1- موتور پیش بینی شده برای این خودرو، بالاترین مدل موتور در 2008 است که قطعا بر روی قیمت پایه آن خواهد افزود. 2- مالیاتها و عوازض مختلفی که گرفته می شود باعث افزایش قیمت خودرو می شود. 3- علیرغم دستمزد پایین کارگران ایرانی نسبت به کارگران خارجی، به دلیل ریخت و پاش ها مختلف در خودروسازهای کشورمان و همچنین عدم مدیریت صحیح، هزینه تولید در کارخانه بسیار بالاست که نهایتا با افزایش قیمت خودرو، این هزینه ها از جیب مصرف کننده نهایی پرداخت می شود 4- سود دریافتی توسط شرکتها بابت هر دستگاه خودرو بسیار بالاست که متاسفانه این موضوع حتی در شرکتهای وارد کننده نیز دیده می شود.
همین امروز ظهر یک کاتالوگ از طرف شرکت بنز در کشور سوئیس به دست من رسیده بود قیمت بنز کلاس ای 55 هزار فرانک اعلام شده بود که 4 هزار فرانک ابتدا به ساکن می گیرند و مابقی را بصورت لیزینگ قسطی میگیرند هر قسط آن هم ماهی 400 فرانک می باشد مدل همین ماشین بنز در ایران به قیمت 420 میلیون تومان به فروش میرسد . ماشین بنز در ایران تقریبا دو برابر قیمت آن در سوئیس است در صورتیکه که میانگین درآمد مردم سوئیس ماهیانه ده هزار فرانک می باشد چیزی حدود 38 میلیون تومان در ماه . واقعا ظلم است اینطرف درآمد بالا ماشین ارزانتر آنطرف درآمد پائین ماشین گرانتر - شما می توانید با یک جستجو در اینترنت قیمت ماشین های موجود در ایران را با قیمت آن ماشین در آلمان یا فرانسه مقایسه کنید و ببینید که چقدر ماشین در ایران از اروپا گرانتر است
سلام
من نمیدونم از این بازار داغی خودرو قراره چی گیره شما بیاد چون قبلا اعلام کرده بودن حدود 80-90 میلون پس بازار داغی و فضا سازی به نفع خودرو ساز نکیند تحلیل تون بگذارید برای خودتون
آیا معنی و مفهوم سال اقتصاد مقاومتی این است که حاصل دسترنج مردم کشور به جیب مدیرانی برود که به سود کمتر از صد در صد راضی نیستند و تاوان بی لیاقتی آنها را مردم زحمت کش باید پرداخت کنند؟ این چه انصافی است؟ این چه نوع مراقبت از بیت المال و حق الناس است؟ چه نوع مدیرانی هستند که توان پیش بینی قیمت تقریبی مهمترین محصول زیرمجموعه خود را ندارند؟