آقایان فقط از حرفهای وزیر راه در حضور رهبر میتوان نتیجه گرفت که سیستم ATC درست پیاده سازی نشده است.
اگر قرار باشد سیستمی بتواند 200 درصد بر ظرفیت مسیر بیفزاید مسلما حتی یک خطا برای آن زیاد است چه برسد به هزاران خطا!!! ثانیا اگر قرار باشد سیستمی اینگونه بتواند برلکوموتیوران نظارت کند باید بسیار پیشرفته تر و مقرراتی بسیار سختگیرانه تر داشته باشد که یک مامور کنترل بگوید قطعش کن!! دلیل قطع کردنهای متوالی هم چیزی جز خرابی های مکرر سیستم نبود.
با سلام مطلب بالا در خصوص بي اعتمادي به سيستم ATCكاملا صحيح مي باشد در واقع سيستم ATC رفتاري شبيه چوپان دروغگو داشته است وانكار راه اهن ناشي از رانت بسيار پر قدرت شركت مهاران مي باشد.
وقتی مدیران ارشد بر اساس مدیریت ایرانی اسلامی بالای سر کوچکترین کار حضور داشته باشند همین می شود دیگر سرح وظیفه سوزن بان با مدیر ارشد زمین تا آسمان فرق دارد
ضمن احترام و تشکر از پیگیری تابناک برای روشن شدن حقیقت
تاریخ همه گزارشات مربوط به بعد از اتفاق پنجم آذر است. بجز نامه رسمی سرپرست ایمنی که در آن نامه هم با توجه به گزارشات پیشنهاد شده استفاده از این سیستم گسترش یابد و ظاهرا گزارش خرابی قابل توجهی نبوده است.
به نظر نمی رسد با توجه به این مستندات بتوان ایرادی به سیستم وارد دانست مگر اینکه قبل از حادثه سمنان هم گزارش های مشابهی وجود داشته باشد.
پاسخ ها
داریوش
||
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
راست میگویی.
ولی یک لحظه فکر کن که آیا این خرابی های هم یهویی بعد از حادثه رخ داده؟
اگر کمی جستجو کنی در شبکه های اجتماعی انبوه خرابیهای این سیستم .توسط مامورین نشان داده شده اند.
کلا تو این مملکت هر اتفاق ناگواری که رخ بده تقصیر یا با راننده یا خلبان یا لکوموتیوران یا بعضا مسافرانی که مرده اند بوده و هرگونه استعفا در این زمینه غربی گری بوده و مسئولان پاک مطهر و بی تقصیرند! و حقوق های چند میلیونی آنها نیز پاک و جزو گنجینه ارزش های نظام بشمار می آیند.
و من الله توفیق
دقیقا درست زدی بهدف من از کارکنان سیرو حرکتم الان یه نفر رو از رجا اوردن کردن مدیر کل سیر وحرکت که هیچ سابقه مدیریتی تو راهن نداره و همه سوابقش مال دوره مدیر عامل معزول راه اهنه معاون بهره برداری هم که دقیقا یه روز بعد سانحه و استعفا حکم گرفته قبلا کششی بوده و از سیرو حرکت سر در نمیاره حالا شما حساب کن ببین چخ خبره
حالا خیلی هم نگون بخت نبودند. حتی اگر سیستم ATC هم خراب بوده باشه، این یک اشتباه بزرگ مدیران میانی به پایین راه آهن هست که این سانحه دلخراش پیش آمد. خرابی سیستم ATC و مشکلات ناوگان هم در جای خود باید بحث شود و هم مدیران مواخذه شوند و هم علتها مشخص و ریشه ای حل شود. ولی چیزی که من در این چندین سال تجربه ریلی می توانم عنوان کنم که سوئ مدیریت و عدم تخصیص بودجه ها طبق برنامه های پیشبینی شده مسبب این مشکلات می باشد. ناوگان فرسوده، ATC غیر قابل اعتماد، نبود خطوط مناسب و ... باید به تدریج و از دهه های قبل نوسازی و ترمیم می شدند و این با مقصر دانستن یک یا چند مدیر ارشد فعلی درست نمی شود.
اگر قرار باشد سیستمی بتواند 200 درصد بر ظرفیت مسیر بیفزاید مسلما حتی یک خطا برای آن زیاد است چه برسد به هزاران خطا!!! ثانیا اگر قرار باشد سیستمی اینگونه بتواند برلکوموتیوران نظارت کند باید بسیار پیشرفته تر و مقرراتی بسیار سختگیرانه تر داشته باشد که یک مامور کنترل بگوید قطعش کن!! دلیل قطع کردنهای متوالی هم چیزی جز خرابی های مکرر سیستم نبود.