به عنوان کسی در متوسطه دوم هم با دانش اموز معمولی و هم نمونه و هم به اصطلاح تیزهوش سرکار دارم عرض میکنم که هیچ فرقی از لحاظ استعدادی ندارند ولی مدارس خاص با توجه به اینکه هزینه بیشتری خرج میکنند و جو کلاس هم به سمت درس خواتدن متمایل هست نتبجه بهتری میگیرند ولی مدارس معمولی وقتی نه پولی باشه نه انگیزه ای ؟؟؟؟ بهترین کار حذف مدارس خاص و اولین گام در جهت عدالت اجتماعی میباشد .
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
عدالت اجتماعی ???
ناشناس
||
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
با سلام
اولا عزیزان ما ایرانی وصاحب فرهنگ هستیم در پاسخها نهایت ادب را رعایت فرمایید ول با نظر یک نفر شدیدا مخالف هستید.
اینجانب با این نظر موافق هستم وامروز به عین مبیبینم افرادی را که از مدارس تیزهوشان فارغ التحصیل میشوند فقط یک بعد فعال دارند وآن نمرات عالی دروس اما در بعد اجتماعی و ومدیریتی می لنگند من چند روز پیش مقاله ای نوشتم ومورد تحسین اساتید مدارس قرار گرفت وچکیده آن این بود که ما به تیزهوش تیز فهم نیاز داریم تازه این در شرایطی است که واقعا مدارس به وظیفه خود عمل کنند ولی متاسفانه خیلی از این مدارس با امور ظاهری وخوش آب ولعاب اداره و فارغ التحصیل مینمایند..
الان مشکل اصلی رو مسئولین نمیگن و اینها همه اش بهانه است. قرار بر این بوده در این مدارس کیفیت آموزشی بالاتر نسبت به مدارس دولتی که مجانی هستند به دانش آموزان ارائه شود و در قبال آن پنجاه درصد گرانترین شهریه مدرسه غیر دولتی در همان شهر یا منطقه از دانش آموزان اخذ شود. ولی آنچه الان در حال حاضر اجرا میشود پنجاه در صد شهریه مصوب مدارس غیر دولتی اخذ میشود ولی شهریه مدارس غیر دولتی مخصوصا گرانترین ها حداقل دو برابر شهریه مصوب است و در واقع در عمل یک چهارم شهریه مدارس غیر دولتی از دانش آموزان اخذ میشود و سه چهارم هزینه ها را دولت بودجه برای مدارس ندارد یا نمیخواهد بپردازد و با شهریه دانش آموزان عملا مدارس سمپاد قادر به فعالیت نیستند و در رقابت با مدارس غیر انتفاعی تقریبا این مدارس به شدت عقب هستند. پس دولت عملا در شرایطی قرار دارد که اگر میخواهد این مدارس به لحاظ مالی فعال باشند باید تعداد دانش آموزان این مدارس را دو برابر کنند یعنی کلاس های حداقل سی الی چهل نفره و شاخص تیز هوشی را هم پایین تر بیاورد تا تعداد بیشتری را جذب کند همین کاری که در دولت های نهم و دهم انجام شد. پس عملا مدارس سمپاد و نمونه دولتی در عمل کارائی خودشان را از دست داده اند و تبدیل به محلی برای جذب نخبگان و خارج کردن آنها از گردونه رقابت با سایر دانش آموزان مشغول در مدارس غیر دولتی شده اند و این مسئله نیاز به بازنگری جدی دارد. تعطیلی این مدارس و نگهداری آن هر دو تبدیل به معضلی برای آموزش و پرورش شده است.با توجه به اینکه خواه نخواه درصدی دانش آموز نخبه وجود دارند و به علت شهریه گزاف مدارس برتر غیر دولتی قادر به ثبت نام در اینگونه مدارس نیستند باید راه کاری برای جلوگیری از هدر رفت این استعدادهای درخشان اندیشیده شود. یک راه کار اینست که دولت همین استعداد یابی و سنجش و آزمون را برگذار کرده و دانش آموزان مستعد را به عضویت باشگاه نخبگان یا همان سمپاد درآورد و این قبیل دانش آموزان را به صورت حمایتی مثلا پرداخت بخشی از شهریه در سایر مدارس غیر دولتی و یا دولتی مورد پشتیبانی قرار دهد و همچنین برای آنها در صورت ادامه زندگی در کشور و مراحل پس از تحصیل و فعالیت شغلی و زندگی مزیت های مشخصی که از هم اکنون معین و قطعی باشد در نظر بگیرد. این طریق حل مسئله بسیار ساده و کارا میباشد و این بحث و جدل ها نهایتا به نابودی نخبه گی و نخبه پروری منجر و مهاجرت نخبگان به کشورهای دیگر را از سالهای پس از تحصیل به سالهای ورودی دبیرستان منتقل میکنو.
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
سلام
پیشنهاد خوبی است به عبارت دیگر دولت با شناسایی دانش آموزان نخبه تمام یا بخشی از هزینه تحصیل آنها را در مدارس تقبل کند. نه اینکه آنها را جدا و تحت فشارهای مختلف قرار دهد. در نتیجه هدف می شود جذب کمک دولت برای تحصیل در مدارس و کسی و به عبارت دیگر گرفتن بورس
كار آموزش پرورش بهترين كاًري بود كه انجام داد . روح و روان بچه يازده دوازده ساله رو نجات داد . مملكت ما معدل بيست كه ما فكر مي كنيم مياد به جامعه كمك مي كنه نمي خواد . سعي كنيم كساني تربيت كنيم كه بفهمند چطوري تيم بسازند تو تيم كار كنند پرزنت كنند بصورت عملي از علم ياد داده شده استفاده كنند.
پاسخ ها
جمال
||
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
به جرات می توان گفت بعداز انقلاب یکی از بهترین تصمیمات وزارت آموزش وپرورش حذف آزمون تیز هوسان ونمونه دولتی بود چرا که متولیان محترم تعلیم وتربیت بهتر از هرکسی می دانند چه فشارهای روحی وعصبی بردانش آموزان دوره ابتدایی
اون کسانی کهمی گن داریم در سایر کشورها لطفا مطالعه کنید بعد نظر بدهید، چنین مدارسی 50 سال پیش در اروپا و امریکا بود. و به عنوان فارغ التحصیل سمپاد هاشمی نژاد مشهد کاملا با نظر وزیر موافقم، این مدارس فقط بچه ها رو روانی می کنه و کسانی که راه نیافتند در حسرت چیز بیهوده نگه می داره
من به روحانی رای ندادم و مخالف سفت و سخت او هستم ولی این وزیر واقعا کارش درسته و معلومه که انسانه معلومه که روح انسان را می شناسه معلومه درد کشیده معلومه تحصیلات این کار رو داره و خلاصه خدا اون نازنین پدر و مادرت رو بیامرزه که می خواهی بداد بچه های معصوم ومظلوم این کشور برسی خدا خیرت بده که داری فکر میکنی گاهی ما پدر و مادر ها هم نا خواسته به بچه هامون ظلم میکنیم و فکر می کنیم به صلاح اونهاست گاهی شهریه های آن چندانی می دهیم و فکر می کنیم این کلاس های اضافی غال است بابا عوض بشید یک زمانی کیارستمی خدا بیامرز فیلم مستند مشق شب را ساخت برید ببینید این فیلم کمک بزرگی کرد و حالا کم نیار آقای وزیر برو جلو سعی کن که کار بزرگی بکنی و اسمت ماندگار بشه و به مدارس خاص غیر انتفاعی هم که برای موجه کردن شهریه بالا کلی کلاس اضافی به بچه های ما تحمیل می کنند رسیدگی کن خواهش می کنم به امید روزی که مدارس ما حداقل تا پایه ششم درس تحمیلی مشق تحمیلی و امتحان تحمیلی نداشته باشه و بچه ها آزادانه فکر کنند بازی کنند بدوند شاد باشند که آن وقت می شود امید داشت که نسل آینده نسلی خلاق و شاد و منصف و دانشمند خواهد بود نسلس می شود که به محیط زیست آسیب نمی زند هوا را آلوده نمی کند کودک آزاری نم کند به امید آن روز. مادر 3 فرزند 22 ساله 16 ساله و 4 ساله
کار درست در برقراری عدالت آموزشی بسته شدن دکان هایی بنام مدرسه غیر انتفاعی است که غیر از مواردی استثنایی کیفیت آموزشی و علمی ندارند . علاوه بر این توزیع عادلانه مدرسین بین مراکز عادی و نمونه است بطوریکه مدارس عادی و نمونه سهم یکسان کیفی از مدرسین داشته باشند. مدارس نمونه دولتی تا حال کا ر کیفی خوبی داشته اند .
اولین صدمه را صداوسیما به داشگاه می زند مسایل اموزشی برای گرفتن پول یامفت انها به بازاره مکارهایی شبیه کرده که ساعتهای زیادی را صرف تبلیغ این کلاه برداری می کند روشهایی را توضیح می دهد که چگونه خیلی سریع تست زنی کند کاری ندارد که این دانش امور بر اثز استعدادبرتر باید به ان مرحله برسد که بتو.اند ان تست را بزند ودر واقع انها را دوپینگ موقت می کنند تا به هرصورت جای کسی را بگیرد که استعداد ذاتی ان از او بیشتر است حداقل ببینید در کشورهاییشرفته یا در چین که اینهنه پیشرفت صتعتی داشته چیکار کردهاند از تجربیات انها استفاده شود در ضمن در مسابل اموزشی بهتره فرهتگیان ودانشگیان صاحب نظر تصمیم بگیرند نه یک عده نماینده نا اگاه وبی اطلاع و شلوغ باری دربیارند فکر می کنند در همه چیز باید از انها سوال ش.د واجازه بگبرند وخودشون نخود هر اشی می کنند ما می دانیم این نماینده ها اغلب نماینده یک عده دیگری هستند تا مردم