بازدید 14184
اخبار، حواشی و واکنش‏های مرحله حذفی جام جهانی 2010؛

سرمربي هلند: اسپانيا بهترين تيم دنياست

در اسپانيا همه مطمئن هستند که 11 ژوئيه براي اين کشور روزي تاريخي خواهد بود. روز تازه اي براي برپايي جشن ملي. مارکا، روزنامه معروف چاپ اسپانيا در اين باره مي نويسد: "تمام اسپانيا در شور پيروزي خواهند بود. از رافائل نادال گرفته تا پلاسيدو دومينگو، خواننده شناخته شده و حتي فليپ، وليعهد اسپانيا و همسرش لتيزيا در ورزشگاه خواهند بود تا در جشن قهرماني تيم ملي فوتبال کشورشان سهمي داشته باشند."
کد خبر: ۱۰۸۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۶ 10 July 2010
"هاوارد وب"، داور 38 ساله انگلیسی از سوی کمیته داوران فدارسیون بین المللی فوتبال برای قضاوت دیدار تیم‌های اسپانیا و هلند در فینال جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی انتخاب شد.

به گزارش مهر، این داور انگلیسی که چندی پیش دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا بین تیم‌های اینترمیلان ایتالیا و بایرن مونیخ آلمان را قضاوت کرده است، یکشنبه شب در ورزشگاه ساکرسیتی شهر ژوهانسبورگ فینال نوزدهمین دوره مسابقات جام جهانی بین تیم‌های ملی اسپانیا و هلند را قضاوت خواهد کرد.

این داور انگلیسی در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی دیدارهای اسپانیا - سوئیس، اسلواکی - ایتالیا و برزیل - شیلی را قضاوت کرد و در مجموع 17 بار دست به جیب شد و به بازیکنان این تیم‌ها کارت زرد نشان داد.

همچنین از سوی کمیته داوران فیفا "بنیتو آرچوندیا" مکزیکی برای قضاوت بازی تیم‌های آلمان و اروگوئه در دیدار رده بندی مسابقات جام جهانی 2010 انتخاب شد. این دیدار که شنبه شب در ورزشگاه نلسون ماندلا شهر پورت الیزابت برگزار خواهد شد، شصت و سومین دیدار جام نوزدهم خواهد بود که 24 ساعت پیش از دیدار فینال برگزار می شود.


رسانه های اسپانیایی از انتخاب "هوارد وب" به فیفا انتقاد کردند
رسانه های اسپانیایی انتخاب هوارد وب انگلیسی به عنوان داور دیدار نهایی رقابت های جام جهانی 2010 را خبر بدی برای فوتبال خود می دانند.

هوارد وب از 36 سال قبل که قضاوت دیدار نهایی جام جهانی 1974 بر عهده جک تایلور بود، نخستین داور انگلیسی است که این مرحله از رقابت ها را قضاوت می کند.

اسپانیا در مرحله گروهی این دوره از رقابت ها در دیدار با سوئیس در دوربان شکست خورد و این در حالی است که آنها بر این باورند اشتباه مسلم وب در آن دیدار باعث شکست تیم آنها شده است.

اسپانیایی ها می گویند هوارد وب می بایست گل جلسون فرناندس را آفساید اعلام می کرد ضمن اینکه فیلیپ سندروس، مدافع سوئیس، بر روی داوید ویا مرتکب خطای پنالتی شد که از چشم دارو پنهان ماند.


سرمربی هلند: اسپانيا بهترين تيم حال حاضر فوتبال دنيا است
دو تيم هلند و اسپانيا در حالي به ديدار پاياني راه يافته‌اند كه هيچ يك تاكنون به مقام قهرماني نرسيده‌اند و مي خواهند با پيروزي در اين ديدار سرنوشت‌ساز قهرماني در جام جهاني را به ويترين افتخاراتشان اضافه كنند.

سرمربي هلند در نشست خبري بعد از تمرين اين تيم گفت: بي صبرانه منتظر يك شنبه و آغاز بازي هستم. هرچند مي دانم ديدار بسيار سخت و دشواري را پيش رو خواهيم داشت. اسپانيا بي ترديد بهترين تيم حال حاضر فوتبال دنياست.

فان مارويك در ادامه افزود: اسپانيا در ديدار مقابل آلمان تيم برتر ميدان بود و توپ و ميدان را كاملا در اختيار داشت. آن‌ها شايسته پيروزي مقابل آلمان بودند. تيمي كه در مراحل قبلي آرژانتين و انگليس را با 4 گل پشت سر گذاشته بود.

سرمربي لاله هاي نارنجي با اشاره به بازي زيبا و تماشاگرپسند اسپانيا گفت: وقتي به عنوان يك هوادار فوتبال بازي‌هاي اين تيم را نگاه مي كنم، واقعا لذت مي برم. آن‌ها در خط حمله توانايي بسيار بالايي دارند و هر لحظه اراده كنند مي توانند ميانه ميدان را در اختيار بگيرند.

فان مارويك در پايان درباره وضعيت فان پرسي گفت: او تاكنون براي ما گلي به ثمر نرسانده اما نقش خود را در زمين به خوبي ايفا كرده است. اميدوارم در ديدار مقابل اسپانيا پايش به گلزني باز شود و حساس ترين گل دوران ورزشي‌اش را به ثمر برساند.

تيم هاي هلند و اسپانيا يك شنبه ساعت 23 در ورزشگاه ساكرسيتي براي كسب نخستين عنوان قهرماني به مصاف هم خواهند رفت. قضاوت اين ديدار را هاوارد وب انگليسي بر عهده خواهد داشت.


دل بوسکه: به ترکيب دست نخواهم زد
ويسنته دل بوسکه با ابراز رضايت از درخشش "پدرو" در ديدار مقابل آلمان اعلام کرد، براي رويارويي با هلند در ديدار پاياني جام جهاني 2010 آلمان تغيير در ترکيب تيمش به وجود نخواهد آورد.

دل بوسکه كه در ديدارهاي قبلي از فرناندو تورس در ترکيب تيمش استفاده مي کرد ترجيح داد در ديدار مقابل آلمان پدرو، پديده فصل گذشته بارسلونا را راهي ميدان کند.

دل بوسکه درباره ديدار پاياني جام جهاني مقابل هلند گفت: مي خواهيم با آمادگي کامل به مصاف هلند برويم. در بازي مقابل آلمان نمايش قابل قبولي داشتيم بنابراين ترجيح مي دهم با همان ترکيبم مقابل هلند به ميدان بروم.

سرمربي ماتادورها در ادامه افزود: پدرو در اين ديدار با وجود تجربه کم، عملکرد فوق العاده اي از خود به نمايش گذاشت و کاملا انتظارات را برآورده کرد. از آنجايي که موفقيت تيم برايم بيش تر از هر چيز ديگري اهميت دارد، هر بازيکني که آماده تر باشد را در ترکيب 11 نفره اوليه قرار خواهم داد. مطمئنم در صورت شکست هلند و قهرماني در جام جهاني همه راضي خواهند بود.

دل بوسکه با اشاره به کيفيت بالاي بازيکنان هلند گفت: آنها در ميانه ميدان بازيکنان خوبي دارند که مي توانند جريان بازي را در اختيار بگيرند. اين مساله باعث مي شود خط مياني مستحکمي داشته باشند و از اين جهت شبيه ما فوتبال بازي مي کنند.

سرمربي اسپانيا با نام بردن از بازيکناني مانند روبن، اسنايدر، کويت و فان پرسي گفت: البته آنها شايد به اندازه بازيکنان خلاق و تکنيکي ما زيبا فوتبال بازي نکنند اما بسيار خطرناک هستند و لحظه اي نبايد از آن ها غافل شويم.

دل بوسکه درباره آرامش خاصش روي نيمکت هم گفت: نمي دانم چرا همه از مربي انتظار دارند بالا پايين بپرد. من اصلا چنين روحياتي ندارم. البته بعد از اين که گل مي زنيم خوشحال مي شوم. اما اهل نشان دادن واکنش هاي عجيب و غريب نيستم.

دل بوسکه در پاسخ به سوالي درباره واکنش پس از قهرماني گفت: اگر قهرمان شويم شايد قضيه فرق کند. البته اين مسائل پيش بيني پذير نيستند. واکنش هايي که انسان در لحظات حساس از خود بروز مي دهد تا حد زيادي لحظه اي و غير ارادي هستند. اميدوارم قهرمان شويم تا شما هم ببينيد من چگونه خوشحالي خواهم کرد!

سرمربي ماتادورها درباره چگونگي انتخاب بازيکنان به خبرنگاران اين گونه پاسخ داد: خب ما بازيکنان زيادي داريم. شايد در نگاه اول کمي دشوار به نظر برسد که از ميان اين همه بازيکن تنها 11 نفر را انتخاب کنيم. اما من شيوه مخصوص به خودم را دارم. تلاش مي کنم هر بازيکني که شايستگي بيشتري دارد را در ترکيب اوليه تيم قرار دهم. مطمئنم اين مساله کسي را ناراحت نخواهد کرد.


دل بوسکه و فان مارويک در يک نگاه   
اگر چه در نگاه اول دل بوسکه و فان مارويک تفاوت هاي زيادي هم از نظر شخصيتي و هم از نظر تاکتيکي دارند اما با نگاهي دقيق تر مي توان به نکات مشابه زيادي هم دست پيدا کرد.

ويسنته دل بوسکه و برت فان مارويک مربياني هستند که توانسته اند در ميان هياهو و جنجال فراوان تيم هايي مانند انگليس، آرژانتين، ايتاليا، فرانسه و... تيم هايشان را به ديدار پاياني برسانند . در ادامه شخصيت، انديشه هاي تاکتيکي و کارنامه اين دو مربي به طور خلاصه با هم مقايسه شده است.

**بعد شخصيتي
فان مارويک ظاهري آرام دارد و تا حدي متکبر و مغرور است. در عين حال احساسات و عواطف خود را نمي تواند در لحظات حساس کنترل کند و به همين دليل مي توان او را فردي برون گرا دانست. در سوي مقابل دل بوسکه به دور از حاشيه شاگردانش را هدايت مي کند. تا حدي لجوج و سختگير است و هرگز احساساتي نمي شود و بسيار درون گراست.

هر دو مربي رفتار بسيار حرفه اي دارند و کار خود را به خوبي بلدند و هرگز عادت ندارند ديگران را مقصر شکست معرفي کنند. شخصيت مسئوليت پذير هر دو مربي آنان را چهره اي مقبول و پذيرفتني در فوتبال تبديل کرده است.

**دانش فني
دل بوسکه در تيمي که به عقيده تمام کارشناسان بهترين نيمکت را در اختيار دارد، از ستاره هايي مانند ژاوي، اينيستا و ويا به بهترين شکل ممکن استفاده مي کند، اما اين ستاره ها به گونه اي در بازي و موفقيت اسپانيا نقش دارند که مانع از کار تيمي و از دست رفتن هماهنگي نمي شوند. اين شايد تفاوت اصلي دل بوسکه و مارادونا باشد.

برت فان مارويک هم به خوبي از ستاره هايي مانند روبن، اسنايدر و درک کويت استفاده کرده است. شايد تنها تفاوت او با دل بوسکه در استفاده از ستاره هاي جوان و پديده هاي نوظهور باشد. در حالي که دل بوسکه به بازيکنان جواني مانند پدرو و پيکه، اعتماد مي کند، مارويک هنوز نمي تواند ريسک کند و از مهره هاي با تجربه تري در تيمش استفاده مي کند. اليا بازيکن جوان و آينده دار هلند شايد بزرگ ترين قرباني تصميمات مارويک باشد.

**کارنامه بازيگري
دل بوسکه و فان مارويک هر دو پيش از مربيگري بازيکن بوده اند. دل بوسکه مدافع تنومند تيم رئال مادريد بود. فان مارويک هم در خط مياني بازي مي کرد. مقايسه کارنامه اين دو مربي در دوران بازيگري کفه ترازو را تا حدي به نفع دل بوسکه سنگين مي کند اما اين تفاوت آن قدر زياد نيست که بتوان يکي را اسطوره فوتبال دانست.

دل بوسکه پنج بار با تيم رئال مادريد قهرمان لاليگا شد و چهار بار هم جام قهرماني کوپا دل ري را بالاي سر برد. در سوي مقابل فان مارويک تنها يک بار با آلکمار هلند قهرمان ليگ اين کشور شده و يک بار هم در دسته دوم هلند با تيم ماستريخ به مقام قهرماني دست يافته است. مارويک سابقه حضورر در يک ديدار ملي را هم براي هلند در کارنامه دارد.

حضور اين دو مربي در ديدار پاياني نشان داد که براي رسيدن به موفقيت نيازي به اسطوره فوتبال بودن نيست. شکست مربياني مانند مارادونا و دونگا که کارنامه موفقشان در دوران بازيگري بر هيچ کس پوشيده نيست، بار ديگر جمله معروف آريگو ساچي را در خاطرات زنده کرد: "براي اسب سوار خوب بودن نيازي نيست انسان اسب باشد!"

**کارنامه مربيگري
ويسنته دل بوسکه مجموعا 40 سال در رئال مادريد به عنوان بازيکن و مربي فعاليت کرد. اوج هنرنمايي او آغاز عصر جديدي در باشگاه رئال مادريد بود که توانست با استفاده از ستاره هايي مانند رونالدو، روبرتو کارلوس، زيدان و لوئيس فيگو دو قهرماني در ليگ قهرمانان را براي کهکشاني ها به ارمغان بياورد.

دليل موفقيت او بسيار ساده بود؛ او هرگز در باد پيروزي و موفقيت نخوابيد و جنجالي درست نکرد. اما اين مدنظر رئال نبود. آنها مربي‌اي مي خواستند که داراي شخصيت جنجالي باشد. دائم در روزنامه ها مصاحبه کند. شايد حضور مورينيو در فصل آينده در رئال مادريد به تنهايي گوياي سليقه سران باشگاه رئال مادريد باشد. به اين ترتيب دل بوسکه با وجود نتايج درخشان سانتياگو برنابئو را ترک کرد و به بشيکتاش ترکيه پيوست، اما قبل از به پايان رسيدن فصل از اين تيم کنار گذاشته شد.

اما در طرف مقابل فان مارويک به اندازه دل بوسکه در زمينه مربي گري اعتبار و عنوان ندارد. زماني که دل بوسکه يکي پس از ديگري جام هاي رنگارنگ را در اسپانيا درو مي کرد، فان مارويک هدايت تيم جوانان يک باشگاه گمنام را بر عهده داشت. مارويک سرانجام توانست با تيم ناشناخته فورتنا سيتارد به ديدار پاياني جام حذفي هلند پيدا کند. پس از اين موفقيت مارويک به فاينورد پيوست.

مارويک پس از قهرماني با فاينورد در جام يوفا (ليگ اروپاي فعلي)، توانايي هايش را در عرصه مربيگري اثبات کرد و پس از پشت سر گذاشتن فصلي موفقيت آميز راهي بورسيا دورتموند آلمان شد. اما او هم مانند دل بوسکه مورد بي مهري قرار گرفت و پس از دو سال و اندي به همکاري اش با ژرمن ها پايان داد.

**جام جهاني 2010
اين دو مربي که با کش و قوس هاي فراوان هدايت تيم هاي ملي کشورشان را بر عهده گرفته بودند، کار بسيار سختي پيش رو داشتند. دل بوسکه تيم قهرمان يورو 2008 را از آراگونس تحويل گرفته بود. از طرف ديگر با نمايش خيره کننده اسپانيا در مرحله انتخابي و درخشش بارسلونا در رقابت هاي اروپايي، هواداران تنها به دنبال قهرماني کشورشان بودند، چيزي که در تاريخ فوتبال اين کشور تا کنون رخ نداده است.

فان مارويک هم وضعيت مشابهي داشت. با اين تفاوت که فوتبال دوستان هلندي ديگر طاقت شکست و کنار رفتن از تورنمنت هاي مهم را نداشتند. سال ها بود که لاله هاي نارنجي با وجود ارائه بازي هاي درخشان، در بازي هاي حساس نتيجه را واگذار مي کردند و از دور رقابت ها کنار مي رفتند. ظهور پديده هايي مانند روبن و اسنايدر هم سطح توقع هواداران هلند را بالا برده بود.

هلند در جام جهاني 1998 فرانسه در نيمه نهايي مغلوب برزيل شده بود. در يورو 2000 با وجود ميزباني مقابل ايتاليا در ضربات پنالتي شکست خورد و دوران اسف بار فوتبال هلند شروع شد. لاله هاي نارنجي آن قدر ضعيف شدند که حتي در جام جهاني کره و ژاپن حاضر نشدند. در يورو 2004 هم با وجود نمايش خيره کننده در مرحله مقدماتي، در ادامه مغلوب چک شدند. جام جهاني 2006 هم نتوانست به طلسم ناکامي ها پايان دهد و اين تيم مقابل پرتغال شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت. حالا هلندي ها پس از 32 سال به ديدار پاياني جام جهاني راه يافته اند تا نخستين قهرماني خود را در اين رقابت ها جشن بگيرند.

اسپانيا که پيش ار آغاز جام جهاني از مدعيان اصلي فتح جام به شمار مي رفت، رقابت ها را با شوک آغاز کرد. شکست مقابل سوئيس در ديدار نخست نظر بسياري از کارشناسان را تغيير داد، اما اسپانيا در ادامه بهتر ظاهر شد و با پيروزي مقابل تيم هاي هندوراس و شيلي به مرحله بعد صعود کرد.

اسپانيا در ديدارهاي حذفي زيباترين بازي ها را به نمايش گذاشت و با نتايج مشابه 1 بر صفر تيم هاي پرتغال،‌ پاراگوئه و آلمان مدعي را از پيش رو برداشت. در طول اين رقابت ها همواره از دل بوسکه به دليل استفاده از دو هافبک دفاعي و همچنين قراردادن تورس ناآماده در خط حمله انتقاد مي شد. اما اين مربي سرسخت توجهي به انتقادها نشان نداد و با حفظ سبک موردنظر خود تيم ها را يکي پس از ديگري از پيش رو برداشت و راهي فينال شد. تنها نرمش مربي ماتادورها استفاده از پدرو به جاي تورس در ديدار مقابل آلمان بود.

در سوي مقابل هلند نتايج بهتري کسب کرد. لاله هاي نارنجي در مرحله گروهي هر 9 امتياز ممکن را کسب کردند. فان مارويک که به ترکيب ثابتي از بازيکنانش دست پيدا کرده بود با بازگشت روبن تيمش را هجومي تر کرد و توانست در مرحله بعد تيم هاي اسلواکي، برزيل و اروگوئه را از پيش رو بردارد.

جدال روز يک شنبه بين اين دو مربي پاسخ بسياري از پرسش‌ها را روشن خواهد کرد. اين که دل بوسکه مربي بزرگي نيست و قهرماني هاي رئال به دليل حضور زيدان در اين تيم بوده است. يا اين که مارويک شخصيت لازم براي قهرمان کردن تيم را ندارد، همه فردا شب (يک شنبه) مشخص خواهد شد.

مطمئنا پس از به صدا در آمدن سوت پايان يکي از اين دو مربي غمگين خواهد بود. اما اين مساله از ارزش و بار فني اين دو مربي کم نمي کند. دل بوسکه و مارويک نشان دادند که با وجود حضور ستاره هاي ميليوني هنوز مي توان با تکيه بر کار تيمي به موفقيت دست يافت.


پريرا: مارادونا بايد ابقا شود، سرمربی برزیل نمی‏شوم
کارلوس آلبرتو پريرا اعلام کرده است که به نظر وي ديه گو مارادونا بايد همچنان در نقش سرمربي تيم ملي فوتبال آرژانتين به کار خود ادامه دهد.
   
به گزارش گل، سرمربي افسانه اي جام هاي جهاني فوتبال، در مصاحبه با يک روزنامه آرژانتيني در همين خصوص گفت: مارادونا بايد در تيم ملي آرژانتين به کار خود ادامه دهد اما، در عين حال بايد از جانب يک گروه متخصص فني به وي کمک داده شود.

کارلوس آلبرتوي برزيلي که با سرمربيگري تيم ملي آفريقاي جنوبي، ميزبان رقابت هاي جام جهاني 2010، تاريخ ساز شد،در ادامه تصريح کرد: من هميشه فکر مي کردم که برزيل و آرژانتين در فينال رقابت هاي جام جهاني رو در روي يکديگر قرار خواهند گرفت و اين هم بيشتر از نحوه آغاز جام توسط آنان، سابقه اين دو تيم و بازيکناني بود که در اختيار داشتند، اما اين دو تيم همه ما را مايوس کردند.

سرمربي تيم ملي آفريقاي جنوبي در جام نوزدهم افزود: حذف اين دو تيم مرا متعجب کرد. من فکر مي کردم که آرژانتين تيم آلمان را شکست دهد و همين فکر را در مورد تيم برزيل در مقابل هلند مي کردم اما، هلند متفاوت بود، چرا که الان مدت دو سال است که هيچ بازي را نباخته است.

كارلوس آلبرتو پريرا همچنین اظهار داشت: فكر مي‌كنم براي كار در تيم ملي فاقد انرژي كافي و پير هستم. بازگشتم به تيم ملي غير‌ممكن است.

اين مربي 67 ساله كه در جام جهاني 2010 هدايت آفريقاي جنوبي را برعهده داشت، در سال هاي 1984 تا 1983، 1991 تا 1994 و 2003 تا 2006 سرمربي برزيل بود. وي حتي در جام جهاني 1994 موفق شد زردپوشان را به مقام نخست برساند.

وي افزود: براي هدايت تيم ملي برزيل نياز است مربياني جوان و با انرژي حضور يابند تا با افكار و ايده‌هاي تازه، تحولاتي تازه را سبب شوند.

برزيل تحت رهبري كارلوس دونگا در جام‌جهاني آفريقاي‌جنوبي تا مرحله يك چهارم نهايي پيش آمد و 2 بر يك مغلوب هلند شد. پس از آن، مربي 46 ساله از مقام خويش كناره گرفت.


هلند و اسپانيا به روايت تاريخ   
تيم هاي هلند و اسپانيا تاکنون بازي هاي بسياري مقابل يکديگر انجام داده اند که نتايج و آمار و ارقام قابل توجهي در کارنامه رويارويي اين دو تيم به چشم مي خورد.

به گزارش ايسنا، تيم هاي اسپانيا و هلند که به ديدار پاياني جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي راه يافته اند، هفتمين فينال تمام اروپايي را برگزار خواهند کرد تا يک تيم اروپايي براي دهمين بار جام قهرماني را بالاي سر ببرد. در ادامه آمار مربوط به اين دو تيم آمده است که خواندن ها خالي از لطف نيست.

• اين نخستين باري است که در تاريخ برگزاري جام جهاني هيچ يک از چهار تيم برزيل، آلمان، آرژانتين و ايتاليا حضور ندارند.

• هلند تاکنون در هر 6 ديدار خود در جام جهاني2010 به پيروزي دست پيدا کرده است. لاله هاي نارنجي در صورت شکست اسپانيا در ديدار پاياني پنجمين تيمي خواهند بود که با پيروزي در تمام مسابقات راهي ديدار پاياني مي شود. پيش از اين اروگوئه (1930)، ايتاليا (1938) و برزيل (1970.2002) به اين مهم دست پيدا کرده بودند.

• هلند در تمام ديدارهاي دور انتخابي هم به پيروزي دست پيدا کرده بود. شاگردان فان مارويک در صورت پيروزي در ديدار پاياني در کنار برزيل دومين تيمي خواهند بود که تمام ديدارهاي مرحله انتخابي و مرحله نهايي جام جهاني را با پيروزي پشت سر گذاشته است.

• هلند تاکنون 25 بازي بدون شکست بوده است. آنها تنها در يکي از 14 ديدار آخر خود در جام هاي جهاني بيش از يک گل پذيرفته اند (جام جهاني 1998 شکست 2 بر يک مقابل کرواسي در ديدار رده بندي).

• اسپانيا بعد از جام جهاني 1982، نخستين تيمي است که پس از قهرماني در جام ملت هاي اروپا به ديدار پاياني جام جهاني راه پيدا مي کند.

• در صورتي که اسپانيا نتواند در ديدار پاياني بيش از سه گل مقابل هلند به ثمر برساند، ضعيف ترين خط حمله را در بين تيم هاي قهرمان جام هاي جهاني خواهد داشت. ايتاليا (1938)، انگليس (1966) و برزيل (1994) با يازده گل در حال حاضر اين عنوان را به خود اختصاص داده اند.

• ژاوي در اين رقابت ها تاکنون 25 فرصت گلزني براي مهاجمان به وجود آورده و 560 پاس داده که 509 تاي آن سالم بوده است. تنها دونگا با درخشش در جام جهاني 1994 آمريکا بالاتر از او قرار دارد.

• اسپانيا و هلند نخستين باري است که قهرماني در جام جهاني را تجربه خواهند کرد. هلندي ها دو نايب قهرماني در کارنامه دارند و اسپانيا عنواني بهتر از مقام چهارمي کسب نکرده است.


فيفا: شايعه تباني مسخره است   
پس از بروز شايعه هايي درباره نتيجه ديدار آخر تيم نيجريه مقابل کره جنوبي فيفا با صدور بيانيه اي اين اتهام را بي اساس خواند.

در اين بيانيه آمده است: فيفا تشکيلاتي دارد که مسائل مربوط به هر بازي را به دقت بررسي مي کند و در صورت مشاهده مسائل غيرطبيعي پس از بحث و بررسي و انجام تحقيقات لازم درباره آن تصميم مي گيرد. تاکنون هيچ مساله مشکوکي دال بر تباني و تعيين نتيجه بازي ها پيش از آغاز بازي مشاهده نشده است.

در ادامه اين بيانيه آمده است: در صورت مشاهده هر مورد مشکوک موضوع بلافاصله به صورت محرمانه مورد بررسي قرار خواهد گرفت. در ديدار تيم هاي نيجريه و کره جنوبي هم هيچ اتفاق عيرمنتظره اي رخ نداد و همه چيز به شکل عادي پيش رفت.

پيش از اين زمزمه هايي مبني بر تاثير شرط بندي براي صعود کره جنوبي در تعيين نتيجه ديدار تيم هاي نيجريه و کره جنوبي در برخي رسانه ها به گوش مي رسيد.


آنفولانزا در اردوی آلمان
در حالی که تا ساعاتی دیگر دیدار رده بندی نوزدهمین دوره رقابت های جام جهانی بین تیم های آلمان و اروگوئه برگزار خواهد شد از اردوی تیم آلمان خبر می رسد که مربی و چند بازیکن این تیم دچار بیماری آنفولانزا شده اند.

به گزارش مهر، تیم فوتبال آلمان امشب در ورزشگاه نلسون ماندلا شهر پورت الیزابت برای کسب عنوان سومی رقابت های جام جهانی 2010 به میدان می رود.

این در حالی است که یواخیم لو، سرمربی این تیم، لوکاس پودولسکی و فیلیپ لام، دچار آنفولانزا شده اند. هارالد اشتنگر، سخنگوی تیم فوتبال آلمان، در این خصوص اظهار داشت: لو به دلیل بیماری در نشست خبری پیش از بازی حضور نیافت و هانسی فلیک، دستیار وی ، در این جلسه حاضر شد.

اشتنگر با اشاره به بیماری لام و پودولسکی، افزود: وضعیت بیماری این دو بازیکن به حادی یواخیم لو نیست.

میروسلاو کلوزه هم از مصدویمت رنج می برد و معلوم نیست به این دیدار برسد. این بازیکن فقط یک گل کمتر از رونالدو دارد تا به رکورد 15 گل در رقابت های جام جهانی برسد.


كلوزه: اميدوارم مقابل اروگوئه افتخارآفرين شوم
مهاجم تيم ملي فوتبال آلمان گفت: اميدوارم مشكل كتفم برطرف شده تا بتوانم مقابل اروگوئه افتخار كسب كنم.

به گزارش فارس و به نقل از رويترز، ميروسلاو كلوزه پس از بازي با اسپانيا كه چهارشنبه شب در مرحله نيمه نهايي انجام شد و با باخت يك بر صفر ژرمن ها به پايان رسيد، اظهار داشت: برايم حضور در اين بازي افتخار بزرگي است. مي توانم در كسب عنوان سومي جام جهاني با تيم ملي سهيم شده و احتمالا گلزني كنم تا بهترين گلزن تمام ادوار جام جهاني شوم.

اين مهاجم 32 ساله كه در جام جهاني 2002 به نيابت قهرماني جهان با آلمان رسيد و در جام جهاني گذشته ضمن كسب عنوان آقاي گل، به مقام سومي نيز دست يافت، افزود: تلاش مي كنم براي بازي با اروگوئه آماده شوم.

وي اكنون با 14 گل زده در سه دوره جام جهاني، پس از رونالدو برزيلي كه با 15 گل زده بهترين گلزن تمام ادوار جام جهاني است، قرار دارد.

در اين ارتباط هانس ديتير فليك، كمك مربي تيم آلمان گفت: درك مي كنيم كه انگيزه كلوزه براي حضور در اين ميدان زياد است و اميدواريم اين اتفاق بيفتد. با توجه به مشكل پيش آمده، وي روز جمعه (ديروز) از انجام تمرين با تيم ملي منع شد تا به استراحت بپردازد.


تابارز: براي هميشه به كار و كاسبي اين هشت‌پا پايان مي‌دهيم!
سرمربي اروگوئه كه از پيش بيني پيروزي آلمان در ديدار رده بندي به شدت خشمگين شده است، با قاطعيت تاكيد كرد، اروگوئه با شكست آلمان به مقام سوم دست پيدا خواهد كرد تا به روياي فرازميني بودن هشت پا پايان دهد.

به گزارش ايسنا، پل، هشت‌پاي پيشگوي آلماني كه با پيش بيني هايش شهرت جهاني پيدا كرده است، اين بار پيش بيني كرده آلمان با پيروزي مقابل اروگوئه به مقام سوم دست پيدا خواهد كرد. اما اين پيش بيني چندان به مذاق تابارز خوش نيامده است.

تابارز در نشست خبري روز جمعه گفت: تمام بازيكنان به پيروزي مقابل آلمان مي انديشند. اما اكنون با مساله اي مهم تر روبرو هستيم. مي خواهيم هشت پاي پيش گو را شكست دهيم تا ديگر مسائل حاشيه اي در فوتبال جايي نداشته باشد. مي خواهيم يك بار براي هميشه به كار و كاسبي اين هشت پا پايان دهيم.

تابارز در ادامه افزود: آلمان بعد از جام جهاني 1934 در تمام دوره ها حضور داشته است. آنها سابقه بسيار درخشاني در اين رقابت ها دارند. امسال هم تا قبل از شكست مقابل اسپانيا بهترين تيم حاضر در اين تورنمنت بودند. اين مساله انگيزه زيادي به ما مي دهد تا با شكست اين تيم براي فوتبال اروگوئه اعتبار به دست آوريم.

سرمربي اروگوئه درباره تركيب تيمش مقابل آلمان گفت: فورلان شرايط بازي را پيدا كرده است. سوآرز هم با پشت سر گذاشتن محروميتش مي تواند به ميدان برود. در بقيه پست ها هنوز تركيب قطعي مشخص نشده است. اما تغييرات چنداني نخواهيم داشت.

تابارز در پايان جام جهاني 2010 را براي اروگوئه مثبت ارزيابي كرد و گفت: بدون توجه به اين كه در ديدار رده بندي چه نتيجه اي كسب كنيم، با صراحت اعلام مي كنم اروگوئه در جام جهاني آفريقاي جنوبي يكي از بهترين دوره هاي حضورش را در جام هاي جهاني تجربه كرد.


اسنايدر - ويا؛ نبرد ستارگان کوچک   
آفريقاي جنوبي فوق ستاره‌اش را مي جويد. وزلي اسنايدر و يا داويد ويا؟ فوق ستاره جام جهاني کيست؟ کداميک مي توانند تيم هاي ملي کشورشان را براي نخستين بار در تاريخ جام جهاني به قهرماني برسانند؟ اين دو براي دو جايزه ديگر نيز با يکديگر پيکار خواهند داشت: کفش و توپ طلا.

اسپانيا و هلند در حال حاضر رويايي مشترک دارند. هر دو کشور مي خواهند روياي آفريقايي شان پاياني خوشايند داشته باشد، پاياني با طعم قهرماني. بايد ديد اسنايدر نارنجي ها را به رويايشان مي رساند و يا اين ماتادورها هستند که با درخشش داويد ويا مي توانند رويايشان را به حقيقت تبديل کنند. دو ستاره اي که بر سر سه عنوان مهم دوئل خواهند داشت: قهرماني در جام جهاني، آقاي گلي و سرانجام بهترين بازيکن جام.

هلند و اسپانيا راس ساعت 23 يکشنبه در ورزشگاه ساکر سيتي شهر ژوهانسبورگ برگزارکننده شصت و چهارمين و آخرين بازي جام جهاني 2010 هستند. اين بازي تنها پيکار بهترين تيم‌هاي جام نيست که نبرد بهترين بازيکنان جام جهاني نيز هست. ويا و اسنايدر هر يک بار زدن 5 گل نقشي برجسته در راهيابي تيم هايشان به ديدار پاياني داشته اند و مي توانند با شايستگي تمام به عنوان هاي سه گانه بالا برسند. تا به امروز در هيچ يک از هجده دوره اي که از برگزاري جام جهاني فوتبال مي گذرد، فوتباليستي از هلند و يا اسپانيا نتوانسته بهترين گلزن جام جهاني شناخته شود. همچنان که نام اين دو کشور تاکنون به عنوان قهرمان جام هاي جهاني در تاريخ به ثبت نرسيده است.

ويا و اسنايدر در رقابت براي به دست آوردن کفش طلا تنها نيستند. ميروسلاو کلوزه و توماس مولر از آلمان و ديگو فورلان از اروگوئه هم مي توانند به اين جايزه برسند. همچنان که توپ طلا هم هشت مدعي ديگر دارد.

اسنايدر در صورت قهرماني هلند فصلي سراسر رويايي را به پايان خواهد رساند. اين بازيکن 170 سانتي متري پس از سه قهرماني با اينتر در ايتاليا و اروپا مي تواند عنوان چهارمش را در دنياي فوتبال جشن بگيرد. عنواني که بدون ترديد از هر سه عنوان قبلي با اهميت تر خواهد بود. او مي تواند کاري را صورت دهد که حتي يوهان کرايف هم از عهده اش برنيامد.

اسنايدر – کوتاه قامت ترين و در عين حال بزرگ ترين بازيکن حاضر در جمع لاله هاي نارنجي - مي گويد: "ما قهرمان جهان خواهيم شد. هرگز اين همه قدرتمند نبوده‌ام."

او با دو گلي که در بازي دور يک چهارم نهايي وارد دروازه برزيل کرد، در صدر فهرست خريد باشگاه‌هاي بزرگ دنيا جاي گرفته است، ولي از وفاداري‌اش به اينتر صحبت کرده و ادامه مي دهد: "بدون ترديد برابر اسپانيا اشتباه آلماني ها را مرتکب نخواهيم شد و با چنين هراسي بازي نخواهيم کرد. ما شجاع خواهيم بود."

تازه ترين پيشنهاد براي بازيکن سال پيش رئال مادريد از منچستر يونايتد رسيد و از سوي او رد شد.

اسنايدر4 ساله سوار بر صندلي کودک دوچرخه پدرش از روي پلي شاهد بازگشت اتوبوس حامل بازيکنان تيم ملي هلند، قهرمانان يورو 1988 در ميان شادي هوادارانش بود. او با يادآوري خاطره هاي آن روز مي گويد: "اتوبان چنان از جمعيت لبريز بود که اتوبوس تنها مي توانست با سرعت پياده روي حرکت کند. درست همان زمان بود که روياي سوار شدن براين اتوبوس در سر وزلي جاي گرفت.

داويد ويا نيز که از فصل آتي در ازاي 40 ميليون يورو پيراهن بارسلونا را به تن خواهد کرد، در جام جهاني در اوج آمادگي بوده و به تنهايي 5 گل از 7 گل تيمش را در شش ديدار قهرمان يورو 2008 در جام جهاني به ثمر رسانده است. هر چند فينال آن رقابت ها را برابر آلمان به دليل آسيب ديدگي از دست داد. او که تنها چند سانتي متر بزرگ تر از اسنايدر است، در آخرين بازي دور گروهي ماتادورها برابر شيلي سازنده گل پيروزي بخش تيمش براي آندرس اينيستا بود. او در صورتي که در بازي برابر نارنجي‌ها همچنان روي نوار گلزني گام بردارد، تنها با يک گل ديگر مي تواند رکوردشکني هم کرده و به رکورد 44 گل زده ملي رائول گونسالس برسد.

ويسنته دل بوسکه، سرمربي اسپانيا درباره مهاجمش مي گويد: "داويد در آمادگي آرماني به سر مي برد و به اندازه کافي تشنه گلزني است."

مهاجم سال هاي اخير والنسيا که تجربه آقاي گلي در يورو 2008 را نيز در کارنامه دارد، پيش از فينال جام جهاني به ميزباني آفريقاي جنوبي مي گويد: "حضور در فينال تاريخي است. با اين حال همچنان مي خواهيم تاريخ را رقم بزنيم. برنده دوئل يکشنبه چه کسي خواهد بود: وزلي اسنايدر؟ داويد ويا؟


کرايف بر ضد كشورش: اسپانيا مدعي اصلي قهرماني است   
کارلس پويول به همه قول مي دهد، بازيکنان اسپانيا آنها را خوشحال خواهند کرد. شايد همين اطمينان است که باعث مي شود تا ملکه اسپانيا هم خودش را به آفريقاي جنوبي برساند. به نظر مي رسد ماتادورها تا نخستين قهرماني شان در تاريخ جام‌هاي جهاني فاصله زيادي نداشته باشند. عنواني که هم اختاپوس پيش گو و هم يوهان کرايف آن را براي قهرمان يورو 2008 دست يافتني مي دانند. هواداران تيم ملي اسپانيا براي تجربه زنده و از نزديک اين روز تاريخي در ژوهانسبورگ خودشان را با پروازهاي پياپي به آنجا مي رسانند.

در اسپانيا همه مطمئن هستند که 11 ژوئيه براي اين کشور روزي تاريخي خواهد بود. روز تازه اي براي برپايي جشن ملي. مارکا، روزنامه معروف چاپ اسپانيا در اين باره مي نويسد: "تمام اسپانيا در شور پيروزي خواهند بود. از رافائل نادال گرفته تا پلاسيدو دومينگو، خواننده شناخته شده و حتي فليپ، وليعهد اسپانيا و همسرش لتيزيا در ورزشگاه خواهند بود تا در جشن قهرماني تيم ملي فوتبال کشورشان سهمي داشته باشند."

ساعت 11:15 روز جمعه رسانه هاي اسپانيايي به صورت همزمان از پيش بيني "پل"، هشت پاي پيش گو که از قهرماني اين کشور در جام جهاني خبر داده بود، نوشتند. تلويزيون اسپانيا صحنه اي را که اين اختاپوس در شهر اوبرهاوزن آلمان به سمت بشقاب غذا با پرچم اين کشور حرکت مي کرد را به صورت زنده پخش کرد. در اينترنت هم بر سر اين موضوع بلوايي به راه افتاد. مارکا نوشت: "ما قهرمانيم. ديگر همه چيز رو به راه است."

يک پيشگوي ديگر هم روز پنج شنبه از قهرماني اسپانيايي ها خبر داده بود. يوهان کرايف، فوتباليست قرن اروپا و بازيکن – مربي شناخته شده بارسلونا با اظهارنظرش در جانبداري از ماتادورها بر ضد کشورش بسياري را در ميهن دومش خوشحال و شادمان کرد: "اسپانيا در حال حاضر مدعي اصلي قهرماني است. هر چند من از هلند پشتيباني مي کنم."

يکشنبه شب از ميان ايکر کاسياس و يا جوواني فان برونکهورست يکي جام قهرماني را بالاي سر خواهد برد. کارلس پويول قهرمان ماتادورها در بازي نيمه نهايي برابر آلمان مي گويد: "ما تاريخ را رقم زديم. اکنون مي خواهيم در اين جام جهاني به قهرماني برسيم."

رود فان نيستلروي، مهاجم هلندي هامبورگ با سابقه بازي در اسپانيا با پيراهن رئال مادريد هم راي به قهرماني ماتادورها و نه نارنجي ها مي دهد: "آنها توپ را مثل هيچ تيم ديگري به گردش در مي آورند. آنها قهرمان خواهند شد."

و در صورت به حقيقت پيوستن تمام اين پيش بيني ها ويسنته دل بوسکه پادشاه جديد اسپانيا خواهد بود. اين مربي 60 ساله مي گويد: "تا اين مرحله فوتبالي سطح اول را از خودمان به نمايش گذاشته ايم، حتي برابر آلمان سراسر قدرتمند. در مقابل هلند هم مي خواهيم به مراتب بهتر باشيم و جام قهرماني را به خانه ببريم."

در اسپانيا همه مشغول تدارک ديدن جشن بزرگ قهرماني هستند. اسپانيا که روزگاري تيم ملي دوست نداشتني بود، اکنون گروه هاي مختلف جمعيتي را متحد کرده است؛ آن هم به شکلي بي سابقه. هزاران نفر از کاديز گرفته تا بارسلونا در خيابان ها در نمايش هاي همگاني بازي هاي جام جهاني حضور دارند. باسک و کاتالان، آندولس و گاليسير.

آنها همچنين مي توانند دوئل هاي سه گانه وزلي اسنايدر و داويد ويا را پيگير باشند. دوئل هاي بر سر قهرماني در جام جهاني، توپ و کفش طلا.

در اين ميان بايد فرناندو تورس را مغموم ترين چهره در ميان ماتادورها دانست که به احتمال فراوان همانند بازي با آلمان از روي نيمکت بازي هم تيمي هايش را تماشا خواهد کرد. دل بوسکه درباره مهاجم ناکام ليورپول مي گويد: "او فوق العاده است. با اين حال ديگران هم سزاوار بازي هستند. براي آنهايي که نمي توانند بازي کنند، تلخ خواهد بود."

او در بازي يکشنبه به تجربه بازيکنانش دل خواهد بست و روي اين فاکتور حساب زيادي باز کرده است: "ما گروهي تشکيل شده از قهرمانان هستيم. بسياري در فينال هاي بزرگ بازي کرده اند و اکنون بزرگ ترين فينال آنها از راه مي رسد. اکنون مي توانند نشان بدهند که چه در توان دارند." سوفيا، ملکه اسپانيا هم تماشاگر ويژه بازي فينال خواهد بود. درست همانند بازي نيمه نهايي برابر آلمان.


اكيپ: پويول شير دوربان شد
يک روزنامه پرتيراژ فرانسوي از مدافع مياني تيم ملي اسپانيا به عنوان "شير دوربان " ياد كرد.

به گزارش فارس، روزنامه اكيپ در تحليلي كه روز گذشته به چاپ رساند، به بخش‌هاي از بازي اسپانيا و آلمان در مرحله نيمه نهايي كه چهارشنبه شب در ورزشگاه موزس ‌ماباهيدا دوربان انجام گرفت، پرداخت.

اين نشريه نوشت: در شبي كه ماتادورها بيشتر صاحب توپ بودند و حمله مي كردند، آلمان ها تمام روزنه ها را روي مهاجمين اسپانيا بسته بودند. در اين شرايط به نظر مي رسيد با وجود آهنگ تهاجمي ماتادورها‌، بازي توسط ژرمن ها قفل شده است. آنها حتي تلاش مي كردند روي ضد حمله پيش بروند.

اكيپ افزود: در اين حال و احوال، پويول روي يك ضربه كرنر پيش تاخت و با ضربه سر محكم خود، دروازه آلمان‌ها را فرو ريخت. او همچون شير غريد و با گلي كه زد، باعث صعود تيمش به بازي نهايي شد.


گفت‌وگوي اسكاي با بوسكتس: من كه هشت پا نيستم پيش بيني كنم!   
هافبك دفاعي تيم ملي اسپانيا با تمجيد از ستاره هلندي تاكيد كرد، متوقف كردن او در ديدار پاياني رمز موفقيت اسپانيا براي شكست هلند خواهد بود.

به گزارش ايسنا، بوسكتس كه پله هاي ترقي را در بارسلونا به سرعت طي كرد اكنون به يكي از اركان اصلي موفقيت اسپانيا تبديل شده است. اين هافبك جوان در آستانه ديدار پاياني مقابل هلند در گفت و گويي با اسكاي اسپورت به نكات جالبي اشاره كرده است كه خواندنش خالي از لطف نيست.

* درباره وضعيت خودت بگو، فكر مي كردي به اين زودي در تركيب ثابت اسپانيا قرار بگيري؟
- حقيقتا نه. زماني كه گوارديولا از من در بارسلونا استفاده مي كرد، به من گفت روزي در همين پست در تيم ملي بازي خواهي كرد. اما هرگز گمان نمي كردم اين پيش بيني اين قدر زود به واقعيت بپيوندد. ما در نيمكت خود بازيكنان بسيار خوبي داريم. از اين كه توانسته ام اعتماد مربي را جلب كنم بسيار خوشحالم.

* كدام يك از بازيكنان هلند مي توانند در ديدار پاياني خطرساز شوند؟
- هلندي ها بازيكنان بسيار خوبي دارند. اسنايدر واقعا بازيكن بسيار بزرگي است. نقش كليدي او در هر تيمي كه بازي مي كند كاملا مشهود است. علاوه بر اين او شرايط روحي بسيار خوبي هم دارد. با اينتر سه جام معتبر را به دست آورده است و انگيزه زيادي دارد با قهرماني در جام جهاني افتخاراتش را كامل كند.

