بازدید 9339

مصيبت‌بارترين تصميم انگليس

"نيك كلگ " معاون نخست‌وزير انگليس ديروز در اظهاراتي اشغال عراق به دست نيروهاي اشغالگر آمريكايي و انگليسي در سال 2003 را غيرقانوني خواند.
کد خبر: ۱۱۰۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۱ 23 July 2010
معاون نخست‌وزير انگليس حمله آمريكا و انگليس به عراق در سال 2003 را مصيبت‌بارترين تصميم انگليس و اقدامي غير قانوني دانست.

به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري الجزيره، "نيك كلگ " معاون نخست‌وزير انگليس ديروز در اظهاراتي اشغال عراق به دست نيروهاي اشغالگر آمريكايي و انگليسي در سال 2003 را غيرقانوني خواند.

رهبر حزب ليبرال دموكرات كه به نمايندگي از "ديويد كامرون " نخست‌وزير انگليس كه به آمريكا رفته است، در پارلمان اين كشور سخنراني مي كرد، با طرح اين سخنان بي‌سابقه دولت ائتلافي را زير فشار قرار داد تا موضع خود را نسبت به جنگ عراق مشخص كند.

اين مقام دولت ائتلافي انگليس "جك استراو " وزير خارجه وقت انگليس در زمان حمله به عراق را نيز به باد تمسخر گرفته و گفت: من خرسندم كه تمام كارهايي كه ما در دولت ائتلافي انجام مي‌دهيم را شرح دهم، دولت ائتلافي متشكل از دو حزب در راستاي منافع ملي سعي دارد تا هرج و مرجي را كه استراو به جاي گذاشته است، از بين ببرد.

كليگ ادامه داد: احتمالا بايد منتظر خاطرات استراو باشيم تا نقش او را در مصيبت‌بارترين تصميمات [انگليس] كه همان حمله غيرقانوني به عراق است، درك كنيم.

اين در حالي است كه سخنگوي ديويد كامرون در واكنش به اين اظهارات گفته است كه اينها نظر شخصي كلگ است، وي موضع ائتلاف را درباره اين حمله به صورت واضح بيان نكرد.

وي بدون اشاره به اينكه آيا نظر كامرون هم در مورد جنگ عراق همين است يا نه، گفت كه معاون نخست‌وزير حق دارد نظر شخصي خود را بيان كند.

سخنگوي كامرون ادامه داد كه گمان نمي كند دولت ائتلافي نظر مشخصي درباره مشروعيت حمله به عراق داشته باشد.

انگليس سال گذشته نيروهاي خود را از عراق خارج كرد، اما اين كشور همچنان 9500 نظامي خود را در افغانستان مستقر كرده است كه همين موضوع باعث افزايش تلفات نظاميان اين كشور شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار