ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
به خاطرحفظ جان مردم و رعایت منافع ملی از این دو خودرو ساز که سال ها با جان ، مال و روح مردم بازی کردند حمایت نشود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
برای چی باید بین تعطیل شدن انهعا و واردات خودرو تصمیم بگیریم/مگر کشورهای غول تولید کننده خودرو، جلوی واردات خودرد را گرفتند ویا انحصاری کردند تولیدات خودشون را. بگذارید خودرو وارد شود با قیمت جهانی و این 2 کارخانه هم تولید بکنند بالاخره مردم تصمیم می گیرند که انتخاب کنند چی بخرند فقط در این صورت است که هم این 2 کارخانه تولید می کنند و تعطیل نمی شوند و هم مجبورند کیفیت را بالا ببرند و قیمت را کاهش دهند وگرنه خوبخود تعطیل می شوند و حذف می شوند
A
|
Thailand
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
تولید به خودی خود خوب است. ولی آنچه که ما شاهد هستیم انحصار است. و با این موضوع کاملا مخالفم.
اگر در کنار تولید. تعرفه واردات به صورت زیاد کاهش یابد ، که موجب بازار رقابتی میشود ، موافق هستم.
کوروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
حمایت بی قید وشرط دولت از این صنعت جز ادامه راه اشتباه گذشته نیست.مثل چاهی می ماند که هزاران هزار میلیارد هم درون آن بریزند هیچ نتیجه ای نخواهد داشت.عوامل زیادی دخیل بودن که خود رو سازی ما اینچنین به گل نشسته.در شرایط فعلی اگر بنا باشد اعلام ورشکستگی کنند موجب بیکاری تعداد زیادی از کارگران وکارمندان خواهد شدهرچند قطعه سازان اقماری بواسطه قطعات قلابی چینی به خاک سیاه نشستندواگر سری به شهرکهای صنعتی بزنید خواهید دید اکثر صنایع وابسته یا نابود شدن ویا در معرض نابودی هستند.اما چه باید کرد.با توجه به قوانین کشور در حال حاضر هیچ گروهی خارج از دولت نه میخواد ونه میتونه به عنوان بخش خصوصی این صنعت را اداره کند .مگر اینکه دولت برنامه ای را تدوین کند وپنجا ه در صد آن را به بخش خصوصی منتقل کند اما به شرط وشروطی که دولت خودش را مجبور به رعایت آن کند -1.حضور دولت فقط جنبه حمایتی داشته وجلوی قوانین دست پا گیر را بگیرد.2-دولت به هیچ عنوان در امور اداری اعم از تعیین مدیریت تعیین سیاست های راه بردی وفنی شرکت.وکلا در هیچ موردی دخالت نکند فقط به عنوان یک سرمایه گذار شریک گردد.واین شرکتش هم اگر زمانی به سود دهی رسید کلا واگذار کند به شریکش که بخش خصوصی واقعی است.هر زمان دولت تونست با قدرت بخش خصوصی را از دخالتهای بیجای این اداره وآن اداره این وزیر اون وکیل جلوگیری کند اون موقع می توانیم امیدوار باشیم در یک پروسه زمانبندی شده این صنعت هم از نظر کیفیت وهم از نظر کمک به بازار کار به ساحل آرامش برسد.وگر نه امروز هم یلخی با پول سر پا نگهدارید دو روز دیگر حتی سپر این خود رو های بی کیفیت را نمی تونیم بسازیم.در این مسیر باید جلوی قطعات بنجل که خارج از کشور وارد می شود را گرفت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
خود وزیر را با وزارتخونش و این خودروسازها با هم تعطیل کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
اول خود وزیر را بازخواست کنید و بعد دنبال چاره جویی باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
انشاالله هر چه زودتر تعطیل بشه.
علی
|
Singapore
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
تعطیل شود همین امروز
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
خودروسازی را تعطیل کنید.
منابع انسانی ارزشمندترین سرمایه یک کشور است.
سالی هفده هزار ایرانی در تصادفات جاده ای کشته می شوند و سیصد هزار نفر معلول و مصدوم می شوند. تولید خودرو با تکنولوژی سی سال پیش منطقی نیست. چرا پراید و خانواده پراید نظیر تیبا و ساینا تولید کنیم و جوانان ایرانی را به کام مرگ ببریم.
خودروسازی دنیا به سمت هوشمندسازی و خودروهای خودران پیش میرود حتی برای حیوانات درون خودرو هم موارد ایمنی خودرو را ارتقا می دهند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
خودرو سازی ایرانی به طور کامل باید برچیده شود. اجازه تاسیس کارخانجات تولید و مونتاژ خودرو باید به طور کامل به کشورهای صاحب تکنولوژی در داخل ایران با قیمت های خودشان داده شود.
در این صورت اشتغال چند ده برابر خواهد شد و مردم از رفاه و سلامت برخوردار خواهند شد.
اما این امر میسر نمیشود
نظرات بیشتر