بازدید 6003
۱

انحلال ۱۰ تیم لیگ برتر ایران؛ خطر قحطی پول!

کد خبر: ۱۱۸۱۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱ 01 July 2023

نایب رییس دوم فدراسیون فوتبال از احتمال انحلال ۱۰ باشگاه حاضر در لیگ برتر ایران خبر داد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ منصور قنبرزاده گفت: ما الزاماتی داریم که باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر باید مجوز حرفه‌ای یا ملی بگیرند. در بین تیم‌های لیگ برتری فقط ۶ تیم مجوز حرفه‌ای گرفتند و ۱۰ تیم نه مجوز حرفه‌ای و نه مجوز ملی گرفتند. اگر باشگاهی در سه دوره متوالی موفق به کسب مجوز حرفه‌ای یا ملی نشود حق حضور در لیگ برتر را ندارد. از این ۱۰ تیم، تیم‌هایی داریم که بیش از سه دور است که حتی مجوز حرفه‌ای هم ندارند. ما اخطارهایی به این تیم‌ها داده‌ایم اما نخواستیم التهابی شکل بگیرد.

قنبرزاده ادامه داد: عمده این باشگاه‌ها از نظر مالی زیان ده هستند و طبق ماده ۱۴۱ قانون تجارت، اگر شرکتی بیش از سه سال زیان ده باشد باید نیمی از سهامش را کاهش دهد یا هیات‌مدیره باید از سهامداران تقاضای انحلال کنند. ما برای فصل بعد باید قانون تجارت را رعایت کنیم و در این صورت شاید ۱۰ تیم ما در معرض انحلال قرار بگیرند. یکی از دلایلی که این فرایند انجام شده برای کمک به فوتبال است. از ۶ باشگاهی که مجوز گرفتند، چهار تیم در آسیا حضور دارند و دو تیم هم مشمول ماده ۱۴۱ بودند چون درآمدهای‌شان با هزینه‌های‌شان همخوانی نداشت و زیان ده هستند. با این حال مالکان آن باشگاه‌ها تعهد دادند که بدهی‌های خود را در فصل آتی پرداخت کنند. پس فلسفه وجودی این کار گروه برای این بود که باشگاه‌های در معرض ورشسکتی قرار نگیرند.

وی ادامه داد: عمده باشگاه‌های ما زیان ده هستند و هیچکدام بیشتر از ۳۰۰ میلیارد تومان درآمد نداشته‌اند بنابراین وقتی سقف بودجه برای تیم‌های اول تا چهارم ۳۲۵ میلیارد تعریف می‌شود در واقع بیشتر از درآمد سال گذشته آن‌هاست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
مدیریت در حد جهانی؟!!!!
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی