بازدید 189841

حضور اتباع افغان در ایران بسته به نیاز کشور است+ فیلم

احمد وحیدی، وزیر کشور، در گفت و گو با تابناک مطرح کرد: از آن‌ جا که حضور افغانستانی‌ها در ایران، بسته به نیاز کشور است، آن دسته از مهاجرینی که بیش از ظرفیت مورد نیاز در کشور باشند، بازگردانده می‌شوند.
کد خبر: ۱۲۳۶۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰ 12 May 2024
تعداد بازدید : 15346

به گزارش تابناک، زهرا عبدالهی، در پی ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران، نگرانی‌ها افزایش پیدا کرده و پیگیری‌های مدنی، رسانه‌ای و ... درباره ساماندهی به این وضعیت با جدیت بیشتری دنبال شد. با این حال همچنان شاهد حضور اتباع در کشور هستیم.

در همین زمینه، تابناک این موضوع را از احمد وحیدی، وزیر کشور، با طرح سوالی مبنی بر اینکه تاکنون چه اقداماتی برای بازگرداندن اتباع افغانستانی صورت گرفته است، پیگیری کرد.

احمد وحیدی، وزیر کشور، در پاسخ به پرسش تابناک بیان کرد: فرایند بازگشت اتباع افغانستانی که  غیرقانونی وارد ایران شده‌اند، در حال انجام است. همچنین از آن‌ جا که حضور افغانستانی‌ها در ایران، بسته به نیاز کشور است، آن دسته از مهاجرینی که بیش از ظرفیت مورد نیاز در کشور باشند، بازگردانده می‌شوند.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳۴
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳۲۷
پس بخاطر انساندوستى نگهشون نداشتيم ميخواهيم ازشون كاربكشيم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
لطفا محترمانه برگردن همین حرف وزیر باعث میشه اون 10میلیون باقی مانده در اونجا هم مثل ملخ بریزن ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
وزیر کشور لطف کنند سری به چهارراه ها و میادین شهرها بزنند و جوانان بسیاری را که منتظر پیشنهاد کار ساختمانی هستند را ببینند.
این جور حرف زدن وزیر کشور نشان دهنده عدم اطلاع ایشان از بازار کار، کمبود ساده ترین شغلها و تعداد بیشمار بیکاران است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
طرح تقسیم افغانستان!!!!!!!!!! در آینده نزدیک از این روش استارت میخوره
ناشناس
| Poland |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
تیتر واقعی
حضور اتباع افغان در ایران بسته به نیاز مسوولین است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
یکی از دلایل اصلی بالا رفتن رهن و اجاره
همین افغانی ها هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
یک سوال
آیا ایرانی ها هم همینطوری آزادانه می توانند وارد افغانستان شوند،کارکنند،رفت و آمد کنند، خانه در افغانستان اجاره کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
دوست عزیز
اگرمی خواهی ملک خرید و فروش کنی یا
جایی را اجاره بدهی یا اجاره کنی
به هیچ عنوان به املاک مراجعه نکن
که یک دام گسترده است.
سامانه خودنویس همه کارها را می کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
افغان هاجز ویرانی برای ایران هیچ منفعتی ندارندبا این تعداد زاد وولد بی حساب فقط هزینه بر هستند
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
تهران و کرج به چن میلیون افغانی نیاز داره واقعا؟!
ناشناس
| Japan |
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
هیچ فکرکردید این جمعیت افغانی درایران اگر شورش سراسری کنند هیچکس جلودارشون نیست و حتی میتونند ایران را اشغال کنند
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
جناب وزیر کشور
ثبت دویست شرکت در چند ماه گذشته توسط افغانها در سیستان و بلوچستان نه برای کار و فعالیت اقتصادی بلکه صرفا بخاطر استفاده از قانونی هست که به هیئت مدیره شرکت‌ها فارغ از ملیت آنها می‌تواند در ایران خانه و مستقلات بخرند
شما فکر میکنید با خرید خانه در ایران توسط افغانها بعدا میتوانید آنها را بیرون کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
یکی از بزرگترین اثار مخرب افغانی ها در ایران افزایش اجاره بها است. که فشار زیادی به ما مستاجر ها وارد کرده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
به خاطر انسان دوستی هم کسی نظر میداد در همین جا پنج برابر منفی دریافت می کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
یک زمانی توی افغانستان جنگ بود ما پناه دادیدم به افغانستانیها اما الان عمده شون مهاجر هستند نه پناهنده و ما طبق نیازمون میتونیم مهاجر بپذیریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
بحث انسان دوستی نیست، هر کشوری یک ظرفیتی داره...ما هم بهتره واقع بین باشیم، کشور ما ظرفیت این حجم از پناهنده اون هم غیرقانونی رو نداره
35 میلیون افغانی یا در ایران زندگی می کنند یا در ایران کار می کنند و تعطیلات آخر هفته در کنار خانواده خود در افغانستان می روند و برمی گردند. فاجعه ای غیر قابل تصور در حال رخ دادن است. یک سوم ارز ترجیحی یارانه ای به مصرف افغانی ها می رسد. حتی در بیابان های لوت هم افغانی ها ساکن شده اند. در یک بسیج ملی باید همه ی آنها را به نهادهای زیربط معرفی و از ایران خارج کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
دست خود نهاد زیربط هم تو این قضیه آلودست! نه کسی میتونه ازش سوال کنه و نه اینکه خودشو پاسخگو میدونه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
دوسوم مردم افغانستان در ایرانند نماینده مجلس گفت فقط پدر بزرگهاشون ومادر بزرگاشون موندن اونجا نگهداری از گاو وگوسفندها وکشاورزی کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
احسنت .تمام خانه هی مشهد و تمام مغازه دست افغانی های ‌ هرچی تونستن خانه . ماشین خریدن . .تمام مدارس پر دانش آموز افغانی هستش.چقدر یارانه هفته به اونها میدهید . درحالی که ما خودمان نیاز داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
داداش افغانستان کلا ۴۱ میلیون جمعیت داره چجوری ۳۵ میلیونش تو ایرانه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
ناشناس شک نکن جمعیت افغانی ها تو ایران بیشتر از خود افغونستونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
اگرافغانی ها از ایران بروند
مصرف بنزین ایران نصف می شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
سی و پنج میلیون که اغراق هست
ولی بیست میلیون افغانی ایران رو اشغال کردن
و باعث کمبود مسکن و گرانی اجاره بها در ایران سدن
شاید باورش برای شما سخت باشه. اما افغانی ها پل های اتوبان ها و جاده های خارج از شهر را تبدیل به محل سکونت نموده اند. حتی پارتی و میهمانی هم برگزارمی کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
بیشتر منازل حاشیه شهرها تبدیل به ترمینال ورود افغانی ها شده. خانه را به یک خانواده افغانی اجاره می دهند، بعد از چند روز ده خانواده ساکن شدند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
شبها بعد از اذان وساعت 9به بعد هزاران افغانی همه جای ایران سر ساختمها پیداشون میشه برا خوابیدن صاحب کار هم خبر نداره
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
بابا از هر خونه ۱۰ تا بچه میزنه بیرون چخبره نیروی کار با اشغال ایران فرق میکنه خود افغانها از وجود خودشون ناراحتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
اونجایی‌که‌امثال‌وحیدی‌زندگی‌میکنند‌کجا‌اونجا‌که‌افاغنه‌زندگی‌میکنه‌کجا
" ... حضور افغانستانی ها درایران منوط به نیاز کشور است...." ؟!!!!! ببخشید لطف میفرمائید توضیح بدین این نیاز توسط چه کسانی و بر چه اساسی تعریف شده است..... ؟ ای خداااااا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
حتما نیاز کشور رو هم خود ایشون تشخیص میده!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
دیگه چهارتا مرغ داری و چهارتا چاه بکنند اینم شد نیاز
خانواده هاشون در ایران خیلی سربار جامعه هستند چون نیازمند فقضای آموزشی، خدمات درمانی، استفاده از امکانات حمل و نقل عمومی، پارک ها و .... هستند. بنابراین هرچه زودتر برای بازگرداندن خانواده ها اقدام کنید.
یکی از علل بالا رفتن اجاره خانه های متوسط دز تهران و سایر شهرهای بزرگ حضور پر رنگ خانواه های افغان است. در ضمن اینکه این دوستان بخش قابل توجهی از کالاهای تنظیم بازار را در فروشگاههای زنجیره ای و میادین میوه با قیمت یارانه ای که ویژه مردم ایران است مورد استفاده قرار می دهند
چه نیازی به افغانی ها دارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
منظورش پای صندوق رای است.
وحیدی از برادرش ک تو آمریکا زندگی میکنه بپرسه،با مهاجرین غیر قانونی چگونه برخورد میشه،شاید متوجه عوارض وجود میلیونها مهاجر غیر قانونی در ایران بشه
جمع کردن افاغنه. نیازمند همت، اراده، قاطعیت است که فعلا در هیچ مسؤولی وجود ندارد.
کشور ما هیچ نیازی به افغانی ندارد. بیکاری دربعضی استان ها تا 50 درصد می رسد. چه نیازی داریم.
افغان های مورد نیاز حدودا به اندازه هر دوره از شرکت کنندگان در انتخابات هست که مورد نیاز پیدا می کند

مثلا برای دوره بعد انتخبات ریاست جمهوری واجدین شرایط باید 60میلیون نفرباشند که

با این احتساب نیازمند حداقل 10میلیون افعانی هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
یه سیم کارت بنامش نمیزنه . چطوری می‌تونه رای بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
خبر نداری
پس نیازهای مردم چی؟ به اونها هم فکر می کنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
اگه براشون مهم بود کاری میکردن عمرا اخراج کنند تازه دارن بقیه هم میان با این حرف جدیدا سیاپوست هم زیاد شده
آقای وحیدی شما نباید آماردروغ بدهی،بیش ازنصف افغانها درایران زیادی اند،آیاجای تاسبف نداردکه درصف عابربانک وقتی یه افعانی ۵ تا عملیات انجام میدهد،ایرانیه بگویدما میهمان این افغانها هستیم،این برای ما وشما ننگ است.
ازپیشگاه مردم ایران حیا کنید،وافغانها را نمیگم اخراج،محترمانه بیرونشان کنید@!@@.
پاسخ ها
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
موقیع کی نیاز داشتین اسلام مرز نداشت یک نگاه اگه به شهدای مردم شیعه افغانستان کی درايران داده بندازید از این نظرد برمی‌گردی
دارکوب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
آقا هادی کدوم نیاز؟اینا اگر بیل زن بودن باغچه خونه خودشون رو بیل میزدن.حرف مفت زدن که نشد،ما کی به اینا نیاز داشتیم؟فقط میان میخورن و فحش میدن و جنایت و قتل میکنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
آقا هادی خودش افغانستانی هست از لهجش مشخصه ولی خوب ما کی به شما گفتیم بیاین به خاطر ایران بجنگید اگر هم اومدن برای دفاع از حرم حضرت زینب س بوده که در سوریه است ربطی به ایران نداره ما خودمون سالهاست با داعشی های افغانی دست وپنجه نرم می کنیم
یعنی چی بستگی به نیاز کشور داره؟؟؟؟مگه میخواهین برنج بخرین؟؟
چند روز پیش در پارکی در شیراز یک برادر افغان با اصرار میخواست به بنده عطر بفروشد اما خب من نخریدم در کل خیلی زیاد شده اند در ایران .
کارگر مگر چند تا می خواهیم چند تا مرغ داری وبه چه تعداد نیاز به چاه کن داریم اونم رو حساب باشه تا دیر نشده اخراج کنید محترمانه بروند کشورشون اباد کنند ملت جوانها وغیر مجازها را میگن که شبها سر ساختمانها تعدادشون به 30نفر هم میرسن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
نه عزیزم دیگه اون دوره گذشت یه نگاهی به اطرافت بنداز یا چیزی می فروشن یا در رستوران و مغازه و سوپری و نهایتا شهرداری مشغول ان
خیلی معذرت میخوام، 85 میلیون ایرانی خودشون دچار مشکل هستند، یعنی چی نیاز کشور؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟فقط یه چیزی خواست بگه، مردم که نامحرم نیستند بگویید چه نیازی شاید مردم تونستند برطرف کنند.
در افغانستان هیچ جنگی نیست، مردم افغانستان به کشور خود بروید و آنجا را آباد کنید
دوسال است همین حرفها را می زنی تا فاجعه درست نکرده اند اقدام کن هیچ کشوری اینقدر بی در و پیکر نیست کدام ایرانی می تواند به این راحتی به یک کشور دیگر مهاجرت کند .
کشور نیروی کار به اندازه کافی دارد منتها کار را به مناطقی بردند که نیروی کار به اندازه کافی ندارد و در مناطقی که نیروی کار بسیار دارد کار نیست مجبور نیستیم همه صنایع را در یکسری نقاط خاص متمرکز کنیم
چه نیازی اونوقت؟
ما ایرانی ها نه نژاد پرست هستیم نه چیزی ، افغانستان هم زمانی جزو ایران بوده ، اما با توجه به شرایط بد اقتصادی کشور و بیکاری جوانان ما هیچ نیازی به حضور اتباع افغانی در کشور نداریم .
بیرونشون کنید
مردم ترکیه هم همین حس رو نسبت به ایرانی ها دارن که ما به افغانی ها داریم .
یا آمریکایی ها نسبت به مکزیکی ها ( ترامپ میخواست دیوار بکشه به نظرم این کارش منطقی بود )
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
ترامپ دیوار کشید اما مکزیکی ها بارم رد میشن ، دیوار بی فایدست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
نه عزیز مردم ترکیه از مهاجرین سوریه ای ناراحت هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
حضوری یک نوع از یک کشور یک قومیت یک مذهب با تعداد زیاد در یک کشور آینده ای مثل فلسطین برای ایران رقم میزنه .این تفاوت زیادی با کشورهای اروپایی داره. تعداد مهاجرین کشورهای اروپایی از یک قوم و یک کشور و مذهب بسیار کم مهاجرین مختلف دارن
نفوذافغانها کاملا مشهود است .اقای وزیر از شما کا ری برنمی اید . میکروفون هم زیاد داریم جدی بگیرید نفوذ در تمامی سطوح کشور کاملا مشهود است .
وقتی دارند دست فروشی میکنن یعنی بازار کار نیاز به حضور افغانها نیاز ندارد و قطعا مازاد هستن، چطور در بعضی از شهر ها هموطن های ما بیکارن یا دارن کول بری میکنن بعد افغانها دارند آرام آرام خودرو و مسکن ایرانیان رو اشغال میکنن و یارانه مصرف میکنن،
یااتباع رابیرون کن یااستعفا بده مردم دیگه تحمل ندارند وارلحاظ اقتصادی ومعیشتی. کار درفشارند
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
چه ضعفی دارید نسبت به افغانها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
|۱۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
دوست عزیز چه ضعفی داریم؟ دیگه حضور اینهمه افغان تهوع اور شده. پاتو از خونه میزاری بیرون افغانی میبینی. تو مترو تو خیابون پیاده رو هر جا که فکرشو بکنی افغانی هست اینا مهاجر نیستن مهاجمن
یااتباع رابیرون کن یااستعفا بده مردم دیگه تحمل ندارند وارلحاظ اقتصادی ومعیشتی. کار درفشارند
بعنوان یک ایرانی در کشور خودم از کمترین حقوق شهروندی بی بهراه ام چرا که هر امکانات اعم از اتوبوس ومترو ونانوایی وتره بار و...خواستم استفاده کنم ساعتها یا در صفم آنهم پشت سر افغانها یا دایم در هراس اینکه نکند در مسیر رفت وآمد خودم و...توسط آنها آسیب وضربه ای ببینم آیا نیاز منِ شهروند در وطنم واجب تر است یا ...به سهم خودم اینهمه به مبالاتی را در این خصوص حلال نمیکنم .
خجالت هم چیز خوبیه
عربستان ۱۳میلیون خارجی داره یه روز صداشون در نمیاد
اون وقت میگن ما نژاد پرست نیستیم
مثلاً در کویر اگر یک هکتار ۲تن گندم عمل بشه افغان ها اونو به ۵تن میرسونن ای یک نیازه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
عربستان روزانه ۱۳میلیون بشکه نفت صادر می‌کنه...جمعیت خود عربستان حدود ۱/۳ایرانه...عربستان بشدت در ساختمان سازی و صنایع خود وابسته به مهاجرینه...ما هیچ نیازی به کارگر نداریم و مردم خودمان هم بیکارم....درضمن خودت افغانی هستی...بزودی پرت میکنیم بیرون
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
تو خودت افغانی هستی چه می گی برا خودت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
افغان اگر اینقدرزرنگه بره توکشورش کار کنه تا به گدایی نیفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
قیاس مع الفارق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
بدون مجوز جرأت داری پات بذار عربستان، چنان بلایی سرت میارن. هر روز آرزوی مرگ کنی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
عربستان فلی مهاجر قبول نمی کند شرایط بسیار سختی دارد و هیچ کس بدون اجازه نمی تواند وارد عربستان شود
محمدعلی احراری
| Germany |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
عربستان حساب شده کارگرفصلی میاره نه دیمی هروقت
خواستن میارن بعد بیرون می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
تو خود یک افغانی پس به جای سخنرانی برگرد تو کشور خودت ده تن گندم عمل بیار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
افغانی چرا از اسم ایرانی استفاده میکنی؟
خواهشا افغان ها رو بیرون کنید ..مملکت ما رو اتباع خراب کردند چرا متوجه نیستید
جمعه رفتیم دربند انگار به کابل رفتم زن و مرد و دختر و پسر همه افغان احساس غربت کردم و ماشالله همه دختران نوجوان شان با حجاب ازاد و موی پریشان میگشتند
این 20 تا 30 میلیون افغانی که به ایران سرازیر شده اند باید به کشورشان برگردند . این وطیفه نمایندگان مجلس هست که فورا در تمام شهرها افغان ها را شناسایی کنند و به افغانستان برگردانند .
سوال مردم ایران این هست این نمایندگان مجلس در طی این 3 سال اخیر چرا در مقابل ورود افغان ها به کشور و شهرهایشان هیچ اقدامی نکرده اند و تمام مسئولیت را به سمت وزارت کشور پرتاب کرده اند رئیس مجلس چرا هیچ اقدام کارسازی برای اخراج افغانی ها انجام نداده است ؟
ای کاش بجای آقای وحیدی شخص دیگری وزیر کشور بود.... پانزده میلیون افغانی که هرروز داره بیشتر میشه چطوری وبا کدام حساب به نفع کشور هستند...خود اروپا هم بی حساب و کتاب مهاجر قبول نمیکنه....بستن مرزها و اخراج کامل افغانی ها خواسته تمام مردم ایرانه
روزی برسه که ملت خودش برای خارج کردن اتباع کاری بکنه. دولت که دلش بحال ملت نسوخته ملت باید بفکر خودش باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
رفتیم فست فود پسر افغان پشت سیستم سفارش ما رو گرفت و بعد به کارگر ایرانی گفت یک سیب زمینی سرخ کن
چه نیازی؟ احتمالا لشکر افغانی فاطمیون مدنظرشونه
تا امثال وحیدی در راس این کشورند مملکت ازین بدترمیشه ...ما خودمون ن کار گیرمون میاد ن خونه از کدوم نیاز حرف میزنی وحیدی ...خدا از کسایی ک کوتاهی میکنن بخاطر منافع خودشون نگذره ده پونزده میلیون افغان کجای دنیا همچین کاری میکنه
آقای وزیر مردم از حضور افغانی ها ناراحت هستن صدهزار نفر برای کارهای خدماتی و ساختمانی نگه دارید بقیه را اخراج کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
اگر خود ایرانی بیل به کتش خورده که نتواند کار ساختمانی بکند.
افغانی نجس اشفال کاری کردن برای ایرانی کار توست اینا اگر فیرت داشتن کشور خودشان ول نمی‌کرد فرار کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
خدا رو شکر تابناک کامنت های شامل توهین و .. رو منتشر نمیکنه
چپ راست نگاه می‌کنی افغان می‌بینید پارک میری افغان نانوایی میری افغان سوپرمارکت میری افغان بازار میری افغان کشور کیپ شده بخصوص در بلوچستان دیگه جاه نداره آقا نیاید چه خبره
مردم بشون نیازی ندارن چون بیش از نیاز کشور بیکار ایرانی داریم ، شما بشون نیاز دارید که تو راهپیمایی و صف رای و ... شرکت کنند و صد میلیونم بگیرید ازشون
افغان ها گروهی مغازه ها را گرفتن میوه فروشی راه انداختن مردم ایران هم از این ها خرید می کنن اگر خانه ومغازه اجاره ندن وازشون خرید نکنند بارشون رو می زارن رو کولشون و زحمت و کم می کنند
شما رو به خدا اتباع خارجی رو از ایران بیرون کنید ما مردم ایران چه قدر باید در حق ما ظلم شود فکر حسابی کنید برای معیشت مردم
یک سوال از آقای وزیر کشور آیا دستفروشی و ایجاد ترافیک هم نیاز به اتباع دارد؟
آیا فروش اب میوه درمیدان تجریش هم نیاز به اتباع دارد؟
آیا پخت نان هم در نانواهای تهران نیاز به اتباع دارد؟
وووووووووو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
واقعا واسه همتون متاسفم
لطف کنید محترمانه اخراجشان کنید به خدا توی تمام ایران نفوظ کرده‌اند شاید یه موقع دیر شود وجبرانش نشود کرد
وزیر محترم ما به عنوان یک شهروند ایرانی که از بیکاری سرپرست خانواده خود رنج می بریم خواهش می کنیم اتباع را دیپورت کنید .افغان ها همه کارهای ساختمانی رو گرفتن و همسرم وهمه آشنایان که کار گر ساختمانن چندین ماهه بیکارن .بنابراین ما نیازی به حضور اتباع نداریم درحالی که خودمان بیکاریم .
سلام. ایران به ایرانستان تبدیل شده است و شاید در آینده نزدیک شاهد کشوری مثل فلسطین در ایران باشیم. فلسطین دوم که در ایران رقم می‌خورد
حضور بیشتر از یک میلیون افغانی در ایران اصلا منطقی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
چرا باید یه میلیون افغانی تو ایران باشه ما مگه قیم افغانی ها هستیم بزنن به چاک برن از این کشور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
اصلا می‌دونی ۱,۰۰۰,۰۰۰ نفر یعنی چی؟
حتی یک نفر هم نباید باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
35
میلیون.
1
میلیون
فقط یزد هستند.
سلام این همه افغانی چطوری از مرز وارد کشور می‌شود آقای وزیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
قاچاقی میان
باید تمام جوانان مهاجر افغان که سالهای زیادی است در ایران زندگی می کنند و هم ثروتمند و باسوادی شده اند و بیشترشان مهارت کاری خوبي یاد گرفته اند به اجبار برای اباد کردن کشور افغان که منابع طبیعی و بکر فراوانی دارد باز گرداند شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
ببخشید یه سوالی پیش اومد جوان افغان بدون پارتی بدون وام بدون کار دولتی بدون یارانه و بیمه و...چه جوری ثروتمند میشه که جوونای ایرانی نمیتونن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
ناشناس ۵:۴۵
با قاچاق یکسری چیزها که تو کشورشون به میزان قابل توجهی تولید میشه و به دنیا صادر میشه
ایران عزیزمان هیچ نیازی به اتباع افغانی ندارد آقای وزیر محترم به اون خدای که همه مردم میپرسن خودمان بیکار هستیم اول برای ماها فکری کنید بعدآ به فکر افغانی ها باشید اگر کار سراغ دارید تا بیایم
اقایون مسئول وقتی میبینین هیچ کدوم از ماایرانییا دوستنداریم افغان توو کشوزمون باشه چرا اهمییت نمیدین
یکبارهم با دل مردم جلو برین
20ملیون مگه کمه آقای وحیدی ظرفیت چقدره . هر کدوم روزی 20لیتر آب مصرف کنند میشه روزی 400ملیون لیتر . میتونید هامون را با آب شیرین تصفیه پر کنید مابقی هم صادر کنید . ما با افغانی فارس مشکلی نداریم این طالب های خطرناک پنجابی رو بیرون کنید . اینا پاکستان هم ازشون خسته شد بیرونشون کرد . آقای وحیدی حقوق از پول ملت میگیری که امنیت تامین کنی . این همه افغان اگه شورش کنن همه گرفتار میسن . شاه سلطان حسین هم مثل شما فکر کرد تا مملکت بر باد رفت محمود افغان گرفتس
نصف ملت ایران بیکارند
وجودافغانی مساوی بابدبختی بایدکمپین اخراج گسترده افغانی سراسرکشور راه‌اندازی شه
چه خبره ؟ چراباید ۶ میلیون افغانی تو ایران باشه ؟ میدونید چ ضرر بزرگیه
بابا بخدا جوننا از بیکاری تمام افسردگی گرفتن دارن دست به خود کوشی میزنن یه مسئول با غیرت نیست اینها رو جمع کنه
یه دفعه دوسه تا نماینده مجلس هم بهشون بدید دیگه !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
انشااله بزودی !
استفاده کردیم از جملات فخیمه عزیزان ایرانی
میدونید چرا تو مناطق و شهرهای لر نشین افغانی کم هست یا اصلا نیست ؟ چون ما لرها نمیزاریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
????چون شهر ممنوعه است زرنگ
ارش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
دمت گرم لرها
اقا همه نظرات درست نیست من خودم ۴۲ سال درایران زندگی میکنم یعنی اینجا به دنیا امدمواز خود ایرانیها هم این کشور رو دوست دارم ازسال ۷۸ تا امسال هر سال مالیات وعوارض شهرداری رو پرداخت کردم یعنی ازمون گرفتن بدون این که قروانی دولت برای ما داده باشه بجز گرفتن هر سال هم یک کارت شناسایی دادند که تاریخ اغتبارش چند ماه هم گذشته که خود بانک ها وارگانهای دیگر هم قبولش نمیکنندملت ایران فقط یکسری مشکلات رو فقط از اتباع غیر مجاز میبینند واین خود خواهی واز زجر وبد بختی
ومشکلات مهاجرین دهه شستی واقعا بی خبرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
این مالیات و... روبب توکشور خودت ده ۴۲سال کمتر ویابیشترفرق نمیکنه
اول میگفتن 5 میلیون افغانی بعد شد 10 بعد شد 15 حالا یارو اومده کامنت گذاشته 35 میلیون افغانی در ایرانه آی هوار به داد ما برسید
فردا میان میگن 40 میلیون دو روز دیگه میگن 80 میلیون
عقل که نباشه جان در عذابه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
حق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
اینا زیادی جو گیر شدن کلا نزدیک به ۶ میلیون افغانی بیشتر تو ایران نیست در حال حاظر
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
14:10
اصلا 5 میلیون نفر این رو که قبول داری ؟6 الی 10 درصد از جمعیت ما را تبعه غیر مجاز تشکیل داده که واقعا فاجعه است!!!،تبعه غیر مجاز نباید آزادانه در یک مملکت تردد کند چه برسد به کار و تحصیل شما یک سر به ترکیه بزن ببین با همین اتباع افغانی و پاکستانی غیر مجاز چگونه برخورد میشود؟
پاکستان هم نزدیک به ۳ میلیون افغانی توشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
قرار بودش ژاپن اسلامی بشیم که چی شده ایران با افغانستان و پاکستان جیبوتی مقایسه میکنید
زندگی مردم ایران را به خاک سیاه کشاندید.کارفرما بجای ایرانی نیروی اتباع میگیره ، این یعنی همان نظام سرمایه داری.
چه ساده هستیم ما......ازشون استفاده شد دیگه انشاالله تا دور بعد دوباره میان
اگربروند کی رای بده
باشه بابا جان انشاالله برمیگردیم و شماها راحت زندگی خوبی داشته باشید حق با شماست
پاسخ ها
...
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
بله لطفاً سریعتر همگی برگردید ، ما خودمان هزارتا مشکل داریم
وزیر کشور باید زمانی به استاندار هرمزگان دستور میداد.. جانان صاحب کل رو بیاره تهران.. جانان صاحب کشور هست صاحب کهکشان علــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی
دوروسلام به‌ تمام ملت و دولت مردم ایران
این نیازرابایدمردم تشخیص دهندنه جنابعالی واصلانیازی به حضوراین تعداداتباع افغان درایران نبست مگرازاین کارقصددیگری داشته باشید!
باید حق داد بشون کشورشون افتضاحه البته کل خاورمیانه مشکل داره که همش زیر سر روسیه و انگلیسه.
چه نیازی
طرح ساماندهی با صد میلیون مشاغل ایرانیها رو در اختیار اتباع میذاره اول گفتن شامل مشاعل سخته که ایرانیها تمایل ندارن الان میگن همه مشاغل
۵۰ هزار افغانی با اعتراضات در پاریس ،امنیت آن شهر را با خطر مواجه کردند
حالا ببینید شورش احتمالی میلیون ها افغانی عمدتا جوان، تا چه حد میتواند خطر ناک باشد
طالبان با اتکا به حضور میلیون ها مهاجر افغانی در ایران برایمان شاخ و شانه می کشد، تا دیر نشده اقدام لازم را انجام دهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
خیلی خبرت دروغه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
علتش تجاوز سه افغانی به زن سومالیایی در پاریس بود که شوهر زن اونها رو کشته بود و افغانها معترض بودن به قتل متجاوزین ،
آقای وزیر .کشور شده افغانستان مردم ۷ تومان حقوق میگیرن ۵ تومان کرایه خونه میدن
این چیزارو باید از عربستان یاد گرفت قوانین سفت و سخت و اجرای صددرصدی و محکم
باسوادها ونخبه ها رو نگه نمیداریم تا فرارمیکنن ولی افغانی‌ها نگه میداریم وبقول شما بهشون نیاز داریم
مسئولین همشون ساخت وساز میکنن وکارگر ارزان میخوان پسهیچ کاری نمیکنن که افعانیابرن
وقتی افغانی ها با داعش می‌جنگید ما کجا بودیم ما هیچ کار ما بدون اتباع پیش نمیره این یگ واقعيت هست میخای قبول‌ کنی میخای نکنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
برو افغانی کمتر چرت و پرت بگو.شما اگر بجنگ بودی واسه مملکت خودت میجنگیدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
انقدر جنگ جنگ میکنی چرا نمیری مملکت خودت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
رفتی سوریه تا اقامت بگیری و اگر شهید شدی حقوق نجومی به خانواده ات بدهند.
لطفا به نظر مردم وجامعه کارگر که خودببچاره هستن احترام وافغانی که نان میخوره نکمدان میشکنه اخراج
دیر یا زودبین ایران وافعانستان جنگی در خواهد گرفت چون این جنگ خواسته کشورهای ابرقدرت دنیاست بیخود نیست که امریکا ۹۰میلیاردسلاح در افغانستان جا گذاشته حضور این همه افغان در ان زمان به نفع ایران نخواهد بود
انسانها کل از چیزهای آماده خوشش میاد شهری مثل تهران پدران ما وخود ما مالیات دادیم تا تهران شده تهران. به خدا از بی غیرتی ما ایرانیان است که افغانستانی. سر زمینمان را از دستمان می‌گیرند. ما خودمان باید شهرمان را حفظ کنیم. توی تبریز یک دونه افغانی پیدا نمیشه. چون به اینا رحم نمی کنند
پاسخ ها
ارش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
دمتون گرم تبریزی همه استانها باید خودشون دست به کار بشن
کدام نیاز وقتی شماها کسری بودجه دارید ومردمتان گرسنه چه نیازی به بودن افغانی داریم خجالت بکشید به مردم خود ایران برسید نه به بیگانگان از آنها برای شما تکیه گاه نمیشود بدانید
نیاز کشور؟!!!!
مملکتی که حداقل 10 میلیون بیکار داره از نوع باسواد و بی سواد ، افغانی چه نیازی رو از کشور مرتفع می کنه؟
???
اگر مردم بجای اینکه نظر خوب وعالی میدید لطفن هر افغانی که در کوچه و پس کوچه می‌بینید با احترام وبا پر رویی بهشون بگین بفرماید افغانستان و کشور خودتون آباد کنید ما جوان بیکار زیاد داریم و چراغی که ب خونه روا ب مسجد ،،،،،
اینا اگ اونجا باشن شاید به فکراباد کردن مملکتشون باشن اما اینجوری فقط فرارمیکنن هیچ هرکیم خواست هرکاری میکن
ما مردم ایران خواستار بیرون کردن هرچی زودتر افغانها از تمامیه شهرهای ایران هستیم چه مجاز چه غیر مجاز
نگذارید کارد به استخوان مردم برسه مردم رو سرکار نگذارید مقابله واقعی بکنید چرا حرف مردم رو گوش نمیکنید، وضیعت شهرها طوری شده انگار مرزی وجود نداره،، چرا نسبت مردم خودمون احساس مسئولیت ندارید اما برای بیگانگان خودتون رو به آب و آتش می زنید بسه دیگه مردم رو بازی ندید..
خود مردم برای اخراج افغانها اقدام کنند ، این دولت هیچ کاری نخواهد کرد
ایران به کام افاغنه شده بهشت افاغنه مردم ایران هم در اوج فقر و بدبختی چرا افاغنه اخراج نمی کنین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
چه جوریه که برای اونا بهشته برای مردم ایران بهشت نیست و همه میخان فرار مغزها کنن
تو اونجا نشستی که نزاری بیش از حد نیاز وارد کشور شوند وقتی اومدن و ریختن داخل وقطعن تعدادی شرور داخلشونه و هر کاری خواهند کرد بعد چطوری میخوای جبران کنی
آهای ریس جمهور آهای نمایندگان مجلس آهای علمای شیعه به داد مردم ایران برسید افغانی‌ها ایران راتسخیر کرده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
از اسلام و شیعه دیگه خواهشا مایه نذارید
علمای اعلام خودشون بیشتر متوجه همه امورات هستند
آقای وزیرخودت جات نرم‌گرم ازدل مردم خبرنداری بماند مردم دیگه خسته شدن دیگه افغانی نمیخوان چه نیروی کاری مگر ما خودمون جوانان جهادی برای سازندگی کشورمون به روستاها نمیرفن. بگو اینقدر زیادن که حرفشون نمیشید اینا همش بهانه اس
صد جور حرف میزنن، یه دفعه میگن همه باید برن، دفعه بعد میگن بسته به نیاز کشور داره
وقتی کشور برای معیشت مردم خودش مشکل داره چرا اینهمه افغانی در این کشور زندگی میکنند
چه نیازی وقتی خود مردم ایران بیکارند احتیاج به افاغنه نیست ۵۰ درصد جوانهای ایرانی بیکارند اگر افعانیا برند ایران آباد میشه درغیر این صورت هرروز بدترازدیروز
این حجم از مخالفت حتما دلیلی دارد دولت باید به حرف مردم گوش کند و اگر نیازی هم هست حساب شده و با مجوز باشد .
اینا اگه سود داشتن آمریکا و انگلیس نمیذاشتن به ما برسه!! تماااام همسایه هاشون مرزاشون بسته اس.هیچکی اینارو راه نمیده.۸۰ درصد کل مهاجراشون تو ایرانن!!
۱۵ میلیون مهاجر فاقد سواد و فرهنگ و بهداشت با آمار بالای جرموجنایت
شماصرفاوزیرکشوری.مسوول تشخیص نیاز کشوربه اتباع بیگانه نیستی.چه نیازی به اتباع داری.بودجه نداری
نژاد پرستی هم حدی داره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
با افتخار نژادپرستم
وقتی خودمون نیرو کار زیاد داریم چرا افغانی وارد کشورمان بشه
باید حتما جنایات زیادی بشه از سمت افغان تا مسئولین از خواب بیدار بشن
مردم به چه زبانی باید بگن که افغانی باید از کشورمون خارج بشن
تازه آقایون می‌خوان بهشون کارت هویت هم بدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
داداش کارت هویت که خوبه که هم کنترل میشن هم امکان جرم و جنایت کم میشه هم یه درامدی داره برای دولت
چه نیازی کشور به اتباع دارد؟ و چرا نیاز کشور به ملیت افغانی است؟ یعنی ما نیازمندیم به حضور افغانی و افغانی بی نیازاست از حضور ایرانی ،در حالی که بدیهی است افغانستان کشور نیازمند به حضور و حمایت است، چرا جای نیازمند و بی نیاز در حالی تغییر است. چه منافعی در این کار برای برخی است؟این سخن تبعات منفی دارد.
روشن توضیح داده می شد بهتر می بود؟
دنیا بحران‌آب را سپری میکند ودومیلیارد از هشت میلیارد جمعیت با بی آبی دست و پنجه نرم می کنند ، کشور ما هم مشکل کم آبی داریم و افزودن پانزده میلیون افاغنه از یک طرف و ندادن حق آبه توسط افغانستان در آینده نزدیک این بحران را در کشورمان دو چندان خواهد کرد.
بنظرم مرزداری رو ازافغانی ها باید یاد بگیرید بمحض اینکه یک متر وارد خاکشان میشید دستگیرتان می کنن
بریزید بیرون این افغانیهارو ،والا خودمون دست بکار میشیم
به آنهایی که شناسنامه دادید وشدن متولد تهران شهرری و اکثر شهر های دیگه چیه تکلیف
آقای وزیر لطفاً نیاز را تعریف کنید تا بلکه ما هم قانع شویم و فرش قرمز بزرگتری پهن کنیم!!!!!!¡!
امان از زمانی که‌ مسؤل کشور موضوعی رو درک‌ نکته و يا بدتر نخواد درک کنه نتيجه اش می شه وضعیت فعلی
تو مترو سوار شدم
روبروم یک دختر افغانی هدفون تو گوشش خوشحال داشت اهنگ میخوند و قر ریز میامد
نگاه کردم به چند تا دختر و خانم اینور و انورم از خستگی چشماشون بسته بود
اررره خوب افی باید بیاد تو ایران قر هم بده
هرکی از راه رسیده یه حرف بیخودی براخودش زده
نیاز سیاسی و تغییر بافت جمعیتی منظورشونه
توروقسم بهخدای که همه می پرستیم مسولین این افغانی هاروبیرون کنیدتاهمه ملت ایران دلگرمتربشیم درایند ه بچه های ما کارگر افغانی هامیشن
به این نکته هم فکر کنین که رشد جمعیت افغان ها چندین برابر ایرانی هاست و این یعنی در آینده ای بسیار نزدیک ایران کشوری با اکثریت سنی خواهد شد.
آقای وزیر آیا واقعا گوش بدهکار به این همه پیام مردمی که همه ازسردلسوزی و نگرانی نسبت به آینده جامعه هست وجود دارد؟
خیلی سیاست دارند طالبان تمامی افقانیها را فراری داده به کشور ایران و پاکستان
میترسم آینده شغل وزارت کشور هم نسیب افغانی ها بشه
بفرمائید نیاز چقدره نکند تا ما را از ایران بیرون نکنند دست بردار نیسند
سلام مشکل اقتصادی ایجاد شده بواسطه حضور میلیونی افغانستانی ها مسولین تعجیل کنند تا مشکل امنیتی گسترده ایجاد نشده است یاعلی مولا.
یعنی استعداد افغان ها بهتر از ایرانی
هیچ نیازی به افعانیانداریم همشون زودتربرن فقط
سلام حالا مکرر مردم خطر زیادی افقان نشر میدن از نظر اقتصاد کار مسکن و امنیتی مسعولان باید جدی بگیرن نگرانی مردمو مشکل دارن جوانش از نظر مسکن همه به مشکل خوردن ووو یا علی
طرح جایگزینی جمعیت افغان در ایران یکی از اهداف سند ۲۰۳۰ آمده، بنام افغیران
خود ما مردم باید به فکر باشیم باید تحصن و تجمع کنیم تا اینها رو به کشور خودشون برگردونند، جمعیت ایران در خطر انقراضِ، حواسمون باشه
خودمان دست به کار میشویم
تمام
نیاز کشور ؟ عجب !!! خخخخخخخ
کاملا واضح است که مرزهای کشور برای ورود این اتبع باز است و بهترین راه برای کاهش جمعیت افغان ها طرح عقیم سازی گسترده آنها است البته اگر اراده ای از طرف دوللت باشد ؟
افغانیها هر کدام ده تا بچه درست میکنن
و بچه هاشون به دلالها میفروشن و پولش رو به جیب میزنن
تمام شهرهای ایران پُر از کودکان کار افغانی شده
از همین صفحه میشه فهمید چقدر جوان بیکار دداریم که افغانی ها جاشون رو پر کردن
این ما ملت بزرگ ایران هستیم که باید تصمیم بگیریم

تصمیم مردم ایران : اتباع مجاز و غیر مجاز نداریم تمام افاغنه باید خاک ایران رو ترک کنن . ما هم باید از خودمون شروع کنیم.
به شخصه از فروشگاهی که از اتباع بیگانه استفاده میکنن خرید نمیکنم
خبر دارم خیلی ها که وطن دوست واقعی هستن هم همین کارو میکنن
بیاین از خودمون شروع کنیم
تا چند وقت دیگه با این وضعیت تعداد آنان یک اشرف افغان دیگر پیداش خواهد شد و دوباره ایران را به تاخت و تار قرارخواهد داد ،یک فکری کن آقای وزیر کشور
فقط راه نجات ایران از دست افغانی چه امینی واقتصادی وفرهنگ ی اخراج ازکشور وسلام راه دیگه ای نیست
باید از این افغانها و اتباع خارجی دیگه سالانه به ازای هر نفر ۲۰ میلیون تومان مالیات بگیرند تا شاید تحت فشار مالیات کشور رو ترک کنند.
احسن. تابناک پیگیری بکنید. تا. مسولین. به فکر. بیفتن بخدا زنگ خطر به صدا. در آمده اینها آدمهایی هستند که به همدیگر رحم و مروت ندارن
مهاجرت نخبه ها هم لابد بر حسب نیاز کشور است!!!
نخبه ها رو فراری میدین وبجاش بیشتر از ۸ میلیون افغانی با تصحیلات کم رو نه تنها میارین بلکه خانه و خودرو بیمه بهشون میدین بعد میگین مردم جریمه میشن اگه بهشون اجاره بدند !!!
افغانیها رو اخراج کنید مهمونی مسخره رو تمام کنید ازسال ۵۹ مهمونن
کشور ایران چه نیازی به مهاجران افغانی دارد؟برای جوانان و کارگران خودمان کار نیست
متاسفم براتون
کسی هست ایران را از شر افغانها نجات دهد
جناب سردار وحیدی عزیز خدا حفظتون کنه که با غیرت و غرور حرف دل مردم ایران رو زدین . افغانیها باید برگردن . درود بر شرفت . یا علی مدد
یکی نیست به فریاد ملت برسه تو بورس
بوی تعفن فضای کشور رو مسموم کرده
این جنازه کثیف رو جمع کنید
سلام اقای وزیر الان دیگه موقع شعار نیست موقع عمل کردنه حقوق ما کارگرها که طبق تورم زیاد نشد حداقل این افعانی ها رو بیرون کنید کار برای ما باهمین حقوق کم باشه
افغانی بود که کشوری شماره ساخت .سخت ترین کار تون را ماه کردیم ...شماره کار نمی‌تونید .اگر کار کن .دو برابر پول می گیرین
پسر های جوان ایرانی .به ناز بزرگ شده .. فقط دوست داره .بی خوره خونه خواب کنه .
افغانی ها .با کمترین پول .کار شماره را پیش می بره .
اول که افغانی ها بر گرده .شماره ها را به کار نه می گیره .
مردم ایرانی خیلی راحت هست کار نمیتونه که
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
به همین خاطر ما می خواهیم شما بری کشورت رو بسازی نه اینکه بیای تو کشوری که جوانان نازپروده به اوج قدرت رساندنش بیای
ای
نو که من میدانم در روز .400 مهاجر از مرز پاکستان وارید ایران میشه .اینو می‌دانستی
دوستان عزیز مشکل از خود ماست که به هر افغانی کار ومسکن می‌دهیم اگر از خودمان شروع کنيم کارخانه دارها را مجاب کنيم که به افغانی ها کار ندهند ساختمان‌های بالای شهر که سرایدار افغانی دارند را مجبور کنيم از افراد ایرانی استخدام کنند خود بخود بر می‌گردند افغانستان برای شهرداری تهران هم. شکایت بکنیم یک میلیون امضا جمع کنيم هیچ افغانی درایران نمی ماند
اگر یکی از اعضای خانواده این آ قا گرفتار جنایتهایی می شد که افغانیها در کشور انجام داده اند هیچ وقت این حرف را نمی زد
من آرزوم اینه یک روزی برسه که یک نفرافغان تو مملکتم نباشه.امین.
آخه تا الآن بسته به کدام نیاز کشور تصمیم درستی گرفته شده که این دومیش باشه؟! بگید می‌خواهیم از این ها برای حضور در صحنه های مورد نیاز مقامات نالایق استفاده کنیم.
باید همه آنها به کشورشون برگردن ما نیاز ها رو با جوانان بیکار خودمون برطرف میکنیم
اینها یک عمر نان و نمک کشور ما رو خوردن ولی آب به مردم سیستان ما ندادند.پس باید به کشور خودشون برن.
کدوم نیاز کشور حتما استفاده از اتباع برای سرکوب مردم ایران و استفاده در انتخابات وگرنه لزوم دیگری ندارد موندنشون
آقای وزیرمامردم منتظراخراج همه افغانیها هستیم چه بامجوزچه بدون مجوزبیشرارکارگران ایرانی بیکارندهرجامیری همه جاافغانیه توخدایه فکری بکنید
دولت دروغگو افغانها آوردن نسل ریشه ایرانیها منقرض کنند مگه خودشون نگفته بودند هر کی ناراضی از ایران بره بجاش افغانها سرزمین مارو کامل بدون درد سر اشغال میکنند اینها تا جونهای مارو معتاد بیکار بدبخت نکنند ول کن نیستند
برخی دارند کلاه سر مردم ایران میگذارند.چه قانونی یا غیر قانونی فرقی نمیکنه. همشون بروند کشور خودشان
افغانستان قسمتی از ایران شهر هست و باید با ایران متحد شود مدیریت و فساد اقتصاد ما باعث مشکلات اقتصادی هست نه حضور افغانها
مثل اینکه سر لج با مردم افتادید، هر چی مردم میگن برعکس انجام میدن
حتی یه دونه افغانی هم نباید در ایران باشه. اخراج صددرصدی
غیرقانونی ها رو هم اگه برگردونید، خودتون بهشون ویزا میدید برگردن!!!
اول از همه ویزا رو کاملا متوقف کنید
بله آقای وحیدی اگه ماهم مانند شما وامثال شما حقوق نجومی بگیریم کاری با قشر کارگر نداریم که از کجا وچگونه هزینه زندگی بااین وضع اقتصاد را تامین میکنه بنده بعنوان یک ایرانی حاضر به هر کاری بگین هستم از سرایداری گرفته تا کندن چاه وغیره ولی هر کجا پا میزاریم برای کار به لطف حضور شما میگن فقط کارگر افغانی میخوایم
در پاکستان مردم و رسانه های پاکستانی به دولت و پلیس پاکستان کمک کردند اگاه رسانی کردند شهر به شهر محله به مجله کمک کردند به شناسایی افغانی ها و رسانه ها کمک کردند در ترکیه چند روز پیش صدها هزار معلم و مردم ترکیه تطاهرات کردند ضد حضور اتباع عراقی . دولت ایران به کمک مردم احتیاج دارد برای بیرون کردن این 20/30 میلیون افغانی .
برای یه مصاحبه کاری چند هفته پیش رفتم تهران، تمام مسیر فقط افغانی دیدم، اونجایی هم که برای مصاحبه رفتم جلوی درش زیر کولر یه افغانی نشسته بود به عنوان نگهبان!!!
شما که می‌گفتید افغانی ها کار سخت میکنن، زیر کولر جلوی کامپیوتر نشستن از کی کار سخت شده؟؟
تمام شغلهای کشور رو اشغال کردن
ازش بپرسید دقیقا چه تاریخی اخراج میشن، باید تاریخ دقیق بگه
دیگه دوره مبهم حرف زدن گذشته، نتیجه رو داریم تو خیابون ها میبینیم و آمار جنایت و دزدی
پروردگار ما را ظلم گردانان نجات بده،ی سوال افغان که اومد ایران آیا کشور خودش قاتل بوده یا شهروند معمولی؟؟؟؟چرا هیچ هویتی ندارند،همه یارانه کار مدرسه خونه کشاورزی افغانها گرفتند،بی زحمت آقای وزیر از پشت میز ت بلند شو ی سر به ورامین و...کل ایران بزن متوجه میشی چه خبر خدا به بفریاد ما برسد که شما ها خودتون زدید به خواب
باید نمایندگان مجلس جناب وحیدی رو احضار ودر مورد این نظر ازشون پاسخ منطقی بخوان
ویا آقای وحیدی بایک کاذگر ساده ایرانی دریک مناظره تلویزیونی زنده شرکت کنه،تامردم ایران پاسخ منطقی آقای وزیر رو ببینند وبشنوند،
مردم کشورم نیازی به وجود افغانها ندارند حالا شما نیاز دارید به ما گردن مردم نیاندازید..
مردم کشورم نیازی به وجود افغانها ندارند حالا شما نیاز دارید به ما گردن مردم نیاندازید..
بابا بسه دیگه ،این افغانی‌های پرو از ایران بیرون کنید
چقدر می‌خوان از یارانه‌ها ما استفاده کنند
دولتمردان خودشون را به خواب زدند
ایرانی نیازمند افغانی
کشور چه نیازی به وجود اتباع افغانستانی دارد ؟!
باسلام کل باغات شهریار دست افاغنه هست بهترین ویلا بهترین میوه رامی خورن
بسیار برای وزیر کشور متاسفم برای ایران عزیز نگرانم معلوم نیست این اقایون از کجا دستور میگیرند اصلا اینا کیند
اگه مردم ایران. اراده کنند. در ارز یک هفته افغانی ها را.از کشور مان بیرون کنند افقانی ها. مردم بیچاره کردن هر افغانی. ده تا بچه داره. چند سال دیگه ببین چه میشه
باید همه افغانهابرن مخصوصا پولدارهاوکارخونه دارها شرشونوکم کنن وبرن ایناکه وضعشون خوب شده ۴۰ساله اینحاهستن اینهاباید برن هرکشوری نیخان برن ولی ایران نباشن
سلام بی‌زحمت هر چه سریعتر این جماعت را جمع کنید تا جنگ داخلی ایران افغان راه نیفتاده استان سمنان شده محل تجمع باتشکر
امروز شاهد بودم که داشتند خیابان را فاضلاب میکشیدند تمام کارگران پیمانکار افغانی بودند . تا زمانی که من و شما و پیمانکاران کارگر افغانی را با حقوق روزی ۶۰۰ هزار تومان به کارگر ایرانی ترجیح میدهیم با این ذهنیت غلط که کارگر افغانی بهتر کار میکند نه تنها از ایران نمی روند بلکه بیشتر به کشور هجوم میاورند . حساب کنید ۵ میلیون افغانی با درآمد روزی ۶۰۰ هزار تومان در ماه چه مبلغ عظیمی میشود اگر نصف این مبلغ را از کشور تبدیل به ارز کنند و از کشور خارج کنند چه ضربه ای به اقتصادکشور میخورد. به قول شاعر : از ماست که بر ماست .
یک روز یک بچه افغانی تو مغازه به صاحب مغازه با صدای بلند گفت زود باش کاردارم.مغازه دار گفت بی ادب داد نزن بچه افغانی یواش گفت صبر کن وقتی ایران رو گرفتیم به همتون نشون میدیم.تو را به خدا بیرونشون کنید
باسلام یواش یواش مارو بیرون می‌کنند دیگه ادعای مالکیت می‌کنند همه خونه ها وشغلها رو آشغال کردن اجاره خونه وحشتناکه میدن به افغانها ماهم توان اجاره بالا نداریم
آخه تو افغانستان کار نیست افغانستانی‌ها میان ایران کار می‌کنند مجبور هستند اونجا تو افغانستان
روزگارشان نمی‌گذره ایرانیا واقعاً باید من و شما درک کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
ما قیم‌کسی نیستیم!
آینده ایران میشه مثل فلسطین
این غاصبان ایران را بندازید بیرون از کشور
بخدا محله ما شده افغانستان آدم وقتی میره خیابان احساس غریبی میکنه و ترس برش میداره بس که زیادند.
حتماً باید ی اتفاقی بیافته.تااین مهاجمین ازایران اخراج کنید..به خون جوانان ایران قسم.اینها بیگانه وغریبه هستندوهیچ زمان برای افتخار ایران.ایرانی کاری نمی‌کنند.
کشور هیچ نیازی به افغان ها ندارد در هیچ زمینه اتفاقا با ورود افغان ها علاوه بر بیکاری اجاره بالا رفته استفاده از انواع یارانه انرژی سوخت بهداشت و مهمتر از همه بزهکاری‌ در ضمن افغان ها هدف دیگری دارند اگر بفهمید البته احتمالا خود شما برای انتخابات به آنها نیاز دارید بزودی هزینه سنگینی برای اخراج آنها می‌پردازید و کشور رو درگیر می کنید
نیاز رو تو تعیین میکنی که پول مفت میگیری و کاری نمیکنی یا اون کارگر بدبخت ایرانی که با ورود اینا بیکارشده غیرت و وطن پرستی چیز خوبیه اگر بعضی ها داشته باشند
آقای وحیدی. ما به تحصیل کرده نیاز داریم. نه کارگر بیسواد. شما هم به احتمال زیاد بیش ازحد کارگر نیازدارید. وگرنه باید فکر کارگر ایرانی باشید. نه افغانی
اصلاآقای وزیر . شما می دانی تا چه اندازه مملکت برای اینها یارانه نان می دهد . می دانی مسکن و اشتغال و خدمات اجتماعی بدون پرداخت مالیات که اشغال کرده اند برای مردم ایران فاجعه بار است . اصلا حضرات مسئول به آینده و زیادشدن اینها در رشد جمعیت فکر کرده اند ؟؟؟
میزان مشارکت در انتخابات مرحله دوم چقدر شد آخرش؟ تهران به ده رسید؟!
افغان ها با چاقو تردد میکنن و خطرناک هستن دیگه ایران امنیت نداره
ما داریم مالیات و عوارض میدیم افغانی ها دارن مجانی استفاده میکن
ظاهرا پروژه فرزندآوری شکست خورده و بجاش افغانی وارد کردند.
کارگر ایرانی بیرون میکنن وافغانی میگیرن به خاطر بیمه ومالیا که ندن
نخیرآقای وحیدی ما نیازنداریم،لطفاً حضرتعالی درست بوظیفه ات عمل کن.
آقا رفتیم زیاد جوش نزنین.امیدوارم مشکلاتتون حل بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
اقا؟؟؟شما برو افی نیوز
من فکر میکردم خودم بیکارم تیتر خبر های گوگلو میخونم نگو از من بیکارتر فله ای ریخته تو فضای مجازی
خوب حالا گیرم که افغانها از ایران بیرون کنن با عراقی‌ها وپاکستانی ها ووووو دیگر اتباع در ایران هستن چکارکنیم فقط یه سر بیان مشهد سمت خواجه ربیع ببین شده افریقا ویاپاکستان
فقط ی کار باید انجام بدین دیگه هیچ افغانی نمیادعقیم سازی !!!افغانی ها حق فرزند آوری ندارند در ایران چه خانم هاشون و آقایون هردو اگه واسه کار اومدن که حرفی ندارن اگرم واسه زیاد شدن ومملکت مارو گرفتن بهترین راهکار همینه اینا دائم زایش دارن
اگه افغان توایران نباشه خونه مسکن برای جوونا راحت پیدامیشه تمام کارهاروازجووناگرفتن
چندروز پیش نانوای سنگگی بودم افعانی اومده بود ۲۷ سنگک میخواست نانوا بهش گفت تو که صبح ۲۲ تا گرفتی من نان کمتری بهت میدم یعنی شما فکر کنید اینا چقدر از مواد غدایی ایران واب برق استفاده میکنند پس بهتر نیست که مردم خودشان اینا رابیرون کنند چون مسیولین کاری نمی کنند اخراج از کوچک و بزرگ قانونی وغیر قانونی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
داداش محیط های کارگری یکی برای همه خرید میکنه مثلا یه ساختمون 20 تا کارگر داره یکی برای همه خرید میکنه 20 نفر که نمیرن نفری یه نون بگیرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
تو محیط های کارگری یکی برای همه خرید میکنه مثلا یه ساختمون 20 تا کارگر داره یکی برای همه نون میگیره همه 20 نفر که نمیرن نفری یه دونه نون بگیرن داداش
بریزید بیرون جنبش مردمی اخراج افغانی. آقای وزیر چه ضرفیتی افغانستانم وزیر کم داره لطف کن برو افغانستان اونجا وزارت کن. ایران شده افغانستان آقا جوانهای ما دو سال میرن سربازی واسه چی ماتو جنگ ۸ساله چقدر شهید دادیم واسه چی افغانی بیاد تو کشور ما واسه ما شاخ بشه این چه وضعیه. مردم به پاخیزید جنبش نه به افغانی
باباچکاراین بیچاره هادارید.کارگرسادن نه بیشتر.امروزهرچه گشتم دوتاکارگرگیرم نیومد.ایرانی هم هروقت میگیم میگه بایدبرم جایی یاباالتماس اگر اومدهم کارنمیکنه.چندتاافغانی بودهم گرفتن براکشاورزی.بخاطرهمین نمیشه کاری کرد.ایناکجان که مانمیبینیم.میگن بیشتر شون تهران وشهرای بزرگن.شهرستان مابراکشاورزی چندهزارتاهم لازمه.هم شالی وتوت فرنگی وساختمان وباغ مرکبات وهندونه وخربزه شهرستان رستم.استان فارس
این همه صبر و تاخیر زیاد و بی توجهی به هجوم افغانها به ایران برای چیست این سوالی است که تا کنون هیچ کسی درست پاسخ نداده وای به روزی که نتوان کاری برای مردم کرد
مسعولین محترم خواهشن هرچه زودتر تکلیف خروج افخانهارو روشن کنید یه پارک توی مجیدیه شمالی هست ساعت 5بعداظهر تمام پارک فقدر افخانی هست آنقدر وحشی بی ادب بچه هاشون خدا می‌دونه
اخراج تمام افغانها چه قانونی چه غیر قانونی از ایران خواست ملت ایران هست.نمیدلنم پیرمرد و پیرزن 60 70ساله چه خیری جز هزینه برای ایران و ملت داره همه رو بریزید بیرون در صورت نیاز جوانان که به درد کارگری میخوره بیارید آنهم با اقامت کاری دو تا پنج سال نه اینکه طرف با تمام ایل و طایفه بلند میشه میاد ایران و هزینه درمان و آموزش پزشکی و شلوغی شهر و مصرف آب و مواد غذایی و گرانی مسکن و بیکاری رو متحمل ملت میکنند
مسولین محترم خواهشن برای خروج افخانی ها اقدامی کنید اینطور که نمیشه زندگی کرد
مغازه میرید افخانی نانوایی میرید افخانی میوه تربار میرید افخانی دکه روزنامه میرید افخانی
با سلام درود خدمت ایرانی های عزیز واقعا مردم خیلی مهربون دلسوز هستید
بعضی ها هستند توهین میکنن اینها کسانی هستند که نه وجدان دارن نه خانواده دارن ونه هم روی سفره خانواده شون نشسته
اینها از اون ادمهای هستند که نه خدارو میشناسن نه خانواده شون اخی این دنیا برای کی مونده اخرش میمیریم لطفا انسان باشید
بابا ناراحت نباشین مو قع جنگ اینها را اول جنگ می فرسیم تا کشته میشن مگر کار نمی خوان حقوق نمی خوان موقع جنگ همه میرن میمیرن
آقای وزیر خبر داری دخترای مملکت از دست افعان ها جرات بیرون رفتن را ندارند حتی مردامون. هم جرات ندارند در برابرشان با یستند خطر در کمین همه‌ی ماهاست
ایران کشوری شیعیان هست. البته اهل تسنن ایرانی هم روی چشم جا دارند.ولی این مهاجرین غیر قانونی اکثریت از اون تند رو های افراطی و غیر شیعه هستند.و هر کدوم ۷ یا ۸تا بچه دارن.توی چند سال آینده ازنظر دین و مذهب به خاطر جمعیت زیادشون به مشکل بر میخوریم. آخه کشور چه احتیاج به گدا و کارتن خواب و ضایعاتی و اسفند دودکش سر چهار راه و....داره
باید کمپین اخراج افاغنه توسط ملت شریف ایران انجام شود ویک روز تمام ایرانیان با حضور مقابل مجلس خواهان اخراج تمام افاغنه شوند،امیدوارم تا دیر نشده این کمپین وحضور عملی شود.
مهمان عزیز است ولی همچو نفس خفه میسازد اگر ایدو بیرون نرود

خواهشن اینها رو برگردانید
چقد ما بد بخت یم ک ب وجود اینا نیاز داشته باشیم ابنا کلا باید از کشور ما بیرون برن بیرونشون کنین
کشور هیچ نیازی به نیروی کار خارجی ندارد، بیکاری بالاست و حقوق ها پایین، جمعیت کشور هم هر سال چند صد هزار اضافه می شود بدون وجود ظرفیت!
تمام اتباع بیگانه باید اخراج شوند، ما به گردشگر نیاز داریم نه مهاجر!
