اقای تابناک بیوگرافی احمد خیامی را خواندی اگر نخواندی خواهش می کنم بخوان.بعد نتیجه گیری کن.تازمانیکه کار از ریشه درست نشودایننشستن ها وگفتنها وبر خواستند ها فایده ای ندارد خودتان را خسته نکنید. ریسی وزیری عوض می شود وزیر بعدی یک کامیون نیرو می اورد بدون اینکه انگیزه و عشق به کار داشته باشند با حقوقهای نجومی زیرکولر برقی و .....نتجه کار این است که شنیدم در زمان اقای احمدی نزاد این کارخانه ها گفتند یا ده هزار ملیارد بحساب ما بریز یا کار خانه تعطیل می شود سر انجام هم تعطیل می شوند. پس جکار باید کرد
به نام خدا
در ابتداء گفت از بعد از انقلاب رویکرد صنعت کشور به سوی خودرو ساز شدن کشور اشتباه بود و می بایست همان سیاست مونتاژ با همکاری خودرو سازهای بزرگ ادامه می یافت و به جای آن بر صنعت قطعه سازی که از قدیم الایام مهارت داشتیم تمرکز می یافت. اما حال که خودرو ساز شده ایم این اشتباه است که تمام تقصیر کیفیت و قیمت خودرو به گردان خودرو ساز بیفتد و آن به دلایل ذیل است:
1- خودرو چیکده صنعت یک کشور است و سوال اینجاست که در کدام از تکنولوژیهای موجود در خودرو کشور ما سرآمد و خود کفاست است؟ آیا صنعت فولاد؟ لاستیک؟ و...
2- کیفیت تولید مواد اولیه تولید داخل که از آن قطعات یدکی تولید می شود در چه سطحی کیفی قرار دارد؟
3- آیا کشور ما دارای تمام تکنولوژیهای موجود در ساخت خودرو است؟ یا اینکه در دنیا امروز امکان اینکه یک کشور بتواند تمام جزئیات یک کالای تولیدی را، تولید کند دارد؟
4- آیا شرکت خودرو ساز می تواند در شرایط بحرانی نیروهای مازاد موجود را اخراج نماید که هزینه تمام شده خودرو کاهش دهد؟
5- آیا تا کنون در این کشور مدبیران نالایقی که آمده اند و با تصمیمات غلط سازمانها را به نابودی کشیده اند تا کنون برخورد شده است؟
لازم به ذکر است در فرآیند تولید خودرو شاید حدود 30% از کیفیت مرحله تولید به خودرو ساز بر میگردد و بقیه مسائل کیفی به مواد اولیه و تکنولوژیهای موجود در قطعه سازها می باشد که هم اکنون خودرو سازها مجبور به استفاده از پتانسیل داخلی هستند.
با کره ای ها ساخت اتومبیل را شروع کردیم و آنها اروپا و حتی آمریکا را تسخیر کردند ولی ما بعداز چند دهه
خط تولید اولین اتومبیل خودرا تعطیل کردیم و شاهد ذوق و شوق عده ای ( !!! )در این مراسم بودیم که با گفتن لا اله الا الله این اتفاق را مشایعت کردند . ظهور و سقوط پیکان هر خاصیت یا عوارضی برای مملکت داشت اقلا" در وسع همه مردم بود .
... و اما در مورد عوارض اتومبیلها (! ) سازی فعلی که گفتنی بیش از گنجایش دراین صفحه که هیچ بلکه در تاریخ صنعت ، آلودگی محیط زیست ، اقتصاد ،رانت خواری ، واسطه گری مافیایی ، آمار تصادفات منجر به مرگ رتبه اول در دنیا ، ترافیک و مرگ وقت فعال ، هجوم روستائیان به شهرها و معکوس شدن نسبت ن جمعیت شهری به روستایی ، متروکه شدن روستاها ، ایجاد کمر بند ناامنی در حاشیه شهرها ، ازبین رفتن نیروی کشاورزی مولد ،
ازبین رفتن فضاهای کشاورزی و دور شدن رطوبت از روستاها و فرار ابرها و قطع بارندگی و نزولات آسمانی ،
بروز خشکسالی و تضعیف شرایط دامداری و............ گفتنی ها دارد که متخصصین مربوطه به گوشه رانده شده میدانند .
آیا صنعت خودرو سازی از ابتدا تا کنون و بخصوص در این 40 سال پس از انقلاب مورد حمایت دولتها نبوده است ؟
اگر انحصار بازار و ممنوعیت ورود خوردو یا واردات خودرو با تعرفه های سرسام آور و آزاد سازی قیمت ها و تعیین قیمت خوردو توسط خودرو سازان و اجبار مردم برای خرید خودرو ها خارج از استاندارد ، اگر تمام این موارد حمایت نیست و این صنعت هنوز هم نیاز به حمایت دارد ، لطفا یک نفر انسان منصف و بی طرف به این مردم پاسخ بدهد که کدام حمایت باید از صنعت بیمار خودرو سازی ایران انجام شود که تاکنون نشده است ؟
آیا اگر حمایت مورد نظر وزیر صنعت باز هم از خودرو سازان به عمل آمد قول شرف میدهند که به زودی خودروهایی با صنعت جهانی و قیمت خارج از مرزهای ایران را به زودی تحویل مردم بدهند ؟؟؟؟؟