اگر شجاعت دارید افراد مقصر را ردیف کنید برای محاکمه کشته شدن همه مسافران . چرا خلبان قلب عمل شد را اجازه پرواز دادند چرا بیش از 60 سال سن را باز نشست نمیکنید یا قرار داد میبندید چرا انقدر پارتی بازی میکنید ای شما مسلمان هستید با دو رکعت نماز پای هواپیما مجوز بهش دادید تکلیف این خونها بعهده کیست؟
خدا رحمت کنه اونها که رفتند هیچکدام از این کلمات و حرف ها اون ها رو زنده نمیکنه ضمنا از یک ماه قبل تا الان که هواپیما سقوط کرد به اندازه سی هواپیما در جاده ها آدم کشته شده
من از اول هم گفتم متاسفانه خطای دید و محاسباتی خلبان بوده و بخاطر عوامل جوی و دید کم و شاید عدم دقت در محاسبات ارتفاع به قله برخورد کرده و هواپیما نقص فنی نداشته دلیل توجیه این قضیه قطع شدن آنی ارتباط هواپیما و محو شدنش از رادار بوده!!!!!!!!!!!!!!!!!
مطابق انتظار خلبان خدابیامرز عامل و مسبب حادثه اعلام شد. اگه دقت کنید چند روز پیش خبری منتشر شد که مقامات سازمان هواپیمایی اعلام کرده بودند برای اعلام علت حادثه لازمه که با تولید کننده هواپیما و کارشناسانش به توافق برسیم!!! چه توافقی از این بهتر که عامل حادثه خلبان باشه!!
ما که از این اطلاعات سر در نمیاریم ولی امیدوارم مسوولین از اطلاعات برای رفع نواقص و پیشگیری از حوادث مشابه استفاده کنن به قول پدر یکی از فوت شده بهتره ما درمورد چیزی که اطلاعات نداریم قضاوت نکنیم
سخنان دکتر نظری متخصص گوش،حلق و بینی؛ پدر مرحومه مژگان نظری متخصص اطفال :
من در مرکز سیل عاطفه ها بودم
اگر ما برای گروهی از عزیزان یک مجلسی را تشکیل دادیم باید بدانیم فوت این عزیزان چه تاثیری در زندگی ما داشته است.
شما می بینید که بعد از اینکه یک سونامی در مملکت ژاپن پیش آمد ،بعد از اینکه کار تمام شد از خصایص مردم این بود که مقدار زیادی پول پیدا کردند ،اما تحویل دولت دادند ،هیچ وقت صف نانوایی ها شلوغ نشد ،کسی مواد غذایی احتکار نکرد،تا اینکه گفتند مردم ژاپن حق شان است که تویوتا بسازند.
من فکر می کنم بدنبال وقوع حادثه هواپیما در یاسوج ،مردم یاسوج از مردم ژاپن برتر بودند،آیا شما این سیل عطوفت و مهربانی مردم را ندیدید،من در مرکز سیل عاطفه ها بودم،شما نمی دانید از بچه یکساله که برای نجات سرنشینان دعا می کرد تا آن بانوی ۵۲ ساله بهبهانی که می گفت ،من دائم می نشینم و مرتب این کلیپ ” ور کشی اور تری” را نگاه می کنم تا گریه کنم و برایشان دعا کنم .
از تمام ایران و خارج از ایران دوستان و همکلاسی ها بمن زنگ می زنند ولی بغض اجازه صحبت را به آنها نمی دهد ،من فکر می کردم که انگار نزدیکترین فرد به آنها فوت کرده است .
وجود جسد دختر من در کوه دنا هیچ غمی ندارد
این سیل عاطفه ها و سونامی محبت آیا مهم نبود ،که در این جلسه از آنها صحبت کنیم ؛بنظر من وجود جسد دختر من در کوه پر افتخار دنا برای من هیچ غمی را ایجاد نمی کند،دختر من بهترین جا است ،دانشمند آلمانی خواهش میکرد که بعد از مرگ او را در کوه دنا بخاک بسپارند،بودن دختر من در آنجا غمی برای من ندارد .
اگر می بینید من خیلی تاثر ندارم و گریه نمی کنم بخاطر شماهاست بخاطر مردم ایران و بخصوص مردم استان است که این غم را بین خودشان تقسیم کردند.ما متاسفانه بدنبال این هستیم که چند آمبولانس به سمت محل حادثه حرکت کرده است ،آیا هواپیما رادار داشت ،آیا سنسور هواپیما یخ زده بود،این موارد باید بررسی شود که ایراد از کجا بوده است ،باید کارشناسان نظر دهند که ایراد کار از کجا بوده است نه من که متخصص گوش ،حلق و بینی هستم .عادت کردیم که هر کسی در باره هر چیزی که تخصص ندارد سخن بگوید
ما در مملکت عادت کردیم که هر کسی در باره هر چیزی که تخصص ندارد سخن بگوید ،باید بگذاریم کارشناسان نظر دهند،چرا که کار باید به کاردان سپرده شود.ما باید در مورد عاطفه ها سخن بگوییم که در دنیا بی نظیر است ،در شهر سی سخت زمانی که مستر هانس جامعه شناس معروف برای اولین بار در یک جلسه فاتحه خوانی شرکت کرد،بسیار غصه خورده بود که ایکاش پدرش در شهر سی سخت فوت می کرد .
شرمنده حرف خود شدم
شما به من کمک کردید و غم مرا حمل نمودید ،من روز اول صحبت می کرد و فکر می کردم به این گفته سعدی : غم روزگار گفتن که شبی نخفته باشی به درازای سالی، فکر می کردم که مردم بمن تسلیت می گویند حاصل صحبت سعدی است که غم من را درک نمی کنند ،مثل همه مردم که ما در خیابان می بینیم که در چمن ها جمع شدند برای رفتن به فاتحه خوانی ، اما الان واقعا شرمنده این حرف خودم شدم.
این مردم خیلی خوب هستند،مردم ما محب هستند، اما متاسفانه هر کلیپی از این مردم به خارج از کشور ارسال می شود این است که هموطنانشان چیزی از درون سطل زباله برای خوردن بر می دارند.
هرگز نتوانستیم عاطفه مردم را به تصویر بکشیم
رسانه ها باید عطوفت و مهربانی مردم را به تصویر بکشند و از این مراسم فاتحه خوانی ها برای خارج از کشور ارسال کنند،این عاطفه های مردم می تواند جو کنونی مملکت را تغییر دهد و کشور را بسازد،اما متاسفانه ما اصل ماجرا که عاطفه مردم است و سونامی مهربانی ها را هرگز نتوانستیم به تصویر بکشیم .
این حادثه اخلاق و شخصیت مرا تغییر داد،من دیدم این مردم خیلی محب و مهربان هستند، من ۲۳ سال در این شهر بودم ،بیش از ۵۰ تا ۶۰ هزار عمل جراحی انجام دادم، همیشه فکر می کردم من طلبکار این مردم هستم اما الان خدا می داند در حالیکه دختر م را از دست دادم با افتخار می گویم من بدهکار مردم هستم،.
اگر اخلاق در شهر ما کم شده است ایراد از جای دیگر است
اگر محبت این مردم طی این یک هفته را در یک کفه ترازو بگذارید وکار ۲۳ ساله من را در کفه دیگر ، آن کفه سنگین تر و ارزشمندتر است ...
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
چقدر دکتر نظری انسان بزرگ منش هستند. انسان بزرگ اندیشه ی بزرگ دارد. چقدر با عاطفه و با محبت صحبت کردند. بیان بیان ساده نیست.
همان سناریو همیشگی ! اطلاعات FDR وCPR به همین سرعت خوانده شد؟ یاللعجب ! کلا ما سازمانی مانند NTSB آمریکا ، یا BEA فرانسه جهت بررسی دقیق سوانح هوایی در ایران نداریم میشود بپرسم چگونه میشود کارکرد سیستم موتور که توربوپراپ بوده ، کارکرد Flaps ، سیستم های ناوبری و غیره و حتی کارکرد برج مراقبت یاسوج را به همین سرعت بررسی کرد،؟ البته اشتباه خلبان خدابیامرز اولین و راحترین دلیل ممکن است
بیچاره خلبان که به دیار باقی رفته و نمیتونه از خودش دفاع کنه.خلبانی که صدها مرتبه در تمام شرایط اب و هوایی پرواز موفق داشته و الان محکوم به ندیدن کوه شده.اخه برج مراقبت و رادار رو برای چی گذاشتن.مگه خلبان باید در هواپیما همه چی و ببینه.واقعا جای تاسف داره .ملت رو چی فرض کردین.