بهترين كاري كه تا به حال در آموزش پرورش انجام خواهد يافت همين مسله است از اول ابتدايي بايستي بچه 7 ساله به فكر تست وامتحان وكنكور باشد وچه استرس و هزينه هايي به خانواده ها تحميل مي شد اينها نماينده مردم نيستند دلالان پول وپله هستند كه به فكر جيب خودند كه جاي بسي تاسف دارد از وزرير محتر م جناب بطحايي تشكر وقدرداني مي شود
نظر نمایندگان کاملا غیرمنطقی است. نمایندگان، کاری کنند که تمام مدارس کشور(از نظر سواد و توان تدریس معلمین) تبدیل به مدارس تیزهوشان شوند. اگر (معلم بی سواد) استخدام نشود، تمام مدارس کشور میشود مدارس تیزهوشان.
باید به این وزیر شجاع باب تحدف این مدارس تبریک گفت. مدارسی که نه بچه های با استعداد رو جدب میکنه و نه اینده خوبی رو برای اونها رقم میزنه. بچه پولدارهایی که روش های تست زنی رو بزور پول یاد گرفتن. بماند که شهریه گزاف هم بعد از قبولی برای ثبت نام باید بپردازن. البته وجود این مدارس برای یه عده نون دونی خوبی بود که همونها هم الان معترض هستند.
نمایندگان محترم تجارت کلاس های تست و آمادگی و تیزهوشان .. که هیچ مبنای علمی ندارذ و عملا باعث انزجار از کتاب و کتاب خوانی شده سالیانه 1000 میلیارد در آمد برای دست اندرکاران دارد شما چرا اعتراض دارید؟؟؟؟؟
مرقومه همه را خواندم. چه عقده هایی که در این کامنتها نهفته است.
اما چند نکته:
اولا با با تلاش دولت قبل این مدارس کارایی کمتری دارند. چون معلم ها دیگر سواد و دلسوزی قبل را ندارند و دکان باز کرده اند
۲- خروجی این مدارس اساتید دانشگاه و کارافرین هایی هستند که شما نمیبینید. و اگر خوب استفاده نشده دلیلش سیستم ناکارامد و دلال بازی کشور هست.
۳- سخت تلاش کردن بد نیست. اما این فشاری که میفرمایید دلیلش امیدوار کردن بیخود بچه توسط والدین هست. ۲۰ گرفتن باهوش بودن نیست.
۴- درخصوص انواع مختلف استعداد بهتر است با علم صحبت بفرمایید. بسیاری از استعدادها باهم جمع نمیشوند و هرکدام نیازبه محیط مناسب خود دارند. اما چون سیستم اموزشی این ظرفیت را ندارد میخواهند صورت مسئله پاک شود.
شناسایی نخبگان و حمایت از انها در همه جای دنیا وجود دارد و اگر می بینیم کشورهای اروپایی پیشرفت کرده اند بخاطر برنامه های درست آنها در حوزه آموزش بوده و بهتر است آقای وزیر بجای اینکه این مدارس را حذف کنند، آموزش در این مدارس را به سمت بلوغ استعدادها و کاربردی نمایند تا فارغ التحصیلان این مدارس بتوانند مسئولیت ایجاد اشتغال در کشور را بر عهده گیرند.
چه می شود در این مدارس دروس کاربردی جایگزین دروس صرفا تئوری شود چه می شود سیستم آموزشی ژاپن در اصلاحات اموزشی مد نظر قرارا گیرد و چه می شود مسئولین بجای تصمیمات هیجانی و فاقد پشتوانه کارشناسی پرهیز نمایند
سلام من چند سال قبل در مدرسه جمهوری اسلامی ایران در ژاپن تدریس می کردم یک روز از ایران پیام دادند که در مورد مدارس تیزهوشان در ژاپن تحقیق کنید وقتی مدیر مدرسه با ژاپنی ها تماس گرفت تا از یک مدرسه تیزهوشانی بازدید کنیم ولی ژاپنیها گفتند ما این گونه مدارس را حذف کرده ایم زیرا ضرر این مدارس بیشتر از منافع آن است
در بازدید های متعددی که از مدارس ژاپنی داشتم دیدم که آنها از هر نوع ویژه کردن دانش آموزان ویا ایجاد رقابت بین دانش آموزان پرهیز می کنند و بیشتر انها را تشویق به همکاری با هم می کنند بطوریکه هر دانش آموز به این باور می رسد که باید در خدمت جمع و گروه باشد به همین دلیل نخبگان و روئسای جامعه هم احساس می کنند که باید در خدمت جامعه باشند در اینجا یادم هست که وقتی حقوق من معلم ۹۰ هزار تومان بود یکی از پزشکان آشنا که متخصص بود از بیمارستان شهر ما برجی یک ملیون تومان می گرفت تازه در مطبش هم شاید همین مقدار درامد داشت اما وقتی می خواست یک مریض بی بضاعتی را عمل کند باز زیر میزی می گرفت یک بار به او گفتم تو که این قدر درآمد داری چرا از مردم زیر میزی میگیری با غرور تمام گفت من دود چراغ خوردم اما او توجه نداشت که این جامعه است که او را موفق کرده است و از رفتگر محله گرفته تا نانوا و معلم و.... همه در موفقیت او دخیل هستند
نکته دیگر اینکه دریکی از آزاد ترین اقتصادهای دنیا یعنی ژاپن مدارس غیر انتفاعی بسیار کم بود بخصوص که در مقطع ۶ ساله ی ابتدایی اصلا مدرسه غیر انتفاعی نداشتند
بنده به عنوان یک فرهنگی با چهل سال سابقه تدریس درتمامی مدارس ازجمله در مدارس خاص وهم به عنوان پدری که هرسه فرزندم در این مدارس درس خوانده اند باتفکیک مدارس مخصوصا دردوراول دبیرستان مخالفم ودرتمام زمان خدمت نیز مخالفت خود را اعلان کرده ام زیرا جدا کردن بچه ها ازطرفی باعث یاس و نا امید اکثریت فرزندان ما می شود بطوری که خود انها باورمیکنند که نمی توانند وعده دیگر نیز دچاررغرور بیجا می شوند ودرگیر حسادت ورفتارهای بسیارغیر دوستانه وخرد کردن یکدیگر به هر صورت ممکن مثل دروغ گویی وزیراب زنی و......میگردند