بازدید 19980

جايگزين توپولوف‌ها مشخص شد

به گفته وي از ماه آينده به تدريج هواپيماهاي بوئينگ MD جايگزين توپولوف‌ها مي‌شوند.
کد خبر: ۱۱۲۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۷ 04 August 2010
مديرعامل شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران (هما) از جايگزيني هواپيماهاي بوئينگ MD به جاي توپولوف‌هاي شركت زيرمجموعه خود خبرداد و گفت: اگر نتوانيم تا پايان فرصت پنج ماه هواپيماي ملكي بخريم، ناوگان استيجاري غربي به جاي توپولوف‌هاي ملكي تامين خواهيم كرد.

فرهاد پرورش در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اينكه در هر فرصتي به دنبال نوسازي ناوگان هستيم، گفت: بخش دولتي بايد اعتبارات و تسهيلات خريد هواپيما را بپردازد؛ در حال حاضر نيز شرايط براي واردات هواپيما فراهم است و مي‌توان هواپيما خريد اما فرآيند جايگزيني ناوگان توپولوف شركت هواپيمايي ايران ايرتور بر سر راه است وبه شدت پيگيري مي‌شود.

وي افزود: موفقيت‌هايي هم در اين راستا داشته‌ايم و در آينده نزديك ناوگان جديد به جاي توپولوف‌هاي شركت ايران ايرتور جايگزين خواهيم كرد.

پرورش گفت: طي فرصت پنج ماهه كه به اين شركت داده شده و يا شايد تا پايان سال، ناوگان ديگري جايگزين توپولوف‌هاي ملكي شركت‌هاي هواپيمايي شود.

مديرعامل شركت هواپيمايي هما درباره عدم تامين منابع بانكي براي جايگزيني 13 فروند ناوگان توپولوف ايران اير تور، گفت: پيگيري براي دريافت تسهيلات دولتي به منظور خريد هواپيما انجام مي‌شود اما اگر تا پايان فرصت داده شده ، نتوانيم هواپيماي ملكي بخريم، ناوگان استيجاري غربي به جاي توپولوف‌هاي ملكي تامين خواهيم كرد.

به گفته وي از ماه آينده به تدريج هواپيماهاي بوئينگ MD جايگزين توپولوف‌ها مي‌شوند.

پرورش اظهار كرد: واردات هواپيما در شرايط تحريم آسان نيست اما طي30 سال اخير توانسته‌ايم از بحران‌ها و تحريم‌ها عبور و ناوگان هوايي كشور از نظر كمي و كيفي ارتقا دهيم و صنعت هوانوردي كشور با وجود همه مشكلات همچنان روبه پيشرفت بوده است.

مديرعامل شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران گفت: با توجه به حذف نام شركت هواپيمايي ايران اير تور از فهرست بورس، واگذاري اين شركت از طريق فرابورس يا مزايده انجام مي‌شود و خصوصي سازي اين شركت منتفي نشده بلكه نوع واگذاري آن در حال بررسي است.

وي درباره نتيجه بازديد كارشناسان سافا از ناوگان شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران گفت: بر اين اساس پرواز چند نوع هواپيما از جمله ايرباس 320 و بوئينگ 747 به اروپا ممنوع شده اما اين پروازها با ناوگان ايرباس جايگزين انجام مي‌شود و هيچ يك از پروازهاي هما به اروپا تاكنون لغو نشده و همچنان ادامه دارد.

