بازدید 2226

کیم‌جونگ‌اون: رئیس‌جمهور ایران دولتمردی برجسته بود

در پی شهادت رئیس‌جمهور کشورمان و هیات همراه، رهبر کره شمالی با ابراز«تسلیت عمیق» دولت و مردم کشورش به دولت و مردم ایران، آیت الله رئیسی را دولتمردی برجسته توصیف کرد.
کد خبر: ۱۲۳۸۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۴ 21 May 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، واکنش مقامات رسمی کشورهای دنیا به شهادت رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و برخی مقامات ارشد کشورمان همچنان در سرخط خبرهای جهانی قرار داد.

در ادامه تسلیت سران و مقام‌های جهانی در پی شهادت آیت الله رئیسی و همراهان او، رهبر کره شمالی با صدور پیامی همبستگی دولت و ملت خود را با دولت و ملت ایران اعلام کرد.

در همین ارتباط، خبرگزاری مرکزی کره (KCNA) بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که کیم جونگ اون در پیامی تسلیت عمیق دولت جمهوری دموکراتیک خلق کره، مردم این کشور و خودش را به «محمد مخبر» معاون رئیس جمهوری، دولت و مردم ایران و خانواده‌های داغدیده سانحه هوایی روز یکشنبه اعلام کرد.

رهبر کره شمالی تاکید کرد که درگذشت رئیس جمهوری ایران ضایعه‌ای بزرگ برای مردم کشور دوست ایران و مردمانی در دنیاست که آرزوی استقلال و عدالت دارند.

در این بیانیه رهبر کره شمالی خواستار دعا برای خانواده‌های داغدیده کرد و افزود: رئیس جمهوری ایران دولتمردی برجسته و دوست نزدیک مردم جمهوری دموکراتیک خلق کره بود و به آرمان مردم ایران برای حفاظت از حاکمیت، توسعه و منافع کشورشان و دستاوردهای انقلاب اسلامی کمک بزرگی کرد.

کیم در پیام خود خاطرنشان کرد که یقین دارد که دولت و مردم ایران بر اندوه این ضایعه بزرگ فایق خواهند آمد و بدون هراس و واهمه و با شوق و اشتیاق به سمت ساختن ایرانی قوی و شکوفا حرکت می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی