والله پراید حتی تو رویا هم نمی دید روزی اینقدر ارزش پیدا کنه . البته می دونید مثل چیه مثل یه دختر بی کار و بیعار و بی هنر و زشت رو و زشت خو است که مهریه اش هم کیهانی است . حالا حالا ها باید منتظر خریدار بماند .
با هیچ کدوم از این طرح ها قیمت خودرو عادلانه نمی شه. تا زمانی که این صنعت انحصاری است وضع همینه فقط ممکنه بالا یا پایین بشه اما درست نمی شه. باید مردم رو از گروگانیِ شرکت های **قطعه سازی** و خودرو سازی نجات داد. راهشم بصورت زیرِ:
۱- ایجاد زیرساخت جهت تولید خودروهای روز دنیا توسط **خود شرکت های خارجی** و نه شرکای ایرانیاشان و در عوض مجبور کردن شرکت ها برای تامین بخشی از قطعات از قطعه سازان ایرانی. هزینه کارگر تویوتا و نیسان در کانادا بیش از ۳۰۰۰ دلارِ که این هزینه توی ایران حدود ۵۰۰ دلاره و این یعنی صرفه جویی ۸۰ درصدی برای برندهای دنیا. همچنین هزینه انرژی بشدت نسبت به کشورهای اروپایی و امریکایی اینجا پایین تره و البته نیروی کار ایرانی بشدت تحصیل کرده تر از کارگرهای اروپایی و امریکایی است. و البته با توجه با بازار بسیار بزرگ خاورمیانه و دسترسی به دریا و زیرساخت های خوب جاده ای و ریلی کشور، بشدت برای خودرو سازهای خارجی مونتاژ در ایران جذاب خواهد بود. با این طرح دیگه نگران بیکاری کارگران خودروسازی هم نخواهیم بود.
۲- همزمان با استفاده از **بهترین های کشور** از شریف و تهران و امیرکبیر و ایرانی های وطن پرست خارج از کشور طرحی چند ساله برای ارتقا فنی ایران خودرو باید چیده بشه و البته باید بخش فروش را به مدیران فروشِ **بین المللی** با تحربه کار در شرکت های مطرح سپرد و برای حضور در هر قاره طرح جداگانه ای نوشت.
۳- سرمایه گذاری بر روی خودروهای برقی و هیبریدی با استفاده از دانشگاههای کشور و البته برند های معتبر در زمانی معقول تا بشود در ۲۰۳۰ که اتحادیه اروپا خودرو بنزینی رو ممنوع میکنه با برندهای دنیا رقابت کرد.
با این طرح هم میشه صنعت خودرو داخلی رو تقویت کرد، هم کارگر ایرانی بیکار نشه، هم قطعه سازهای ما بیشتر کار میکنن و هم بالاخره بعد از سالها مردم ماشین خوب سوار میشن.
البته با توجه با رابطه نسبتا معقول فغلی با ژاپن و آلمان و ایتالیا میتونیم به این توافق برسیم فقط اگر شجاعت مافی برای ایستادگی در برابر مافیای خودرو وجود داشته باشه.
خیر .دست دلالان کوتاه نخواهد شد .چون بزرگترین دلال در این صنعت شخص تولید کننده است!پیش از انقلاب کارخانجات اتومبیل سازی تماما خصوصی بود و محمود و احمد خیامی بنیانگذار وبزرگترین تولید کتتده کشور بودند.آیا نمیتوانستند تبدیل به مافیای خودرو شوند.چرا نشد؟! چون هم خودشان روحیه کارگری داشته وسالم بودند و هم واردات و رقابت آزاد بود هم اقتصاد سالم اجازه ی دلالی و مافیاگری به تولید کننده و دیگران نمیداد.
با این فساد سازمان یافته تا زمانی که رقابت نباشد، هیچ چیز اصلاح نمی شود. سیمکارت تلفن همراه در سال 76 دو میلیون تومان بود، الان به برکت رقابت، مجانی می دهند. اما چون با ایجاد رقابت یک عده فاسد که نفوذ هم دارند، راهشان بسته می شود، هیچگاه اجازه رقابت واقعی نخواهند داد و این قصه پر غصه کشور جهان سومی مثل ما است. نخواهند گذاشت مطمئن باشید. علی برکت الله.
- دولت اگر بخواهد میتواند از سیستم بانکی میزان دارایی افراد از ثبت اسناد تعداد ملک افراد و از پلیس راهور تعداد خودرو را افراد را بگیرد و به دارایی های بالای 5 میلیارد تومان بانکی و کسانی که بیش 20 خودرو و 40 خانه دارند مالیات و عوارض سنگین وضع کند ولی نمیخواهد چون مدیران ارشد و دوستانشان نمیخواهد مالیات اضافی بدهند
- دولت میداند که خودرو گران میشود میداند که سکه گران میشود میداند که مسکن گران میشود چون میخواهد که گران شود اصلا برنامه ریزی همینه
- بزودی ثبت نام خودرو پیش فروش سکه و شعار برای مسکن ملی بالا میگیرد یعنی دولت به مرگ میگیرد و مردم به تب راضی میشوند این موضوع بارها و بارها مسبوق به سابقه است
- خواهش من از دولت این است رک و راست میخواهی همه چیز را گران کنی و از جیب ملت پول بزنی حداقل شعار ندهید و ماموران را در خیابانها راه نیاندازید و حرکات نمایشی انجام ندهید
- مرغ پخته هم میدونه بعد از گرانی سکه و مسکن و خودرو خبرنگارها پیش مردم میروند و شکایت مردم را قبت میکنند و سازمانها با دستور دولت در خیابانها راه میافتند و فیلم بازی میکنند و حتی چند جا را نمایشی پلمپ میکنند
- ما مردم میدونیم چه خبره
به هیچ وجه این ی بازی جدید که به راه انداختن وقتی جلو واردات بگیری و خود صنعت داخلی هم جوابگوی تقاضا مردم نباشه وضع بهتر از این نمیشه تو این وضعیت فقط فقط مردم هستن که ضرر میکنن