پرورش درباره مشكل سوخت‌گيري ناوگان هوايي ايران در برخي از فرودگاه‌هاي اروپايي گفت: مشكلاتي در اين زمينه وجود داشت كه با تغيير قراردادها برطرف شده و در حال حاضر مشكلي نداريم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
بویینگ آمریکایی!!!!!!!!!! مرگ بر آمریکا!
تو رو جون اون مادرتون اینقدر صندلی تو هواپیما نچپونید.زانوهامون داغون شد بابا
قرارداد بخاطر وجود برخي قطعات آمريكائي در موتور هواپيماهاي روسي لغو شد آنوقت شما هواپيماي MD صددرصد آمريكائي ميخريد؟!!!
توپولوف به ایران ندادند. می خواید بویینگ اجاره کنید؟
زکی!
باسلام،
چند سال پيش شركت بوئينگ (غول هواپيما سازي آمريكا) شركت مكدانل دگلاس (توليد كننده هواپيماهاي سري MD و سري DC) را خريد. با توجه به اينكه اين MD هاي ورودي (عموماً MD-82 و MD-83) متعلق به زماني هستند كه هنوز بوئينگ شركت مكدانل را نخريده بود به نظر مي رسد استفاده از عنوان بوئينگ MD براي اين هواپيماها بيشتر جنبه رواني و تبليغاتي داشته باشد.
با تشكر،
لطفا بپرسید که سرنوشت ایران 140 با آن همه تبلیغات چه شد؟ چرا دیگر خبری از این هواپیمای اصطلاحا ساخت داخل نیست؟
بوئينگ MD 82 هواپيماي بدي نيست. اما مشكل اينجاست كه انواع استيجاري آن كه هم اكنون از كشورهايي همچون اوكراين اجاره شده و در اختيار خطوط داخليست و حتماًً هموطنان پرواز با آن را طي 3-4 سال اخير تجربه كرده اند بسيار قديميست و دكوراسيون داخلي آن بسيار فرسوده است و اصلاً در شأن هموطنان نيست و دست كمي از توپولفها ندارند. اين هواپيماها هم بعضاً قبل از مالكيت كشورهاي اجاره دهنده 1 يا 2 دست ديگر چرخيده اند كه از نوشته هاي داخلي اين هواپيماها مي شود فهميد.
به اطلاع ميرساند كه هواپيماي MD كنوني اصلا بوئينگ نيست و هيچ ارتباطي با بوئينگ ندارد و ساخت كارخانه مكدانل داگلاس است. سابقا قبل از 1990 اين سري هواپيما تحت نام بوئينگ ساخته ميشد. چرا مسئولين با دانستن اين موضوع نام هواپيما را بوئينگ MD اعلام ميكنند. به سادگي با يك جستجو در اينترنت ميتوان فهميد كه هواپيماي MD بوئينگ نيست.؟؟؟؟!!!!
بسمه تعالي

با سلام و خسته نباشيد
جوانان مستعد ايران عزيز را تشويق كنيد در مورد پيشرفت تكنولوژي و توكل به خداوند متعال منسجمتر تلاش كنند
خدا وكيلي اين خيانت رو نكنيد
آقا چند سال و چند صد هزار هموطن و چند هزار ميليارد دلار بايد تابان اين انرژي هسته اي رو بديم، همه چي به وقتش
آقا ببخشیددولت می گوید بخش عمده مردم از یارانه بنزین استفاده نکرده بنابراین می خواهند برای عدالت آن را گران کنند لطف کنید بپرسید چند درصد مردم از هواپیما استفاده می کنند که دولت اینجور دست به جیب می شود مطمئناً نظرم درج نمی شود مانند کامنت های قبلی
قطعا در حد حرف است . تا اوضاع درست نشود به ما هواپيما از هر نوعش باشه نميدهند.
ملت شدن موش آزمایشگاهی!
اوراقی های خارجی ها رو میارین از جون هموطنانتون مایه میذارید که یک عده دیگر را با این هواپیماها نابود کنید
دست از لجبازی بردارید و با دنیا تعامل کنید
بویینگ چند سال پیش؟؟؟؟؟؟؟

اين هواپيما هاي MD موجود در ايران ساخت مكدانل داگلاس بوده و از رده خارج هستند. ديگر توليد يا نوسازي نميشوند و احتمالا هيچ كشوري به جز ايران حاضر نيست آنها را به كار بگيرد.مشكلات آنها خيلي زياد است.
ای فلک یکی بفهمه جون همه در خطره راه ورود هواپیما را راحت کنید انقدر مرگ بر امریکاو... نگید
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی