مسخره کردن این مردم تا کی ؟ ؟؟؟؟ تحقیر این مردم تا کی ؟؟؟؟ ذلیل کردن این مردم تا کی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟............................................
آقاي وزير صنعيت چهل سال فرصت و حمايت براي توليد و نواوري و خودكفايي در صنعيت خودرو كم نيست من به جرائت قسم مي خورم اگر چهل سال ديگر هم به آقايان فرصت بدهيد بازهم با در روز اول هستند چون با فروش خودور با تكنولوژي سه دهه قبل به مردم آن هم به صورت پيش فروش و با قيمت چند برابر نيازي به رقابت ندارند و شعاع فكري انها از مرزها و چند كشور و.. بيرون نمي رود. قول مديهم اگر امروز تحريم ها را بردارند باز برخواهند گشت به نقطه اول و واردات قطعه و خودور از چين .
به عنوان یک تحصیل کرده آگاه به اعداد و ارقام معتقدم ظلم، رانت و...در صنعت خودرو به حدی بوده است که اگر مردم فقط به درصدی از آن آگاهی داشتند لحظه ای طاقت نمی آوردند. متاسفانه سطحی نگری و بی حافظه بودن مردم ما باعث شده تا عده ای مثلا مسئول! اینگونه به اشتباهات خود ادامه دهند آن هم در روز روشن... افلا یتفکرون؟!
تو اين مملكت نظرسنجي و نظر مردم اصلا واسه مسئولين مهم نيست و مسئولين خلاف جهت آب شنا ميكنن و هركاري دوست دارن انجام ميدن نمونه بارزش تعطيليه برنامه ي ٩٠ مي باشد.
اگه نظر مردم مهم بود كه حال و روز مملكت اين نبود
سلام
خیر با این همه حمایت که میشود راضی نیستم چون هزینه آنرا مردم چه از لحاظ جانی و چه از لحاظ مالی پرداخت می کنند. باید تعرفه ها برداشته و یا کم شود هر کس می خواهد بر اساس توان خود ماشین بخرد نه اینکه چند برابر قیمت دنیا خودرو خرید کنیم انهم با کیفیت پایین
به نظر من حقوق تمام کارکنان شرکتهای خودروسازی از یارانه مردم پرداخت، و دو شرکت خودروسازی تعطیل شود. این به نفع ایران و ایرانی خواهد بود. در عوض تعرفه واردات خودرو خارجی را بیارند پایین که همه بتوانند ماشین باکیفیت و امن بخرند.
شرکتهای خودرو سازی حقوق مصرف کننده را در حدود مشتری مداری که هیچ ارتباطی به نرخ دلار و ارز و افزایش و کاهش قیمت ندارد ، نیز رعایت نمی کنند .
یه خودرو سفارش میدی یه خودرو دیگه تحویلت میدن
یه رنگ دیگه سفارش میدی بعد از چندماه که پولت خوابیده اونجا میگن الان فقط همین رنگه بیا بردار یا منصرف شو.
ماشین میاد پلاکش تا چند ماه بعد هنوز نمیاد یا پلاک میاد خبری از ماشین نیست. حتی در نحوه فرستادن و ارسال مدارک و پلاک و... نیز حداقل حقوق مصرف کننده رو رعایت نمی کنند. خیلیاش به دلار و قیمت ربطی نداره.
از خدمات الکترونیک که اداره پست هم استفاده میکنه در صنعت خودروسازی استفاده نمیشه هر تیکش تا به دستت برسه مکافاته.
شرکتهای خودروسازی نیاز به نظارت بیشتر دارند. و باید احترام مشتری و حقوق مصرف کننده رورعایت کنن
در مسائل مربوط به واردات نیز بخش فروش مستقیم معمولا کامل قطع میشه و ابتدا مبلغی رو میگیرن و مبلغ بعدی در هنگام تحویل، دیگه دست خداست در حالیکه تو پارکینگ شرکت به اندازه ای که جواب این تعداد رو بده خودرو هست.
هزینه آپشن خودرو هم از اون هزینه هایی که دیگه دست خداست
البته برای خودروهایی که بزرگترین آپشنش ضبط صوتشه اگه تو کارت نارنجیش دست مردم ندن ، حساب تحریمو براش لحاظ میکنن ولی برای مشتری پراید سوار نه.
اوضاع قطعه سازی هم همچین اوضاع به سامانی نیست ما به راحتی توانایی تولید قطعاتی که وارد می کنیم رو داریم که نخواد دستخوش هزار جور نرخ متغیر بشه. اما همینی که تولید میکنیم هم مسائل فنی قطعه سازی برای بالا بردن استانداردها روش انجام نمیشه و همینکه شکل قطعه به خودش بگیره کافیه. تفاوت بین قطعه داخلی و خارجی و ترجیح مردم گواه اینه
اینقدی که تو جاده ها و مخصوصا موقع تعطیلات خسارات جانی و بدنی به مردم تحویل میشه ، در طول سال با خسارات زلزله از نظر مرگ و میر برابری میکنه
هزینه های ناشی از مرگ و میر و تلفات جاده ای یا معلولیت ها خیلی بیشتر از الزام و اجبار خودروسازها به حداقلهاست.
پاسخ ها
ناشناس
||
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
پیش فروش خودروها در زمانی که نوسانات ارزی وجوددارد و با بستن کامل خرید نقدی و اینکه مبلغ ثانویه مشخص نیست ومعمولا بیشتر از قیمت عادی قبلی است و عدم اعلام رسمی قیمتها در چنین مواقعی یکی از بزرگترین مشکلات خودروسازی است که نه قیمت مشخص روی سایت میگذارندو نه مبلغ ثانویه درستی تعیین می کنند و سود مشارکت پول پیش فروش هم کمتر از عادی است خودروسازها حداقل باید برآوردی داشته باشند که احتمالا دارند یا تولید کنند و بعد با قیمت مشخص خودروهای تولیدی را به فروش برسانندویا حداقل از سود مشارکت به نحوی که خود از آن استفاده میکنند مشتری ها را نیز سهیم کنند ونه اینکه علاوه بر سود کم مشارکت نوسانات ارزی به دلار در طول این مدت را نیز به مشتری تحمیل
کنندیک حساب سر انگشتی کوچک ازهزینه پیش فروش خودروها در
زمان نوسانات ارزی برای شرکتهای خودروساز مبلغ کلانیست که خواباندن این مبلغ در بازه های طولان تا تحویل خودرو و اعمال کلیه تغییرات ارزی روی قیمت نهایی برای مشتری اجحاف در حق
مشتریست از طرفی تسهیلات لازم به شرکتهای خودروساز برای تولید میتواند داده شود تا ابتدا
خودروی باکیفیت هیبریدی وارد شود و مابه التفاوت مصرف سوخت خودروی داخلی و این خودروی جایگزین خارجی صرف پرداخت حقوق پرسنل ایران خودرو و سایپا شود.
ما مردم ایران اصلا تنوع خودرو نخواستیم
خودروسازی سایپا و ایران خودرو و بهمن موتور با همکاری هم می توانند یک خودروی ایمن و با کیفیت تولید کنند. مثلا با بخشی از بدنه را از مزدا 3 و چراغ و بخشی از بدنه از سراتو و با موتور سمند و یا دنا یا 206 یک خودروی ترکیبی بزنند ولی ایمن .