بازدید 2517
۹

علم‌‌الهدی: امروز نه‌تنها در مشکلیم، بلکه دچار خطر هستیم

 نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: در یک جریان زندگی خانوادگی، امید به تداوم زندگانی یک زن و شوهر در کنار هم با ده‌ها زوال روبرو است. آنجا که وجود یک فرزند ظاهر می‌شود، نه تنها امید ادامه زندگی تأمین شده بلکه امید نسبت به آینده‌ زندگی، دوران فرتوتی و مشکلات نیز تأمین شده است.
کد خبر: ۱۲۳۶۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۹ 10 May 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سیداحمد علم‌الهدی روز پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه در همایش ملی رویش امید اظهار کرد: امید پایه زندگی‌ است و انسان‌ها زنده به امید هستند و اگر نقش امید در زندگی از بین برود، ادامه زندگی و حیات برای انسان امکان‌پذیر نیست. عامل اصلی بشر در عرصه زندگی و حیات دو چیز است؛ امید و آرزو.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: ایده‌پردازی در جریان زندگی به انسان قدرت حرکت می‌دهد و امید، تحقق آرمان و ایده، انسان را به فعالیت وادار می‌کند.

وی در رابطه با اهمیت امید بیان کرد: در زندگی امید مایه حیات است. در یک جریان زندگی خانوادگی، امید به تداوم زندگانی یک زن و شوهر در کنار هم با ده‌ها زوال روبرو است. آنجا که وجود یک فرزند ظاهر می‌شود، نه تنها امید ادامه زندگی تأمین شده بلکه امید نسبت به آینده‌ زندگی، دوران فرتوتی و مشکلات نیز تأمین شده است.

علم‌الهدی با اشاره به اهمیت فرزندآوری گفت: یک مرد و زن روستایی ۶۰ سال پیش باهم ازدواج کردند؛ در حالی که حتی قدرت امضا کردن نداشتند و مهر می‌زدند. این زن و مرد روستایی در کانون زندگی هفت نفر انسان مشاهده می‌کنند؛ اساتید دانشگاه، مهندس، دکتر، اثرگذار و سیاست‌مدار. آیا برای زندگی امید از این بالاتر قابل تصور است؟

وی اظهار کرد: این پیرمرد و پیرزن روستایی که ۶۰ سال زندگی کردند، اگر فرزندآوری نداشتند، به زوج فرتوتی تبدیل می‌شدند که با کمک بقیه برای ادامه حیات زندگی کنند که این نتیجه زندگی بدون فرزند است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در رابطه با همایش رویش امید تشریح کرد: همایش رویش امید در حقیقت، واقعا رویش امید است که وقتی فرزند باشد امید در زندگی‌ می‌روید. ما امروز نه تنها دچار مشکلیم، بلکه دچار خطر هستیم.

علم‌الهدی با اشاره به خطرات کاهش جمعیت افزود: اگر با همین وضعیت، زادوولد پیش برود در سال ۱۴۵۰، جمعیت کشور به ۵۵ میلیون می‌رسد. در زمانی که انقلاب به پیروزی رسید، جمعیت کشور ۳۵ میلیون بود و اکنون ۸۵ میلیون نفر است. نتیجه زادوولد و فرهنگ ارزشی اول انقلاب بود که تشکیل خانواده توسعه پیدا می‌کرد و زادوولد زیاد شد. 

وی عنوان کرد: تا به امروز در کشور ما هر مشکلی پیش آمد، چه نظامی و چه فرهنگی دو عنصر در حل مشکل نقش داشتند. عنصر اول مردم بودند که اقدامات مردمی صورت گرفت و حلال دوم مشکل، نهاد مقدس سپاه پاسداران بوده است. سپاه نهاد مقدسی است که تا امروز هر مشکلی پیش آمده، با همراهی این نهاد مقدس مشکل ما حل شده است.

علم‌الهدی با اشاره به اهمیت موضوع ازدواج تشریح کرد: مشکل جمعیت امروزه عمدتا در مسئله ازدواج است. سن توالد حداکثر تا ۴۰ سال است. ازدواج پسران به مرز ۳۰ سال و دختران به مرز ۲۲ سال رسیده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: بزرگ‌ترین مشکل بچه‌دار شدن، تحصیل و اشتغال مادران است. روزی که سن ازدواج برسد، با مشکل تحصیل و اشتغال مادران روبه‌رو هستیم که این مشکل خاصی نیست اما خانم‌ها برای خود این مشکل را ایجاد کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم همان‌طور که درمان ناباروری را سازمان بسیج حل کرده است، مسئله ازدواج نیز با همت این نهاد حل شود، بزرگترین اقدام برای حل مشکل جمعیت است.

وی گفت: جمعیت پایگاه بسیج کم نیست و از ۲۰ میلیون تجاوز کرده است. اگر سازمان بسیج مسئله ازدواج را برای خود بسیجی‌ها حل کند، بزرگ‌ترین حرکتی است که سطح جمعیت را بالا می‌برد. امروز با تکیه بر ارزش‌های انقلاب و اسلام امکاناتی در حوزه توسعه جمعیت داریم که این امکانات برای کشورهای غربی و اروپایی که گرفتار مشکل جمعیت هستند،  ولی به اسلام اعتقاد ندارند، محیا نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: امروز کمک به مسئله ازدواج و تشکیل زندگی برای یک پسر و دختر، در هزینه ازدواج، جهاز و خدمات مقدماتی بزرگترین صدقه جاری و خیراتی است که کسی می‌تواند انجام دهد و انشالله عزیزان سعی کنند به‌دنبال حل این مشکل باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۹
جدی می‌فرمائید .. مقصرش که شماها نیستید انشاالله ؟
مشکل اصلی تفکرات امثال تو است .
الان امید به زندگی فقط برای یک عده خاص می باشد و فقط انها زندگی می کنند بقیه مردم افسرده و فرسوده شده اند حالا شما هی دم از امید بزنید.
ای کاش یک ماه روزه سکوت میگرفتی
الحمدالله
جناب علم الهدی واقعا دوست دارند سوژه مردم بشن هر روز . مومن شما توی تامین هوای تنفسی مردم موندید
کمکم مسولین دارند می فهمند که جامعه دچار چه خطری است و دیگر حرف در مانی کاری از دستش بر نمی اید با این روش همه چیزمان درحال سقوط است چون کتر از عقل استفاده می شود این نعمت خدادادی را
کاشکی آقازاده هاتون هم همدرد مردم عادی بودند.
هیچی نگی سنگین تری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی