مگر خواست مردم مهمه؟!
جوری عوارض و مالیات به اتوموبیل خارجی بستین که یک ماشین ۲۰هزار دلاری ساده و اقتصادی در دنیا برای ما شده اتوموبیل لوکس!
کجای دنیا به مردم خودشون اینطوری اجحاف میکنند؟!
از سایت تولید سمندتون در ونزویلا و آذربایجان و سوریه چه خبر؟!
جناب وزیر, تا میتونید حمایت کنید! فقط بدونید هرچی بیشتر حمایت کنید این مثلا صنعت ورشکسته شما با صدا و عوارض بیشتری نابود خواهد شد.
توی کتاب تاریخ دبستان نوشته بودن شاه صنعت مونتاژ اتوموبیل رو برای هرچه بیشتر وابسته شدن ایران به خارجی ها وارد ایران کرد.
بعد از ۵۰ ۶۰ سال هنوز داریم مونتاژ میکنیم!
طرح سوالتان خوب است ولی بهتر بود قبل از طرح آن سهامداران آن را مشخص میکردید چه تعداد سهم بین مردم و بانکهای و دولت ودستگاهی دولتی دیگر وجود دارد.
1- ادامه این روند باعث کیفیت تولید نخواهد شد .بدلیل اینکه در آن رانت و لابی وجود دارد وواردات خودرو در صورتیکه عوارض گمرکی ومالیات کاهش یابد هم به نفع دولت وهم به نفع ملت است .
2- این امر باعث میگردد قشر عظیمی از نیروی کار بیکار گردنند مانند واگذاریهای انجام شده در بخش خصوصی.
3- باید خانه تکانی صورت پذیرد اول در بخش سهامداران ،مدیران وسپس از مونتا|کاری بسوس تولید ملی و یکار گیری متخصصین جوان در که در این رشته تحصیل کرده اند .
4- در کشور ما بخش خصوصی به فکر مناف و سود خود است و به قدرت خرید مردم نگاه نمیکند آیا شما فکر میکنید اکنون بخش خصوصی در این صنعت دخیل نیستندوبانکهای خصوصی در آن ورود پیدا نکرده اند .
5- کشور کره جنوبی را با کشور خودمان مقایسه نکنید باید دید ارز و وام را دولت با چه نرخی به آنان میدهد در صورتیکه در کشور ما نرخ ارز شناور است و قیمتها ثابت نیست.
6- از سر ناچاریست که دولت کمک میکند .
7- تا زمانیکه خودرو سازان با لابی و رانت مشغول بکار هستند باید منتظر خودرو بی کیفیت و قیمت بالا و نارضایتی مردم بود.
8- در پایان چرا ما در ساخت موشک و هسته توانستیم بخاط اینکه در آن لابی و رانت وجود ندارد
بیایید ببینیم با این خودروسازی مان چی بدست می آوریم و چی با تعطیلی اش از دست می دهیم.
خودروهای حداقل ۳۰ سال پیش. مصرف سوخت بیشتر سوخت که همیشه بعنوان یک منت از سوی مسئولین برای این مردم مطرح میشه در حالی که در خرید خودرو بیش از ۱۵ سال یک مصرف کننده معمولی بنزین در ابتدای خرید پرداخت می شود و در طول استفاده از این خودرو ها به دلیل مصرف دو و نیم برابری نسبت به خودروهای روز از جیب مصرف کننده پرداخت می شود. بیماری بیشتر ناشی از آلودگی هاب بیشتر. کشته بیشر بخاطر نداشتن ایمنی. از همه مهمتر ذهنیت بد به کالاهای ایرانی از بابت خرید خودروهای داخلی. نارضایتی عمومی از جهت خرید این خودروها. نداشتن مزیت رقابتی در ساخت و طراحی. تحت الشعاع قرار گرفتن سایر صنایع. هزینه بسیار در مقابل فایده تقریبا هیچ. سیاسی کردن یک تصمیم اقتصادی و ....
همین امروز هم در تعطیلی این صنعت نباید تردید کنیم.
بایستی دفاتر مالی این دوخودرو ساز دقیقا حسابرسی گردند زیرا مدیران مسئول بایستی باسخگوی این آشفتگی بازار خود رو باشند و در صورت تخلفی مدیر یا مدیران مربوطه به اشد مجازات تنبیه شوند .
اینها خودرو ساز نیستند، مونتاژکارند. اگر تعطیل و املاکشان را بفروشند برای ایجاد اشتغال به نفع کشور است چرا که هم از تلفات بدلیل بی کیفتی و هم از مصرف بالای سوخت جلوگیری می شود. ضمن اینکه واردات خودروی مناسب هم باعث ایجاد اشتغال می شود. یا صد در صد به بخش خصوصی واگذار شوند البته با رقابت بدون عوارض واردات.