جمال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
مصلح اجتماعی، تحصیل کرده تیزهوشان.بنده نیز 30 سال درسمت های مختلف آموزش ابتدایی خدمت کرده ام وچند سالی است که باز نشسته شده ام هیچ کس منکر حمایت مسئولین ازنخبه های واقعی کشور عزیزمان نیست.اما سئول این است مگر چند درصد جامعه نخبه واقعی هستند وآیا دریک شهرستان کوچک هرسال 50نفر نخبه واقعی وجود دارد که وارد این مراکز میشود؟ ووجود تیزهوشان دردوره دوم متوسطه امری ضروری به نظر میرسد نه دردوره ابتدایی که دوره بازی ونشاط است .بله درکشوری مثل ترکیه طبق بازدیدی که چهار سال پیش ازمدارس استانبول داشته ایم.در دوره ابتدایی چیزی به نام مدرسه تیز هوشان وجود ندارد بلکه دانش آموزان این مدارس دردوره متوسطه وآنهم باآزمون 8مرحله ای وارد چنین مدارسی می شوند
حبیب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
بنام خدا
من هیئت علمی دانشگاه هستم و تصمیم اخیر وزارت آموزش و پرورش در خصوص حذف آزمون از مدارس تیزهوشان را تصمیمی غیر کارشناسی و غیر علمی می دانم. ظاهرا این تصمیم برای حمایت از مدارس غیر انتفاعی گرفته شده ولی ماها که در دانشگاهیم و با اقشار علمی، زیاد سرو کار داریم اکثرا با این مصوبه مخالفند و معتقدند این مدارس حتما بایستی در مقطع اول هم باشد. از مجلس محترم و نماینگان عزیز که بدون اغراض سیاسی و با در نظر گرفتن مصالح کشور با این طرح مخالفت کرده و به رییس جمهور محترم نامه اعتراضی نوشتن نهایت تشکر و قدردانی را داریم. از آموزش و پرورش و وزیر محترم تقاضا داریم هر چه سریعتر نسبت به تجدید نظر درخصوص این مصوبه اقدام نمایند تا دانش آموزان مقطع ششم بیش از این سردرگم و دچار استرس نشوند. با تشکر