بازدید 36048
ششصد و شصتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

انهدام کشتی نظامی غول پیکر روسیه توسط اوکراین/ طرح اوکراین برای بسیج 500 هزار سرباز جدید برای جنگ

ششصد و شصت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۲۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱ 26 December 2023

انهدام کشتی نظامی غول پیکر روسیه توسط اوکراین

بین الملل تابناک: ششصد و شصت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

روسیه از تجهیزات آمریکایی در جنگ اوکراین استفاده می‌کند
۱۴۰۲/۱۰/۰۵ - ۲۳:۱۵

 یک رسانه روسی در گزارشی که سه‌شنبه منتشر شده ادعا کرده که علی‌رغم تحریم‌های وضع‌شده علیه روسیه سربازان روسی در حال استفاده از تجهیزات نظامی ساخت غرب در جنگ اوکراین هستند.

ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا و متحدان آنها بعد از آغاز جنگ اوکراین تحریم‌های سنگینی برای صادرات کالاها و تجهیزات ساخت غرب به روسیه وضع کرده‌اند.

با وجود این، وب‌سایت روسی «Important Stories» در یک گزارش تحقیقی روز سه‌شنبه مدعی شد که برخی از تک‌تیراندازهای روسیه‌ای در خط مقدم جنگ در اوکراین از دوربین‌های تفنگ آمریکایی استفاده می‌کنند.

این رسانه به چندین ویدئوی یوتیوب استناد کرده که نظامیان روسی را در حال استفاده از این تجهیزات نشان می‌دهد. در یکی از این ویدئوها یک تک‌تیرانداز روس می‌گوید که سلاح او به دوربین «لئوپولد» مجهز است. «لئوپولد و استیونز» نام یک شرکت آمریکایی سازنده تجهیزات بصری است.

در ویدئوی دیگر، تک‌تیراندازهای روسیه‌ای از دوربینی استفاده می‌کنند که روی آن نشان تجاری شرکت «نایت‌فورس» حک شده است. نایت‌فورس هم یکی دیگراز شرکت‌های سازنده تجهیزات نظامی در ایالت جورجیای آمریکا است.

  «Important Stories»  با استناد به داده‌های گمرک مدعی شده بین سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ نزدیک به ۱۶ میلیارد روبل دوربین تفنگ وارد روسیه شده است.

زلنسکی باید به دنبال راه‌حل سیاسی با کرملین باشد
۱۴۰۲/۱۰/۰۵ - ۲۰:۴۷

یک روزنامه فرانسوی، زلنسکی را «با دادن وعده‌های بیش از حد»، مسئول مشکلات اوکراین دانسته و توصیه می‌کند کی‌یف باید به دنبال راه‌حل سیاسی با کرملین باشید.

 روزنامه فرانسوی لوپینیون در گزارش خود با عنوان "اوکراین: اگر پوتین ببرد چه؟" نوشت: غرب پس از دروغ‌های ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در مورد باخت قریب‌الوقوع روسیه، «خمار و خسته» است.

حامیان کی‌یف به طور فزاینده‌ای بی‌تاب و حتی عصبانی هستند. علاوه بر این، خستگی درگیری در اوکراین به دلیل تلفات انسانی، کمبود سرباز، مشکلات اقتصادی و رسوایی‌های سیاسی به طور فزاینده‌ای قابل‌ مشاهده است.

ایالات متحده و اتحادیه اروپا از بحران اوکراین خسته شده‌اند و حمایت از ولودیمیر زلنسکی در حال ضعیف‌ شدن است. مقامات آمریکایی و اروپایی در حال حاضر با مقامات کی‌یف در مورد پیامدهای احتمالی مذاکرات صلح با روسیه، از جمله آنچه که جمهوری شوروی سابق (اوکراین) برای دستیابی به توافق باید از آن چشم‌پوشی کند، صحبت می‌کنند.

