در جلسهای که اخیرا به عنوان اختتامیه برنامه سازگاری با کمآبی در سالن وزارت نیرو برگزار شد و بنده شخصا در آن حضور داشتم، شخص مدیر کل محیط زیست جناب آقای دکتر کلانتری به عنوان فرد شماره یک کشور در زمینه محیط زیست به شدت از وضعیت صنعت خودرو گله کرد و گفت که عدهای هستند که منفتشان در این صنعت است و به هیچ وجه به فکر مملکت و محیط زیست و مردم نیستند. ایشان معتقد بود که مردم باید بخواهند تا اتفاقی در این زمینه بیافتد وگرنه از دست کسی کاری برنمیاید. این موضوع به خوبی نشان میدهد مافیایی که در پس این صنعت است چنان قدرتمند است که نه تنها نظرسنجی و کمپینگ، بلکه خود دولت هم اگر بخواهد نمیتواند جلوی آن را بگیرد یا برای آن تعیین تکلیف کند. چرا که آنها هستند که برای وزارت و وضعیت صنعت ایران تعیین تکلیف میکنند. فکر میکنید چرا هر دولتی سر کار میآید با هزار و یک توجیه از این صنعت بیمار حمایت میکند و این غده سرطانی در طی این سالها با همان مدیریت ناکارآمد رشد کرده است؟
دولت دلش را با طرحهای بی اساس خوش میکند که مثلا بیایید خصوصی شوید ولی نیروهای کار تعدیل نشوند. کجای دنیا بهرهوری اینگونه اتفاق میافتد؟ کی شد که تفحص از این صنعت به جامعه عرضه شود و برای آن فکری شود؟ کی شد که شکایت مردم در برابر ظلم آشکار این صاحبان قدرت که همه چیز هم دست خودشان است به نتیجه برسد؟
فایدهای ندارد... آنها کار خودشان را میکنند و حتی اگر وزیر هم نخواهد، حمایتشان را خواهند گرفت...
سالهای سال است که چنین است و نمیگذارند سفرهای که برایشان پهن است برچیده شود. چه کسی به فکر مردم است؟ دولت؟!!! زهی خیال باطل...
: آیا با تعطیلی صنعت نفت بعلت خام فروشی موافق هستید .
آیا با تعطیلی صنعت برق کشور بعلت عدم امکان تامین برق ارزان و پاک و ایجاد آلودگی زیاد نیروگاه ها موافقید ؟
آیا با تعطیلی صنعت پوشاک - لوازم خانگی ، نساجی ، کشاورزی ، دامداری بعلت هزاران مشکل موافقید ؟؟؟
نه عزیزان . صنعت خودروسازی کشور بسیار بالاتر از بسیاری ازصنایع دیگر دارد عمل می کند . بسیاری از مشکلات مربوط به صنعت خودروسازی نیست . مشکلات قطعه ساز ، سیاست خارجی ، دولت و ... همه منجر به ناکارآمدی صنعت خودروسازی می شود . اما ایراد مربوط به صنعت خودرو سازی نیست . چاره کار مدیران توانمند ( حتی خارجی) ، روابط مناسب با خودرسازان خارجی ، تزریق بودجه برای تحقیق و توسعه، عدم دخالت ارگانهای نامرتبط و حمایت دولت می باشد . در غیر اینصورت با دست خودمان یکی از ارکان بزرگ اشتغالزایی و توسعه و استقلال را منهدم کرده ایم .
نوع برخورد با صنعت خودروسازی هم مانند خیلی معقوله هایی دیگر در کشور ما سیاسی هست تا اقتصادی و صنعتی و خودروسازان هم خوب فهمیده اند که هرگز اجازه نخواهند داد صنعت خودروسازی کشور تعطیل شود ، با این رویکرد توسعه و پیشرفت اگر اتفاق بیفتد جای تعجب دارد
تعطیلشون کنید کیفیت پایین این خودرو ها و عدم نواوری در طراحی هر ساله این خودروها تنها وتنها باعث بدبینی مردم به دیگر محصولات تولید داخل هم شده است از بس ملت همه از دست کیفیت پایین این آشغال ها مصیبت ها کشیده اند نا خود اگاه از خرید دیگر محصولات تولید داخل هم واهمه دارند با تعطیلی این دو خورد رو سازی آبرو وعزت رو به تولیدات داخلی برگردونید به خدا زشته یه خودروی سازی سی سال یه ماشین رو بدون هیچ تغیری در شکل وظهار و آپشن هاش تولید کنه وملت هم مجبور به خریدن باشند وبعد از سی چهل هزار کیلومتر بیفته به خرج و خریدار بخواد از خرج زنو بچه اش بزنه وخرج این آشغال ها کنه
مگر نظر مردم اهمیت دارد.اگر اهمیت داشت وضعیت اینگونه نبود.حمایت وقتی خوب است که تحولی ایجاد بشه.این همه سال که حمایت شدند چکار کردند؟تا زمانی که فضای رقابتی ایجاد نشود مشکل همچنان است این را همه می دانند اما گوش شنوایی نیست
دولت دلش را با طرحهای بی اساس خوش میکند که مثلا بیایید خصوصی شوید ولی نیروهای کار تعدیل نشوند. کجای دنیا بهرهوری اینگونه اتفاق میافتد؟ کی شد که تفحص از این صنعت به جامعه عرضه شود و برای آن فکری شود؟ کی شد که شکایت مردم در برابر ظلم آشکار این صاحبان قدرت که همه چیز هم دست خودشان است به نتیجه برسد؟
فایدهای ندارد... آنها کار خودشان را میکنند و حتی اگر وزیر هم نخواهد، حمایتشان را خواهند گرفت...
سالهای سال است که چنین است و نمیگذارند سفرهای که برایشان پهن است برچیده شود. چه کسی به فکر مردم است؟ دولت؟!!! زهی خیال باطل...