ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
به جرات می توان گفت که صنعت خودروسازی به هیچ وجه با چنین مدیرانی راه به جایی نخواهد برد . تعطیل کردن یا باز بودن نفعی به جامعه ندارد . زیرا خودروسازی که با وجود فروش زیاد و امور جانبی دائم در حال زیان دادن می باشد . قطعا یک جایی از کار می لنگد . وزیر باید ان را پیدا کند .
اورنگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
با سلام
ادامه این روند به صلاح جامعه نیست و چهل سال حمایت ویژه دستاوردی نداشته.پس تنها راه چاره واگذاری به بخش خصوصی با ممنوعیت واردات خودرو برای تولید کننده و آزادسازی واردات ان برای سایر شرکت ها هستش.و جواب کلی:
ناکارآمدی مدیران و منافع شخصی اولین علت وضعیت فعلی است.
سید کمال آزادمنش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
ادامه این روند به نفع هیچکس نیست . اگر خودرو سازها صادق باشند و فرایند و موارد خود را صادقانه مطرح کنند هم خود مدیران و هم جامعه فرکی به حال مشکل خواهد کرد . اگر مشکلات دارند چرا فکری برای حل آن نمی کنند. بگذارید این ها نیز مثل هر بنگاه دیگری تابع منطق بازار باشند و اگر توانستند مشتریان را راضی نگهدارند و سود ببرند . مبارک است در غیر این صورت ادامه این بازی بی قاعده و غیر شفاف به همه لطمه می زند.
سهراب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
با سلام
به نظر من خصوصی سازی و واگذار کردن خودروسازی بهترین راه حل مشکل خودرو در کشور میباشد. دغدغه بیکار شدن کارگران خیلی مهم و حساس میباشد. فلذا می بایست خصوصی سازی طوری انجام شود که بتوان اهرم نظارتی را جهت تامین حقوق کارگران فعال نگه داشت. با آزاد کردن واردات نیز با تعیین پروسه گمرک نزولی می توان در آینده به رقابتی شدن خودروسازان امیدوارتر شد.
موفق باشید.
امید
|
Sweden
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
این صنعت تابوت سازی خیلی وقت پیش باید تعطیل میشد.چرا که مدیران و مسئولان خودروسازی حالا دیگر تبدیل به یک مافیا شده اند و هر کاری دلشان میخواهد انجام میدهند.در ایران حدود به بیست میلیون نفر بیکار داریم و کل شاغلین این صنعت بی فایده و مافیایی حدود دویست هزار نفره . پس این تعداد هم اگه بیکار بشن چندان فرقی به حال جامعه نمیکنه ولی در عوض یک صنعت بی خاصیت تعطیل میشه که باعث از بین رفتن اقتصاد ایران شده. اقصاد ایران بیشترین ضربه رو از همین صنایع مثلا خودروسازی و بانکهای ربا خوار خورده و حالا ارزش پول کشور به حدی کاهش پیدا کرده که دیگه پول حساب نمیشه. با احتکار هزاران خودروی بی کیفیت و آهن پاره باعث شدن دو سه برابر قیمت خودرو بالا بره و همین یک علت باعث شده قیمت هر چیزی که فکرشو میکنید به شدت افزایش داشته باشه.بله همه مردم ایران میخواهند این مافیا بازی از بین برود. انحصار خودرو باید برداشته شود تا قیمت واقعی خودرو به بازار برگردد . وقتی من یک کالایی تولید میکنم اگه بازار انحصاری ان دستم باشه هرکاری دلم خواست انجام میدم و به کسی هم پاسخگو نیستم.پس تعطیل بشه به نفع جامعه هست صد در صد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
خداوند ما را از شر بانکها بیمه ها خودروسازها نجات بدهد.آمین
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
ایجاد محدودیت برای مردم با بنجل های یه عده ادم هیچ تحولی در کیفیت و صادرات ایجاد نکرده اند غیر از قتل عام مردم با تداوم بی کیفیتی و تولیدات غیر استاندارد متکی بر اجانب حاصلی نداشنه است.
باید صنعت خودرو کلا تعطیل و خرید مردم به اختیار ازاد باشد و معادل ارز تخصیصی به خودرو سازان در اختیار خود مردم بی واسطه شرکتهای باج خواه قرار گیرد تا برای مصرف شخصی بدون اجازه فروش حداقل ۵ ساله قرار گیرد تا مصرف کننده واقعی قادر به تامین خودرو مورد نیاز برای سلامت جانی و اجتماعی خود باشد.
ما نیاز به وازارت سمت هم نداریم وجود این وزارتخانه چه اثر مثبتی در این چهل سال داشته؟ مدافعان لیست اقدامات موثر این وزارتخانه را ارایه دهند تا مشخص شود؟؟!!
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
ا سلام

کاملا مخالف حمایت

مشکل مونتاژ فروش های ما صرفا بحث مشکلات تولید نیست ، مشکل در حال حاضر اینه که اینها فقط میخوان به هر

نحو ممکن جیب مردم را خالی کنند و هیچ تعهدی هم بابت تحویل این آهن پاره ها نداشته باشند .

ندارند را تحویل دهند . یعنی با وجود اینکه می دانند قادر به تحویل خودرو نمی باشند از مردم پول می گیرند و این

یعنی بدترین شکل کلاهبرداری .

حال خودتان قضاوت کنید چنین آدمهایی مستحق حمایت هستند ؟؟؟!!!!!!

اما در نهایت این را هم بگویم ، آنچه از شواهد و قرائن به نظر می رسد این است که ما ممکن است از پس آمریکا

بعنوان

قدرت اول دنیا برآییم اما بعید می دانم از پس شرکتهای بی خاصیت خودرو ساز برآییم .
.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
فکر کنم تحریم های اخیر کار خودش را کرده و از ما بهتران قصد دارند ماشین های گرانقیمت خارجی وارد کنند .وگرنه این خود رو سازی ها به بخش خصوصی واگذار میشد تا هم کیفیت ارتقا یابد وهم صنعت خود رو دچار مرگ تدریجی نشود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
سلام.
ابتدا خوب است خصوصی سازی شود به این شرطها که: ۱- به خصولتیها داده نشود۲- به کسانی که تا به حال در مدیریتها این دو کارخانه بودند و خانواده ها و معرفی شده هاشون داده نشود، ۳- دلالی و واسطه گری از بین برود، ۴- به صاحبان بانکها و کسانی که در مدیریت عالی بانکها یا اتاق بازرگانیها بودند، داده نشود، ۴- شرط شود هر ساله باید تکنولوژی قطعه ها و امکانات ارتقاء در سطح استاندارد جهانی داشته باشد.
یا همینطوری بماند و حمایت شود، به این شروط که: ۱- مدیران فعلی و قبلی آنها برکنار و محاکمه شوند، ۲- افراد و بنگاههای واسطه گر و دلال حذف شود، ۳- قطعه ها و فنی و بدنه به طور چشمگیری ارتقاء یابد، ۴- حداقل یک کارخانه جدید رقابتی ایجاد شود. ۵- واردات هر خودروی دیگری توسط آنها صورت نگیرد، ۶- کسانی که الان یا قبلا صاحب بانک یا مدیر بانکی یا عضو اتاقهای بازرگانی بودند، در مجموعه مدیران و هیات امنا و .... این دو کارخانه نباشند.
نظرات بیشتر