علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
کمک به این خودروسازها عینا مثل کمک به یک فرزند لوس و کارنابلد میمونه که فقط باعث حیف و میل شدنه سرمایه پدر میشود .....
باید فکری کرد عاقلانه .... خودروسازها باید تحت فشار باشند تا مانند صنایع نظامی پیش رفت کنند ...فقط همین .... باید خودرویی در خور شان این مردم بسازند و با قیمت مناسب تحویل دهند تا اوضاعشان کم کم بهتر شود .... مانند سایر کارخانجات باید سختی ببینند ....
به جای بحث کمک باید مدیران خودروسازی ها مورد محاکمه قرار بگیرند و اموالشان بررسی شود ...

این چه وضع مدیریت کشوره؟آقای وزیر صنعت ...چه کردی با قیمت گذاری خودرو 5 درصد زیر قیمت بازار؟ کار به کجا کشید؟ارابه مرگ 50 میلیون تومان؟!!!!!!!!

خودروسازها 40 سال است که خون این ملت را مکیده اند .... از بدترین مدیران کشورند به نظر من .... مانده ام که چرا مسولین با اینها برخورد نمیکند؟ چرا اموالشان و دریافتی هایشان را بررسی نمیکنید تا بفهمیم برای چنین ناکارامدیها چقدر حقوق و دریافتی داشته اند ؟؟؟!!!!!
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
قطعا مخالفم 30 سال است این صنعت را راه انداخته اند نسبت به هزینه آن نه اشتغال مولد واقعی درست شده است و نه توانایی ساخت داخل در حد هزینه انجام شده بالا رفته است خودرو یک محصول جهانی است و تولید آن به شرق آسیا سپرده شده است و تولید آن در کشور به واسطه ساختار تورمی و سود بانکی به صرفه نیست بخاطر همین است که هیچگاه کیفیت خودروهای داخلی به شکل محسوس اصلاح نمیشود...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
کارخانجات ایران خودرو وسایپا باید تعطیل شوند.......
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
با سلام
تو را خدا در این دوتا کارخانه ببندید تا مردم از ارابه سوار نشن . هرچند که یک عده خاص بانفوذ هرگز اجازه این کار را نخواهند داد
شیرازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
این خودرو سازان و کارکنانشان به سرعت باید تولید را متوقف و ادامه کارشان نمایندگی خودروسازان مطرح جهانی باشد، ما اگر قرار بود خودرو ساز شویم 40 سال به قول سایر دوستان وقت داشتیم.

ثمرات جمع کردن بساط خوروسازان و ورود خودروهای با کیفیت از خارج:

1- کم شدن امار کشته شدگان حوادث رانندگی و به دنیال ان کم شدن زنان بیوه، بچه های یتیم ، پدر و مادرها، خواهران و برادران و دوستان داغدار
2- کم شدن بسیار محسوس آلودگی هوا در شهرهای بزرگ
3- کم شدن به شدت به شدت محسوس مصرف بنزین خصوصا با استفاده از خودروهای هیبرید
4- زیبا شدن خیابانها به دلیل عبور خودروهای زیبا و به روز و به دنبال آن رعایت هرچه بیشتر مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان و بهبود وضعیت ترافیک

خدا یعنی میشه من اون روزی رو ببینم که خودروسازی در ایران تعطیل بشه و ورود خودرو با کیفیت آزاد و با گمرکی مناسب بشه، یعنی یعنی .......
غابدین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
ایران خودرو و سایپا مریض لا علاج شده اند. بعداز این همه فرصت و حمایت ؛این همه مقروض هستند.هبچ خودرو یازی در دنیا سراغ ندارید که این تعداد پیش فروش داشته باشد.آیا این استقبال بخاطر کیفیت خوب محصولات آنها است یا بخاطر رانتی است که نصیبشان شده؟ چرا با این ّهمه مشتری و حمایت ؛اینقدر بدهکار و مقروضند؟قطعا تا سه سال آینده را پیشخور کرده اند و سرمایه های پیشخرید مردم در خطر است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
کارگران از صنعت خودرو به صنعت نفت منتقل شوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
دو نکته اساسی وجود دارد که به آنها پرداخته نمی شود :

1- چرا ایران باید خودروساز باشد ؟

2- چرا خانواده های ایرانی در حالیکه ایران کشوری صنعتی نیست و هیچوقت هم صنعتی نخواهد شد و کشوری ثروتمند هم نیست (به دلایل فقیر بودن ایرانی ها با وجود استعدادهای عظیم طبیعی و انسانی کاری ندارم) توقع دارند حتما همانند خانواده های کشورهای صنعتی غربی و یا کشورهای ثروتمند عربی ، خودرو شخصی داشته باشند ؟

توقع ایرانی ها برای داشتن خودرو شخصی باعث شده که جان و مالشان توسط مافیای خودروسازی به تاراج برود و تا وقتی برای داشتن خودرو شخصی دست و پا می زنند و برای خرید ارابه های مرگ صف می کشند ، مافیای خودروسازی هم نفس می کشد و خونشان را میخورد .. اگر ایرانی ها برای داشتن خودرو شخصی ولع نداشته باشند ، لگن سازان ورشکست می شوند .. آن موقع دولت مجبور است سیستم حمل و نقل عمومی را گسترش دهد چون نمی تواند به دلیل محدودیت منابع ارزی با وارد کردن خودرو خارجی جوابگوی ولع ایرانی ها باشد در نتیجه مجبور است سیستم حمل و نقل عمومی را توسعه دهد و فرهنگ مردم را عوض کند

اگر مردم واقعا تمایل به اصلاح وضعیت فعلی دارند باید خودروسازان را تحریم کنند و توقع داشتن خودرو شخصی هم نداشته باشند تا دولت مجبور شود سیستم حمل و نقل عمومی را گسترش دهد .. در دراز مدت با کاهش تصادفات و آلودگی هوا و مصرف سوخت ، صدها هزار میلیارد تومان سود نصیب مردم می شود و سرمایه گذاری این پول در بخش حمل و نقل عمومی باعث می شود مردم نیازی به داشتن خودرو شخصی نداشته باشند و یک بار برای همیشه از شر این سرطان کشنده نجات پیدا کنند ..

در نتیجه خودگذشتگی مردم (نخواستن خودرو شخصی) و ایستادگی محکم در برابر مافیای لگن سازان (نخریدن ارابه های مرگ) ، تنها راه حل برون رفت از این بحران است
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
یکی از خودروسازی ها را بسته به تشخیص صحیح بدهید به بخش خصوصی لایق و کارامد
بخشی خصوصی که لیاقت و کارایی و سرمایه کافی داشته باشد و بدتر باعث فلج شدنه خودروسازی کشور نشود و بعد از حصول نتیجه در خصوص خودروساز های دیگر تصمیم بگیرید ....
شریعت ناصری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
اگر صنعت خودرو سازی فعال باشد و قطعا صنعت قطعه سازی رونق پیدا میکند . در این شرایط و در حال حاضر دولت وظیفه دارد از تمام صنایع خصوصا صنعت خودرو حمایت کند تا رونق این صنعت اتفاق بیافتد
نظرات بیشتر