*آیا ادامه این روند، با وجود ممنوعیت واردات خودرو، آزادسازی قیمتها و کمکهای ارزی و ریالی دولتها به خودروسازان، موجب ارتقای این صنعت و بهبود کیفیت تولید خواهد شد و یا اینکه باید بازار به سمت عدم انحصار و حضور خودروهای وارداتی برود؟
پاسخ : روند موجود هیچ کمکی به ارتقای خودروسازی نمی کند باید بازار بسمت عدم انحصار برود ...
*آیا در شرایط کنونی، میتوان به تعطیلی خودروسازان به عنوان یک راهبرد نگاه کرد؟ تعطیلی چه عواقبی خواهد داشت؟
پاسخ : قطعا راهبرد مناسبی است .
اگر خودروسازیهای بی کیفیت از جمله سایپا و ایران خودرو را تعطیل کنید عقوبت منفی آن بیکاری پرسنل خواهد بود . با توجه به اینکه خودروهای داخلی دارای مصرف بیش از حد سوخت و آلودگی بالا هستند با تعطیلی خودروسازان میتوان حقوق کامل پرسنل را از محل ذخیره سوخت اضافی و عدم اعمال هزینه های آلودگی به راحتی پرداخت کرد .
*آیا مشکل صنعت خودروسازی، مدیریت افراد غیر حرفه ای است یا اساساً در این سالها صنعت خودروسازی، تنها به فکر مونتاژکاری بوده و حالا وقت آن رسیده که یک خانه تکانی اساسی شود؟
پاسخ : قطعا مدیریت افراد غیرحرفه ای یکی از مشکلات اصلی خودروسازی ها ست اما مهمتر از آن سواستفاده برخی از این صنعت است . این صنعت تبدیل به حیاط خلوت شده که قسمت اصلی فروش خودروساز را برداشت می کند بقول خودروسازها : خودروساز پول خوبی درمیاره ولی پولش مال خوش نیست !!!!!!!!
*آیا واگذاری خودروسازان به بخش خصوصی راه حل مناسبی است و تولید و کیفیت را ارتقا خواهد داد؟
پاسخ : اگر به بخش خصوصی واقعی واگذار شود و البته انحصار برداشته شود قطعا رشد خواهد کرد .
*آیا میتوان به مانند کره جنوبی با تخصیص وامهای یارانه ای، مشوقهای صادراتی و در نهایت منع واردات، حمایت از صنعت خودرو را در دستور کار قرار داد؟
پاسخ : در ایران خیر ، جوابگو نیست .
*آیا در این سالها اقبال به تولید خودرو توسط دولت، از سرناچاری بوده یا با رویکرد توسعه ای؟
پاسخ : از سر ناچاری بوده چون برخی برای این حمایتها فشار می آورند .
*آیا صنعت خودرو در ایران به ذات ناکارآمد بوده یا اینکه از بیرون این ناکارآمدی به آن تحمیل شده است؟
پاسخ : ناکارآمدی مربوط به سهم خواهی وحشتناک برخی است که برای ان منظور مدیران نالایق بله قربان گو اختیار می کنند لذا شاهد ناکارآمدی هستیم .
*و در پایان یک پرسش اساسی؛ چرا دیگران توانستند و ما نتوانستیم؟!
پاسخ : چون دیگران مدیرات دلسوز دارند که از بطن مردم برآمده اند
تعطیل بشه واردات خودروهای دسته دوم با ارز ازاد باز بشه تا ببینیم کسی حاضر بجا ی ی مزدا3 با قیمت 60میلیون تومن پراید و 206 سوار بشه یا هزار جور ماشین دیگه
۱. تولید نباید متوقف بشه.
۲. برنامه حمایتی نهایتا سه برنامه ۵ساله بدیم.
۳. در این ۱۵سال خصوصی سازی ، صادرات، کم کردن تعرفه ها گنجانده بشه.
۴. اجازه منتاژ بدون دادن فناوری به هیچ خودروخارجی ندیم.
۵. تولید خودرو باید صادرات محور باشه.
۶. حمایت دولتی باید در حد برداشتن موانع تولید و افزایش بهره وری باشه.
۷.اجازه تولید هر نوع خودرو در هر کلاسی به شرط بومی شدن داده بشه.
پاسخ ها
بابک
||
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
تولید کیفی خودرو به صرفه نیست
ناشناس
||
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
یه وقت رودل نکنی؟!
ناشناس
||
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
صادرات محوری همان برنامه کره جنوبی، کالایی که توان صادراتی نداره یعنی کیفیت و قیمت مناسبی هم نداره.اگر حمایت به شرط صادرات باشه همه چی درست میشه.
بنام خدا
باسلام
خودرو فروشی سایپا و ابران خودرو فروش
تجهبزات و نوآوری و کادر مدیریتی ندارد که بخواهد حمایت بشود.در این مدتی که فرصت پیدا کرده اند پیش فروش پ پشخور کرده اند و شبیه موسسات اعتباری پول مردم و سرمایه کشور و جان سالانه ۲۰هزار ایرانی را گرفته اند.دست اندرکاران آنها بصورت رانت انتخاب شده اند و حیات خلوت سیاسیون است
لذا قبل از فرار عوامل اصلی دخیل در این خیانت تحت کنترل قرار بگیرند و سپس برای رونق و خودکفایی در این زمینه تصمیم درست اتخاذ شود و بصورت شفاف به بخش خصوصی واگذار شود.
حداقل یه سال
اینده را پیش خورکرده اند و سپرده های مردم در خطر است.
سهامداران جای خود.
با توجه به اینکه از بدو تاسیس نهاد خودرو سازی در کشور ثابت شده این صنعت هیچ وقت تمایل به افزایش بهره وری نداشته لذا بعید به نظر می رسه از این به بعد هم بره دنبال افزایش بهره وری.لذا همون بهتر که تعطیل بشه چون وجودش مثل فحش روزانه به ملته
باتشکر ازسایت تابناک که نظر مخاطبانش را درمسایل مختلف جویا میشود. به نظر من اگر دولت ومسولین حمایت خودرا ازاین دو بردارند و ورود خودرو را آزادکنند مطمن باشید این دوفرغون ساز یاخود را باشرایط روزدنیا هماهنگ میکنند یا تعطیل میشوند که درهردوحالت به نفع این ملت است. میتوان این حمایت را ازقطعه سازان انجام داد تابتوانند قطعات روز راتولیدکنند وبه شرکتهای خارجی بفروشند. تابهانه بیکار شدن کارکنان وقطعه سازان رااز این دو مثلا خودرو ساز بگیرند. به خدا لیاقت این مردم بیشترازاینهاست.
واقعا به چه قیمتی دارین جیب اقازاده هاو سفارش شده ها رو پر میکنین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خب تعطیل کنین این صنعت زیان ده رو.بهتر تعرفه واردات رو صفر کنین(البته اگه آقایون اجازه بدن)خودرو با کیفیت ژاپنی وارد کنین نیروهای خودروسازها به عنوان خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی خدمت کنن.
صنعت خودروسازی در ایران یک طنز تلخ وتاریخی ست باید درون صنعت باشی تا بدانی چقدر ادعای خودرو ساز بودن ایران نادرست است وقتی کشوری به عنوان خودرو ساز ابراز وجود میکند پایه صنعتی قوی وپویای باید داشته باشد متالوژی، شیمی، برق والکترونیک ، نساجی وغیره اما ایران اینطور نیست ایران ساختار صنعتی ندارد
پاسخ : روند موجود هیچ کمکی به ارتقای خودروسازی نمی کند باید بازار بسمت عدم انحصار برود ...
*آیا در شرایط کنونی، میتوان به تعطیلی خودروسازان به عنوان یک راهبرد نگاه کرد؟ تعطیلی چه عواقبی خواهد داشت؟
پاسخ : قطعا راهبرد مناسبی است .
اگر خودروسازیهای بی کیفیت از جمله سایپا و ایران خودرو را تعطیل کنید عقوبت منفی آن بیکاری پرسنل خواهد بود . با توجه به اینکه خودروهای داخلی دارای مصرف بیش از حد سوخت و آلودگی بالا هستند با تعطیلی خودروسازان میتوان حقوق کامل پرسنل را از محل ذخیره سوخت اضافی و عدم اعمال هزینه های آلودگی به راحتی پرداخت کرد .
*آیا مشکل صنعت خودروسازی، مدیریت افراد غیر حرفه ای است یا اساساً در این سالها صنعت خودروسازی، تنها به فکر مونتاژکاری بوده و حالا وقت آن رسیده که یک خانه تکانی اساسی شود؟
پاسخ : قطعا مدیریت افراد غیرحرفه ای یکی از مشکلات اصلی خودروسازی ها ست اما مهمتر از آن سواستفاده برخی از این صنعت است . این صنعت تبدیل به حیاط خلوت شده که قسمت اصلی فروش خودروساز را برداشت می کند بقول خودروسازها : خودروساز پول خوبی درمیاره ولی پولش مال خوش نیست !!!!!!!!
*آیا واگذاری خودروسازان به بخش خصوصی راه حل مناسبی است و تولید و کیفیت را ارتقا خواهد داد؟
پاسخ : اگر به بخش خصوصی واقعی واگذار شود و البته انحصار برداشته شود قطعا رشد خواهد کرد .
*آیا میتوان به مانند کره جنوبی با تخصیص وامهای یارانه ای، مشوقهای صادراتی و در نهایت منع واردات، حمایت از صنعت خودرو را در دستور کار قرار داد؟
پاسخ : در ایران خیر ، جوابگو نیست .
*آیا در این سالها اقبال به تولید خودرو توسط دولت، از سرناچاری بوده یا با رویکرد توسعه ای؟
پاسخ : از سر ناچاری بوده چون برخی برای این حمایتها فشار می آورند .
*آیا صنعت خودرو در ایران به ذات ناکارآمد بوده یا اینکه از بیرون این ناکارآمدی به آن تحمیل شده است؟
پاسخ : ناکارآمدی مربوط به سهم خواهی وحشتناک برخی است که برای ان منظور مدیران نالایق بله قربان گو اختیار می کنند لذا شاهد ناکارآمدی هستیم .
*و در پایان یک پرسش اساسی؛ چرا دیگران توانستند و ما نتوانستیم؟!
پاسخ : چون دیگران مدیرات دلسوز دارند که از بطن مردم برآمده اند