بازدید 2363
بازار رمزارزها در ایران را بهتر بشناسید!

فراگیری و دسترسی‌ عادلانه با رمزدارایی‌ها

کد خبر: ۱۲۳۷۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴ 14 May 2024

یکی از مهم‌ترین راه‌های شناخت و بررسی یک صنعت جدید، شناخت کاربران و رفتار آنها است. سرعت استقبال ایرانی‌ها از دارایی‌های دیجیتال، نشان‌دهنده آینده‌نگری ایرانیان است و همین موضوع باعث می‌شود تا با نگاهی دقیق‌تر به رفتار این کاربران به شناخت عمیق‌تری از صنعت ارز دیجیتال در ایران برسیم. بررسی رفتار کاربران نوبیتکس به عنوان رهبر بازار مبادله رمز دارایی در ایران، حاوی داده‌های جالبی است. 

فراگیری و دسترسی‌ عادلانه با رمزدارایی‌ها

رشد معنادار مشارکت زنان در بازارهای ارز دیجیتال
تعداد کاربران جدید زن که در سال ۲۰۲۳ به نوبیتکس پیوستند، از تعداد کاربران زن جدیدی که در سال قبل به نوبیتکس اضافه شده‌اند ۵۰ درصد بیشتر شده است. درحالی‌که تعداد کاربران زن نوبیتکس در سال ۲۰۱۹، هشت درصد کل کاربران بوده، این نسبت در سال ۲۰۲۲ به ۲۲ درصد و در سال ۲۰۲۳ به ۲۳ درصد رسیده است.

همچنین، سهم مردان از معاملات نوبیتکس در سال ۲۰۲۳، ۷۸ درصد و سهم زنان ۲۲ درصد بوده است. سهم زنان از معاملات نوبیتکس در مقایسه با سال ۲۰۲۲، رشد چهار درصدی را نشان می‌دهد.

این آمارها نشان می‌دهد، رمزارزها فرصت‌های جدیدی برای سرمایه‌گذاری و کسب درآمد برای زنان ایجاد کرده و اقبال آن‌ها به این بازارها رو به افزایش است.

 نوبیتکس؛ پاتوقی برای گروه سنی 30 تا 40 

سن اکثر کاربران نوبیتکس بین ۳۰ تا ۴۰ سال است و این گروه سنی، بیش از ۴۰٪ معاملات آن را تشکیل می‌دهد. کاربران ۴۰ تا ۵۰ سال هم در جایگاه دوم کاربران نوبیتکس قرار گرفته‌اند. شایان ذکر است که ۷۰٪ از کاربران نوبیتکس زیر ۴۰ سال سن دارند. این در حالی است که سن ۷۲٪ از کاربران بازار کریپتو در جهان کم‌تر از ۳۴ سال است.

فراگیری و دسترسی‌ عادلانه با رمزدارایی‌ها

معاملات آسان‌تر با اپلیکیشن نوبیتکس

برای انجام معاملات در نوبیتکس، عمدتا از سه شیوه استفاده می‌شود: اپلیکیشن موبایلی نوبیتکس، مرورگر دسکتاپ و موبایل‌وب. پیش‌برد معاملات از طریق اپلیکیشن موبایل نوبیتکس بیشترین سهم را بین این سه شیوه دارد.

آمار بازدید ماهانه سایت نوبیتکس در سال ۲۰۲۳ به طور میانگین برابر با ۸.۲ میلیون بازدید و همین آمار برای اپلیکیشن موبایل نوبیتکس برابر ۲۴ میلیون بازدید بوده است. 

نبض بازار رمز ارز ایران در دست ساکنان پایتخت
نبض بازار رمزارز ایران در دست ساکنان پایتخت است و تهرانی‌ها بیش از نصف سپرده‌های بانکی کشور را در اختیار دارند، اما در مورد دارایی رمز ارزی، سهم تهرانی‌ها حدود یک‌سوم کل دارایی رمزارزی کشور است. پیشتازی تهرانی‌ها در بازار رمز ارز چندان نکته غیرمنتظره‌ای نیست؛ چرا که حدود ۲۵ درصد از جامعه 6.5 میلیون‌نفری نوبیتکس از این استان پرجمعیت کشور هستند.

نکته جالب این است که اهالی استان خراسان رضوی اگرچه از نظر مجموع سپرده‌های بانکی در رتبه سوم کشور هستند، اما از نظر دارایی رمز ارزی بالاتر از اصفهانی‌ها در رتبه دوم ایستاده‌اند.

از آنجایی که نوبیتکس بیش از نیمی از بازار ارزهای دیجیتال در ایران را در اختیار دارد، می‌توان از این پلتفرم به عنوان  رهبر بازار رمزارز در ایران نام برد،.نگاه اجمالی به این آمار و ارقام، دورنمایی از وضعیت بازار رمزارزها در کشور ارائه می‌کند که این داده‌ها به وضوح نشان دهنده فراگیری و گسترش این صنعت است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج
وب گردی