سلیمان خاطر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
انقلاب کردیم به دنیا وابسته نشویم
40 سال است در صف دنیا طلبی ایستاده ایم و شعار می دهیم که ما بهترین عالمیم
اینست آخر ادعا و نبود عمل برای جامعه ای که تظاهر برایش بیش از عمل میارزد
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
سلام.دولت محترم اگر دست از حمایت بی چون و چرای صنعت خودرو بردارند و بر اساس تعرفه منطقی جهانی واردات خودرو را آزاد بفرمایند، آن موقع مشخص خواهد شد چند تا ازاین ماشین های خودروسازها داخلی فروخته میشود.اما مافیای خفته در پشت صنعت خودرو و جهالت مرکب هم وطنان عزیز مانع شده و میشود.
علی پیمایش دکترای اقتصاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
بنظر بنده به عنوان کارشناس اقتصادی اینه که نظر آقای احمدی مهندس صنایع که در بالا آمده اجرائی شود :
لازمه که یک بار با هم نظر بسیار مناسب ایشان را بخونیم:::



چرا ما نتوانیم از خودروهای خوب استفاده کنیم
چرا باید اینقدر تعرفه ی گمرکی بالا باشد که یک خودروی سانتافه کره ای که خودرویی عالی ست بدست ما نرسد و یا با قمت 700 میلیون وارد بشه و فقط متمولان ازآن استفاده کنند
در حالی که اگر تعرفه گمرکی روی همین خودرو حذف بشه قیمت برای مشتری ایرانی 90 میلیون تومان خواهد بود

در افغانستان و عراق و دبی این خودرو 70 میلیون تومان در میاد ولی در کشور ما 700 میلیون تومان ...چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

چون انحصاری بودن پدر مملکت ما را در آورده است

الان بررسی شود ایران خودرو و سایپا به عنوان دو غول بادی انحصاری در کشور ما چرا اینقدر باید یارانه بگیرند و محصولات بی کیفیت به مردم دهند ، وانگهی مردم هم حق انتخاب ندارند


باباجون تو رو خدا اگه واقعا دست آقایون توی کار نیست بگذارید مثل افغانی ها و عراقی ها ما هم بتوانیم از خودرو های خوب کره ای و ژاپن و .. استفاده کنیم
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
راهکار:

1- متن قراردادهای پیش فروش خودرو را باید دولت تنظیم و به خودروسازان ابلاغ کنه و اونها رو ملزم کنه در پیش فروش خودرو فقط و فقط از همین فرم قراردادهای مشخص استفاده کنند. در حال حاضر خودروسازان با انعقاد قراردادهای غیرشفاف، دارای اشکال، یکسویه و به نفع خود به ملت اجحاف و حقوق مشتریان را پایمال میکنند.

2- در خصوص قراردادهای پیش فروش غیرقطعی:
الف- معادل سازی وجه پرداختی انجام شه. یعنی در زمان پرداخت چند در صد قیمت روز کارخانه توسط مشتری پرداخت شده و این موضوع در قرارداد هم درج شه.
ب- قیمت روز کارخانه در زمان تحویل مندرج در قرارداد هم ملاک قیمت نهایی برای صدور دعوتنامه باشه و درصدی از بهای خودرو که باقیمانده با توجه به قیمت نهایی تکمیل وجه شه.
ج- سود و جریمه تاخیر مندرج در قرارداد نیز اعمال بشه.
د- در صورتی که امکان تحویل خودروی ثبت نامی پس از تایید مرجع ذیصلاح وجود نداشته باشه، خودروی همرده موجود به مشتری معرفی شود و یا روی محصولات موجود با مشتری توافق صورت بگیره و در صورت عدم توافق و یا عدم رضایت مشتری، وجه مشتری با لحاظ معادلسازی و سود و جریمه حداکثر ظرف مدت یکماه پس از دریافت انصراف به حساب مشتری واریز شود و در اینصورت قیمت نهایی خودرو باید قیمت روز کارخانه در زمان استرداد وجه، برای معادلسازی لحاظ شود. بروز رسانی قیمت روز خودرویی که تولید نمیشود با نظر مرجع ذیصلاح بر مینای تغییرات قیمت خودروهای همرده همان خودروساز و یا در صورت عدم وجود خودروی همرده، محصول همرده سایر خودروسازان صورت گیرد.
ه- مرجع ذیصلاح بند "د"، مرجعی مستقل باشد نه تابع وزارت صنعت که خود مالکیت خودروسازان اصلی را عهده دار دار است.
و- خودروهای با قیمت %20-/+ قیمت خودروی پیش فروش شده در زمان واریز وجه، به عنوان خودروی همرده محسوب شوند.

3- قراردادهای قبلی مطابق بند 2 به روز رسانی بشن.

4- مجلس محترم در مواردی که نیاز با وضع قوانین مناسب به خاتمه وضع موجود کمک نماید. به هر حال در عمل از سازمان حمایت به عنوان زیرمجموعه وزارت صنعت و از وزارت صنعت بعنوان مالک خودروسازان اصلی و با توجه به ذینفع بودن در سود خودروسازان نمیتوان انتظار بیطرفی و حمایت از مردم را داشت.
حامد
|
Germany
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
دزد اصلی مشخصه اما به اسم ایران خودرو تمام شده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
آیا سزای ما که انقلاب کردیم درکردستان جنگیدیم ودر جنگ حضور فعال داشتیم!این است؟ماشین پراید قرون وسطایی را به ما بدهند40میلیون1و لندکروزر2018 فول آپشن در افغانستان باشد70میلیون!دلار در ایران باشد دوارده هزار تومان و در افغانستان باشد70 افغانی،باید سرمان را بگذاریم و بمیریم،ای کاش می کشند ما را تا الان که زجرکشمان می کنند.
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
پسر خوب تودر یک بیابان داری راه میری یهو یه مجسمه قدیمی طلایی جلوت سبز میشه برمیدار ی یا نه؟صنعت خودرو برا دولت سود1200درصدیه نخری یه جور دیگه ازت پول میگیره ولی به نظر من نخریدن 60درصد مشکلات خودرو را حل میکنه بزار بزاره پارکینگ هی نگاش کنه پرایدی که 1800000تومن براش هزینه داره 50میلیون میفروشه براش صف هم میکشند اصلا طرف نمیدونه برا کدوم خودرو ثبت نام کرده یعنی اون خودرو ساز نمیدونه ما ...ماییم که خط میدیم خودرو ساز هم از هالویی من وتو استفاده اش را میکنه همه میگن داد هوار چرا دولت به فکر مردم نیست عزیز وقتی خودت در فکر خودت نیستی دولت بیاد چیکار کنه بگه ماشین نخر .ولی هیچوقت هم دولت نیامده به زور از جیبت پول ماشین برداره میدونی چیه اخوی ما چوب زن ذلیل ها را میخوریم زنش میگه مگه مردی فلانی فلان ماشین خریده تو مردی از این ماشین ها بخری بیچاره مرد چیکار کنه(شوخی)
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
قیمت بازار کی تامین میکنه؟ کسی که صفر میفروشه
کی میفروشه ؟نمایندگی ها
نمایندگی از کجا قیمت میگیره ؟ از کارخونه
کارخونه چطور تعیین قیمت میکنه ؟ 5 درصد زیر قیمت بازار
انحصار و رانت مشکل خودروسازی ماست
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
بخدا نخریدن و راه اندازی کمپین و اطلاع رسانی به مردم برای نخریدن مشکلات رو برای همیشه حل میکند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
وزیر صمت دقت کن
خودروساز دقت کن
نظرات بیشتر