بازدید 2002

فرمانده محافظان زلنسکی اخراج شد

رئیس جمهور اوکراین در فرمانی رئیس یگان حفاظت شخصی خود را برکنار کرد. در فرمان «ولودیمیر زلنسکی» برای این برکناری هیچ دلیلی ذکر نشده است.
کد خبر: ۱۲۳۶۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۰ 10 May 2024

 

به گزارش تابناک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، «سرهی رود» رئیس یگان حفاظت شخصی خود را پس از بازداشت ۲ تن از مقامات ارشد این یگان به اتهام توطئه ترور برکنار کرد.

رود از سال ۲۰۱۹ تیم امنیتی رئیس جمهور را رهبری می‌کند.

در فرمان زلنسکی هیچ دلیلی برای برکناری وی ذکر نشده است. اداره گارد ایالتی (UDO) نه تنها مسوول امنیت رئیس جمهور، بلکه سایر چهره‌های کلیدی در اوکراین و خانواده‌های آنها است.

۲ سرهنگ گارد ایالتی که روز سه شنبه بازداشت شدند، به عضویت در شبکه‌ ماموران تحت نظارت سرویس امنیتی دولت روسیه متهم شده‌اند.

زلنسکی در ماه‌های اخیر بارها از توطئه‌های مکرر روسیه برای ترور خود صحبت کرده است. آخرین اتهامات مطرح شده در دولت اوکراین متوجه کایریلو بودانوف، رئیس اطلاعات نظامی و واسیل مالیوک، رئیس سرویس امنیت دولت اوکراین بوده است.

به گفته سازمان امنیت اوکراین، افراد نزدیک به محافظ رئیس جمهور قرار بود او را ربوده و به قتل برسانند. البته هیچ مدرکی مبنی بر اینکه سرهی رود، ۴۷ ساله، ارتباطی با این اتهامات داشته باشد، وجود ندارد.

زلنسکی بارها افراد کلیدی نیروهای امنیتی اوکراین را اخراج کرده است. وی روز پنجشنبه نیز اعلام کرد که فرمانده نیروهای ویژه، سرهی لوپانچوک، از سمت خود برکنار شده است.

منبع: ایرنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی