دوست عزیزم جناب آقای دکتر قادری
صحبتهاتون رو تا آخر خوندم ، به نظر پیشنهاد خوبیه اما موضوع اینه که دولتها همیشه آسانترین راه را برای دسترسی به درآمد از جیب قشر ضعیف که مردم باشند انتخاب می کنند
این دولت هیچ وقت نمیاد خودش رو با صاحبان سرمایه در بی اندازه
این دولت به اسم تدبیر و امید در حال غلتیدن در بی تدبیریه و تدبیر و امید فقط یک شعار انتخاباتی بود.
مسله الودگى هوا را مطرح نكرده ايد اما با كليات بالا كاملا موافقم واگر دو سوم توليد بنزين را سهميه بندى نمايند و براى درخواست بيشتر بنزينى نباشد متقاضيان با مديريت ذخيره خود از حمل و نقل عمومى استفاده كرده و يك سوم باقيمانده توليد را صادر نمايند تا با درامد ان ايجاد كار نمايند كه بهتر از پرداخت نقدى تنبل پرورى است متشكرم
سلام
با راه حلی که آقای دکتر قادری گفتند، باز هم مصرف بنزین کاهش پیدا نمیکنه، صرفا درآمدی که دولت میخواد، از این راه تامین میشه.
یک اعتقادی که ایرانی جماعت داره اینه که وقتی بابت چیزی پول پرداخت میکنه باید اونقدر ازش استفاده کنه تا به قول معروف حلالش کنه!!! حالا مثلا من که پراید دارم بخوام در سال، 500 هزارتومن مالیات بابت ماشینم بدم نه تنها استفاده از ماشین رو کمتر نمیکنم بلکه بیشتر میارمش تو خیابون تا پول مالیاتی که میپردازم حلال بشه!
اینجوری هم ترافیک بیشتر میشه هم مصرف بنزین و آلودگی هوا افزایش پیدا میکنه
به جای افزایش قیمت بنزین اگر تدابیری اندیشیده می شد که پول ملی تقویت شود نه تنها نیاز به افزایش بنزین بود بلکه همزمان نیاز به افزایش دیگر کالاها هم نبود ضمن اینکه نه تنها اعتراضاتی بدنبال نداشت بلکه باعث خوشحالی مردم هم می شد فقط در این میان برخی از سودجویان و دلالان ضرر می کردند البته چون حاکمیت طرفدار دلال پروی و آقازاده های رانت خوار است هیچگاه این روش را دنبال نخواهد کرد و به بهانه نشدن حتی به آن فکر هم نخواهد کرد
همون بهتر که بنزین گرون شد به جای این طرح مالیات گرفتن از هز خودرو
دوست عزیز ما سالانه مبلغ زیادی رو بابت بیمه و عوارض میدیم همین مونده از خودرو هم مالیات بگیرن
واقعا هیچ راه حل دیگه ای وجود نداره به جز دست کردن تو جیب مردم، من که کارشناس نیستم یه راه حل رو به شما پیشنهاد میکنم
هر ساله بوذجه زیادی صرف پرداخت حقوق کارکنان دولت میشه و همچنین بودجه زیادی صرف اداره جات و وزارتخونه های مختلف میشه که شاید 20 درصد هم بازدهی نداره، مثلا برای یه کار جواز کسب ساده یه مراجعه کننده باید صد جا مراجعه کنه و مهر و امضا بگیره اگه این فرایند دادن مجوز سه روزه اتفاق بیفته دیگه نیاز به این همه کارمند نیست که دولت بخواد حقوق پرداخت کنه
این مثالی از مشت نمونه خروار بود
و تنها راه حل اصلاح ساختارهای اداری جهت کوچیک کردن دولت هست و لاغیر
صحبتهاتون رو تا آخر خوندم ، به نظر پیشنهاد خوبیه اما موضوع اینه که دولتها همیشه آسانترین راه را برای دسترسی به درآمد از جیب قشر ضعیف که مردم باشند انتخاب می کنند
این دولت هیچ وقت نمیاد خودش رو با صاحبان سرمایه در بی اندازه
این دولت به اسم تدبیر و امید در حال غلتیدن در بی تدبیریه و تدبیر و امید فقط یک شعار انتخاباتی بود.