بازدید 2151

آخرین شانس سهمیه المپیک برای نیما و نوشاد عالمیان

گراسیمنکو از قزاقستان که رنکینگ ۴۲ جهان را دارد و جوخید از ازبکستان رقبای اصلی برادران عالمیان هستند.
کد خبر: ۱۲۳۷۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱ 15 May 2024

رقابت انتخابی المپیک در مرحله گروهی و جدول حذفی برگزار می‌شود و نفرات اول  و دوم هر گروه راهی جدول حذفی می‌شوند. نوشاد و نیما با توجه به رنکینگ جهانی در دو گروه متفاوت قرار می‌گیرند.

به گزارش تابناک ورزشی؛ مسابقات تنیس روی میز انتخابی المپیک منطقه آسیای میانه ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت در ازبکستان برگزار می‌شود. در پایان این مسابقات یک سهمیه در بخش مردان و یک سهمیه  در بخش زنان توزیع می‌شود.

تنیس‌روی‌میز ایران در بخش مردان دو نماینده دارد و نوشاد و نیما عالمیان در مسابقات انتخابی المپیک به میدان می‌روند. گراسیمنکو از قزاقستان که رنکینگ ۴۲ جهان را دارد و جوخید از ازبکستان رقبای اصلی برادران عالمیان هستند.

چهار سال قبل برای المپیک توکیو، نیما در نیمه نهایی موفق به شکست برادرش نوشاد شد و در فینال هم جوخید از ازبکستان را شکست داد و توانست به سهمیه المپیک برسد.

مسابقات انتخابی المپیک در مرحله گروهی و جدول حذفی برگزار می‌شود و نفرات اول و دوم هر گروه راهی جدول حذفی می‌شوند. نوشاد و نیما با توجه به رنکینگ جهانی در دو گروه متفاوت قرار می‌گیرند.

با توجه به حضور دو بازیکن ازبکستان و قزاقستان، رقابت آسانی در انتظار برادران عالمیان نخواهد بود. گراسیمنکو با وجود اینکه در رنکینگ المپیک بالاتر از نوشاد است، شانس گرفتن سهمیه المپیک از طریق رنکینگ را هم دارد اما از آنجا که هنوز به طور دقیق مشخص نیست چند ورزشکار از طریق رنکینگ جهانی سهمیه می‌گیرند، به نظر می‌رسد که او هم به طور جدی دنبال گرفتن سهمیه المپیک در آسیای میانه است تا کار را برای خودش راحت‌تر کند.

نوشاد عالمیان هم از طریق رنکینگ، شانس گرفتن سهمیه را دارد و حتی در آخرین رنکینگ المپیک هم با توجه به امتیازی که در مسابقات عربستان گرفت، صعود کرده و به سهمیه المپیک نزدیک شد اما هنوز تا قطعی شدن آن باید منتظر باشد.

رنکینگ نهایی المپیک ۱۸ جون (۲۹ خرداد) اعلام خواهد شد. در این فاصله مسابقات مختلفی نیز برگزار می‌شود که در حال حاضر نام نوشاد عالمیان در لیست اولیه نیست و از طرفی ممکن است امتیازاتی که بازیکنان دیگر کشورها می‌گیرند روی رنکینگ تاثیر بگذارد.

البته یک سهمیه نیز به برترین رنکینگ در بین ورزشکاران مناطق آسیا داده می‌شود که 11 جون (22 خرداد) تکلیف آن مشخص خواهد شد و نتیجه مسابقات مناطق آسیا روی این سهمیه هم تاثیر دارد.

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج # رفح
وب گردی