کار وزیر عالی بود من گمان نمی کردم که به این زودی ها چنین کاری انجام شود
در کشور های پیشرفته بچه های کمی کند را هم جدا نمی کنند بچه ها در مدرسه تنها درس نمی اموزند زندگی را می اموزند کمکبه یک دیگر در کنار همبودن با هم بالاتر رفتن
این چیزی است که به انعدالت می گویند و اینچنین است که فرزندانمان را عدالت خواه بار می آوریم نه انکه با ژن خوب می توان به جاهایی رسید که دیگران آرزویش را همنمی توانند بکنند
به امید روزی که دولت وظیفه اش را در برابر همه فرزندان این مرز و بوم انجام دهد و هیچ دانش اموزی ، در یک روستای دور افتاده نیز از آموزش و مدرسه دور نباشد و این هم معنی عدالت است
به امید روزی که دولت آنقدر برای اموزش بودجه بگذارد که مدرسه های غیر انتفاعی هم جمع شود و عدالت واقعی در میانفرزندان سرزمین مان بر قرار شود
كاش وزير محترم فكري هم بحال مدارس غير دولتي مي كرد !!!!
طبق قانون اساسي همين نظام تحصيل فرزندان اين آب و خاك تا مقطعه ديپلم بايد با هزينه دولت باشد ولي كاش آماري اعلام مي شد هزينه تحصيل چند درصد از دانش آموزان كشور به دوش والدين است (پس نقش اي قانون چيه )
فرزندانم من و امثال من كه در تمام مقاطع تحصيلي با هزينه والدين تحصيل كرده اند بعد از فارغالتحصيلي چه تعهدي به ماندن در كشور و خدمت به آن دارند در صورتيكه در طي 12سال تحصيل در مدرسه و در ادامه تحصيل در دانشگاه آزاد از امكانات دولتي هيچ استفاده نكرده اند (طبق قانون اساسي همين حكومت )؟
من خودم راهنمایی و دبیرستان در این مدارس بودم، من از خانواده ای بی بضاعت بودم و بدون هیچ نوع. کلاسی در مدرسه تیزهوشان قبول شدم اما اکثریت بچه ها از خانواده های مرفه بودند، مثلا پدرشان پزشک بود آزمایشگاه تخصصی در مرکز شهر داشت!!!! دیگری در همان دانشگاهی که من درس خواندم پدر و مادرش هیئت علمی بودند و.... در کل دوران تحصیل فقط تحقیر شدم، به خاطر محل زندگیم که معلم هایمان آن جا را مرکز معتادین و... می دانستند و سرگرمی و سبب خنده ی بچه های اکثرا پولدار شده بود، به خاطر لباس و کیفم و..... منظور لباس فرم نیست شال و کلاه و کاپشن و... که فرم نیست که یکسان باشد، در طول سال نه عید داشتیم نه سرگرمی. آخرش هم من یک فوق لیسانس بیکار رشته فنی هستم، آن بچه ها هم چون پولدار بودند اکثرا از کشور رفتند. این مدارس هیچ نتیجه ای برای کشور ندارند پولدار هایشان که از ایران می روند فقیرهایشان هم که با تحقیرهابی که میشوند به یک سری عقده ای تبدیل میشوند که فقط بیماری روانی دارند و حسرت می خورند که زحمت بیهوده کشیدند. من اگر در مدارس دولتی هم بودم همین رشته را قبول می شدم تازه آن موقع مثل پولدارها و با توجه به بازار کار خارج کشور انتخاب رشته نمی کردم که اکنون فقط سرکوفت بخورم، من به عنوان یک فارغ التحصیل این مدارس هیچ امیدی به آینده ندارم نه شغلی دارم نه همسری که خرجم را بدهد نه خانواده ای که از پس هزینه های الانش بربیاید چه برسد به آینده که آن ها فوت شوند و من بمانم
تابناک منتشر کن
ای داد از این همه قضاوت های یکسویه و غیرمنصفانه!
اگر وجود مدارس تیزهوشان بی عدالتی است، وجود مدارس غیر دولتی که بر پیشانی راه نیافتگانش داغ خرد کننده و زجرآور محرومیت و فقر زده می شود چه هست؟؟؟
متاسفم برای کسانی که کورسوی امید خانواده های کم درآمد را که راهیابی و حضور فرزندانشان در مراکز آموزشی مطلوب است، خاموش می نمایند.
تمامی نظرات بالا رو خوندم واقعا متاسف شدم که بدون علم و تحقیق چنین حرف های زده میشه چون این موضوع برایم اهمیت داشت یک هفته روی این موضوع کار کردم من فارغ التحصیل همین مراکزام که شما آنها را با غیر انتفاعی های پولدار اشتباه گرفتین (یک استعداد محروم که هزینه ای نکرد برای تحصیلش و کلاسی تستی هم شرکت نکرد) در همه جای دنیا برنامه مدون آموزشی برای استعداد برتر به دلایل روانشناسی و جامعه شناسی وجود دارد (کاش میشد لینک تحقیقاتشون را براتون بفرستم) اعتقاد دارند این دانش آموزان رهبران آینده، حل کننده مسائل و نوآوران کشورشان هستند و باید از ابتدا برایشان برنامه داشته باشند. تفکرات شما در بالا منو به این نتیجه رسوند که اصلاح جامعه ما حالا بسیار بسیار کار دارد. چون خیلی صحبت های بالا از روی ناآگاهی است و به راحتی یک مسئله اجتماعی قابل فکر و تحقیق جناحی و سیاسی میشه.
پاسخ ها
حبیب
||
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
بسمه تعالی
من هم با نظر جناب عالی کاملا موافقم.و معتقدم مدارس تیز هوشان بایستی در کشور تقویت شوند
خجالت اوره که به بهانه شادابی و رفع استرس یه سری دانش اموز و خانواده که می خوان به زور پول و کلاس خصوصی بچه های معمولی را وارد این مدرسه ها کنند کل این سیستم تعطیل بشه
اون دانش اموز تیز هوش هم که باید سر کلاسی بشینه که یه مطلب تکراری و ساده را باید بارها بشنوه و سر کلاس حوصله اش سر میره و کلافه میشه چی؟
عدالت در معنای حقیقی اش یعنی هر کس به تناسب استعداد ها و توانایی هاش از امکانات بهره مند بشه
حذف این مدارس با تکیه بر حسادت که چون بچه ما نمی تونه بره بقیه هم نباید برن یه خیانت به کشوره
که بعضی ها اگاهانه و یه سری نااگاهانه و از سر حسادت اونو دنبال می کنن
من به عنوان یک فرهنگی کاملا موافق حذف این مدارس هستم زیرا دانش آموزانی که در این مدارس تحصیل میکنند اکثرا دارای ضریب هوشی برابر با سایر دانش آموزان هستند و تنها به علت تمرین و ممارست بیشتر نه هوش برتر به این مدارس راه یافته اند.اکثر این دانش آموزان در آنجا دچار فشارهای روانی ناشی از تکالیف بیش از حد میشوند و نیز با خود برتر بینی که بر اثر تعلیمات اشتباه در این مدارس دچار آن میشوند حتی نمی توانند مدیریت گروهی را در جامعه به عهده بگیرند .امروزه جامعه ما از مدیریت های خودمحور رنج میبرد که ناشی از همین تفکر جداسازی از زمان کودکی می باشد. درود بر وزیر آموزش و پرورش که چنین تصمیم درستی گرفته است. نمایندگان هم چون فرزندانشان در این مدارس درس میخوانند و میخواهند در آینده به عنوان نخبه آنان را وارد پست های کلیدی کنند با این طرح مخالفند.