چنین خلق و خویی یادآور افسردگی در پاییز و زمستان است. اما این بیش از همه ناشی از خماری وعده‌های زلنسکی است. آیا زمان تلاش برای یافتن راه‌حل سیاسی با همکاری کرملین نرسیده است؟

وزیر دفاع روسیه: موفقیت اصلی سال ۲۰۲۳ خنثی سازی ضدحمله اوکراین بود
۱۴۰۲/۱۰/۰۵ - ۲۰:۴۷

 سرگئی شویگو، امروز گفت که نیروهای مسلح روسیه با خنثی کردن ضد حمله اوکراین به هدف اصلی سال ۲۰۲۳ دست یافته‌اند.

 شویگو پیش از این گفته بود نیروهای مسلح اوکراین بیش از ۱۲۵ هزار نیرو و "۱۶ هزار واحد سلاح" را در طول این ضد حمله شش ماهه از دست داده‌اند.

وزیر دفاع روسیه در این خصوص گفته بود که عمده تلاش‌های سال گذشته روسیه بر دستیابی به اهداف عملیات نظامی ویژه متمرکز بود که اصلی‌ترین آنها، اختلال در ضد حمله پر سرو صدای نیروهای مسلح اوکراین بود که با موفقیت انجام شد.

شویگو افزود: ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه از عملکرد فرماندهی و پرسنل وزارت دفاع قدردانی کرده و از آنها برای انجام وظایف محوله تشکر کرده است.

وی همچنین گفت که ارتش روسیه روز به‌روز در حال تصرف مواضع برتر و گسترش مناطق تحت کنترل در همه جهات در منطقه "عملیات ویژه" است.

قدردانی پوتین از نظامیان روسیه
۱۴۰۲/۱۰/۰۵ - ۲۰:۳۹

 «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه دوشنبه شب به وقت تهران آزادسازی «مارینکا» در «دونتسک» را موفقیت آمیز خواند و از نظامیان ارتش روسیه قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری «تاس» پوتین در دیدار با «سرگئی شویگو»  وزیر دفاع روسیه گفت:«این یک موفقیت است.»

پوتین گفت:«صمیمانه ترین تبریک‌ها و سپاسگزاری را به همه پرسنل، همه نظامیانی که در زمان‌های مختلف، در مراحل مختلف در نبردهای آزادسازی مارینکا شرکت کردند، ارسال کنید.»

انهدام کشتی نظامی غول پیکر روسیه توسط اوکراین

 فرمانده نیروی هوایی اوکراین در بیانیه‌ای بدون ارائه مستندات، مدعی انهدام یک کشتی جنگی بزرگ متعلق به نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پس از اعلام فرماندار کریمه مبنی بر مقصر دانستن کی‌یف در آتش سوزی بندر فئودوسیا، نیروی هوایی اوکراین امروز سه‌شنبه اعلام کرد که یک کشتی جنگی بزرگ روسیه مستقر در آب های شبه جزیره کریمه را منهدم کرده است.

مایکولا اولشچوک فرمانده نیروی هوایی اوکراین بدون ارائه هیچ مستنداتی در اثبات این مدعا، در حساب تلگرام خود نوشت: «و ناوگان روسیه کوچکتر و کوچکتر می شود! با تشکر از خلبانان نیروی هوایی و همه کسانی که در این کار حساس مشارکت داشتند!»

نیروی هوایی اوکراین نیز در بیانیه ای دیگر اعلام کرد که خلبانان آن ها حدود ساعت ۰۲:۳۰ بامداد امروز سه شنبه با موشک های کروز به بندر فئودوسیا حمله کرده و کشتی "نووشرکاسک" ناوگان دریای سیاه روسیه را منهدم کردند.

رویترز در ادامه این خبر، ضمن تاکید بر این موضوع که ادعاهای مقامات اوکراینی قابل تائید نیست، افزود: هنوز مقامات روسیه هیچ واکنشی به این ادعاها نشان نداده اند.

شهر فئودوسیا با جمعیتی نزدیک به ۶۹ هزار نفر، در سواحل جنوبی شبه جزیره کریمه قرار دارد. براساس تصاویر منتشر شده در خبرگزاری های روسیه، انفجارهای قوی و آتش سوزی در این منطقه بندری دیده می شود.

پیش نویس قانون جدید بسیج به پارلمان اوکراین ارائه شد

کابینه وزیران اوکراین لایحه جدیدی در مورد بسیج نیروهای نظامی را به پارلمان اعلاء ارائه کرد. در این سند به ویژه پیشنهاد کاهش سن خدمت سربازی اجباری به 25 سال مطرح شده است.

بر اساس این لایحه پیشنهاد شده، همه مشمولان  نیروی ذخیره محسوب شوند، مقوله شایستگی محدود برای خدمت سربازی حذف شده و همه کسانی که قبلاً به عنوان افراد دارای محدودیت برای خدمت سربازی شناخته شده‌اند، ملزم به انجام مجدد معاینه پزشکی شوند. علاوه بر این، آموزش مقدماتی کار با انواع سلاح برای همه شهروندان اوکراینی 18 تا 25 ساله الزامی خواهد شد.

در این سند همچنین آمده است که اوکراینی‌هایی که برای احضاریه حاضر نمی‌شوند اجازه خروج از کشور را نخواهند داشت و ممنوعیت معاملات اموال منقول و غیرمنقول و رانندگی وسایل نقلیه شخصی برای آنها در نظر گرفته شده و حق مالکیت سپرده بانکی و سایر اشیاء قیمتی را نخواهند داشت.

همچنین  افراد فراری از خدمت  از گرفتن وام محروم شده و کلیه مزایا و خدمات دولتی آنها لغو می شود. همه این اقدامات به محض مراجعه شهروند به مرکز ثبت نام سرزمینی برداشته می شود. همچنین مشخص شده که مردان در سنین سربازی که خارج از کشور هستند تنها با ارائه مدارک ثبت نام سربازی گذرنامه دریافت خواهند کرد.

فرماندهی نظامی اوکراین خواستار بسیج 500 هزار نفری شده است

دیوید آراخامیا، رئیس دفتر رئیس‌ جمهور اوکراین روز گذشته اعلام کرد که فرماندهی نظامی ارتش لایحه بسیج 500 هزار نفری را به پارلمان اعلا ارائه خواهد کرد.  

او در کانال تلگرامی خود نوشت: «سند تنظیم شده در دولت برای بسیج بنا به درخواست فرماندهی نظامی ارتش روی آن کار شده و روی بسیج 500 هزار نفری حساب شده است».

به گفته آراخامیا، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به وضوح تاکید کرد که برای خدمت در ارتش به رویکردی یکپارچه نیاز است. وی افزود: در عین حال نمی توان به سادگی افراد جدید را جذب کرد و مشکلات کسانی که در حال حاضر در حال خدمت هستند را فراموش کرد.

وی در پایان گفت: پارلمان در حال حاضر منتظر یک سند کامل است که باید در کمیته های مربوطه مورد بحث قرار گیرد.

روز گذشته وادیم ایوچنکو، یکی از اعضای کمیته دفاعی پارلمان گفت که شهروندان اوکراینی که به خارج از کشور رفته و در ارتش ثبت نام نکرده‌اند، ممکن است از حق خدمات کنسولی و بانکی محروم شوند. به گفته وی، کارت های بانکی فراریان از خدمت نظام وظیفه قابل مسدود شدن است.

نخستین خلبانان اوکراینی آموزش اولیه جنگنده اف-16 را در انگلیس به پایان رساندند

اولین گروه شش نفره از خلبانان اوکراینی برنامه آموزش پایه کار با جنگنده های F-16 را در انگلستان به پایان رساندند و بخش عملی آموزش پرواز با این جنگنده را در دانمارک آغاز خواهند کرد. این مسئله در وب سایت رسمی دولت بریتانیا گزارش شده است.

در این بیانیه آمده است: شش خلبان اوکراینی بخش تئوری آموزش را تکمیل کردند. در عین حال، 10 کارآموز دیگر به آموزش خود ادامه می دهند و برای تکمیل آموزش های اولیه مربوط به پرواز در بریتانیا باقی می مانند.

