ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
با این همه مصرف سوخت بالا، کشته ها و خسارات سوانح جاده ای، تحمیل هزینه های استهلاک و نگهداری و تعمیرات و ... ناشی از خودروهای بی کیفیت تولید داخل، جای سوال داره آخه؟!!
اگر بخاطر حفظ اشتغال هم میگید که بهتره در زمینه های دیگر از جمله کشاورزی، حمل و نقل و ترانزیت ،گردشگری، معادن و نفت سرمایه گذاری بشه نه این صنعت مریض و فاجعه بار برای ما ایرانی های بخت برگشته...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
خودرو سازان ماهیتا دولتی هستند.این شرکتها هیچ گونه توسعه ای در این زمینه که قابل رقابت با دنیای امروز باشد ایجاد نکرده اند.محصولات کارخانجات داخلی نا ایمن بوده و بواسطه انحصاری که ایجاد کرده اند به قیمت گزاف به مردم فروخته میشوند.ادامه این روند به ضرر مردم و به نفع رانت خواران است.تنها راه اجازه به ایجاد اقتصاد رقابتی آزاد و غیر دولتی و غیر رانتی است در این زمینه است.
رها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
وزیران صنعت اگر توانایی داشتن این صنعت رشد می کرد
مشکل مدیریت است باید کلیه مدیران مجموعه خودرو ساز را اخراج کرد
قاضی تاریخ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
تا همینجا هم بیست سال اضافه فعالیت داشتند
همیشه هم پشت اینکه اگر تعطیل بشن تعداد زیادی کارگر بیکار میشن پنهان شدن
در حالیکه اگر تعطیل بشن و مثل زمان پیش از ناتقلاب برندهای معروف وارد کشور بشن و در هر شهر نمایندگی ایجاد کنند تمام کارکنانی کهاحتمال بیکاریشون میرفت میتونن در نمایندگیهای آن برندها مجددا جذب بشن

فقط حیف از اینهمه جان که توسط تابوتهای این خودرو سازان!!!! ب گورستان رفتند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
خیر. وای بر وزیر صمت
حامد قندچی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
سلام و خسته نباشید. حمایت از خودرو ساز داخلی خیلی خوب است ولی به چه قیمتی؟ به قیمت جان هموطنان ؟ به قیمت هزینه های غیر مستقیم در مصرف سرانه بنزین ؟ به قیمت خودرو های بی کیفیت با تکنولوژی 20 سال پیش ؟ تاثیر خودرو ها بر ترافیک به سادگی قابل مشاهده نیست ولی جزیی از تاثیرات غیر مستقیم آن می باشد. اینکه تولید داخل خوب است را قبول دارم ولی هزینه این نوع از تولید داخل را خیر. پیشرفت شرکت های خودرو سازی بعد از 30 سال را بررسی کنید. بغیر از چاق تر شدن و در جا زدن ( نسبت به بقیه دنیا ) حمایت از تولید داخل هیچ مزیتی نداشته است. اگر سازمان محیط زیست نبود همچنان پیکان در حال تولید بود.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
روند جاری سال سال ها تجربه شد و هیچ بهبودی حاصل نشد و هیچ وقت هم نخواهد شد.
هیچ آینده ای روشنی هم قابل ترسیم نیست.
بهتر است که یک فضای رقابتی برای خودروسازان خارجی برای تولید در ایران فراهم شود تا مشکل اشتغال هم حل شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
به نظرم این دو خودروساز زمان کافی داشتند تا از حمایتهای دولت استفاده کنند و خودروهای پویا با کیفیت مقبول ارائه کنند ولی بجای استفاده صحيح گرفتار فساد، رانت و.... شدند.
الان زمان مناسبی هست تا چتر حمایتی دولت از سر این کودک نارس ناقص الخلقه تا ابد برداشته بشه تا کشور از دست اینها خلاص بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
اگه موافقت کنیم چی درست میشه؟ دوباره یه چهل سال دیگه باید صبر کنیم که اینا رو بدن به مردم و در شرایط سخت از پول مردم یارانه بگیرند و در شرایط پرسود و افزایش دلار هم یه ذره به مردم رحم نکنن. این دو تا شرکت توی دوره هایی که سودهای کلان داشتن چه تلاشی کردند برای پیشرفت. یه مشت مدیر ... میزارن اونجا که فقط برای پول مردم بلدن نقشه بکشن. حداقل مدل ترکیه تو ایران اجرایی بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
به شدت خواستار توقف فعالیت و تعلیق صنعت منسوخ و عهد عتیق خودروی کشور هستیم !!!!
نظرات بیشتر