بازدید 1910

۳۰۰ بیماری مشمول دریافت بسته‌های حمایتی ویژه

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه ۳۰۰ بیماری (۱۰۷ گروه بیماری) تحت پوشش صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج قرار دارند، گفت: تعداد گروه‌های بیماری‌هایی که از حمایت این صندوق برخوردار می‌شوند، تا پایان سال افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۱۲۳۶۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۰ 10 May 2024

به گزارش «تابناک»، دکتر محمدمهدی ناصحی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره بسته‌های صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج اظهار کرد: ۱۰۷ گروه بیماری از خدمات صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج برخوردار هستند؛ به عبارت دیگر می‌توان گفت حدود ۳۰۰ بیماری مشمول دریافت بسته‌های حمایتی شده‌اند.

وی با بیان اینکه سرطان جزو بیماری‌هایی است که تحت پوشش صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج قرار دارد، افزود: هنگامی که از بیماری سرطان سخن به میان می‌آید منظور فقط یک نوع خاص از گروه سرطان نیست؛ بلکه تمام سرطان‌ها را در کانون توجه قرار داده‌ایم و حمایت‌ها تنها از یک نوع خاص نیست.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: همچنین ارائه بسته حمایتی برای بیماری‌هایی که چندین نوع دارند، فقط مختص سرطان نیست، بلکه بیماری‌های متابولیک نیز چندین نوع دارند؛ حداقل ۲۲ نوع بیماری متابولیک شناسایی شده است. بیماران مبتلا به بیماری‌های متابولیک نیز از بسته‌های حمایتی صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج استفاده می‌کنند.

 ناصحی با بیان اینکه بنیاد بیماران نادر برخی از بیماری‌ها را معرفی کرده است، خاطرنشان کرد: اغلب بیماری‌هایی که توسط بنیاد بیماری‌های نادر اعلام شده‌اند زیر چتر حمایتی صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج قرار دارند.

 وی با بیان اینکه ارائه بسته حمایتی همه‌جانبه جزو دغدغه‌های سازمان بیمه سلامت محسوب می‌شود، اظهار کرد: صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج نسبت به تعداد بیماری‌های تحت پوشش نگران نیست اما نسبت به چگونگی ارائه بسته‌های حمایتی احساس نگرانی می‌کنیم؛ به طوری که بسته‌های حمایتی باید به نحوی باشد که خدمات مناسبت در اختیار بیماران قرار گیرد.  

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت درباره افزایش تعداد بسته‌های حمایتی صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج اظهار کرد: تعداد گروه‌هایی که از بسته‌های حمایتی برخوردار می‌شوند تقریبا کامل است. بر مبنای دستورالعمل‌های ابلاغی معاونت درمان وزارت بهداشت، بیماری‌ها در سامانه ثبت می‌شوند و از خدمات برخوردار می‌شوند. تلاش ما بر این است که عمده بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج از بسته‌های حمایتی برخوردار شوند؛ با توجه به رویکرد صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج، تعداد گروه‌های بیماری که از حمایت برخوردار هستند به میزان محسوسی افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۷ گروه از بیماری‌ها تحت پوشش حمایتی این صندوق هستند، افزود: بیماری‌های تحت پوشش این صندوق، در سامانه‌ها ثبت شده‌اند. همچنین معاونت درمان وزارت بهداشت با توجه به اهمیت موضوع بیماری‌ها و گستردگی خدماتی که می‌بایست برای بیماران ارائه شود، درصدد نگارش موارد دیگر است و پس از آن به سازمان بیمه سلامت ابلاغ می‌شود. خوشبختانه، وزارت بهداشت نسبت به نگارش تعداد مناسبی از بیماری‌ها که نیاز است تحت چتر حمایتی قرار گیرند در سال جاری اقدام کرده است. بخشی از بیماری‌ها ابلاغ شده و بخشی دیگر نیز در حال سپری کردن مراحل ابلاغ هستند. بر همین اساس، وزارت بهداشت ۱۱ بیماری دیگر را نیز ابلاغ کرده است که شش بیماری از ۱۱ بیماری ابلاغ شده برای بارگذاری در سامانه‌ها آماده شدند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درباره بیماری‌های تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج گفت: ۱۰۷ گروه از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش این صندوق قرار دارند. حدود دو سال از عمر صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج می‌گذرد و در این مدت از دوام خوبی برخوردار است. ما در سازمان بیمه سلامت می‌توانیم ادعا کنیم اعتباری که در تمام سازمان‌های بیمه کمتر از یک همت بوده در سال جاری به ۹ همت رسیده است. رشد اعتبار تخصیص یافته بیانگر این است که دولت، وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه‌گر در نظر دارند چتر حمایتی مناسبی برای بیماران خاص و صعب‌العلاج در نظر بگیرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی