ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
دولت باید دست از سر اقتصاد و تولید بر دارد سایپا و ایران خودرو باید در بورس بفروش برسند وصد در صد خصوصی شوند نه خصولتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
کاملا صحیح می باشد تنها راه برای حفظ صنعت خودرو و ایجاد اشتغال و تولید حداقل کیفیت سطح متوسط جهانی خصوصی سازی آن میباشد و برای شروع کار می‌تونه انتقال تکنولوژی و تولید قطعه و مونتاژ برند های جهانی با هدف صادرات باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
این آقایون که تو خودروسازهای ما هستن فقط دنبال حکم دادن هستن علنا دزدی میکنن بعد گذشت 40سال هنوز نمیتونن که خودرو داخلی تولید کنن که نیازی به بیگانه نباشه باید در این دو خودروساز و تخته کرد و همه مدیران رو همین الان اخراج کرد مدیران بی لیاقت که دارن از این مردم به راحتی دزدی میکنن ...بهترین راه اساسی اینه که خودروساز خارجی رو بیاری بهش نیروی انسانی و زمین بدی بزاری تولید کنه خودش قیمت بزاره اون موقع ببینم که این لگنهای دو تا خودروساز و میره میگیره ...همه اینا رو خود دولت میکنه که جیره خوره خودروساز هستن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
راه حل ساده است و آن آزاد سازی کامل و جامع واردات خودرو توسط تمام افراد و مراجع توانمند و بدون ایجاد محدودیت های انحصاری و رانت ، و تشویق خودرو سازان خارجی به استقرار کمپانیهای تولید خودرو در کشور و فروش مستقیم با قیمت های بین المللی است.
با اینکار برخلاف ادعاهای کذب جریان تمامیت خواه ، آمار اشتغال نیز در صنعت تولید، توزیع، خدمات پس از فروش، قطعه سازی و خدمات جانبی خودرو چند برابر خواهد شد و رفاه بسیاری برای مردم به همراه خواهد آورد.
شرایط موجود و بستن واردات خودرو و واردات انحصاری مطلق و قطره چکانی خودرو، قیمت گذاری انحصاری، توزیع انحصاری، و...در انحصار کامل عوامل انحصار و استبداد مطلقه است و چیزی نیست که بشود با نظرخواهی از مردم حل مشکل شود و قرار هم نیست که بشود !
صنعت خودروسازی از منظر علم بازرگانی جزو قابلیت های محوری مملکت ما نبوده و نیست و از اول هم اشتباه بوده و با نیت تمامیت خواهی و کسب درآمد از خلقالله شکل گرفته و ما باید خودرو را مانند بسیاری دیگر از کشورها وارد و مصرف کنیم و آمار اشتغال را با استخدام هموطنان در کمپانی های خارجی موجود در کشور بالا ببریم و برای سرمایه گذاری به قابلیت های محوری مملکت خودمان نظیر صنعت نفت، پتروشیمی، گاز، مرکبات و خشکبار، فرش، صنایع دستی و .. بپردازیم.
بهانه ایجاد فرصت برای توانمند سازی صنایع و تولید کنندگان داخلی و ایجاد اشتغال یک بهانه واهی و فریب و دروغی بیش نیست که فقط و فقط ابزاری برای انحصار مطلق و استثمار و تسلط بر مردم است.
گره کور صنعت خودرو همانند بسیاری از گره های کور موجود در مملکت ما حاصل عللی است که سر آن به سیاست حاکم بر مملکت وصل میشود و نه در این مقال قابل مطرح کردن است و نه با مطرح کردنش تغییری در شرایط مملکت رخ خواهد داد.
گره کور خودرو مستقل از بسیاری گره های کور دیگر این مملکت و سیستم نیست ! و همگی به هم ارتباط دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
احسنت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
فقط آزادسازی واردات خودرو دسته دوم و قطعات آن=کارآفرینی و راحتی مردم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
متاسفم که دنبال دست دومید.
تا وقتی مردم لیاقت خودشون رو استفاده از وسایل مدرن و بروز نمیبینن، همین وضعیت ادامه داره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
با همه این حرفا بدونید که وقتی برید مردم از شما به خوبی یاد نمی کنند البته جز مفت خورها دلال ها فرصت طلب ها ولی آدم های زحمتکش از شما به بدی یاد میکنند
سالار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
تنها راه حل برای این برهه از زمان:
1- قیمتگذاری دستوری و افزایش پلکانی و درصدی خودروهای زیر 50 میلیون برای شرایط های "پیش فروشی" که تاکنون انجام گرفته است. (توسط شورای رقابت)
2- آزادسازی قیمت خودروهای زیر 50 میلیون برای "تحویل فوری" و به روز (نظارت ستاد تنظیم بازار)
3- آزادسازی قیمت خودروهای بالای 50 میلیون یا با قیمت حاشیه بازار (نظارت ستاد تنظیم بازار)


راه اصلی برای شرایط عادی کشور:
آزادسازی واردات با حداقل تعرفه (5 درصد)
آزادسازی قیمت خودروهای داخلی
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
فقط باید واردات خودرو با تعرفه صفر ازاد بشه تاتولید خودرو رقابتی بشه. تا رانت خواری هست نه خودرو با کیفیت تولید مشه ونه خودرو ارزان.بخدا خودرو سازان داخلی در کشته شدگان در تصادف ها پیش خدا مسئولند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
ده ها سال است که سوء مدیریت دولت و ایجاد انحصار ، شبه خودرو سازان داخلی با ساخت ارابه های مرگ ، سالانه هزاران کشته و معلول تحویل کشور داده اند . هزاران خانواده داغدار و هزاران خانواده با مشکلات و سختی های معلولیت حوادث ، دست و پنجه نزن می کنند . وزیران محترم ، ابن مدیران سیاسی شبه خودرو سازان را برای یک بارهم که شده کنارگذشته و این صنعت را به بخش خصوصی واگذار و فقط و سیاست راهبردی را در پیش بگیرد از جمله موارد زیر:

- تدوین برنامه زمانی برای صنعت خودرو برای گذر از موتورهای احتراق داخلی به الکتریکی.
- ملزم نمودن یک بودجه مشخص از طرف صنعت خودرو برای دانشگاه های کشور برای همکاری و کسب رسیدن به هدف پیشنهادی فوق.
- ملزم نمودن صنعت خودرو به استفاده از پلتفرم های مشترک در تولید کلاس های مختلف مورد نیاز کشوز مانند گروه PSA در اروپا.
- ملزم نمودن صنعت خودرو برای داستن همکار خوشنام خودرو ساز خارجی برای دست یابی به موارد ذکر شده فوق.
- ملزوم نمودن خودرو سازان به واگذاری شرکت های قطعه ساز وابسته در اولین اقدام.
- بازنگری به استاندارهای صنعت خودو دست یابی به موارد ذکر شده فوق دراولین اقدام.
- تدوین قوانین بازدارنده برای قطعه سازان صنعت خودو که قطعات وارداتی تقلبی را در بسته بندی داخلی تحت عنوان ساخت داخل به خودرو ساز عرضه میکنند.
- جلوگیری از ساخت خودرو هایی که در گذارهای متعدد پلیس آن خودرو را نا ایمن اعلام نموده اند در اولین اقدام.

با سپاس - ناشناس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
مگه همین دولت نبود که در مقابل خواسته ی عمومی ...نه به خودروی داخلی.... اعتماد عمومی رو از طریق وام دادن به خریداران شکست.حافظه تاریخی مردم هنوز اینقدرا کند ذهن نشده.... بعد همین اقایون تو جریان سکه مثال ترکیه رو تو سرمون می کوبن.... کسی نبود حالیشون کنه که اعتماد عمومی مردم رو بخاطر چند راس خودرو ساز نسبت به حاکمیت سلب کردین.... حالا هم همه میدونیم سرکاریه... دعوای زرگریشونه... اینا با این حرکتا گور خودشونو می کنن... فقط واردات راه حله که دولت هم دلار نمیده ... یه دروغ واردات ازاد میگه ...بعدش دلار نمیده..‌ حالا اینقد بدو حال کنی
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
اگر بخوام از روی احساسات نظر ندم و منطقی بگم باید گفت ایجاد کارخانه جات قطعه سازی استاندارد و با کیفیت که قطعات رو ارزان تولید کنه و به خودرو سازها بده باعث میشه قیمت ها منطقی بشه . الان قیمت تمام شده خودرو به دلیل گرانی قطعات هست که حاصل جمعشون میشه یه خودرو کامل و متاسفانه کیفیت پایین دارن و قیمت بالا. الان اگر واردات بدون تعرفه آزاد هم بشه به هر حال قیمت خودروهای وارداتی خیلی گرونه با این قیمت دلار و عملا فرقی به حال مصرف کننده های اکثریت نداره و باز هم مجبور هستن خودرو ایرانی سوار بشن و فقط به نفع قشری هست که میتونن بیش از صد میلیون برای خودرو هزینه کنن. اگر دلار را ده هزارتومن هم در نظر بگیریم یک خودرو ده هزار دلاری میشه صد میلیون تومان که خودرو ده هزار دلاری عملا بدترین و بی کیفیت ترین خودرو میتونه باشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
نظرتون کاملا اشتباهه عزیزم. لطفا قبل از اظهار نظر در بوردی که عمومیست، کمی با افراد تحصیلکرده در اون حوزه مشورت بفرمایید .
ضمنا دلیلی نمیشه اگه مردم احساس مسئولیت نکنن که هر سوال تخصصی رو بخوان پاسخ بدن.
ناشناس
| Germany |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
کجای نظرم اشتباه هست دوست عزیز شما که وارد هستید توضیح هم میدادید؟ قیمت دلار رو اشتباه گفتم یا کیفیت پایین قطعات تشکیل دهنده خودرو را؟یعنی مرسدس صد هزار دلاری بدون تعرفه وارد بشه
با قیمت ده میلیون تومن توی ایران میفروشه؟
نظرات بیشتر