بازدید 1458

تشدید تنش‌ها میان واشنگتن-تل‌آویو

- پس از اظهارات رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر تعلیق کمک‌های نظامی به رژیم صهیونیستی درصورت حمله زمینی گسترده به «رفح» در جنوب نوار غزه، نخست‌وزیر و وزیر جنگ این رژیم امروز (پنج‌شنبه) در پیام‌های جداگانه این تهدید کاخ سفید را بی‌تاثیر در روند جنگ دانستند.
کد خبر: ۱۲۳۶۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۵ 09 May 2024

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری «سما»، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی کوتاه در این زمینه گفت: اسرائیل اگر ناگزیر شود که به تنهایی بایستد و ادامه دهد، این کار را انجام خواهد داد.

در همین راستا، «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در پیامی خطاب به «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا» ادعا کرد: نمی‌توانید اسرائیل را به زانو دربیاورید و ما به اهدافمان در شمال و جنوب دست خواهیم یافت!

این اظهارات پس از آن بیان شد که جو بایدن چهارشنبه شب در سخنانی مدعی شد، در صورتی که بنیامین نتانیاهو دستور یک حمله گسترده به رفح در نوار غزه را صادر کند، انتقال تسلیحات آمریکایی به این رژیم را متوقف خواهد کرد.

بایدن در مصاحبه با شبکه سی.ان.ان با اشاره به اینکه واشنگتن بمب‌های ۲ هزار پوندی در اختیار اسرائیل قرار داده، اعتراف کرد: شهروندان غزه بر اثر این بمب‌ها کشته شده‌اند.

وی افزود: به صراحت اعلام کردم اگر آنها (اسرائیل) وارد رفح شوند، تسلیحاتی را که بطور تاریخی در رابطه با رفح و سایر شهرها استفاده می‌شود، تامین نمی‌کنم.

کابینه جنگ رژیم صهیونیستی دوشنبه تهاجم زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد. ارتش رژیم صهیونیستی نیز صبح سه‌شنبه اعلام کرد که بخش فلسطینی گذرگاه رفح در مرز جنوب نوار غزه با مصر را به اشغال خود درآورده است.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت ۲۱۶ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اشغالگر طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۱۶ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره بوده، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در مناطق مختلف نوارغزه و همچنین حمله به گذرگاه رفح از دست داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی