عاشق ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
با سلام خدمت هموطنان عزیز
به هیچ عنوان حمایت از این صنعت را بوسیله هیچ ابزاری قبول ندارم و این امر را خیانت در حق این ملت مظلوم و وفادار نظام می دانم نمی دانم چرا مسئولین در هر رده ای مسئله به این مهم و بزرگی را هیچ اهمیتی نمی دهند و به مردم خود این همه ظلم می کنند اینها اگر با حمایت درست می شدند در طول این چهل سال باید از بنز و بی ام و و سایر شرکتها با این حجم پشتیبانی مالی و سیاسی و خلاصه همه جوره جلو می زدند ولی فقط به جیب خود فکر کرده و ذره ای به فکر مردم نبوده اند پس دیگر بس است بس .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
از زمان انقلاب مساله دولتی شدن‌یا خصوصی شدن شرکت ها بسیار مورد توجه بود که نتیجه اش نابودی تولید و نداشتن برند های معتبر و عدم توجه به خلاقیت و کارآفرینی در کشور بوده است.تا کی این قصه ادامه دارد معلوم نیست.عامل اصلی پسرفت صنعت خودرو دولتی ها هستند.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
چه کاریه اصلا ! بیان یه ردیف به مالیات حقوق ما اضافه کنند ، سهم سایپا و ایران خودرو رو خودشون کم کنند ببرند دیگه !
مگه نوع دیگه ای از حمایت هم مونده که انجام نداده باشند !
ناشناس
|
Singapore
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
اگر همین امروز صنعت خود روسازی را تعطیل کنیم به نفع ملت است البته این کار عملی نخواهد شد - "گذشته ثابت کزده- چرا که اراده ی اقلیتی پر قدرت در این زمینه تا حالا برنده بوده و باز هم خواهد بود.
اما دلایل:
1- صنعت خود رو سازی نشان داده که به هیچ وجه در راستای توسعه پایدار نه گامی بر داشته و نه اراده لازم برای این کار ازسوی تفکر بر این صنعت - وجود داشته و نه وجود دارد. با مقایسه کره جنوبی که همزمان با ما و حتی ترکیه که بعد از ما شروع کردند به تولید خود رو ، متوجه میشویم که این صنعت هنوز در بازار های داخلی با مشکلات عدید ه ای روبروست در صورتیکه کره بازار های دنیا رو چندین دهه است در حوزه فغالیت خود قبضه کرده.
2- هزازان میلیارد پول ملت بجای پمپاژ به صنعت خود رو می توانست در بخشهای دیگر بازده به مراتب بهتر داشته باشد -بخشهایی که ایران در سطح جهان حرفی برای گقتن دارد یا از پتانسیل قوی در این بخشها بر خوردار است مثل صنایع دستی، معدنی و پتروشیمی و ...-و یا حتی دیگر صنایع واسطه ای، کاری که ترکیه میکند و هر سال میلیارد ها دلار درامد دارد.
اگر چنین بود امروزه به جای یک میلیون اشتغال طفیلی در این صنعت که باری گران همیشه بر سر- نه بر دوش- ملت و بخصوص دولت بوده و هنوز هم هست ، میلیونها شغل در بخشهای ذیگر ایجاد شده که علاوه بر تامین معاش کارکنان خود ، نیاز های وافعی مردم وکشور را نیز حل کرده و مثل کشور همسایه میلیونها دلار به خزانه دولت ارز اوری داشت.
3- اگر هیچ کاری هم نمیکردیم دست کم جان مردم را با این خود رو های بی کیفیت به خطر نمی انداختیم.
بیایید منصفانه قضاوت کنیم ایا با این قیمت که مردم برای خرید ماشین پراخت میکنند واقعا خو د رو های با کیفیت تر از خارج نمیشود خرید؟
البته دلایل دیگر هم هست که فعلا برای اجتناب از اطناب کلام صرفنظر می کنم.
موفق باشید.
امیراصلان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
متاسفانه چیزی بنام صنعت داخلی خودرو اگر هم وجود داشته باشد و مونتاژهای داخلی رو صنعت بنامیم باز هم قابل دفاع نیست. این فضای بشدت یکطرفه بنفع خودروساز با تعرفه های غیرعقلانی واردات روز بروز باعث ضعیف تر شدن این صنعت شده بطوریکه توانایی هیچ نوع رقابت با خودروی استاندارد خارجی ندارد و فقط فساد داخلی را افزایش می دهد. همیشه تولید باید ارزش افزوده واقعی و رقابتی داشته باشه تا پایدار بمونه و 40 سال حمایت دولتی نتیجه اش شکست این صنعت است
حامدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
سلام....در شرایطی که بعد از حدود ۳۰ سال در صنعت تهیه و ساخت ساده ترین خودرو، پراید، موفق نبوده ایم و هنوز در قطعاتی وابسته هستیم....نشان می دهد که راه را اشتباه می رویم، بایستی در رویه تولید خودرو یک ارزیابی جدی صورت گیرد....
آرش
|
Germany
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
کاملا مخالفم
انشالله هرچه زودتر این دوکارخانه چهارچرخ ساز ورشکسته بشند و درب این دو شرکت کلاه بردار و ظالم رو گل بگیرند !!!!
هرگونه حمایت دولت از اینا بزرگترین ظلم در حق ملته!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
بعد از 5 دهه حمایت بی دریغ و ریختن سرمایه ها و خون مردم به پای این صنعت ، خروجی این صنعت شده پراید چینی !!!

باید مدیران و حامیان این صنعت بخاطر کشتار مردم در ارابه های مرگ و آلوده کردن محیط زیست ، به جرم جنایت علیه بشریت به جوخه اعدام سپرده شوند و سایت های ایران لگن و سایپا با بمب های آتشزا بمباران گردند تا درس عبرتی شود برای آیندگان

پس از آن باید سرمایه هایی که به پای این ریخته می شد صرف گسترش سیستم حمل و نقل عمومی شود ، سیستمی که با سنگ اندازی های مافیای ارابه سازی ، توسعه داده نشد تا مردم مجبور شوند ارابه های مرگ را خریداری کنند و جیب پرنشدنی مافیای ارابه سازی همیشه از پول مردم لبریز باشد ..

وقتی سیستم حمل و نقل عمومی کارآمد و به روز و تمیز و منظم داشته باشیم و ارابه های مرگ را تولید نکتیم و ارابه های مرگ فعلی را هم به مرور از خیابان ها جمع آوری کنیم و به اوراقی ها بسپاریم ، خیابان ها و جاده ها خلوت می شوند و از آلودگی هوا هم به شدت کاسته می شود .. با خلوت شدن خیابان ها ، سیستم حمل و نقل عمومی میتواند با سرعت و نظم بیشتری به مردم سرویس بدهد و مردم اقبال بیشتری به حمل و نقل عمومی پیدا می کنند و عادت زشت ارابه سواری را به کنار می گذارند ..

هیچ معنایی ندارد هر کس خودروی شخصی داشته باشد
هیچ معنایی ندارد هر کس خودروی شخصی داشته باشد
هیچ معنایی ندارد هر کس خودروی شخصی داشته باشد
هیچ معنایی ندارد هر کس خودروی شخصی داشته باشد
هیچ معنایی ندارد هر کس خودروی شخصی داشته باشد
هیچ معنایی ندارد هر کس خودروی شخصی داشته باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
با توجه به دلال بازي و بفكر رانت خواري و پول درآوردن هستن تا سلامتي و آرامش مردم در خودرو سازي ايران را تخته كني بهتره تا حمايت از يه عده دلال و نجومي بگير محدود شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
دندانی که خراب است است باید کند و انداخت دور بخاطر حفظ جان تعداد زیادی از هموطنان این خودروسازی پر از اشکال و رانت باید تعطیل و در ساختار آن تغییر اساسی به وجود آید
نظرات بیشتر