بازدید 2048

سوءقصد به جان نخست‌وزیر اسلواکی

نخست‌وزیر اسلواکی که همواره مخالف حمایت‌های غرب از اوکراین بوده است، امروز (چهارشنبه) پس از یک نشست دولتی هدف اصابت گلوله قرار گرفت و به بیمارستان منتقل شد.
کد خبر: ۱۲۳۷۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۸ 15 May 2024

 

به گزارش تابناک، «رابرت فیتسو» نخست‌وزیر اسلواکی پس از خروج از نشستی با حضور اعضای دولت، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به بیمارستان منتقل شد. روزنامه محلی پراودا در این باره نوشت: «رابرت فیتسو پس از یک جلسه دولتی مجروح شد. ضارب چندین گلوله شلیک کرد و در نهایت توسط پلیس بازداشت شد.»

گزارش رسانه‌ها حاکی از آن است که وقتی این نخست‌وزیر اسلواکی از نشست دولت خارج و در انظار عمومی ظاهر شد، صدای شلیک چندین گلوله به گوش رسید. فیتسو توسط یک بالگرد به بیمارستانی در «براتیسلاوا» پایتخت اسلواکی منتقل شده است.

این نخست‌وزیر اسلواکی اخیرا به دلیل مخالفت‌های خود با حمایت از اوکراین و عضویت این کشور در ناتو خبرساز شده بود. او پیش‌تر در واکنش به انتقادات مطرح‌شده علیه خود برای مخالفت با عضویت اوکراین در ناتو گفته بود: «اسلواکی می‌خواهد اوکراین موضعی خنثی و بی‌طرف داشته باشد. اگر این کشور عضو ناتو شود، منافع ما به خطر خواهد افتاد و این می‌تواند اساس یک جنگ جهانی بزرگ باشد.»

او همچنین بیان اینکه تسلیم هیچگونه فشار خارجی نخواهد شد، گفته بود: «به شرکای ما در خارج یاد داده شده که هر چیزی از اسلواکی درخواست کنند... به آن خواهند رسید. اما ما کشوری مستقل هستیم.»

فیتسو هم مانند همسایه خود، مجارستان، بارها هشدار داده است که اتحادیه اروپا نباید وارد درگیری روسیه و اوکراین شود و این مناقشه باید از مسیرهای دیپلماتیک حل‌وفصل شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج # رفح
وب گردی