سلام علیکم اقای دکتر جعفر قادری
اشکالاتی که به پیشنهاد شما وارد است .
1 قیمت خودروها با مدلهای متفاوت و سالهای ساخت متفاوت چگونه تعیین میشود ؟
2 مبنای قیمت روز خودروها چیست ؟
3 یک خودرو در سال ممکن است چند بار دست به دست شود مالیات را چه کسی میدهد ؟؟
4 افزایش مصرف سوخت را چه شکلی باید جبران کرد ؟
5 لیاقت مردم ما استفاده از خودروهای بی کیفیت داخلی نیست که با این کار مردم به خرید آنها سوق پیدا کنند. .
6 این مالیات خودروسازها را به سمت خودروهای بیکیفیت ارزان هدایت میکند
7 آلودگی هوا بیشتر میشود
و خیلی علتهای دیگر میشود پیدا کرد
سلام
با راه حلی که آقای دکتر قادری گفتند، باز هم مصرف بنزین کاهش پیدا نمیکنه، صرفا درآمدی که دولت میخواد، از این راه تامین میشه.
یک اعتقادی که ایرانی جماعت داره اینه که وقتی بابت چیزی پول پرداخت میکنه باید اونقدر ازش استفاده کنه تا به قول معروف حلالش کنه!!! حالا مثلا من که پراید دارم بخوام در سال، 500 هزارتومن مالیات بابت ماشینم بدم نه تنها استفاده از ماشین رو کمتر نمیکنم بلکه بیشتر میارمش تو خیابون تا پول مالیاتی که میپردازم حلال بشه!
اینجوری هم ترافیک بیشتر میشه هم مصرف بنزین و آلودگی هوا افزایش پیدا میکنه
مورد 7 و 10 باید دقت بیشتری روش بشه چونکه هرگونه تفاوت قانون بین دو استان مجاور موجب نارضایتی میشه در ضمن 17 استان ایران مرزی به حساب میاد (چه خاکی و چه آبی) پس هم بحث تفاوت قانون اینجا اشتباه و هم جایگزینی سوخت وسایل نقلیه در این استانها کار پرهزینه و سختی به نطر میرسه. طرح با توجه به توضیحات، طرح خوبیه ولی واسه جلوگیری از قاچاق راهکاری نداره. من پیشنهاد میکنم تلفیقی از این طرح و طرح فعلی در همه ی استانها و جدی گرفتن طرح توسعه خودروهای الکتریکی و گازسوز و یا هیبریدی در دستور کار دولت قرار بگیره با این کار ما قانوناً و توسط دولت بخش عمده ای از بنزینمون رو صادر میکنیم که به مراتب سود بیشتری نسبت به صادرات گاز و نفت واسه دولت داره در ضمن آلودگی هوا کاهش پیدا میکنه و به مرور اشتغالزاییهای جدید صورت میگیره. من تخصص لازم رو ندارم و فقط یه مقداری فکر کردم روش پس لزوماً حرفم همه جانبه نیست. صرفاً یه پیشنهاده