراغه خونشونو سوخته ماشیناشونم نمیتونن تهیه کنن.پس بفهمن رئیس کیه و احترام بزارن. در آخر خودمونو عشقه.فقط ایران و ایرانیه شجاع و سربلند پرچمش همیشه بالاس
زمانی که مردم ایران داشتند روزی 700 نفر از کرونا می مردند همین روسیه و چین به ایران واکسن دادند در صورتی که آمریکا تا لحظه آخر جلوی ورود واکسن و به ایران گرفته بود. یه ذره غیرت و عقل هم خوب چیزیه. خوبه حالا یکسال نگذشته از کرونا. آخرم همین روسیه کرونا رو با نابودی لابراتوارهای ساخت ویروس آمریکا بساطش و جمع کرد.
روسیه الان با اوکراین واروپا و آمریکا یک تنه می‌جنگد روسیه باید سلاح‌های ارسالی آمریکا و اروپا و انگلیسی را قبل از رسیدن به اوکراین ازبين ببرد
بابا ول کنید.پراید۸۰ کسی نداره برا فروش نقد میدم
یعنی جومونگ راز شمشیر فولادی به دست اورد
روسیه تویه بد تنهایی افتاد نه راه پیش داره نه برگشت
باید ارتش اوکراین تو جبهه های شمالی و شمال شرقی و همینطور شرق تقویت کنند . این هفته چند شهر مهم از دست داد و روسیه هم تاکتیکش زمین سوخته ست . هرجا رو بتونه بمباران می‌کنه .
اون پیر پاتال های اروپایی هم بگید خیری نرسیده از اونا به اوکراین ، همون انگلیس و آمریکا کمک برسونن بسه بعیده اینا از ترس پوتین کاری کنن.
سلام واقعا خیلی زجر اور که بعضی افراد دارن روسیه رو تحسین میکنن که یک کشور متجاوز و عقب مانده از لحاظ علم و تکنولوژی و طرز فکر در دنیاست انشالله که چین و روسیه و کره شمالی هرچه زود تر زمین گیر بشن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل