نبض خبر

معلمین افغانی در این مدارس ایران تدریس می‌کنند

کد خبر: ۱۲۳۸۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۶ 18 May 2024
تعداد بازدید : 1156
بازدید 19624
علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره حواشی ایجاد شده نسبت به صحبت‌های او درباره جذب اتباع افغانستانی به عنوان معلم گفت: «بنده در نشست خبری اعلام کردم چنانچه بی‌سوادی در بین اتباع افغانستانی وجود داشته باشد، باسوادان افغانستانی می‌توانند به صورت جهادی به آن‌ها آموزش دهند. این کار برای باسواد شدن دانش آموزان اتباع است و به هیچ وجه اتباع افغانستانی به عنوان معلم در مدارس کشورمان جذب نشده‌اند و نخواهند شد. جذب و استخدام معلمان صرفاً از طریق آزمون استخدامی و دانشگاه فرهنگیان و از بین اتباع ایرانی است و اصلاً معلم افغانستانی نداریم. هم‌اکنون معلمان ایرانی، تعداد بسیار زیادی از دانش‌آموزان افغانستانی را در مدارس جمهوری اسلامی ایران تحت پوشش دارند.» او درباره تحصیل افغانی‌ها در ایران نیز توضیحاتی داد که می‌بینید و می‌شنوید.
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۹
ماله کشی از گفته قبلی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
بهتر نیست حتی برای افغانها هم معلم ایرانی بزارین اینحوری هم جوونهای خودمون میرن سر کار هم به هر حال بچه های افغان باید و باید فرهنگ و گویش ما رو بپذیرن با معلم افغان
میکنیم کلا ما داریم فرهنگ افغانی رو در کشور خودمون تقویت میکنیم اینجوری دو دستگی از قبل بیشتر میشه م
افغانی هایی که غیر قانونی وارد ایران شده اند چگونه در مدارس ایران ثبت نام می شوند ؟ ایا ثبت نام اتباع غیر قانونی در مدارس نقض قانون اساسی کشور نیست و اولین درس غیرقانونی پرورش یافتن نیست که مسلما هست .
درسال تحصیلی جدید در ثبت نام مدارس برای غیر قانونی ها اقدام شود و ممانعت شود تا راهی کشورشان بشوند و در کشور خودشان تحصیل کنند .
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
باپول
با وجود کمبود معلم چرا نباید از ده‌ها هزار فارغ التحصیل افغانستانی برای آموزش صدها هزار دانش آموز ۱مهاجر استفاده نکرد؟این اوج بخل تا چه اندازه .
اروپ۱ا و۱غرب به جایی۱ رسیده که یک مهاجر هندی رئیس بریتانیا میشه ولی یک نخبه مهاجر ومتولد ایران حق تدریس حتی پاره وقت وقراردادی را ندارد.من دکتر معصومی افغان را می‌شناسم که جزءصد دانشمند برتر جهان هست اما اینجا بدلیل تعصبات هیئت علیمی ساده پذیرفته نمیشه !!!
نتیجه این میشه که میرن اروپا .
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
کم مزخرف بگو کدوم کمبود معلم ماخودمون توایران کلی معلم داریم که بیکارن افغانیها برن کشور خودشون و اونجا درس بخونن کجای اروپا ۱۵میلیون مهاجر غیرقانونی داره
دستتون درد نکنه. میشه بفرمائید چرا باید انقدر دانش آموز خارجی داشته باشیم که دیگه معلمان ایرانی کفاف اونها را نمیدن و باید از معلمین افغان استفاده کرد؟!
یه روزبرسه که از کارخودتون پشیمون بشین بچه هانوه نتیجه های ماهمه مارونفرین بکنن
سلام افغانها باری بردوش کشورن نباید امکان تحصیل به آنها دادآتش زیر خاکسترن وباید ازیارانه نان استفاده نکن تاچه برسد به تحصیل
دست بر دارین دیگه ت قطع نشده س
مگه خودمون جوانهای تحصیلکرده و بیکار کم داریم یعنی چی افغانیها بیان تو مدارس و متولی آموزش بشن
ما که از حضور خارجی ها بد می گوییم حق دارند در اروپا مارا اینگونه خطاب کنند... فرهنگمان کمی صعیف است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
فرهنگمون از افغانستان بیشتر هست
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
اگر کمی چشملتونو باز کنید وبسشتر دقت کنید میبینید اینا مهاجر نیستن دیگه مهاجمن
بترسید از روزی که ایران تبدیل به فلسطین بشه
به نظرم اتباع افغانستانی که تحصیلات دارن باید به عنوان معلم انتخاب بشن
خیلی آموزش وپرورش این کشور نحفه است همون بهتر که از افغاتی ها معلم بگیرید
نتونستن جلوی اخراج افغان ها از افغانستان توسط طالبان رو بگیرن حالا مونده اند با موج اینهمه آواره افغان چه کنند. واسه همینم میارنشون توی هر حرفه و شغل و عرصه ای که فکرشو کنی. فاجعه اندر فاجعه. بجای اینکارا از افغان های هزاره و فارسی زبان در برابر طالبان پشتون حمایت میکردید تا افغانستان هم مثل خیلی مناطق دیگه در طول تاریخ به طور کامل از گستره تمدن ایرانی و زبان فارسی خارج نشه
من دوست ندارم بچم توی مدرسه کنار یه افغانی بشینه چرا تو مدرسخ راهشون میدن