بازدید 14973

کشتی ایران از آمریکا و روسیه در المپیک عقب افتاد

ژاپن ۳ سهمیه و ترکیه هم فقط ۲ سهمیه به‌دست آورده‌اند. هندی‌ها به یک سهمیه قناعت کرده‌اند و گرجستان با نمایش خوب دوبنده‌پوشان خود به ۴ سهمیه برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس دست یافته‌
کد خبر: ۱۲۳۷۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴ 15 May 2024

کشتی ایران از آمریکا و روسیه در المپیک عقب افتاد

 ایران در لیست سهمیه‌های کشتی آزاد المپیک پایین‌تر از آمریکا و روسیه قرار دارد. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ پس از پایان رقابت‌های کشتی آزاد گزینشی جهانی المپیک ۲۰۲۴ پاریس در استانبول، ترکیب نهایی افرادی که سهمیه سفر به فرانسه را کسب کرده‌اند، مشخص شد که در این بین سهم کشتی‌گیران روس و آمریکایی، ۶ سهمیه کامل و سهم ایران و آذربایجان نیز ۵ سهمیه بوده‌ است.

تیم ملی کشتی آزاد ایران ۳ سهمیه در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ بلگراد و ۲ سهمیه هم در رقابت‌های گزینشی المپیک در قاره آسیا در بیشکک به‌دست آورد و آخرین سهمیه هم که مأموریت کسب آن به علی‌رضا سرلک سپرده شده بود، با شکست وی مقابل رقیب قزاق به یغما رفت.

از دیگر نکات جالب لیست سهمیه‌ها این است که ژاپن ۳ سهمیه و ترکیه هم فقط ۲ سهمیه به‌دست آورده‌اند. هندی‌ها به یک سهمیه قناعت کرده‌اند و گرجستان با نمایش خوب دوبنده‌پوشان خود به ۴ سهمیه برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس دست یافته‌است.

رحمان عموزاد خلیلی در وزن ۶۵، یونس امامی در وزن ۷۴، حسن یزدانی در وزن ۸۶، امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ و امیرحسین زارع نیز در وزن ۱۲۵ کیلوگرم؛ سهمیه‌های کاروان ایران را به‌دست آورده‌اند که البته هنوز تکلیف حسن یزدانی برای حضور در المپیک قطعی نشده‌است.

تعداد سهمیه های کشورهای شاخص:

روسیه و آمریکا: ۶ سهمیه

ایران و آذربایجان: ۵ سهمیه

گرجستان: ۴ سهمیه

ژاپن، قرقیزستان، ازبکستان، قزاقستان و کوبا: ۳ سهمیه

ترکیه: ۲ سهمیه

هند: یک سهمیه

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج # رفح
وب گردی