بنام خدا
تولید خودرو در کشور ایران غلط انحام شده است
طراحی و تولید داخلی ندارید
مونتاژ کار تحت لیسانس موقی نیست
واردکننده و توزیع کننده خوبی نبوده
رانت در سیستم خودروی ایران بیداد می کند
سیاسی بازها در مپدیریت آن دخالت می کنند
وارداتش بصورت قاچاق و رانت است
دلال بازی بیداد می کند
عامل کشتار مردم
صرف انرژی و منابع گشور
دغدغه و نگرانی خانواده ها
عامل بلوکه شدن سرمایه کشور و مردم
آلودگی و ترافیک و هدر دادن وقت مفید مردم
به است که خودرو تا دو سال متوقف شود و طی این دو سال زیرساخت و طراخی منطبق با معیار های روز حهانی تولید و از طریق جذب سرمایه در بورس و سرمایه گذاری خارجی به تولید اقتصادی اقدام شود.
در هیچ جای دنیا خانه و ماشین دغدغه مردم نیست الی ایران
پراید کارخونه 40میلیون بازار 70میلیون اختلاف 30 میلیون
ماشین ساخت داخل فروش دست بخش دولتی فکر میکنید این 30 میلیونها که نه پیگیری میشه نه کنترل دست کی میرسه !اگر صدتا خودرو یک مدیر هماهنگ کنه ببره بیرون میشه 3 میلیارد باد آورده که میشه ردشو در مدیرهای خودرو سازها و وزارت صنعت و مجلس دید
مادون احمق کسی که کار میکند
احمق ترین آدم کسی که پول نقد نگه میدارد
احمق کسی که پول در بانک میگذارد
خنثی کسی که با پول خود وازم خانگی میخرد
عاقل کسی که با پولش خودرو میخرد
خیلی عاقل کسی که دلار میخرد
خیلی خیلی عاقل کسی که سکه و طلا میخرد
عاقلترین کسی که ملک میخرد
قمارباز هم کسی که سهام میخرد
پاسخ ها
رضا
||
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
متن جالبی بود البته باید ملک را قبل دلار و طلا بزاری نه بعد ان الان دهه 80 نیست و دوران ملک بازی تمام شده چون دیگر دلار نفتی که ملک را بالا می برد وجود ندارد
ناشناس
||
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
این خریدن ها برای سرمایه گذاری به ضرر مصرف کننده می شه.
همش از مسئولان گلایه دارید و خودتون که به اصطلاح مردم عادی هستید به همدیگه رحم نمی کنید.
مورگان شوستر ، حقوقدان و کارشناس مالی آمریکایی که در سال 1911 میلادی بعنوان خزانه دار کل و به منظور اصلاح سیستم مالی و مالیاتی به استخدام دولت وقت ایران درآمده بود و با شیطنت سرمایه داران و فراریان مالیاتی و با فشار روس ها و انگلیس ها از ایران اخراج شد ، در کتابی با عنوان "اختناق ایران" می نویسد :
"فرار ایرانیان از پرداخت مالیات، برای آنان به صورت یک عادت درآمده است و مجبور ساختنشان به ترک این عادت آسان نخواهد بود و تا مسئله مالیاتگیری دقیق در ایران حل نشود و در این مورد دقت لازم به عمل نیاید هیچیک از مشکلات این کشور برطرف نخواهد شد. قدرت دولتها از مالیات رونق میگیرد همانطور که در بررسی تاریخ ملل، اضمحلال زمامداریها نیز با مالیات مرتبط بوده"
نظام باید یک بار برای همیشه با ایجاد شفافیت مالی و پی ریزی یک سیستم مالیاتی دقیق و شفاف ، مشکلات این کشور را حل کند تا علاوه بر قطع دست دلالان از بازار ، سرمایه های بانک ها هم بجای واردات و دلالی به سمت تولید برود. کاری که کشورهای پیشرفته سال ها قبل انجام داده اند و با وضع مالیات های سنگین بر دلالی ، دلالی را چنان پرهزینه کرده اند که کسی به سمت دلالی نمی رود و بجای آن سرمایه ها به سمت تولید می رود ولی متاسفانه در ایران برعکس عمل می شود و تولید چنان سخت شده است که کسی به سمت تولید نمی رود !!!
نظام و دولت و مسوولین اگر به ایران علاقه دارند و خواستار دوام حکومت هستند باید فداکاری کرده و شفافیت مالی را از خودشان شروع کنند. اگر نظام مالی ایران شفاف نشود و یک سیستم مالیاتی دقیق و شفاف پیاده سازی نشود ، با این قوانین و راهکارهای وصله پینه ای نمی توان با اژدهای هفت سر دلالی و قاچاق جنگید و دلالان و قاچاقچی ها هر روز یک راهکار جدید برای دور زدن این قوانین ضعیف خلق الساعه پیدا می کنند.
متاسفانه اراده و اشتیاق لازم برای اصلاح سیستم مالی و بانکی و مالیاتی ایران در بین مسوولین وجود ندارد وگرنه مشکلات ایران قابل حل است
هیچ وقت درست نخواهد شد چون دلالان روسای خودرو سازان و دولت میباشد. تازمانی که تولیدات خودرو انحصاری باشد وضغیتاز این هم بدتر خواهد شد ولی اگر جلوی واردات خودرو باز شود و با هزینه گمرکی مناسب وارد شود خودرو از تک قطبی خارج و قیمت متعادل میگردد.
برای یک بار هم که شده بیایید از فرعیات بگذریم و به اصل فکر کنیم . و ان هم این که چرا به این حال و روز افتادیم . چرا در همه کشورهای دنیا . خرید خودرو اسانترین کار دنیاست و کمپانی های خودرو ساز هزار و یک ترفند به کار میبرن که تولیداتشان را با اقساط به مشتری بفروشند .ولی در ایران خودرو ساز برای فروش باید هزار ویک بخش نامه و قوانین صادر کند . و مردم باید برای خرید یک خودرو در ازمون بخت ازمایی شرکت کنند . تازه خودروهای انها کجا و ارابه های ما کجا
مشکل اصلی خود دولت ها هستند که دلال ها برای اون ها کار می کنند و قیمت ها را بالا می برند و زمینه افزایش قیمت های کارخانه ای را فراهم می کنند. دولت ها راست می گن واردات خودرو رو آزاد کنند. اونوقت:
1- تولید سامان پیدا می کنه و هر آشغالی تولید نمی شه.
2- کارخانه ها به قیمت واقعی خودروهاشون رو می فروشند.
در غیر اینصورت وقتی جلوی واردات رو بگیری و کارخانجات هرچی بخوان تولید کنند، دولت ها قطعا چرخه شیرین و چرب و چیلی فروش رو هم از دست نخواهند داد.
بقیه اش همه فیلم و سیاه بازیه!
تولید خودرو در کشور ایران غلط انحام شده است
طراحی و تولید داخلی ندارید
مونتاژ کار تحت لیسانس موقی نیست
واردکننده و توزیع کننده خوبی نبوده
رانت در سیستم خودروی ایران بیداد می کند
سیاسی بازها در مپدیریت آن دخالت می کنند
وارداتش بصورت قاچاق و رانت است
دلال بازی بیداد می کند
عامل کشتار مردم
صرف انرژی و منابع گشور
دغدغه و نگرانی خانواده ها
عامل بلوکه شدن سرمایه کشور و مردم
آلودگی و ترافیک و هدر دادن وقت مفید مردم
به است که خودرو تا دو سال متوقف شود و طی این دو سال زیرساخت و طراخی منطبق با معیار های روز حهانی تولید و از طریق جذب سرمایه در بورس و سرمایه گذاری خارجی به تولید اقتصادی اقدام شود.
در هیچ جای دنیا خانه و ماشین دغدغه مردم نیست الی ایران