* برنامه ويژه اي براي مهار او داريد؟
- بازيكناني مانند اسنايدر نياز به فضا دارند. بايد با پوشش فضاهاي خالي به او و ديگر بازيكنان تكنيكي هلند مانند روبن فرصت خودنمايي ندهيم. اين كار را در ديدار مقابل آلمان به خوبي انجام داديم و توانستيم بازيكني مانند مسعود اوزيل را مهار كنيم.

* از شرايط اردوي اسپانيا بگو.
- پس از شكست در ديدار اول مقابل سوئيس اوضاع چندان مناسبي نداشتيم. انتقادهاي زيادي از تيم صورت مي گرفت. اما رفته رفته بهتر شديم. اكنون پس از پيروزي مقابل تيم مدعي آلمان روحيه خوبي داريم و نمي خواهيم اين ديدار را به راحتي از دست بدهيم.

*بسياري از كارشناسان معتقدند اسپانيا نبايد با دو هافبك دفاعي بازي كند. نظر شما چيست؟
- خب اين مساله چندان به من ارتباطي ندارد. اين تصميم در حيطه اختيارات مربي است و اوست كه بايد در پايان پاسخگوي عملكرد تيم باشد. بنابراين كسي حق ندارد براي او تعيين تكليف كند. دل بوسكه مربي بادانشي است، بنابراين وقتي تصميمي مي گيرد مطمئن باشيد دلايل خاص خود را دارد.

* شانس كدام تيم را براي قهرماني در جام جهاني بيشتر مي دانيد؟
- سوال سختي است. پاسخ دادن به اين سوال ها تنها از عهده هشت‌پاها بر مي آيد! اما فكر مي كنم دو تيم شانسي مساوي دارند. هر تيمي كه بهتر از فرصت هايش استفاده كند قهرمان خواهد شد. ديدار پاياني جايي براي اشتباه كردن نيست. اميدوارم بتوانيم با دراختيار گرفتن مالكيت توپ هلند را هم از پيش رو برداريم و به افتخاري بزرگ دست پيدا كنيم.

* سوال آخر: وضعيت شما در بارسلونا به چه صورت است؟
- من با بارسلونا قرارداد دارم و مي خواهم در اين تيم بمانم. من فوتبال خود را مديون گوارديولا هستم. او در سخت ترين شرايط به من اعتماد كرد. مي خواهم سال هاي سال در بارسا بازي كنم و به پيشرفت خود ادامه دهم. هنوز تجربه چنداني ندارم و بايد در كنار بازيكنان بزرگ بارسلونا چيزهاي زيادي بياموزم.


کارناوال وداع با جام جهاني در سووتو برگزار شد
کارناوال وداع با جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي روزجمعه در شهرک سياهپوست نشين سووتو در حومه ژوهانسبورگ برگزار شد.
   
به گزارش ايرنا، اين مراسم که از ساعت 12 آغاز و پس ازطي يک مسير 15 کيلومتري به ميدان"والتر سيسيلو" محل اصلي آغاز انقلاب ضد نژادپرستي اين کشور بود و عمارت منشور آزادي آفريقاي درآن قرار دارد، رسيده و در ساعت 19 پايان يافت.

شرکت کنندگان اين مراسم که اغلب از طبقات مختلف جامعه فقير نشين سووتو به ويژه جوانان و نوجوانان مدارس بودند ملبس به لباس هاي رنگانگ آفريقايي حرکت هاي موزون دوران مبارزات ضد تبعيض نژادي اين کشور را که نماد اعتراض و سپس ميمنت پيروزي انقلابشان بود، تکرار کردند.

دراين مراسم برخي از اتباع کشورهاي ديگر از جمله کشور برزيل به عنوان کشور ميزبان جام جهاني بعدي حضور داشتند


کاپلو ستاره های انگلیس را کنار می گذارد
فابیو کاپلو به ستاره های بزرگ انگلستان هشدار داد چنانچه شیوه بازی خود را اصلاح نکنند از تیم ملی کنار گذاشته خواهند شد.

به گزارش مهر به نقل از نیوز آو ذ ورلد، جان تری، فرانک لمپارد، اشلی کول و استیون جرارد بازیکنانی هستند که روی سخن سرمربی ایتالیایی تیم فوتبال انگلستان با آنهاست. انگلیسی ها از ماه سپتامبر وارد دیدارهای مقدماتی یورو 2012 می شوند و کاپلو در خصوص از بین بردن نشانه های شکست در رقابت های جام جهانی، تردید به خود راه نخواهد داد.

این در حالی است که اتحادیه فوتبال انگلستان هم از تصمیمات کاپلو به مدت دو سال دیگر دفاع خواهد کرد. کاپلو گفت: پایان دوران بازیگری برخی از بازیکنان فرا رسیده است. ما باید بازیکنان جوان تر را به تیممان بیاوریم.

کاپلو اسامی تیم جوان خود را برای بازی دوستانه ماه آینده مقابل مجارستان در ومبلی اعلام خواهد کرد. جک راد ول، هافبک اورتون، جک ویلشر و کایرن گیبس، بازیکنان آرسنال و اندی کارول، مهاجم نیوکاسل، در فهرست تیم فوتبال انگلستان برای این دیدار قرار دارند.


هشدار رسانه‌هاي برزيل براي انتخاب لئوناردو
برخي از رسانه هاي برزيل به فدراسيون فوتبال اين كشور براي انتخاب سرمربي تيم ملي اين كشور هشدار دادند.

به گزارش فارس و به نقل از روزنامه اوگلبو، يك هفته پس از شكست 2 بر يك تيم اين كشور آمريكاي لاتين برابر هلند در مرحله يك چهارم نهايي و در نتيجه وداع از جام جهاني، اكنون مساله مهم درقبال اين تيم انتخاب سرمربي جديد است.

پس از آن شكست و ناكامي، كارلوس دونگا سرمربي 4 سال اخير از مقام خويش كناره گرفت و تلاش براي جذب سرمربي جديد آغاز شد.

در اين ارتباط برخي منابع شانس لئوناردو، سرمربي جوان يك فصل اخير تيم ميلان را براي تصدي سرمربيگري تيم برزيل زياد دانستند؛ اما در همين حال، نشريات زيادي هشدار دادند مربي جوان فاقد معيارهاي لازم براي هدايت زرد‌پوشان است و قادر نيست تيم آمريكاي لاتين را به سر منزل مقصود برساند.

يكي از اين نشريات در اين‌باره نوشت‌:‌ چهار سال بعد ميزبان جام‌جهاني هستيم و بايد كادر مربيگري بسيار قوي داشته باشيم. لئوناردو آن فردي نيست كه بتواند آرزوهاي ملت ما را در جام‌جهاني بعدي برآورده كند.


"جیو": تست دوپینگ نمی دهم
جیووانی فن برونکهورست گفت اگر هلند قهرمان جام جهانی شود حاضر نیست آزمایش دوپینگ بدهد.

به گزارش مهر، فن برنکهورست 35  ساله پس از پیروزی 3 بر 2 هلند مقابل اروگوئه از سوی برگزارکنندگان رقابت ها به بخش کنترل دوپینگ رفت و برای همین جشن حضور در مرحله نهایی این رقابت ها به همراه سایر هم تیمی هایش را از دست داد.

وی به "دیلی رکورد" گفت: دیدار با اسپانیا آخرین بازی دوران بازیگری من محسوب می شود و حاضر نخواهم شد در تست دوپینگ شرکت کنم. پس از بازی با اروگوئه در حالی که هم تیمی های من در رختکن شادی می کردند، من یک ساعت و 15 دقیقه در اتاق تست دوپینگ بودم.

کاپیتان هلند افزود: این واقعا شرم آور است چرا که من شادمانی به همراه سایر اعضای تیم را از دست دادم اما دوباره نمی خواهم این وضعیت تکرار شود.


اينيستا: بايد گام آخر را محكم برداريم   
هافبك خلاق تيم ملي اسپانيا كه نقش كليدي در موفقيت اين تيم در جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي داشته است، ابراز اميدواري كرد، اسپانيا با پيروزي در آخرين ديدار مقابل هلند افتخاري بزرگ براي ورزش و مردم اين كشور كسب كند.

آندرس اينيستا كه با درخشش خود در كنار ژاوي يكي از موفق‌ترين زوج‌هاي جام جها ني 2010 را تشكيل داده است درباره ديدار پاياني مقابل هلند اظهارنظر كرده است كه در ادامه با هم مي‌خوانيم.

اينيستا درباره ديدار مقابل هلند گفت: فكر كنم تمام بازيكنان بهترين نمايش خود را در اين ديدار ارائه دادند، زيرا تمام تلاش‌هاي ما در گرو موفقيت در اين ديدار است. بعد از سال‌ها براي اولين بار به ديدار پاياني راه پيدا كرديم. نمي‌خواهيم اين فرصت طلايي را از دست بدهيم.

هافبك خلاق بارسلونا در ادامه افزود: همه بازيكنان و اعضاي كادر فني مدت‌هاست كه در انتظار چنين روزي بودند. هنوز به مقام قهرماني دست پيدا نكرديم، اما تا همين‌جا هم به افتخار بزرگي دست پيدا كرده‌ايم. اميدوارم با پيروزي مقابل هلند موفقيت خود را كامل كنيم.

اينيستا در پايان گفت: بايد كاملا مراقب هلند باشيم. آنها بازيكنان بسيار خطرناكي دارند كه مي‌توانند درهر لحظه سرنوشت بازي را عوض كنند. بايد به آنها فرصت خودنمايي ندهيم زيرا بازيكناني مانند اسنايدر و روبن از كوچكترين غفلتي استفاده خواهند كرد.


روبن: فوتبال زشت و زيبا مهم نيست، مي‌خواهيم قهرمان شويم
ستاره تيم ملي هلند با تاكيد بر اهميت قهرماني، ارائه فوتبال زيبا و تماشاگرپسند را در درجه دوم اهميت قرار داد.

به گزارش ايسنا، ستاره تيم بايرن مونيخ آلمان كه فصل بسيار موفقي را در اين تيم پشت سر گذاشت درآستانه ديدار پاياني جام جهاني مقابل اسپانيا كسب پيروزي و فتح جام را مهمتر از بازي زيبا دانست و تاكيد كرد در پايان جام جهاني تنها نتايج ثبت مي‌شوند.

روبن درباره ديدار پاياني مقابل اسپانيا گفت: من ترجيح مي‌دهم بد بازي كنيم و قهرمان شويم. اين كه فوتبالي زيبا ارائه دهيم اما نتيجه را واگذار كنيم به چه درد مي‌خورد؟ چند سال ديگر چه كسي مي‌گويد هلند خوب بازي كرد يا زشت. تنها نتايج است كه ثبت مي‌شود.

ستاره تيم ملي هلند در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره علاقه هواداران به فوتبال زيبا گفت: سوال شما را با يك سوال پاسخ مي‌دهم. آيا شما به ياد داريد كه 40 سال پيش قهرمان جام جهاني چگونه به اين عنوان دست پيدا كرد؟ آيا قهرماني آرژانتين در جام جهاني 1986 كه با درخشش فوق العاده مارادونا به دست آمد تفاوتي با قهرماني ساير تيم‌ها دارد؟

روبن در پايان گفت: ما تمام تلاش خود را كرده‌ايم تا به ديدار پاياني راه پيدا كنيم. نمي‌خواهيم به بهانه‌هاي واهي شانس قهرماني را از دست بدهيم. تنها چيزي كه براي ما اهميت دارد اين است كه يكشنبه در پايان بازي جام در اختيار فان برونكهورست باشد.


پدرو: از حضور در تركيب شگفت‌زده شدم   
سرمربي تيم ملي فوتبال اسپانيا از آن دسته از مربياني به شمار مي‌آيد كه به طور معمول تغييرات بزرگي را در تيمش به وجود نمي‌آورد. او بيشتر به تركيب اوليه خود نظر دارد و تمام اعتمادش را به تيم نخستش مي‌بخشد. اين ويژگي در مورد دل بوسكه هميشگي است و او تيمش را براساس قدرت حريف دستخوش تغيير نمي‌كند.

ماتادورها در جام جهاني 2010 نيز با دل بوسكه همين ويژگي را تجربه كرده‌اند. يكي از استثناها در تركيب اين تيم جانشيني پدرو به جاي فرناندو تورس است.

فرناندو تورس جام جهاني را همانند بسياري از ستارگان بزرگ دنياي فوتبال به شكلي كابوس وار سپري كرد. نكته اميدواركننده براي او اين بود كه اسپانيا علي‌رغم افول او توانست در ديدار پاياني جام جهاني حاضر باشد.

مهاجم ليورپول در بازيهاي ابتدايي اسپانيا در جام جهاني در تركيب اوليه ويسنته دل بوسكه قرار داشت. او كه پيش از جام جهاني با آسيب ديدگي شديد روبرو شده بود و حتي فصل اخير رقابت‌هاي ليگ برتر را هم به دليل همين آسيب ديدگي از دست داد در جام جهاني نتوانست انتظارها را از خودش برآورده كند. همين هم باعث شد تا دل بوسكه سرانجام در ديدار نيمه نهايي او را نيمكت نشين كند و اين فرصت را به پدرو بدهد تا در بازي برابر ژرمن‌ها خودش را در تركيب تيم ملي اسپانيا نشان دهد. حتي خود پدرو هم چنين چيزي را تصور نمي‌كرد.

مهاجم بارسلونا كه دربازي برابر آلمان نخستين حضورش در جام جهاني را در تركيب ثابت ماتادورها تجربه كرد، در اين باره گفت: بله. من هم شگفت زده شدم. همزمان بسيار خوشحال هم بودم. زماني كه در جلسه درون تيمي فهميدم كه مربي من را در تركيب اوليه تيم قرار داده است بسيار خوشحال شدم. عصبي و يا دستپاچه نبودم. حتي با آن كه هيجان از رويارويي با حريفي بسيار قدرتمند همانند آلمان و همچنين هيجان به خاطر اهميت اين بازي بسيار زياد بود. با اين حال همين كه بازيكن در ميدان قرار مي‌گيرد ديگر هيچ هيجاني را احساس نمي‌كند چرا كه تنها روي بازي تمركز مي‌كند.

درواقع دل بوسكه تصميم درستي گرفته بود زماني كه به اين بازيكن 22 ساله اعتماد كرد و او را در تركيب تيمش قرار داد. چرا كه پدرو به شكلي كاملا تاثيرگذار توانست وظيفه‌اش را به خوبي انجام دهد. او بايد خط دفاع آلمان را به هم مي‌ريخت و چندين بار هم در طول بازي موفق به انجام اين كار شد. سرعت او در كنار قابليت شوت زني و به ويژه تمام كنندگي‌اش باعث شد تا مهاجم جوان بارسلونا در پايان مسابقه با ستايش‌هاي فراواني به ويژه از سوي دل بوسكه روبرو شود. هر چند پدرو در بازي با آلمان موفق به بازكردن دروازه مانوئل نوير نشد.

پدرو در بازي با ژرمن‌ها در دقيقه 83 اين فرصت را داشت كه روي ضد حمله سريع ماتادورها نخستين گلش در جام جهاني را به ثمر رسانده و خيال هم تيمي‌هايش را راحت كند، اما او اين فرصت باد آورده را به راحتي از دست داد. آن هم در صحنه‌اي كه هم‌تيمي‌هاي او در كنارش ايستاده بودند.

تورس در كنار او و در سمت چپ كاملا آزاد و رها از دست بازيكنان خط دفاعي آلمان حضور داشت و به راحتي مي‌توانست دروازه آلماني‌ها را باز كند، اما تك روي پدرو اجازه نداد اسپانيا به گل دومش برسد.

پدرو در گفت‌وگو با پايگاه اينترنتي فيفا درباره آن صحنه و ناراحتي خودش به خاطر از دست دادن آن فرصت گفت: بسيار ناراحت هستم كه آن گل احتمالي را از دست دادم. اكنون زماني كه تصاوير تلويزيوني بازي و آن حركت را مي‌بينم روشن است كه بهتر بود توپ را به تورس بدهم اما در آن لحظه تنها خودم را ديدم و به دروازه نگاه مي کردم. براي همين هم خودم تلاش داشتم کار را تمام کنم که نشد.

اين اشتباه از سوي او مي‌توانست در نهايت براي اسپانيا گران تمام بشود ولي از شانس او اين اتفاق رخ نداد تا پدرو با خوشحالي بگويد: اين که در ديدار پاياني حاضر هستيم، براي ما شادماني بزرگي است. به ويژه به خاطر شيوه اي که ما به خاطرش موفق شديم. چون برابر حريف قدرتمندي همانند آلمان بازي فوق العاده اي را به نمايش گذاشتيم.

پدرو همانند هم تيمي هايش دوست ندارد عملکرد فردي اش را بزرگ جلوه دهد و به جاي اين کار تيم را کليد پيروزي و موفقيت مي داند: تيم ما کار بسيار خوبي را صورت داد. ما تيم مصممي هستيم که در آن هر بازيکن براي حمله و تهاجم بازي مي کند و هم زمان مي تواند دفاع هم بکند.

با آن که اسپانيا در روند رقابت ها بازي به بازي بهتر شد و پيشرفت داشت، اما هنوز نکاتي هستند که براي بازي فينال بايد بهتر بشوند. پدرو که با بارسلونا رکورد جالبي را از خود به جا گذاشته است، در اين باره گفت: "شايد در زدن ضربه نهايي بايد بهتر باشيم. خودم در بازي با آلمان فرصت هاي کافي براي گلزني داشتم اما نتوانستم از آنها استفاده کنم. نبايد اين طور باشد. اگر چه اين اتفاق افتاد اما اکنون خوشحالم که در نهايت به بازي پاياني رسيده ايم."

او در سال 2009 در هر رقابتي که با پيراهن بارسلونا شرکت داشت، موفق به گلزني شد. پدرو در تيم ملي اسپانيا هم توانايي بالايش در گلزني را نشان داده است. او پيش از شروع جام جهاني 2010 در جريان بازي دوستانه اسپانيا – لهستان که سومين بازي ملي اش به شمار مي آمد، موفق به گلزني شد تا جام جهاني برايش چالشي بزرگ باشد: "وقتي تيم حريفان بزرگي همانند پرتغال و آلمان را از پيش رو بر مي دارد، روشن است که روحيه و اعتماد به نفسش بالا مي رود. ما خودمان را باور داريم. بايد همانند بازي نيمه نهايي بازي کنيم. توپ را کنترل کرده و از دو سمت دست به حمله بزنيم و براي خودمان فرصت هاي گلزني ايجاد کنيم. اين فلسفه بازي ماست.

او که در تنريف به دنيا آمده است، افزود: هلندي ها تيم قدرتمندي دارند و اين نکته را در تمام بازي هايشان در جام جهاني نشان داده اند. آنها در خط حمله بازيکنان بي اندازه خطرناکي چون آرين روبن، رابين فان پرسي و يا وزلي اسنايدر را دارند. بايد بسيار محتاط باشيم. براي ما رسيدن به فينال تحقق يک رويا بوده است. اکنون تنها بايد برنده از بازي بيرون بياييم. اگر اين طور بشود، موفقيت بسيار بزرگي براي ما به دست آمده است.


ژابي آلونسو: از بازي در كنار ستاره‌هاي بارسا لذت مي‌برم
هافبك رئال مادريد با ابراز رضايت از بازي كردن در كنار بازيكنان بارسلونا در جام جهاني 2010، موفقيت تيم ملي اسپانيا را به تمام مردم اين كشور متعلق دانست و تاكيد كرد در فوتبال ملي جايي براي رنگ ها نيست.

تيم ملي اسپانيا در رقابت هاي جام جهاني 2010 با شالوده تيم بارسلونا به ميدان مي رود. به عقيده بسياري از كارشناسان حضور 7 بازيكن بارسلونا در زمين، عامل اصلي موفقيت اسپانيا در جام جهاني 2010 بوده است.

غير از كاسياس دروازه بان، تنها سه بازيكن تركيب اوليه اسپانيا آبي و اناري پوش نيستند. ژابي آلونسو يكي از اين بازيكن هاست. پويول، پيكه، ژاوي، اينيستا، بوسكتس، ويا و پدرو 7 بازيكن بارسلونا هستند كه در ديدار مقابل آلمان از ابتدا به ميدان رفتند و به گفته دل بوسكه در ديدار پاياني هم حضور خواهند داشت.

هافبك دفاعي تيم رئال مادريد درباره اسپانياي سال 2010 با روزنامه AS گفت و گويي انجام داده است.

آلونسو درباره تركيب فعلي تيم ملي گفت: 7 بازيكن از بارسا در تركيب اوليه قرار دارند. اين مساله بسيار براي ما سودمند بوده است. آنها به خوبي با هم هماهنگ هستند و به راحتي يكديگر را در زمين پيدا مي كنند. در ديدار مقابل آلمان كاملا بازيكنان حريف را درك مي كردم. زيرا پيش از اين در ال‌كلاسيكو دوبار اين شرايط را مقابل بارسلونا تجربه كرده بوديم.

آلونسو در ادامه افزود: بازي در كنار بازيكنان بزرگي مانند ژاوي، اينيستا و داويد ويا افتخار بزرگي است. اميدوارم بتوانيم همين هماهنگي را حفظ كنيم و با همدلي و اتحاد قهرماني در جام جهاني را براي اولين بار تجربه كنيم.

هافبك رئال مادريد در پايان گفت: موفقيت اسپانيا به تمام مردم تعلق دارد. رنگ‌ها جايي در تيم ملي ندارند. من به همراه كاسياس و راموس از رئال مادريد، در كنار بازيكنان بارسلونا احساس بسيار خوبي داريم. زيرا مي‌دانيم كه موفقيت و قهرماني از هر چيز ديگري مهم‌تر است.


آرامش فان درفارت در آستانه ديدار پاياني: مطمئنم قهرمان خواهيم شد
هافبك تيم ملي هلند با ابراز اطمينان از موفقيت تيمش در ديدار پاياني مقابل اسپانيا بازيكنان و اعضاي كادر فني را شايسته قهرماني در جام جهاني 2010 دانست.

به گزارش ايسنا، رافائل فان در فارت درباره ديدار پاياني مقابل اسپانيا گفت: تمام تلاشمان را خواهيم كرد تا بازي خوبي مقابل اسپانيا ارائه دهيم، اما ديدار آساني پيش‌رو نخواهيم داشت. اسپانيا تيم بسيار منسجم و هماهنگي است، آنها در خط مياني بازيكنان بسيار خوبي دارند و مي‌توانند به راحتي ميانه ميدان را در اختيار بگيرند. البته ما هم در ديدارهاي گذشته نشان داديم كه تيم دست و پابسته‌اي نيستيم و مي‌توانيم براي هر تيمي مشكل ساز شويم.

هافبك رئال مادريد در ادامه گفت: مي‌خواهيم براي نخستين بار قهرمان جهان شويم. بنابراين مهم نيست مقابل چه تيمي به ميدان مي‌رويم. نكته مهم اين است كه اين فرصت طلايي را از دست نخواهيم داد. من به خودم و ساير بازيكنان اطمينان كامل دارم و مي‌دانم پس از به صدا درآمدن سوت پايان ما تيم خوشحال خواهيم بود.


ايكر كاسياس: هلند تيمي فراتر از روبن است   
سنگربان تيم ملي اسپانيا با تمجيد از عملكرد بازيكنان هلند اين تيم را شايسته حضور در ديدار پاياني دانست و اعلام كرد، هلند با كار تيمي به موفقيت دست پيدا كرده است نه با تكيه بر ستاره‌ها.

دروازه‌بان تيم ملي اسپانيا در آستانه ديدار پاياني مقابل هلند به اظهارنظر درباره اين ديدار پرداخته است.

ايكركاسياس درباره نبرد حساس مقابل هلند گفت: اين حساس‌ترين ديدار در تاريخ فوتبال اسپانياست. تا اينجاي كار عملكرد قابل قبولي داشته‌ايم اما هنوز به هيچ چيز دست پيدا نكرديم، نتيجه تمام تلاش‌هاي ما يكشنبه در ديدار پاياني مشخص خواهد شد.

دروازه‌بان تيم ملي اسپانيا و باشگاه رئال مادريد در ادامه افزود: نمي‌خواهيم خودمان را از پيش برنده فرض كنيم مي‌خواهيم با تمركز كامل وارد ميدان شويم و همانند بازيهاي گذشته و در اختيار گرفتن ميانه ميدان نتيجه را از آن خود كنيم. فكر مي‌كنم با بازيكنان خوبي كه داريم اين كار دور از دسترس نيست.

كاسياس درباره سبك بازي هلند و فوتبال شناور اين كشور گفت: آنها دفاعي بازي نخواهند كرد. اين مسئله هم مي‌تواند خطرناك باشد و هم مي‌تواند كار را براي ما آسانتر كند. آنها بازيكناني در سطح تيم ما دارند كه مي‌توانند با خلاقيت خود نتيجه بازي را تغيير دهند. اما اين تيم به ستاره‌ها تكيه ندارد. كار تيمي و حركات تركيبي در ديدارهاي گذشته عامل اصلي موفقيت اين تيم بوده است.

كاسياس در ادامه با تمجيد از بازيكناني مانند اسنايدر، روبن و درك كويت گفت: هلند با وجود اين بازيكنان مي‌تواند در لحظات سخت بازي گره‌گشايي كند.

اسنايدر به همراه اينتر سه جام قهرماني را بالاي سر برده و از روحيه بسيار خوبي برخوردار است.

سنگربان تيم ملي اسپانيا كه تاكنون تنها دو گل در جام جهاني 2010 پذيرفته است در پايان گفت: تمام پتانسيل‌هاي لازم براي قهرماني در جام جهاني را داريم. تنها بايد خودمان را باور كنيم تا بتوانيم براي فوتبال اسپانيا افتخارآفريني كنيم.


تروسيه به نيمكت تيم ملي استراليا نزديك شد
سرمربي فرانسوي براي هدايت تيم ملي استراليا در جام ملت‌هاي 2011 ابراز تمايل كرد.

به گزارش فارس، فيليپ تروسيه كه ژاپن را به قهرماني جام ملت هاي آسيا 2000 رساند، علاقه خود را به مربيگري استراليا اعلام كرد. تروسيه 55 ساله كه تيم قطر را هم مربيگري كرده، در سال 2000 و بعد از قهرماني در بيروت، مربي سال آسيا نام گرفت.

تروسيه به ديلي تلگراف ژاپن گفت: نمي دانم استراليا دنبال چه مربي مي‌گردد؛ اما براي شروع مذاكره با آنها و مربيگري آماده‌ام.

اين مربي كه به تازگي مربي تيم دسته سومي اف سي ريوكو را در دست داشت، عنوان كرد: به نظرم وقت تغيير در تيم استراليا فرارسيده است. بازيكنان زيادي در مرز بازنشستگي قرار دارند. مديريت چنين شرايطي را مي دانم. چهار سال پيش در ژاپن همين كار را كردم. جام ملت هاي آسيا فرصت خوبي براي ميدان دادن به جوان‌ترهاست يا بردن تيم زير 21 سال به قطر.

تروسيه 3 سال پيش يكي از نامزدهاي مربيگري استراليا بود كه در نهايت پيم وربيك انتخاب شد.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان