تنها راهکار اجرائی :باید متحد بشیم وکمپین نخریدن خودرو راه بندازیم تا خودرو سازها به پای مصرف کننده های واقعی بیافتند.
شهروند ایرانی
|
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
0
0
پاسخ
با سلام متاسفانه مشخص شد دو شرکت سایپا وایران خودرو دراین 40 سال مونتاژ کار و تحت سیطره معافیای ساسیون بودند تا یک شرکت خودرو ساز واقعا مردم مظلوم ایران چه گناهی کردند اینگونه مورد عقاب و عذاب قرار گرفتنند از رئیس جمهور محترم و زیر محترم در خواست می کنیم اگر این دو شرکت توان تولید خودرو را ندارند حداقل این لامذهب جلوی واردات خودرو را آزاد کنند چرا مردم را اذیت و شگنجه می کنید
ناشناس
|
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
0
0
پاسخ
من زمانی که چانگان ثبت نام کردم چون تحویل دی تموم شد تونستم بهمن را انتخاب کنم.
1- اگر قرار است به قیمت آزاد تسویه کنم پس ارزش پول 50% خودرو را که قبلا پرداخت کردم چرا محاسبه نمی کنید؟
2- تمام ثبت نام کنندگان در یک روز و یک ساعت ثبت نام کردند حالا چرا ارزش پولی آنها برای دی تحویل دی ماه و بهمن متفاوت است؟
ناشناس
|
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
0
0
پاسخ
دولت بیاید کسانی را که ثبت نام کرده اند برسی کند. اگر پیاده بودند و خودرو نداشتند یعنی مصرف کننده واقعی را شناسایی کند خودرو را به آنها به همان قیمت زمان ثبت نام بدهد. بقیه همه دلال هستند یا قیمت جدید بخرن یا برن پولشون رو پس بگیرند. کسانی را هم که بیشتر از ده خودرو ثبت نامی دارند بفرستت زندان به جرم اخلال در نظام توزیع خودرو
azmin
|
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
0
0
پاسخ
من به عنوان یک روانشناس عرض می کنم
رفتار دولت ایران در زمینه ی خوردو کاملا شبیه رفتار گروگانگیران است
مردم را محدود به خرید خودروی بی کیفیت داخلی می کنید. به نام حمایت از تولید ملی. اما اینکه در این چند دهه به چه مقدار از دستاورد ها و اهداف مقرر شده رسیده اید جدا جای سوال است
از نظر تاریخی دینی و ملی هم "مرکب" خوب داشتن از ابتدا حق تمام انسان ها بوده
علی
|
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
0
0
پاسخ
واقعا مدیران ایران خودرو باید از مردم شرم کنند با چند برابر قیمت خودرو به مردم می دهند وچند بار در تاریخ تحویل بد عهدی می کنند ودر نهایت خودروی به مردم می دهند که مایه شرمساری هم صاحبش وهم ایران است.ننگ بر این مدیران وحامیانشان
کارمند بدبخت
|
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
0
0
پاسخ
برای من کارمند بخش خصوصی که ماهی یک و دویست میگیره ، نیم ساعت پیاده می ره که به بی آر تی برسه و نیم ساعت طول می کشه به کار برسه و نیم ساعت برگرده و به بی آر تی برسه و نیم ساعت تا خونش بره چه فرقی میکنه پراید چنده ؟؟؟؟!!! من موندم تو خرج نون و کرایه خونه و خرج کفش پاره بچه و مریضی زن و ..... . و فقط امیدم به خداست که در روز قیامت سر پل محشر که از تک تک آقایانی که این مملکت در دستشونه بپرسم با کدام منطق و دلیلی من و زن و بچم و امثال من این چهل سال این همه بدبختی کشیدیم ؟؟؟!!!! بخاطر اسلام و مسلمین ؟؟؟؟ بخاطر خدا ؟؟؟ بخاطر دین و شریعت ؟؟؟
ناشناس
|
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
0
0
پاسخ
در هميشه روي يك پاشنه نخواهد چرخيد. مطمئن باشيد به زودي به اين مردم نياز پيدا خواهيد كرد. ما همهي اين خيانتها را از چشم نظام و دولت و مجلس و ... مي بينيم. اين جنايتها در تاريخ نوشته خواهد شد. باشد تا ببينيم چه زايد زمان.
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
بیانیه نده بابا
همه شدن سخنران
اگه راهکاری داری بگو
سخنرانی و شعار برای مردم پول نمیشه
نیما
|
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
0
0
پاسخ
راهکارهایی که به نظر بنده میرسه:
1- با توجه به انحصار طلبی به وجود آمده و با توجه به اینکه خودروسازها نقش دلال بزرگ رو ایفا می کنند و خودرو رو از خارج وارد کرده و به قیمت بالایی به مردم می دهند که البته با بهانه ایجاد شغل برای هزاران نفر, پیشنهاد می شود واردات شخصی خودرو برای عموم آزاد تا بازار از حالت انحصاری خارج شده.می توان از قدرت اشتغال برای خدمات پس از فروش استفاده کرد.این اقدام زمینه را برای آشنایی متخصصین با خودروهای جدید و روز دنیا فراهم کرده و زمینه ساز طراحی خودروهای جدید می شود.
2-جلوگیری از هرگونه پیش فروش.متاسفانه خودروسازها سال هاست که با پول مردم رشد کرده و در مقاطع حساس حاضر به هیچگونه همکاری با مردم نبوده اند.لازم به ذکر است که این مشکلات بارها به وجود آمده و به علت برخورد محکم با خودروسازها بازهم البته با ابعاد وسیعتری تکرار شده است.
3-کاهش هزینه های بالادستی و خصوصی سازی واقعی در شرکت های خودروسازی.تا به کی حقوق مدیران نالایق دولتی از جیب مردم بیچاره باید پرداخت بشه؟
لازم به ذکر است به دلیل هم ریشه بودن بخش های مختلف نظارتی در این مباحث به نظر نمیرسد عظم جدی برای ریشه کن کردن اینگونه مسائل وجود داشته باشد.
شهرياري
|
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
0
0
پاسخ
سلام
اين مهم است كه خودرو يك كالاي خاص و سرمايه اي براي مردم هست ولي همين خودرو در مقايسه با ديگر كالاها و خدمات در چند سال اخير چند درصد گران شد؟چرا در خصوص لوازم منزل و برقي حرفي نمي زيند؟ درباره اقلام خوراكي ،رانت هاي بي جاي بقيه موسسات و سازمان و ارگانها،ببين در شركت هاي كوچك و بزرگ چه اتفاقاتي درحال وقوع است.خودرو و عقبه و اين صنعت بايد حمايت شود ولي با شرابطي كه هم مشتري و توليدكننده راضي باشند.آيا اگر دولت چند ماه قبل اجازه افزايش قيمت را مي داد اين همه قطعه ساز و خودروساز به مشكل برميخوردند؟واقيعت اينه كه تحريم چه داخلي و چه خارجي علت اين مورد هست ولي دولت بايد اينقلابي در مديريت خودروسازي انجام بده و خودروسازي را به عنوان گاوه شيرده حساب نكنه .دولت وامي را كه خودروسازان مي دند در قبال ان ضمانت هاي لازم را در يافت مي كند و اين پول سوخت نميشه پس مقايسه اين وام با وام صندوق هاي قرض الحسنه و موسسه هاي ديگه درست نيست