سرویس مطبوعاتی دولت انگلیس به نقل از گرانت شاپس، وزیر دفاع این کشور در این باره افزود: بدین ترتیب در آینده، اوکراین یک نیروی هوایی مدرن خواهد داشت که بر اساس کار با جنگنده‌های نسل چهارم F-16 تشکیل می شود و این پیشرفت قابل توجهی نسبت به قابلیت‌های کنونی ارتش اوکراین است.

لوکاشنکو: بورل از سیاست چیزی نمی‌فهمد و حرف‌هایش احمقانه است

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس عصر روز دوشنبه در سخنرانی خود در نشست رهبران شورای عالی اقتصادی اوراسیا در سن پترزبورگ، ابراز عقیده کرد که جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اروپا  که خواستار آماده شدن برای "یک درگیری طولانی" بین روسیه و اتحادیه اروپا شد، چیزی از سیاست درک نکرده و به سادگی  "مزخرف" می‌گوید.

وی افزود: "حرف‌های بورل بی معناست! این مرد به سادگی بدخواه و اگر صادق باشیم  یک احمق است! او هیچ چیز از سیاست نمی فهمد! اگر باهوش بود، مثل یک تاجر فکر می‌کرد.»

رئیس جمهور اضافه کرد که نه روس‌ها و نه بلاروس‌ها نمی خواهند با اتحادیه اروپا بجنگند.

پیش از این، رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا در مصاحبه با روزنامه گاردین، روسیه را یک قدرت بزرگ نامیده بود که نه تنها اوکراین، بلکه اروپا و دموکراسی اروپایی را تهدید می‌کند.  بورل خواستار بسیج تمامی امکانات  اتحادیه اروپا برای جلوگیری از پیروز شدن روسیه شد.

لوکاشنکو: زلنسکی متوجه شده که زمان مذاکره فرا رسیده است

رئیس جمهور بلاروس معتقد است که رهبری سیاسی کی‌یف، از جمله ولادیمیر زلنسکی دیگر به این درک رسیده‌اند که هیچ جایگزینی برای گزینه سیاسی حل و فصل مناقشه کنونی وجود ندارد.

الکساندر لوکاشنکو در سن پترزبورگ گفت: من فکر می کنم که بهترین فرصت [برای یافتن راه حلی برای اوکراین در سال 2024 است]. ما بیشتر با دولت اوکراین کار خواهیم کرد تا درک کنند که این تنها شانس آنهاست و اگر از آن استفاده نکنند، کشور اوکراین بطور کامل فرو خواهد پاشید.

به گفته رئیس جمهور بلاروس، نیاز به اجرای این گزینه برای دستیابی به صلح قبلاً از سوی سیاستمداران اوکراینی درک شده و کنفرانس مطبوعاتی زلنسکی نشان می دهد که او نیز در حال درک این مسئله است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۸۵
اخبار روسیه مورخ 3 دی ماه در سایت تابناک 70 هزار تا بازدید گرفته و کامنت ها ده برابری شده و دیسلایک های روسیه صد برابری!
اما اخبار روسیه مورخ 4 دی ماه فقط 6 هزار تا بازدید گرفته و کامنت ها بسیار کمه و به نفع روسیه ست و همشونم برای روسیه لایک خورده !

آیا این ماجرا ربطی به قطعی گسترده برق دیشب در اسرائیل و عدم فعالیت یک عده خاص داشته ؟!

جالبه همیشه همینه! توی یه ساعت خاص یهو آمار بازدید 200 برابری میشه و آمار لایک و دیسلایک اوکراین و روسیه 180 درجه میچرخه !
پاسخ ها
لایک و دیسلایک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
اولا تا زمانی که ثبت نام در سایت تابناک انجام نمیشود تمام لایک و دیسلایک ها فاقد اعتبار است. به عنوان مثال در ساا.یت ورز.ش 3 که ثبت نام با شماره موبایل انجام شده تعداد نظرات موافق و مخالف در مورد جو ورزشگاه های اروپایی و بازیکنان در مورد فلسطین تقریبا برابر است با اینکه یک ساا.یت ورزشی است و برخی مخالف سیاست و ورزش هستند دوما یک خبر را مثلا 100 هزار نفر میبینند و مثلا فقط 50 نفر نظر میگذارند و 2000نفر به نظرات رای میدهند. سوما اکثرا در ساا.یتی نظر میگذارد که موافق آنها باشد مثلا اگر نظرات و رای ها را در ساا.یت مشرق ببینید 180 درجه با اینجا مخالف است..
ناشناس
| Germany |
۰۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
تو خیابون چی . اونجا هم لابد اسرائیل شهروند فیک صادر کرده که شما اقلیت شدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
دقیقا همینه
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
درود بر شما حالا این فعالیت گسترده اسراییل رو در فضای مجازی شما به خوبی فهمیدی ولی مسوولان ما در خواب تشریف دارن
این شیاطین دارن روی مخ جوانان ما راه میرن این از بمب اتم هم خطرناک تره
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
اگر ثبت نامی بشه بسیاری به دلایلی از جمله زمانبر بودن فرایند ثبت نام، نگرانی از ذخیره سابقه نظرات و استفاده از آنها در مراحل مختلف و .... نظر خود را ثبت نخواهند کرد.
اوج سواد و دانش و توان مغزی و تفکری غربگداها در کامنت گذاری بعد از 2 ساعت فسفر سوزوندن :


-پوتین دمپایی
-پوتین نابوده
-زلنسکی قهرمان
-پوتینی در باتلاق فرو رفته
-پوتین سوراخه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
باز ۶ ۷ تا جمله ساختن شما چی .فقط غربگدا رو ساختی؟ بیشتر زحمت بکش
برات کوچک زاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
دنبال چی هستین چطور همه مسئولین جمهوری اسلامی بچهها و نوچه هاشون تو کشورهای غربی و اروپا عشق و حال
میکنند و بسمت شرق گداها نمیرن
"مایکولا اولشچوک فرمانده نیروی هوایی اوکراین بدون ارائه هیچ مستنداتی در اثبات این مدعا، در حساب تلگرام خود نوشت: «و ناوگان روسیه کوچکتر و کوچکتر می شود"


کی گفته سند و مدرک نیست؟ پس کوکائین های روی میز زلنسکی چی بود که فیلمش دراومد؟ حتی سند تسخیر کرملین توسط اوکراین هم قبلا منتشر شده ، غربگداها همینجا پای منقل سندش رو ارائه کردن
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
حالا یه کشتی رو زدن چرا اینقدر بهم ریختی
ناشناس
| Canada |
۰۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
اخر با احترام سواد پوتینی ها ببشتر و پیچیده تر از این لغات را نمی تواند پردازش کند!... چه پوتین دمپایی چه دمپایی پوتین
ایول اوکراین، بزن دندونای روسیه رو بریز رو حلقش دیگه غلط زیادی نکنه در مورد هیچ کشوری و مخصوصا جزایر ما نکنه! همه این گورها از دست چین و روسیه ست، بگیرن بشینن سر جاشون بابا
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
جزایر کره؟
تبریک به پوتینی ها . بزرگتدین ناو تهاجمی روسیه در ساحل کریمه با حمله هواپیماهای اکراین و تماشای انها توسط اس ۴۰۰ و اس ۵۰۰ های روسی به کشتی های زیر دریایی و تجهیزات زیرخاکی پوتین کبیز اضافه شد.!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
دوباره بعد هزارتا موشک خوردن زپرتسکی در حال رفتن تونست یه موشک به هدف بزنه چنار خشکی عزیز از خوشحالی بالا پایین پرید

به امید جنگ ابدی بین شرق و غرب و تضعیف و نابودی هر دو طرف مخصوصا نابودی آلبانی ها انگلیسی ها و امریکا و کانادا

امیدوارم همیشه در حال کامنت گذاری درباره جنگ روسیه و ناتو باشید و امیدوارم چین و هند هم اضافه بشه
پوتین شکست مطلق و تاریخی را به ملت روسیه تحمیل کرد. الان سرتاسر دنیا حتی حاضر نمیشن تجهیزات و تسلیحات روسی چه تانک چه ناو و چه اس ۵۰۰ را مجانی تحویل بگیرنر. حتی چین هم که تمام تسلیحاتش حداکثد کپی تسلیحات روسی هست می داند که دیگر هیچ شانسی در برابر تایوان که تسلیحات ان دهها برابر بیشتر و مدرن تر از اکراین هست ندارد. فقط شاید پوتینی ها همچنان کاتولوگ سوخو های روسی را بخوانند و به به و چخچخ کنند! پوتینی و عقل تعطیل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
حالا مگه چی شده ؟ یک موشک اوکراینی تونسته هدف خودش را نابود کنه خب روسیه هم هر وقت اراده کنه می تونه همین کار را انجام بده سیستم های ضد هوایی هیچ وقت بازدهی ۱۰۰ درصدی ندارند
اینها همه نشانه های شکست اکراینه!
جنگ مثل سرطان هست مثل موریانه
همه چیز رو نابود میکنه
مایکولا اولشچوک در حساب تلگرام خود نوشت: «و ناوگان روسیه کوچکتر و کوچکتر می شود!


درست مثل کشور تو که هر روز کوچکتر میشه : )
آی پی کانادا
امروز روز خودته
بیا ششصد و شصتمین تحلیل در باب شکست روسیه رو ارائه بده
یک دنیا منتظرن
غربگدایان هنوز نرفتن اوکراین؟
پاسخ ها
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
تو مگه رفتی غزه
ناشناس
| Germany |
۰۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
نه اوکراین وطن ایرانی ها نیست و جنگ بین روسیه و اوکراین ببن خودشونه. شما چطور؟ ده میلیون نفر حریفت منم بودید . چندتاتون رفتید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
بابا پوتین نت در مورد جزایر ایرانی افاضات فرمودند
مغز براندازان برای ششصد و شصتمین روز متوالی
با این ضربه مهلکی که اوکراین وارد کرده، کار روسیه تمومه

تشخیص
کلیه ها را گرم نگه دارد. هوا سرد است.
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
متخصص مغز خسته نشدی از این همه تحلیل های آب دوغ خیاری .....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
خوب میشی
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
نکش این کوفت زهرمار را
چرا فقط ایران مذاکره کنه چرا روسیه بر سر حاکمیت کریمه و خرسون ژاپورژیا دونتسک لوهانسک با اوکراین مذاکره نمیکند این به کنار چرا سر ترانیستریا با مولداوی مذاکره نمیکند چرا سر اوستیا جنوبی آبخازیا با گرجستان مذاکره نمیکند چرا سر جزایر کوریل با ژاپن مذاکره نمیکند یا چرا جمهوری خلق چین با دالایی لاما چهاردهم بر سر تبت مذاکره نمیکند چرا بر سر اویغور با گروه های تجزیه طلب مذاکره نمیکند چرا سر هنگ کنگ ماکائو مذاکره نمیکند چرا سر تایوان مذاکره نمیکند زمین گرد است
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
داری اونی میشه مهرت به دل کم کم میشینه سمت صحیح تاریخ بالاخره هوش خوب نمی گذاره در سمت متعصب های کور دل برای همیشه بمانی
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
من همون اول هم طرف شما ها بودم ولی با گوادلوپ چی ها مشکل دارم
خود خبر گزاریهای روسی تایید کردن که اوکراین این کشتی بزرگ جنگی رو منهدم کرده اونوقت شما دنبال مستندات از اوکراین هستید
تابناک خیلی ناراحته!!! « وزیر دفاع اوکراین بدون ارائه هیچ سندی ادعا کرد کشتی جنگی روسیه را منهدم کرده است»!!!! خب برو از پوتین بپرس راست گفتن یا نه
مادر عالیجناب پوتین به عزایش نشسته
روسگدا
روسگدا
تسلیت تسلیت
زنده باد زلنسکی
پاینده باد اوکراین عزیز
اوکراین باید با استفاده از موشک های هوشمند نقطه زن آمریکایی سقف کاخ کرملین رو روی سر عالیجناب پوتین ویران کنه جوری که جنازه پوتین فقط با آزمایش DNA قابل شناسایی باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
موشکهای کروز استورم شادو انگلیسی یا اسکالپ فرانسه حدود 400 کیلومتر برد دارن و به مسکو نمی رسن
اوکراین دهان پوتین را صاف کرده است
زلسنکی
مچکریم
به امید خدا و مدد کدخدا شکست پوتین دیکتاتور نزدیک است
من چگونه میتوانم به ارتش غیور اوکراین بپیوندم و به سربازی این ارتش درآیم ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
دیوانه ای؟ جنگ بین خودشان است
امیدوارم چنگ بین این دوشیاطینیعنی روسیه خائن و اوکراین سگ اروپاه سالهای سال ادامه داشته باشد و همدیگر رو نابود کنند این قبیل کشورها برای اسلام خطرناک هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
بی ادب
راجع به اوکراین عزیز بددهنی نکن
ادب داشته باش
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
هرچه زودتر به روانپزشک مراجعه کن
عکس بالای خبر که کشتی نظامی نیست
ضرباتی که اوکراین به روس زده از بمباران صد بمب اتم هم بیشتر بود و تقریبا فاتحه روس را خوانده و تا بیست سال بعد هم روس نمیتواند سرپا بماند
سه شب پیش خبر زدید که اوکراین شکست را پذیرفت!!!!! باشه شما درست فرمودید البته همون روز هم نوشتید که اسراییل در غزه شکست خورد! لطفا تعاریف دقیق پیروزی و شکست را هم نه از دیدگاه متخصص مغز فاقد مغز و یا شرقگداهای کمونیست وطن فروش، بلکه به طور بی طرف بفرمایید ملت بدانند. فقط خون بر شمشیر پیروز است رو میدونیم حرف تکراری نزنید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
تیتر خبر رو داغ میزنن که بری بخونی وگرنه در سال ۲۰۲۳ هیچ کدوم هیچ پیشروی نداشتن ، هر کدوم میتونن حتی همین الان بگن ما پیروز شدیم بر اساس تعاریف خودشون
درود بر اوکراین با شکست روس انتقام اجداد ما را بگیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
گل گفتی بخدا درود بر شرفت
.زنده با اوکراین
اجداد منم روسهای بیشرف کشتن
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
چرا اجدادمون فرزندانمون تو جنگ عراق در حقیقت با روسیه در جنگ بودند میگ و تانک و کلاشینکف و
یکجا خوندم که نون وآب به برجام گره زده نشده خوب همین مشکل است که اگر گره خورده بود اینطوری بی درو پیگر گرون نمیشد گره نخورد و افسار گسیخته وه واگر گره می زدند اینطور گرون نمیشه ک فراری بشه لطفا حالا دستبند و پابند بزنید که زمین گیر بشه
همون طور که تجاوز صهیون محکومه تجاوز پوتین هم محکومه. انسان باشیم سیاست رو بگذاریم کنار غزه و شرق اوکراین نابود شده حالا هر طرف که متحد ما نیست در واقعیت تجاوز اثری ندارد. به عنوان یه امام حسینی و آزاده هر تجاوزی رو محکوم میکنم. کشورگشایی و ضمیمه کردن خاک اوج نامردی و وحشی‌گری هست. لعنت بر صحیون لعنت بر پوتین.
من نمی دونم چرا بعضی هایقه شون رو برای روسیه یا اوکراین جر می دن بابا اینا هیچ کدوم دوست ما نیستن کی می خواین بفهمین
تجهیزات امریکایی وغربی در مقایسه با تجهیزات روسی از هنر چندانی برخوردار نیستند. هرجا این تجهیزات امریکایی وغربی استفاده شود شکست استفاده کننده را درپی دارد.
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
دوست ناشناس تفاوت بین ماشین روسی با ماشین های اروپایی و آمریکایی چقدر است؟؟؟ همان قدر تجهیزات نظامی اروپا و آمریکا با روس تفاوت دارد .
درووود به اوکراین ... انشالله نابودی پوتین وروسیه
درود بر اکراین و رهبرش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
زلنسکی رهبر و رئیس واقعی برايه مردم و کشورش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
لعنت به مزدوران غربو دیکتاتوری جهانی آمریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
اوکراین و دلقکش
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
لعنت به مزدوران دیکتاتوری جهان روسیه و چین
استاد امریکامهد دوموکراسی ببین سالانه چند نفر از ایران به امریکا می روند چند نفر به روس شرق کدا هستی حساب کتاب که حالیته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
لعنت خدا بر پوتین و روسها
عاقبت متجاوز رسوایی ونابودیست چه می خواهد هیتلر باشد یاصدام وچه پوتین واسرائیل و.......
اوفیییش. آخیییییش.جیگرم حال اومد.
مرد میخوای برو اکراین


در نبود مادر باید با زن بابا ساخت
سلام‌دیگه‌وقت‌ان‌رسیده‌‌که‌زلنسکی‌‌خانه‌‌برای‌خودش‌درغرب‌دستپاه‌کند‌کوچ‌کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
درود بر غیرت زلنسکی
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
اونو با اشرف غنی فکر کنم اشتباه گرفتی
آمریکا و غرب پشت این انغجار بوده اگر نه اوکراین که بازیچه امریکا شده و یک کشور جعلی است
به امید پیروزی ایران عزیز خودمان بر تمامی دوشمنان اعم از داخلی و خارجی
لطفا چرت ننویس آمریکا و غرب از تجهیزات و قدرت نظامی روسیه اطلاع دقیق دارند و هیچوقت فریب اوکراین را نخورده‌اند روسیه تجاوزکارانه است و انشاالله نابودی پوتین، جنایتکارانی و خائنترین، به ایران و ملت ایران
ابلهان غربی واحنق های فاشیست هرجور می خواهند همه چیز رو غیر واقعی وبا پروپاگاندای شدید تیتر می زنند سیاستمداران غربی همشون یک سری دیوانه روان پریش پلید اهریمن صفت انگلوساکسون فراماسون وصهیونیست بی شرم وبی آبرو هستند دنیا ماهیت این خون خواران از انسانیت بی خبر رو فهمیده این استعمار گران امریکایی وداروددسته منحوس کثیف ارو پایی بدانند که مردم آگاه دنیا رو به جلو میروند .این غارتگران جنگ طلب خون ریز تاوان این همه جنایات رو در پیسگاه تاریخ خواهند داد
پاسخ ها
آبودان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
خانم نوریه اونا اصلا هرچی که تو میگی اسلحه میسازنو این جور چیزا......شما چرا شلیک میکنید .اسلحه هاشون و نخرید تا ورشکست بشن .گولشونو نخورین. حمله نکنید
وقتی بیش از حد در کار و زندگی مردم دخالت کنیم آخرش همین میشه
میتونم بگم خنده های الکی تون خنده عادی نیستن و الکی به چی میخندی
چه خبر خوبی! غرق شدن ناو روسی!! به امید شکست هر چه زودتر روسیه خاین
روسیه یک تنه با ۴۰کشور ناتو درگیر شده. این یعنی ابر ابر ابر قدرت. آمریکا برای تسخیر عراق بعد از سالها مقدمه چینی باکمک ۴۰ کشور حمله کرد و شکست سیاسی خورد ودستش در جهان رو شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
یادت رفته شوروی تو باتلاق افغانستان غرق و به ۲۰ کشور تقسیم شد !
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
عباس عباس عباس.... چند سالته
روسیه نابود است انشالله
چرا میگین حمله ،عملیات ویژه
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی