ماشاالله تعداد شاغلین این مثلا صنعت هر روز بیشتر میشه! قبلا ۵۰۰ هزار نفر بودن الان شدن ۷۰۰ هزار نفر! یه تکون دیگه بخورن میرسن به ۱ میلیون نفر!
شماها اگر واقعا قطعه ساز باشید از چین وارد نمیکنید و به اسم ساخت داخل به خلق الله نمیندازید برای اتوموبیل وارداتی هم میتونید قطعه با کیفیت بزنید.
اما قطعه ساز نیستید!...
چهل سال هست که خودر سازها خون ملت را توشیشه کرده اند. از اون طرف. دلار سوبسیدی می گیرند و از این طرف به قیمت جان و مال مردم لگن ابوغراضه تحیول مردم میدن و این مافیا نمیزاره که بازار رقابتی بشه
و ماشین های ارزون و باکیفیت و کم مصرف خارجی وارد بشه تا یه بادی به دل ملت بدبخت ایران بزنه. تاکی باید به مردم و جونای این سرزمبن ظلم بشه؟ خودشونو با کرهدجنوبی مقایسه بکنن که صنعت خودرو سازی ما با اونا شروع شده ولی این کجا و آن کجا! یکی نیست که بفریاد این ملت از دست مافیای خودرو برسه. همه نمایندها و رییس جمهور ها قبل از انتخاب میگن اگه اومدیم، پدر این وطن فروشا و نارضایتی تراش های خودرو ساز را در می آوریم ولی پس از رسبدن به صدارت سکوت میکنن و میگن گور پدرملت. آخه تاکی این همه خیانت؟ مگهذجلو چشمشان سپاه نیست که داره آدم میسازه و چه خبره ..
جناب آقای به اصطلاح خودروساز بیایید منصفانه نگاهی به کارنامه شما بیندازیم .اصلا خودتان به خودتان نمره بدهید:
1.سطح ایمنی خودروهایتان : آمار جالب 15 هزارکشته و ..؟
..مجروح در سال که حداقل 100 هزار خانواده را بدبخت و داغدر مینماید.
2. میزان آلایندگی:کاری کردید که هوای شهرهای این کشور را به سطح آاوده ترین شهرهای جهان رساندید . صدها هزار نفر به خاطر این وضعیت سالانه با بیماریهای ریوی ،قلبی و سرطان جان خود را از دست داده اند و میلیونها خانواده را داغدارشده اند بدون انکه بتوانند از شما کوچکترین شکایتی کنند.
3.کیفیت خودروهایتان : خودتان نمره دهید .
4.قیمت خودرو و ارزش ان در مقابل پول پرداختی: ؟؟
5. انحصار طلبی و رانت :؟؟؟
6. تعهد و خوش قولی :؟؟؟
.....
شما در یک کلام :قاتل ، کلاهبردار ، رانتخوار، انجصار گرا ، و گروگانگیر هستید .
درود بر مدیری گه جرائت کند بگوید ما این ها به اصطلاح خودرو ساز را نمیخواهیم
با سلام
در حال حاضر روزانه نزدیک 100 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می شود ، در صورتیکه خودروهای با کیفیت و کم مصرف و هیبریدی وارد شود و فقط 50 ملیون لیتر این مصرف کاهش یابد و این سوخت صادر شود با حداقل قیمت 3000 تومان برای هر لیتر ، صرفه جویی روزانه سوخت روزی 150 میلیارد تومن ( با دلار 10 تومنی 15 میلیون دلار روزانه ) و حدود 5 میلیارد دلار سالیانه فقط از صرفه جویی سوخت عاید کشور می شود ، حالا هزینه های مرگ و میر و معلولیت انسانها و آلودگی محیط زیست که دیگر قابل محاسبه نمی باشد
خودرو سازی که فقط صنعت مونتاژ است همان بهتر که تعطیل و به جایش خودروهای با کیفیت خارجی وارد شود البته یه زحمت بکشید مذاکره کنید تحریمها برداشته شود وگرنه از خودرو خارجی هم خبری نیست
ان شاالله خداوند از این خودروسازان و مدیران نگذرد. این همه آدم را در جاده ها قتل و عام کردند. در 8 سال جنگ با عراق این تعداد کشته نداشتیم. امریکا در چندین جبهه جنگ دارد کشته هایش به اندازه جاده های ما نیست. چقدر آدم بی گناه در این خودروها سوختند. مسئولین اگر به مردم هم پاسخ ندهند به خدا باید پاسخ بدهند. هرکس سهمی در این ظلم بزرگ به مردم دارد از مسئول دولتی تا خودروساز باید در پیشگاه خداوند جواب این خون های به ناحق ریخته را بدهد. کدام اشتغال، اگر رانت خواری در این صنعت نامش اشتغال است پس ارزانی خودتان. مرر را باز کنید تا این مردم ستمدیده خودشان انتخاب کنند.
نه آقا خودروساز نمیخواهیم! بدون تعارف اعلام کنن.
"مردم ایران خودروساز نمیخواهند!"
مگه عربستان و امارات و کشورهای عربی که خودروساز ندارن بی خودرو موندن؟؟ بهترین خودرو ها براشون توسط سایر کشورها تولید میشه با استاندارد بالا!
نه مردمش ناراضین نه دولتاشون!
پیشنهاد میشود قیمت سوخت ۵۰۰ ریال از گرانترین قیمت کشور همسایه بیشتر باشد. در عوض نرخ تعرفه واردات خودرو زیر ۱۰ درصد و نرخ برابری ارز ثابت شود. خودروساز هم از این قبل هزینههای بیکاری کارگران و خسارتها را بگیرد. بهتر از آن است که روزی ۵۵ نفر کشته شوند. قالی بافان مافیا و لابی ندارند. والا ۱۲ میلیون نفر از قبل قالی کار میکردند و میلیونها نفر در صنعت پوشاک ،پارچه و چرم کفش و... بودند. سالهاست نابود شدند و کسی هم حرفی نزد. محصولات آنها هم داخلی بود کسی را هم نمیکشت. شعار حمایت از تولید داخل فقط برای خودرو ساز است.
اگر در طی این 20 سال اخیر . مقدار ارز و ریالی که به ثمن بخس و بی حساب و کتاب از بودجه عمومی در گلوی سایپا و ایران خودرو ریخته شد ( و البته هزاران مدیر نوکیسه و پولدار از کنارش بیرون آمد . و خیلی از همین مدیران از سهامداران عمده قطعه سازان هم بودند ) را صرف واردات خودرو کرده بودند . و یک گمرکی معقول هم بر واردات وضع میکردند . نه تنها پول بیت المال به هدر نمیرفت . نه تنها میزان تصادفات جاده ای و تلافات آن کاهش می یافت . نه تنها آلودگی هوا تشدید نمیشد . بلکه خودروهای با کیفیت هم وارد کشور میشد و از محل گمرکی نیز به در آمد کشور افزوده میشد .
ظاهرا یکعده لابی کننده این خودروسازان . که متاسفانه در حساس ترین جاها دیده میشوند حسابی از این سفره بی در و پیکر منتفع شده اند . و اصلا مافیا درست کرده اند !
جمع کنین بابا !!!!! بسه دیگه . سیر نشدین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شماها اگر واقعا قطعه ساز باشید از چین وارد نمیکنید و به اسم ساخت داخل به خلق الله نمیندازید برای اتوموبیل وارداتی هم میتونید قطعه با کیفیت بزنید.
اما قطعه ساز نیستید!...