سلام
با توجه به اينكه چهل سال حمايت و انحصار در خودرو نتيجه نداشته است بايستي رقابت ازاد با واردات خودروهاي همسطح كره اي جهت بالا بردن كيفيت در رقابت با انها و سپس به مرور خودروسازيهاي پيشرفته تر با گمركي پايين موافقت كرد
خودروسازان جزء کلاهبرداری از مردم کار دیگری نمی کنند. خودروهای بی کیفیت ، قیمت بالا و نداشتن خدمات پس از فروش و حتی توهین کننده به مشتریان از جمله دلایل کلاهبرداری است و لذا باید عوارض واردات حذف شود و اگر خودروساز قدرت رقابت داشت بماند. یک صنعت نمی تواند تا مدت ها یا تا ابد نوزاد باشد و نیازمند حمایت دولت ها و البته حیات خلوت دولتی ها و غیر دولتی ها . خودروسازان نه تنها به تعهداتشان عمل نمی کنند بلکه به زمین داری و واردات و دلالی روی آورده اند یعنی هم حمایت همه جانبه دولت را می خواهند و دارند و هم بازار انحصاری در اختیارشان است و هم با هر نوسان قیمت ارز چه کاهش و یا افزایش قیمت هایشان را افزایش می دهند. علم بازاریابی جدید مبتنی بر سلایق مشتریان است و سال های سال است که کشورهای پیشرفته و حتی برخی کشورهای در حال توسعه به مشتری رحم نمی کننند در حالی که در کشور ما مردم و مشتریان اسیر تصمیمات تماما یک جانبه خودروسازان هستند. جدیدا هم چرخ ماشین جزو آپشن های اصلی خودروهای تحویلی قرار گرفته است.
پاک کردن صورت مسئله علاج کار نیست
تولید ملی نشانه اقتدار هر کشوری هست و این اوج ساده لوحی هست که بخواییم خودرو سازی را تعطیل کنیم
بخدا من تا حالا یدونه ماشین هم از اینا نخریدم حتی پیکان
ولی کاملا مخالف تعطیل شدن این کارخونه ها هستم
من هم بشدت از این وضعیت ناراضی ام
به نظر بنده باید تمام مدیران قبلی اخراج حتی جریمه شوند و در عوض مدیران کاربلد انقلابی نه منفعت طلب جایگزین بشوند....
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
پراید ۱۶۰۰ دلار به گفته خودشون ارزبری داره! این تولید ملی ات هست!
سلام
به نظر من بايد مديريت اين شركتها را به بخش خصوصي واقعي ( مانند شركتهاي خودروساز خارجي) سپرد. وگرنه تا وقتيكه مديران دولتي كنترل اين شركتها را در دست دارند وضع به همين منوال خواهد بود و ايشان فقط به فكر جيب خودشان و دوستانشان هستند.
معضل خودروسازان سالهاست که مملکت وملت را در گیر کرده این شرکتها چاه ویلی هستند که هم مملکت وهم ملت را بلعیده است وهیچکس جلودارشان هم نیست وصد البته در این میان دولت ومدیران دولتی به این قضیه دامن میزنند ودولت کمک میکند
تاالان که نزدیک به چهل سال ازعمراین صنعت میگذرد چه گلی بسراین ملت واقتصادزده جزهدردادن سرمایه وبودجه دولت که ایکاش صرف صنایع وتولیدات کشاورزی میشدنمونه هدردادن سرمایه های ملی یکی همین مصرف بالای سوخت درتولیدات دوخودروساز که ایکاش بجای افزایش تولید دراین چهل سال کمی فقط کمی بفکرکاهش مصرف سوخت می بودندتاسالانه این همه هزینه تولیدوخریدبنزین نمیشد ولی متاسفانه آقایان مدیر فقط بفکرگسترش انشعابات ونمایندگیها درسطح مملکت شدند
این دو خودروساز به مظاهر بی کفایتی و شکست تبدیل شده اند و باعث عقب ماندگی صنعت خودروسازی شده اند در این کارخانجات رانت و بی مدیریتی بیداد میکند و هر گونه حمایت دولتی از آنها ظلم به مردم است و موجب کشتار هرچه بیشتر مردم در جاده ها می شود .باید قطعه سازی در کشور تقویت شود و قطعات ساخته شده در بازار جهانی عرضه شوند و در مقابل واردات بهترین و کم مصرفترین خودروها به کشور آزاد شود و عوارض گمرکی به 4درصد کاهش یابد تا از طریق بهینه شدن مصرف سوخت و کاهش تصادفات و مرگ ومیر از زیان های وارده به کشور کاسته شود.