بازدید 5369
۱

نان‌های تیره‌تر، سلامتی بیشتر

علی رغم این طرز فکر که نان سفید موجب افزایش اشتها می شود و ماندگاری بهتری دارد ارزیابی ها نشان می دهد نان های پخت شده هرچه قدر سفید باشند سبوس کمتری دارند.
کد خبر: ۵۶۱۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰ 18 January 2016
هرچه نانهای مصرفی تیره باشند سلامت بیشتری را برای مصرف کنندگان به ارمغان می آورند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما کارشناس تغذیه و سلامت گفت: علی رغم این طرز فکر که نان سفید موجب افزایش اشتها می شود و ماندگاری بهتری دارد ارزیابی ها نشان می دهد نان های پخت شده هرچه قدر سفید باشند سبوس کمتری دارند.

دکتر صائینی گفت: شهروندان از فواید سبوس بی اطلاع هستند که باید  دراین خصوص فرهنگ سازی شود.

وی افزود: سبوس موجب جلوگیری از ابتلا به یبوست، بواسیر و سرطان های دستگاه گوارش می شود و علاوه بر این همه ویتامین ها بجز B12   رادرخود دارد، ویتامین هایی که شادابی و نشاط  را در کودکان افزایش می دهد.

این کارشناس تغذیه افزود: منیزیم موجود در سبوس و نانهای سبوس دار هم موجب کاهش دردهای عضلانی بویژه عضلات صاف و جلوگیری از جذب مواد سمی در بدن می شود.

دکتر صائینی افزود: نانهای سفید به نانهای مرده مشهور هستند چرا که همه سبوس موجود در این نوع نانها گرفته می شود.

وی افزود: بهترین نوع نان از بین نانهای مصرفی در کشور نان سنگک است اما بررسی ها نشان می دهد سبوسی که بر روی سنگک پاشیده می شود هم چون فرآوری در خمیر صورت نمی گیرد فاقد ارزش غذایی است ومانع جذب آهن می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
شماها که لالائی بلدید پس چرا، وقتی عنوان میشه نانهای سبوس دار برای سلامتی لازم است پس چرا در زمان تهیه آرد از گندم سبوس آنرا جدا می کنند و چرا با سبوسش آرد نمی کنند و گفتن استفاده از سبوس برای مردم چه فایده ای دارد زیرا مردم که در تهیه آرد دخیل نیستند چگونه می توانند از نان با آرد سبوس دار استفاده کنند پس در نتیجه بجای هشدار دادن به مردم به مسئولین جهاد کشاورزی و سیلوها دستور اینکار را بدهید. موضوع زیاد پیچیده ای نیست.
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی