ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
بابا چه تونه تو لبنان که گرون نشده این همه هیاهو راه انداختید . یمنی ها هم اصلا پراید سوار نمیشن پس چه تونه ؟
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
تنها راه چاره واردات خودروهای خارجی اعم از نو و کارکرده است. تا زمانی که برای خودروسازان داخلی رقیب خارجی نباشد این سوء استفاده ها ادامه خواهد داشت. البته اگر مافیای خودرو اجاره دهد. با همین ارز بازار آزاد هم خودروهای
ژاپنی و کره ای در کلاس تولیدات ایران خودرو یا سایپا خیلی ارزانتر خواهد بود.
پس چه شد آن قانونی که قرار بود هر سال پنج درصد از تعرفه واردات خودرو کاسته شود. قدرت اقتصادی و حتی سیاسی خودروسازان خیلی از قوانین ره به ورطه فراموشی سپرده است.
برای ارز بری واردات خودروهای خارجی قانون منع ورود آنها را صادر کرده اند. آیا ایران خودرو یا دیگر تولیدکنندگان داخلی خودرو، برای تولید به اصطلاح ملی اکثر قطعات را با ارز از خارج از کشور وارد نمینمایند؟

******* تنها راه نجات از ورطه تولیدکنندگان داخلی واردات خودرو خارجی است *******
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
من اسفند ماه 96 برای ساندرو استیپ وی ثبت نام کردم براساس قرارداد می بایست در مهرماه امسال تحویل داده می شد متاسفانه با گذشت سه ماه از سررسید تحویل ، نه تنها خودرو تحویل داده نشد بلکه قیمت هم افزایش پیدا کرد من یک کارمند ساده دولت هستم و توانایی پرداخت مبلغ افزایشی را ندارم و فکر کنم مجبور به انصراف بشم .... بخدا که این عادلانه نیست .... آخه ما خیر سرمون توی کشور اسلامی زندگی می کنیم ... تا کی باید این کلاهبرداریها رو تحمل بکنیم .... چرا کسی به دادمون نمی رسه؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
من یکی رو میشناسم به اسم اوستا قادر آدم خوبیه .شغلش بنایی هستش.میگم اگر راضی هستین بگم بیاد در مملتو گل بگیره.من تو مملکت به غیر از اسلام همه چی می بینم.خدا آخر عاقبت بچه هامونو به خیر کنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
اگر شخصا بنده مسئول بودم و میتونستم همه تصمیمات رو بگیرم (یعنی مجلس و ... هماهنگ بودند)، اول قیمت حامل انرژی رو افزایش میدادم تا هم قیمت سوخت افزایش پیدا کنه و سفرهای غیرضروری کاهش پیدا کنه و هم جلوی قاچاق سوخت گرفته بشه، دوم تعرفه واردات خودروهای خارجی صفر و کارکرده رو با 30 درصد خودروی صفر و 50 درصد خودروی کارکرده تعیین میکردم، سوم استانداردهای قطعات خودروسازی را بازبینی میکردم و سازمان نظارت بر استانداردهای خودروسازی رو تقویت میکردم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
فقط خود مامقصریم که زیر بار همه چی میریم بعد ناله سر میدیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
ماشيني كه من ثبت نام كردم تحويل سوم شهريور بود و تا حالا خبري از تحويل آن نيست. اولا در دنيا هيچ قاتوني عطف به ماسبق نمي شود دوما بر چه اساس و معياري خودرو نحويل سي ويكم مرداد بايد با قيمت قيلي باشد و تحويل يكم شهريور با قيمت جديد. اين كجاش عدالت و انصافه.
احمدی مهندس صنایع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
چرا ما نتوانیم از خودروهای خوب استفاده کنیم
چرا باید اینقدر تعرفه ی گمرکی بالا باشد که یک خودروی سانتافه کره ای که خودرویی عالی ست بدست ما نرسد و یا با قمت 700 میلیون وارد بشه و فقط متمولان ازآن استفاده کنند
در حالی که اگر تعرفه گمرکی روی همین خودرو حذف بشه قیمت برای مشتری ایرانی 90 میلیون تومان خواهد بود
در افغانستان و عراق و دبی این خودرو 70 میلیون تومان در میاد ولی در کشور ما 700 میلیون تومان ...چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

چون انحصاری بودن پدر مملکت ما را در آورده است

الا بررسی شود ایران خودرو و سایپا به عنوان دو غول بادی انحصاری در کشور ما چرا اینقدر باید یارانه بگیرند و محصولات بی کیفیت به مردم دهند ، وانگهی مردم هم حق انتخاب ندارند


باباجون تو رو خدا اگه واقعا دست آقایون توی کار نیست بگذارید مثل افغانی ها و عراقی ها ما هم بتوانیم از خودرو های خوب کره ای و ژاپن و .. استفاده کنیم
ساسان
|
Germany
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
برای اینکه تمام مسولان ازبالا تاپایین ازاین دوفرغون ساز سهم می‌برند اوضاع تغییری نخواهد کرد. وقاحت لگن سازهای داخلی دیگه ازحد گذشته. مگر تغییر عمده ای ازبالا تاپایین صورت گیرد واین مسولین فعلی به درک واصل شوند. شاید اوضاع بهترشود.
ناصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
خودروسازحق داردبه هرقیمت ماشینشوبفروشه دولت هم اگه بخادبه مردم کمک کنه تعرفه رابرداره تامردم خودش انتخاب کنه که خودروداخلی ویاخودروخارحی بخره
نظرات بیشتر