این کامنتها و نظرات را برای وحیدی و دیگر مسئولانی که صدقه سر فداکاری مردم پست گرفته اند بفرستید تا بدانند با پذیرش اتباع چه ظلمی به این ملت روا داشته اند
از مسولین‌برای‌ماابی گرم نمیشه باید خود مردم دست به کار بشن واسه اخراج افغانها
اینکه نمی نشه من باید 30 درصد حقوق ماهیانه ام را بیمه و مالیات پرداخت کنم و هیچگونه امکانات متناسب با پرداخت مالیات عایدم نشه و از محل همین مالیات ها افغانها مفت خور بدون پرداخت یک ریال مالیات براحتی سرمایه این مملکت را برای خانواده هاشون در افغانستان بفرستند یک سری به نانوایی ها بزنید ایرانی ها باید کلی تو صف بایستاند تا این افغان تنور تنور نون را ببرن برای خودشون
یک مورد نام ببرید که مسعولین بخاطر ملت کاری انجام داده باشند
بخدا هشت سال جنگ کردیم بیگانه کشور خاک ناموسمون تجاوز نکنند تو صف نانوایی به خانم ایرانی بحث کرد میگفت شوهر اول آخرتون ما افغانی ها هستیم حالا میبینید مسولین فکری نمیکنند مردم ایران بخاطر شهدا کاری کنید
یک کلام بفرمایید توانایی اخراج اتباع خارجی را ندارید
نیاز
کاملا صحیح

ولی اینکه به اینهمه گدای افغان و پتان چه نیازی دارید
لطفا توضیح
و اینکه اینهمه پیرمرد و پیرزن افعانی که منابع ما را مصرف میکنند
چه نفعی برای ایران دارند؟
شهر شیراز هر کجا ک پا میزاریم افغانها هستن اقای وحیدی ما ملت باید تصمیم بگیریم در باره رفتن افغانها چونکه ب ما دارد ظلم میشود ن. ب شما ما نیازی ب کسی نداریم شما ایرانی هستی باید نگران ملت ایران باشی ن. افغانی باید. برون ب. کشور. خودشون ن. ب. افغانیها
آقای وزیر همه نظرات مردم و بخون اونقدر زیاده که چندین صفحه رو باید رد میکردیم تا به انتها برسه آقا نیاز کشور ما در حد فقط یک میلیون هست اونم بسته به شرایط نه ۳۰ یا ۴۰ میلیون نفر چرا دولت اقدام قاطع و جدی در مورد اخراج افغانها نمیکنه معلوم نیست چه سری هست که اقدام نمیشه
اولین مسیولی که باید پاسخگوی حضور غیر قانونی میلیونها افغان باشد وزیر کشوراست که باید برکنار گردد تبعات خطرناک این امر درطول تاریخ کشور بیسابقه است
نظرات جالبی بود خوندم... ولی خیلی هاهم دروغ های بزرگی گفتن ازقبیل دوستی که گفته افغانی صف نونوایی به زنه گفته شوهر اول وآخرت منم یا کسی که گفته بود پسره افغانی تو سوپری به یارو گفته اول وآخرش ما ایران رو میگیریم. مطمئن باشین ایرانی که خطررو از2000کیلومتر اونور ترمتوجه میشه یعنی متوجه خطرات اتباع داخل ایران نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
دوست عزیز با برخی از نظراتت موافقم ولی یه نگاهی به امار جرم و جنایت چند وقت اخیر بنداز پای یک افغان در میانه و این خطر کمی نیست
خدا کنه هرچه زودتر این افغانیا رو بیرون بریزن چون فردا ادعای خاک ایرانم میکنند
ما بجای آوردن کارگر و نیرو کار ، صنایع تولیدی کشور ایران را در افغانستان احداث راه اندازی کنیم تا با نیرو کار ارزان ، تولید و کاهش آلودگی ، کاهش مصرف منابع آب و... را نیز بهمراه خواهد داشت . دفاتر مرکزی و اداری مربوط با نیروهای متخصص کم ایرانی به واحدهای تولیدی ،صنعتی ،معدنی ،خدماتی و... در ایران مستقر باشند
بندازید این کثافت هارو بیرون از کشورمون ایران جای افعانستان نیست
اینجا کرمان است شهر توسط افاغنه آشغال شده! کسی صدای ما را میشنود؟ بدون گواهینامه پشت ماشین توی شهر ویراژ میدن! والله امروز صبح خودم با یکی شون درگیر شدم! وضع اینترنت افتضاح !
اول از همه ویزا ایران رو توی افغانستان قطع کنید،

با ویزا میان، چند سال اضافه میمونند و بعد خودشون رو به اردوگاه معرفی میکنن، راحت برمی‌گردن افغانستان. دوباره هم باز ویزا میگیرن!!
خداییش تا الان که موضع ایران انفعالی کامل بوده و حضور افغانها در ایران به خواست و اراده خودشون بوده.

از این به بعد ببینیم و تعریف کنیم
این افغانی‌ها بیرون نمیرن مردم ( یا علی) بگین
وای بحال کشوری که وزیرش اینه
جناب وحیدی وزیرکشور،لطفافکری بکنید اینهمه مردم از شما میخواهند،قبل ازاینکه مشکلات بیشتری از طریق همسایه افاغنه ایجادبشه الان خیلی ازمسلمانان کشورهای دیگه بوجود مردم افعانستان پناه گرفته نیاز دارند،لطفا این مردمان آنجاها بفرستید.
افغانیها کلا مضرند
دوستان عزیز قبول دارید که ما ایرانی ها هم نمی‌تونیم درست کار کنیم ، خدایش جوانان بیکار ما دنبال پشت میزند و اصلا به کارگری فکر نمی‌کنند .اگه ما همت کنیم ، با کار خودمون اون افاغنه هم بیرون میکنیم.
چه نیازی این همه جوان بیکار البته بگم جوان پیر چون از بیکاری همه پیر شدند بهتر است دلسوزی ما بیش از اندازه و بی مورد است (چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است،)اول مردم خودمان بعد اگه فرصت یا امکاناتی اضافه آمد به سایر کشور ها کمک کنیم البته به اندازه که تبدیل به وظیفه نشه محرومیت چند تا از استان های خودمان دست کمی از ولایات قندوز و.... ندارد یه سوال آیا این همه آب پشت سد ها را مصرف می کنند که حق آبه ایران را نمی دهند تا دلت بخواد از جوانان ما توسط قاچاقچیان مواد مخدر افغانستان شهید شده البته تعداد اندکی هم در جنگ ایران با عراق شرکت داشتند مثل همه اقلیت های ساکن ایران مثل ارمنی و ....
افغانهابایدبه کشورشون برن تاکشورنظم پیداکنه
یه افغانی که نیاز کار کشور باشه حداقل ۶ تا نون خور با خودش داره که دارن از تمام خدمات دولتی بهره میبرن مثل نان مواد غذایی که شامل ارز دولتی میشن
نظرهمچین مقامی یک درصدبه نفع مردم ایران نیست که هیچ به بدبختی بیشترکشورهم هست‌.افغانی فقط مصرف کننده هستند.آقای وزیرشماوضع مالیت خوبه به فکرمستاجرنیستی که افغانی چه بلایی سرشون آورده.بعدانتظارهم دارید ملت ازامسال شماحمایت کنند وای وای
افغان ها باید از کشور اخراج بشن.
هر کسی از مردم ایران که به افغان ها خونه اجاره بده و شغل بده به کشورش خیانت کرده
چه ظلمی به کارگرو مردم شد با این حجم از خدنگ در رفته مهاجر کارگر بیکار جوان کار نداره چجوری ازدواج کنه سن ازدواج دخترا بالا بره مسکن تو فشارو قیمتها نجومی موندم مسعول چین اقایان یا علی
سلام خسته نباشید ببخشید من یک افغان هستم ایران بزرگ شدم درست شما منو افغان میگین ولی ایران با کشور خودم فرقی نمیکنه حالا که شما میخواهید مابریم یه مهلت کوچیکه بهمون بدین من یک سوال دارم چرا وقتی پدر بزرگ من میخواست به ایران بیادمرز باز کردید ودعوت کردید هر کسی که مسلمان این باور داریم رزق روزی دست خداست
نرخ بیکاری در ایران 12 درصد است. یعنی ده میلیون ایرانی بیکار هستند!‌
حلاا هی افغانی بیارید.
از بیکاران ایرانی سرشماری بگیرید و شغلهایی که اتباع افغانی گرفتند با بیکاران ایرانی در هر استان پر کنید.
تمام اتباع افغانستان بصورت صددرصدی به کشورشان برگردند، تبعه مجاز معنی ندارد.
یه دونه افغانی هم تو کشور زیاده چه برسه حالا که عین ملخ حمله کردن
آقای وزیر چرا برابرقوانین بین المللی کارگر خارجی نمی اورید..؟ چرا برای خاطر یک ملیون کارگر ۱۰ ملیون افعانی ( خانوا ده وارد کشور شده اند) ؟؟؟
نیاز؟ این نیاز با چه متر و معیاری محاسبه شده و کدام نمونه دیگری الگو قرار داده شده؟؟ کشور ایران تنها چیزی که نیاز ندارد حتی به تعداد یک عدد مهاجر اینچنینی است
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی