حمزه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
بنده با شرکت سایپا قراردادی برای پیش خرید ساندرو در فروردین ماه 1397 بستم. در آن زمان شرکت 50 درصد مبلغی که قرار بود خودرو در امسال گران شود را از من گرفت (زمان ثبت نام 44 بود ولی مدتی بعد 48.8 شد و شرکت با توجه به سود مشارکت و زمان تحویل, آورده اولیه من را 50 در نظر گرفت). در آن زمان تیبا و ساینا رو قسطی و حتی بدون سود میدادن. برلیانس هم قسطی بود. بعد از مدتی که دلار قیمتش بالا رفت شرکت آورده من را به ریال و قیمت ماشین را به دلار حساب نمود و الان قیمت پراید را 33 و تیبا را 40 تومن اعلام کرده.
من ده ماه پیش پول به اینها دادم و زمان دعوتنامه من هم گذشته ولی به من ظلم میکنند و میگویند ساندرو نداریم و باید جایگزین (پراید و تیبا) به قیمت امروز بگیرید!!!!!
رنو گفته که 101 هزار خودرو (که حتما بالای 80 درصد آن قطعات خودرو هست) را به ایران و قبل از شهریور فرستاده.
از طرف دیگر شرکت به نورچشمی ها خودرو زودتر از موعد دعوتنامه و به قیمت قدیم داده (دعوتنامه آبان بوده و باید طبق گفته خودشون افزایش قیمت میخوده ولی تکمیل وجه شهریور شده و دی ماه خودرو تحویل نورچشمی شده).
الان به کی میشه اعتماد کرد. من یک هیات علمی هستم که به خاطر بدقولی سایپا باید پراید 85 سوار شم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
دشمني شما و غرض ورزيتون با خودرو سازان كاملا مشخصه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
یقینا بیش از ۸۰٪ مردم ایران ، اولویت اول ،و ، دوم ،آنان خودرو نمیباشد ، اما سیاست حکومتگران اینگونه است که مردم را حریص کنند ،و همه را بسوی منافع دلالی سوق دهند ،که البته یک زمانی قفل میشود ؟ مانند مسکن که اولویت اول همهٔ مردم ایران است لذا چون توان خرید نیست رکود حاصل شده که به این زودیها ،و سادگیها برطرف نمیگردد ؟ صنعت خودرو ایران هم روزی نه چندان دور گرفتار رکود میشود ، که آنگاه دودش به چشم حاکمیت میرود ؟ همینگونه که بی ارزش نمودن پول ملی اکنون یک معضل بزرگ است برای حاکمیت ، بگونه ای که بیم از هم پاشی حکومت میرود ؟ چونکه حاکمیت نمیتواند برای مدت مدیدی جامعهٔ‌فقر زده را با زور نیروی نظامی ساکت نگهدارد ؟ آسیبهای اجتماعی اکنون نسبت به ده سال قبل چند برابر شده؟ است ،،
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
نخریم.همان بلایی که گاندی سر انگلیسی ها آورد.
Kamran Vakil
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
ان‌روزی که‌ رییس جمهور و معاون محترمشان امدند و گفتند خودروی هیبریدی با بنزینی تفاوت ندارد و تعرفه ورود نسل جدید سواریهای کمتر الاینده را ده برابر کردند باید میفهمیدیم سمبه چنان پر زور است و‌سبیل ها انچنان چرب که جان مردم هم بی اهمیت شده است، چه برسد به حق مردم و مال مردم و غیره...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
دولت حل همه مشکلات را به آینده ای که نخواهد آمد واگذارده است وگرنه در سایتها در طی این سالها برای کاهش قیمت خودرو واز ان مهمتر مسکن انقدر راه حل ارائه دادهاند که گاه برای کشورها ی پیشرفته جای تعجب است که بدون دریافت پولی بعنوان ناشناس طرحهای خود را برای حل مشکلات خالصانه در سایتها به امید بهبود زندگی اکثریت می نویسند و دولتی ها به ان نظر نمیکند
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
من فقط می خوام بدونم که این وزیر صنعت رو از کجا پیدا کردن آوردن وزارت.خودش نمی دونه چه میگه!
اصلا وجود همچین وزیری توهین به مردم ایرانه.
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
من فقط می خوام بدونم که این وزیر صنعت رو از کجا پیدا کردن آوردن وزارت.خودش نمی دونه چه میگه!
اصلا وجود همچین وزیری توهین به مردم ایرانه.
سالار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
تمام مشکلات مربوط به کسانیه که قبل از گرانی دلار ثبت نام کردن.
تنها راه اینه که مقدار پیش پرداخت رو برمبنای درصد قیمت خودرو در زمان ثبت نام حساب کنند و بقیه پول ماشین رو برمبنای قیمت آزاد در زمان تحویل، محاسبه و دریافت کنند.
الان امثال من که خرداد 97 ثبت نام کردیم باید ارزش پولمون حفظ بشه.
اگر به پیش فروشهای قبل از مرداد توجه شود برای پیش فروشهای بعد از مرداد 97، همه میدونستند که قیمت بالا خواهد رفت
پس حفظ ارزش پول برای تمام کسانی که قبل از مرداد ثبت نام کردند تقریبل همه اعتراضات رو فروکش میکته
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
با توجه به نظر سایر عزیزان فکر میکنم راه حل ذیل هم مشکل مردم را حل کند و هم خودرو سازان را
اگر صلاح میدانید به عنوان اخرین نظر منتشر نمایید

ضمنا با توجه به تجربه ای که دارم به نظرم مسئولینی که تصمیم نهایی را امضا کرده اند حتی یکبار متن تصمیم را نخوانده و فرصت بحث نداشته اند

یعنی برای انها مسلم نشده بوده که افراد با تاریخهای ثبت نام مختلف ممکن است تحویل خودروشان در یک ماه باشد

مثلا کسی که در اسفند ماشین تحویل میگیرد ممکن است مهر 96 ثبت نام کرده باشد یا اردیبهشت 97 یا مرداد 97

این سه را با یک فرمول نمیتوان راضی کرد

بنابرین ملاک باید تاریخ ثبت نام باشد نه تاریخ تحویل

بررسی کنند ثبت نامها از چه تاریخ تا چه تاریخی بوده
بعد پول افراد را بر اساس ماه ثبت نام به روز رسانی کنند
البته منظور به روز رسانی الزاما مقایسه با قیمت دلار نیست ولی مسلما هر کس یک ماه حتی یک روز زودتر پول داده ارزش پولش از کسی که یک روز بعد پول داده بیشتر بوده یک جدولی درست کنند حتی اگر این به روز رسانی در حد پول طرف هم نباشد اگر تبعیضی نباشد مردم بهتر تمکین میکنند

تاریخ انتهای به روز رسانی مثلا امروز باشد
بعد مشخص کنند که اقا ارزش پول شما در امروز فلان ریال میباشد( مجدد تاکید میکنم الزاما منظور از به روز رسانی مقایسه با سکه و دلار نیست همینکه تورم رسمی را هم حساب کنند خوب است

بعد قیمت ماشین را هم اعلام کنند و دیگر تفاوتی برای تحویل قبل مرداد و دی نباشد که عجیب تبعیضی این روش بود

حالا هم ارزش واقعی پول مردم بر اساس تاریخ ثبت نام را داریم هم قیمت ماشین را و هم قرارداد
خودروسازان فقط قیمت قبلی خریدار را در فرم قرارداد تغیی داده و سایر بندها را مو به مو اجرا کنند

البته این فکر را میتوان به رای گذاشت و توسعه و تکمیل کرد
ولی اصل قضیه این است که مهم جلوگیری از تبعیض بین مردم است
نظرات بیشتر