واقعا وقتی این نظرات را می خوانم از ساده لوحی عامه مردم متاسف می شوم مملکت ارز ندارد دارو وارد کند این جماعت سر خوش دنبال خودروی خارجی هستند باشید تا صبح دولتتان بدمد
تنها راه این هست رکت های بزرگ خودرو سازی یا ساخت موبایل یا تلویزیون ووو ورود شرکت های بزرگ در ایران خست که هم تکنولوژی و هم ثروت و رونق برای ایران خواهد داشت . فقط شرکت های بزرک خارجی که قدرت مالی دارند و هم بازار جهانی دارند . برای اشتغال کشور ما هم خوب خست مثل کره و ژاپن و مالزی
گاهی وقتا هیچ اقدامی دولت نکنه بهتره
شما در چند سال اخیر یک طرح عملیاتی موفق رو نام ببر
فقط دولت به دنبال مدیریت وضع موجوده و توانایی حل مشکلات پیش آمده رو نداره
البته باید به ساختار چند وجهی قدرت در جامعه هم اشاره کرد که ناتوانی دولت در مدیریت جامعه رو تشدید میکنه
حال بعد از این مقدمه بر گردیم به بحث خودرو
اگر اندکی مطالعه انجام بشه و بر گردیم به پنجاه سال پیش متوجه میشیم در اون مقطع هم وجود انحصار و نبود رقابت مانع از پیشرفت صنعت خودرو شده که بعد از انقلاب هم همین مسیر ادامه پیدا کرده تا به الان.
اما چه باید کرد بگذارید قبل از آن سوالی بپرسیم
ایا الزامی وجود داره که ما خودرو بسازیم و اگر پاسخ بله است چه خودرویی ساخت داخل می باشد
ایا خودرویی که قیمت آن به نرخ یک ارز حارجی فروخته می شود ولی انرژی مصرف شده و مواد اولیه آن و دستمزد کارگر به ریال محاسبه می شود یک خودروی ایرانی است
به نظر بنده ادامه حمایت از صنعت خودرو در ایران به شکل کنونی خیانت در حق جامعه ایرانی است
اولویت اول حذف حقوق و عوارض گمرکی بر روی واردات خودرو در کوتاه مدت است
در بلند مدت دعوت از خودرو سازان بزرگ دنیا جهت سرمایه گذاری و انتقال تکنولوژی به ایران
ایجاد فضای رقابتی مبتنی بر تحقیق و توسعه
اگه خودرو سازان داخلی می خواستند و یا می شد که کیفیت و قیمت را درست کنند تا الان درست کرده بودند شرکتیهایی که هر کار دلشون می خواد انجام می ده مطمئن باشید هیچ وقت درست نمی شه فقط کافی یک ماه تعرفه ورود خودرو رو به صفر برسونن انموقع همه چی درست می شه
باید تعصبات ملی را کنار گذاشت و واقعیت ها را مشاهده کرد
1 - تولید داخلی زمانی معنی پیدا میکند که کل فرآیند داخلی باشد وقتی مواد اولیه قطعات به نوعی وارداتی بوده و یا وابسته به واردات است پس عملا تولید داخلی معنی ندارد
2 - تمامی کارخانجات به اصلاح خودروسازی در عمل مونتاژکار هستند آنهم حداقل با 10 سال عقبتر از تکنولوژی روز به نگاهی به جدیدترین خودروهای به اصطلاح داخلی مانند پژو 2008 و 307 و یا رنو به وضوح میتوان این عقب ماندگی را مشاهده کرد
3 - شرکتهای قطعه سازی ما به مراتب از نظر تکنولوژی و کیفیت عقب تر از کارخانجات خودرو سازی هستند
4 - علی رغم آنکه تعداد نفرات بسیاری در صنعت خودرو فعالیت می نمایند ولیکن از سوی دیگر سالیانه بابت خروجی بسیار بد و بی کیفیت تولیدات داخلی هزینه های بسیاری نظیر آلودگی محیط زیست ، هزینه های صدمات مالی و جانی تصادفات ، یارانه میزان سوخت مازاد مصرفی و غیره به کشور تحمیل میگردد که به نوبه خود قابل توجه است
در خصوص ارائه راه کار و راه حل شاید بهتر باشد نگاهی به سیاستهای کشور هایی باشیم نظیر ژاپن ، آمریکا و یا حتی چین باشیم که در کنار آنکه داری یک صنعت خودرو سازی فعال و پیشرفته می باشند ، درب های کشور خود را به روی واردات برندهای معتبر دنیا نبسته و ایندو صنعت تولید و واردات در کنار یکدیگر و در تعامل درحال رشد می باشند
توی کشور ما هر چیزی که تابلو خلاف جریان زندگی مردم هست دست کسانی هست که قدرت دارن و از اون دارن نفع می برند ومانع اصلاحشان می شوند مثل خودروسازی که میبینید ورودی مرز که بسته کارخونه که خروجی ندارن و ماشین ها رو گروگان گرفتن برای افزایش قیمت
راه حل تمام مشکلات خصوصی سازی هست
سلام :
خشت اول گر نهد معمار کج
تا ثریا میرود دیوار کج
۱. خرید تالبوت ورشکسته با شعار خودروساز می شویم (از هویدا نا غروی)
۲.سازمان استاندارد بی استاندارد و نالایق برای ایرانیان به جهت تایید خودروهای فاقد استاندارد، بعنوان استاندارد.
راه حل جهت برون رفت از دومین صنعت کشور ؛ از فساد تا زیان ( جلوی ضرر را هر جا بگیری، سوده )
همانطور که به خواست ملت ایران صنعت نفت ملی شد
همانطور که رای ۲۰ میلیونی به خواست ملت ، جمهوری اسلامی شد ،
رای ۸۰ میلیونی مردم می تواند جلوی صنعت زیان ده ( جانی و مالی ) را بگیرد ؛ انشاالله
و صدها مورد دیگر در رابطه با فساد وزیان این صنعت که در هیچ مناظره وسمیناری راجع به ان حتی صحبت هم نشده؛ اگر این صنعت چندین سال می تواند سر پا باشد ؛ ناکارآمدی رسانه ها را می رساند ؛ که با سوالات سطحی از مردم بجای اگاهی بیشتر باعث عقب افتادگی کشور میشوند