بازدید 4450

نصب نخستین دیوار صوتی استاندارد کشور در بزرگراه چمران

نصب دیوارهای صوتی از جمله مهمترین راهکارها در کنترل و کاهش آلودگی صوتی هستند و با نصب این دیوارها تا 75 درصد از آلودگی صوتی منازل اطراف کاسته می شود.
کد خبر: ۱۱۱۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۸ 02 August 2010
مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا گفت: برای اولین بار در کشور به همت شهرداری تهران و با هدف جلوگیری از انتشار آلودگی صوتی در مناطق مسکونی و حفظ سلامت شهروندان ساکن در حریم بزرگراه ها، دیوار صوتی شفاف در بزرگراه چمران در حال احداث است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر یوسف رشیدی با بیان این مطلب گفت: نصب دیوارهای صوتی از جمله مهمترین راهکارها در کنترل و کاهش آلودگی صوتی هستند و با نصب این دیوارها تا 75 درصد از آلودگی صوتی منازل اطراف کاسته می شود.

وی با بیان اینکه تمامی مطالعات نصب اولین دیوار صوتی شفاف استاندارد کشور در بزرگراه چمران توسط شرکت کنترل کیفیت هوا انجام شده است ضمن قدردانی از همکاری شهرداری منطقه 2 در اجرای این پروژه افزود: بودجه مورد نیاز اجرای این طرح توسط شهرداری منطقه 2 تامین شده که می تواند ضمن کاهش آلودگی صوتی در مناطق مسکونی این محدوده ، گامی باشد در راستای حفظ سلامت شهروندان.
 
رشیدی در ادامه آلودگی صوتی را یکی از مخرب ترین آلاینده های زیست محیطی دانست و افزود: کاهش قدرت شنوایی، افزایش فشار خون، ضعف سیستم ایمنی، تغییر در عملکرد غدد درون ریز، کاهش قدرت یادگیری در کودکان و کاهش بازدهی فکری و جسمی از جمله پیاندهای مهم و جبران ناپذیر این آلودگی است که به واسطه عادت پذیری غلط نسبت به صدا از آنها غافلیم.
 
وی یاد آور شد شرکت کنترل کیفیت هوا، در حال بررسی راهکارهای اجرایی مناسب جهت کنترل و کاهش آلودگی ناشی از منابع متحرک با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران است که در آینده نزدیک شهروندان شاهد نتیجه اقدامات انجام شده خواهند بود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی