بازدید 2463
۹

در لایحه «حجاب» پلیس اجازه بازداشت ۵ گروه را دارد

یک نماینده مجلس گفت: امکان تصویربرداری دوربینی در لایحه حجاب و عفاف نیز آورده‌ایم؛ اگر سامانه پلیس کار نکرد، پلیس باید آن شخص را شناسایی کند و مراحل شناسایی هم در لایحه ذکرشده است.
کد خبر: ۱۲۳۷۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴ 18 May 2024

به گزارش تابناک، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در لایحه عفاف و حجاب پلیس موظف است ۵ گروه که در جامعه ترویج بی‌حجابی می‌کنند را بازداشت کند.

امیرحسین بانکی‌پور، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح جزئیاتی از لایحه عفاف و حجاب، در پاسخ به این سوال که پلیس در چه مواردی موظف است فرد بی‌حجاب را بازداشت کند، گفت: اولین مورد این است که فرد عرفا، برهنه باشد. مورد دوم از اتباع خارجی باشد و هیچ اوراقی شناسایی همراه نداشته باشد.

بانکی‌پور تصریح کرد: سوم کسی که متعرض فرد محجبه‌ای شده باشد. چهارمین مورد فردی که با کشورهای خارجی معاند ارتباط داشته باشد و پنجمین مورد کسانی که سازمان‌یافته ترویج بی‌حجابی می‌کنند. پلیس با یک جمعی روبرو می‌شود که با هم هماهنگ کرده باشند مثلا در خیابان حاضر شوند و ترویج بی‌حجابی کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: پلیس موظف است این پنج گروه را بازداشت کند. غیر از این پنج گروه عابر عادی را صرف اینکه کشف حجاب کرده باشد بازداشت نمی‌کند.

بانکی‌پور ادامه داد: پلیس از طریق دوربین یا مستقیماً فرد را شناسایی می‌کند. امکان تصویربرداری دوربینی در لایحه حجاب و عفاف نیز آورده‌ایم. اگر سامانه پلیس کار نکرد پلیس باید آن شخص را شناسایی کرده که مراحل شناسایی هم در لایحه ذکرشده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: ممکن است برخی انتقاد کنند که اگر فرد حاضر نباشد که پلیس آن را شناسایی کند و نگذارد عکسش گرفته شود، در این مرحله پلیس باید فرد بی‌حجاب را به اولین مقر پلیس تحویل دهد تا در آنجا هویت آن شناسایی شود و بعد آزاد شود.

منبع: فارس

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۹
از کجا معلوم می شود زن بی حجاب از عوامل ترویج است یا نیست؟
در مورد اختلاسگران چیزی نگفتند؟
خدایا بداد ایران برس
اقایان دولت خودتان را به خواب نزنید در 100 سال پیش زندگی نمیکنیم . اگر کسی زندگی اش تامین نباشد و نتواند حداقل امکانات را بر خودش و زن و فرزندش فراهم کند و دغدغه معاش داشته باشد اگر بچه دار بشود نهایت کار اشتباه را کرده است و ظلم در حق آن بچه کرده است مشکل شما الان با مردم این است که قبل از اینکه کاری کنند فکر میکنند عاقلانه سعی میکنند عمل کنند
شرم آور است. بس کنید این برخورد نادرست را.
کسانی که خود را نماینده خدا می دانند ظاهرا پس از قدرت رسیدن حق دارند نحوه زندگی و پوشیدن و خوردن را دیکته کند
پس آزادی و کرامت آدم ها کجاست؟ آزادی که خود خدا داده ولی نمایندگان خدا آن هم با این همه عیب و ایرادی که دارند از ما می گیرند
تورم ۴۰۰درصد
نظر شما در مورد گروه های اختلاس گر رو هم بفرمایید
از ما گفتن بود یه عده نا آگاه واسه همه ی مردم ایران تصمیم گیری میکنند و متأسفانه اتفاقات تلخی رو همچون سال‌های گذشته به وجود میارن، ايها الناس این راهش نیست راه ورود به ناهنجاری ها ریشه ای ست...
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی